برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات مجید مولانیا آهنگساز و نوازنده درباره کنسرت «یارمست»؛
«یارمست» وصف شیدایی مولانا در عشق شمس
موسیقی ما - قطعات کنسرت «یارمست» شامل مجموعه تصانیفی است که بر اساس اشعار مولانا در وصف شیدایی‌اش به شمس تبریزی ساخته‌شده است.
 
به گزارش روابط عمومی کنسرت یار مست، مجید مولانیا آهنگساز و نوازنده تار درباره این اجرا گفت: از زمان شکل گیری آلبوم «یارم است» تصمیم به اجرای این اثر داشتیم به‌گونه‌ای که ابتدا قصدمان بر این بود که آن را در قالب کنسرت اجرا و سپس آلبوم اثر را منتشر کنیم که با پشنهاد سالار عقیلی مبنی بر شنیدن این اثر در سطح گسترده، سال گذشته آن را در قالب یک آلبوم منتشر کردیم.

وی ادامه داد: من در دوره‌ای از کار هنری‌ام بر روی اشعار مولانا تمرکز داشتم که نتیجه و خروجی این دوره ساخته‌شدن یکسری تصانیفی شد که بخشی از آن‌ها در قالب آلبوم «یارمست» ارائه شد البته برخی دیگر از تصانیف را برای استفاده در آلبوم‌های بعدی در نظر گرفته‌ام.

این نوازنده تار بیان داشت: این مجموعه تصانیف که همگی در مایه اصفهان هستند، بر روی گزیده‌هایی از دیوان شمس انتخاب شده‌اند.

مولانیا با اشاره به اصلی‌ترین شاخصه این اثر گفت: به عقیده من اصلی‌ترین و بارزترین شاخصه این اثر نسبت به دیگر آثار موسیقی استفاده از ابیاتی از اشعار مولاناست که تاکنون تصنیف نشده‌اند، چرا که برای اولین بار است که من از این اشعار استفاده کرده‌ام و در هیچ اثر موسیقایی دیگر آن‌ها را نشنیدم.

سرپرست گروه موسیقی سور درباره استفاده از شعر شاعران معاصر در جهت جذب مخاطب اظهار داشت: من معتقدم شعر باید بکر باشد و این مسئله را که اشعار کلاسیک به نسبت شعرهای معاصر مخاطبان خود را از دست داده‌اند، نمی‌پذیرم چرا که به نظر من شعر بخشی از اثری است که ساخته می‌شود و اگر یک اثر حرفی برای گفتن داشته باشد شعر هم بخشی از آن اثرگذاری‌اش خواهد بود نه تمام آن.

مولانیا در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در این کنسرت که 29 خردادماه در برج میلاد برگزار می‌شود تمامی قطعاتی که در آلبوم «یارمست» شنیده‌اند را ارائه خواهیم کرد.

کنسرت «یارمست» به همت موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار 29 خردادماه ساعت 18:30 و 21:30  توسط گروه موسیقی سور متشکل از مجید مولانیا: نوازنده تار و آهنگساز، سالار عقیلی: خواننده، جمشید صفر زاده: سنتور، حميد قنبری: سازهای کوبه ای، عليرضا دریایی: کمانچه، بهزاد حسن‌زاده: کمانچه، صابر سوری: عود، امين دادوری: سازهای کوبه ای، مهدي بصیرت منش: قیچک بم به همراه نوازندگان مهمان همچون مهرداد ناصحی: قیچک آلتو، سياوش اسماعیلی: تار و درشن آن‌اند: تبلا، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 خرداد 1393 - 17:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «یارمست» وصف شیدایی مولانا در عشق شمس | موسیقی ما