برنامه یاد بعضی نفرات
 
 ربنارا برای مردم و با الهام از استاد شجریان خواندم
محمد فکار همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان:
مناجات ربنا را برای مردم و با الهام از استاد شجریان خواندم
موسیقی ما - مناجات ربنا با صدای یکی از شاگردان استاد شجریان اجرا و از رسانه‌های عمومی در ایام ماه رمضان پخش می‌شود.سالهاست که صدای استاد شجریان با اجرای ربنای وی از رسانه‌های عمومی شنیده نمی‌شود و مردمی که با ربنا خاطره دارند این مناجات را با صدای وی نه تنها در خاطراتشان که بر سر سفره‌های افطارشان, پیشواز تلفن‌های همراهشان و ... نگاه داشته‌اند.

امسال هم  همه منتظر بودند تا ربنا با صدای استاد شجریان از رسانه ملی پخش شود که باز هم اینطور نشد. اما در این میان این مناجات زیبا با صدای یکی از شاگردان وی به نام محمدفکار از شبکه یک سیما به گوش رسید که در نوع خود جالب است.

فکار درباره کلیت اجرای این اثر می‌گوید: درست است که من به بازخوانی این اثر اقدام نکرده‌ام آن‌هم به دلیل اینکه چند ده میلیون ایرانی با آن خاطره داشته‌اند و روزه‌هایشان را با این مناجات افطار کرده‌اند و دست بردن و تصرف در این خاطره از من ساخته نبود، اما در اجرای سبک جدید آن بیش از هر چیزی ظرافت اجرا مدنظر بود که با استفاده از متن دیگری از ربنا به این مهم دست‌ یافتم.

وی که برای اولین بار مناجات ربنا را به شکل تصویری اجرا کرده است دراین‌باره می‌گوید: برای اجرای این قطعه که آیه‌ای قرآنی است، دیگر نیازی به کسب اجازه نبود.

وی همچنین تاکید کرد: اجرای اثری مثل ربنا با توجه به حساسیت‌هایی که دارد, قطعاً نمی‌تواند کار راحتی باشد. اجرای این اثر را باظرافت بسیار و ا کمک و استفاده از آیه‌ی دیگری از قرآن انجام دادم.رضایت خداوند و احترام به مخاطب برایم هدف بود و امیدوام توانسته باشم در این خصوص موفق شوم.

 فکار که از شاگردان استاد محمدرضا شجریان است، با انتخاب موسیقی پاپ و انتشار آلبومی در این سبک بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. وی با اجرای سه قطعه موسیقی سنتی، یک قطعه تلفیقی و یک قطعه پاپ، پرکارترین خواننده ماه رمضان 93 به شمار می‌آید. آلبوم «سکوت تلخ» آلبومی است که با صدای وی چندی پیش در سبک پاپ منتشر شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1393 - 03:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 22:55

بسیار زیبا و عالی اجرا شده،تصویر ایشان زیر باران بسیار با احساس و لطافت همراهه،مرسی موسیقی ما

جمعه 13 تیر 1393 - 00:59

این مناجات در برنامه شهر باران پخش میشه قبل از اذان،ولی این آواز، ابتداش نیست!
آفرین که بهر حال یه نفر از طرف استاد داره این مناجات رو میخونه خیلی خوبه

جمعه 13 تیر 1393 - 01:09

عالی،عالی،عالی
فقط همین-چرا دو روزه پخش نمیکنن تو رو خدا پیگیری کنید

جمعه 13 تیر 1393 - 02:34

چه تیتراژ زیبایی خونده این آقای فکار برای شهر باران.ربنا بینظیره
موسیقی ما اگه میشه این تیتراژ رو برای دانلود بزارین،زنده باددددددددددددددددددددد

جمعه 13 تیر 1393 - 12:16

زیبا بود،مرسی فقط دو شبه پخش نمیششه،چرا؟لطفا تصویریش رو هم قرار بدید

جمعه 13 تیر 1393 - 20:12

تجوید و لحن در حد عالی نیست ولی خوبه،چون خوندن تو این گام بالا بسیار احاطه رو قوانین تجوید رو سخت میکنه،کار بسیار خوبیه و امیدوارم ماندگار بشه،تبریک به محمد فکار باید گفت

شنبه 14 تیر 1393 - 01:29

چرا هر کی شجریانیه،به شجریان ربط داره،نمیزارن ازش اثری بیاد تو تی وی،آقا ظلمه بخدا،سه شبه،تنها ربنای که ربط داشت به خاطراتمان رو نشون نميدن،بابا نکنید،موسیقی ما تورو خدا اعتراض منو امثال منو نشون بده،از بس پیام فرستادم به برنامه شهرباران خسته شدم

شنبه 14 تیر 1393 - 03:13

جناب فکار،صدای بسیار خوبی دارید،و حیفه که مردم رو تو زمینه سنتی ازش محروم کنید، خواهشا کارهای سنتی بیشتری تولید کنید،مرسی

شنبه 14 تیر 1393 - 03:20

شهرباران هر سال داره پیشرفت میکنه،امسال با تيتراژ بسیار زیبای محمد فکار و ربناش، و اذان موذن زاده خیلی حال و هوای خوبی بهم میده،همه چیز عالی بود،فقط آواز کاش بیشتر بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مناجات ربنا را برای مردم و با الهام از استاد شجریان خواندم | موسیقی ما