برنامه یاد بعضی نفرات
 
میرمحمدی در اولین نشست خبری جشنواره رنگ موسیقی:
از رویداد‌های مستقل موسیقیایی حمایت کافی نمی‌شود
موسیقی ما - رنگ موسیقی عنوان جشنواره‌ای موسیقایی است که بخش خصوصی برگزاری آن را به عهده گرفته است. در اولین روز نشست خبری این جشنواره که به منظور توضیح در مورد گروه آوازی تهران انجام شد، برگزار کننده این جشنواره درباره اهداف برگزاری رنگ موسیقی سخن گفت. سیدعلی میرمحمدی مدیر موسسه «هامین گسترآریا» در این نشست رسانه‌ای که ۱۱ خردادماه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: این جشنواره در راستای برگزاری جشنواره‌های موسیقی مستقل و غیر دولتی و استقبال خوبی که مردم از جشنواره سه‌گانه «خلیج فارس» داشتند، خردادماه سال جاری با حضور چند گروه پرطرفدار موسیقی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش موسیقی ما، میرمحمدی با بیان این مطلب که برای برگزاری این جشنواره که امسال اولین دوره خود را پشت سر خواهد گذاشت سعی در کنار هم قرار دادن رنگ‌های مختلف موسیقی در ایران داشته‌ایم افزود: یکی از اهداف اصلی ما در برگزاری این فستیوال، پر کردن جای خالی موسیقی‌هایی است که در فستیوال‌های دولتی توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود. به همین خاطر گمان می‌کنم چنین برنامه‌هایی می‌توانند موجب اعتماد هنرمندان به فستیوال‌های غیر دولتی و به تبع آن اعتماد مردم به چنین رویدادهایی را فراهم کنند.

مدیر موسسه هامین گستر در ادامه سخنانش با توضیح در مورد گروه‌هایی که امسال در این جشنواره حضور دارند خاطر نشان کرد: در اولین دوره این جشنواره، میزبان ۴ گروه موسیقایی در تالار وحدت خواهیم بود. در روز اول جشنواره علی قمصری و گروه همنوازان حصار، روز دوم گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو، روز سوم ارکستر سازهای بادی تهران و روز چهارم کنسرت دف و نی بیژن کامکار میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

 وی افزود: اما یکی از بحث‌های مهم ما در برگزاری چنین فستیوال‌هایی عدم حمایت‌های کافی از رویدادهای مستقل است که متاسفانه بعد از برگزاری آن‌ها در سال اول به تعطیلی کشیده می‌شود و این آفت بسیار بزرگی است که فستیوال‌های غیر دولتی و مستقل را تهدید می‌کند.

میرمحمدی با اشاره به حمایتی که موسسه تحت مدیریتش برای بیشتر دیده وشنیده شدن موسیقی نواحی ایران دارد به حمایت از گروه لیان که جمله گروه‌هایی است که موسیقی محلی منطقه بوشهر را ارائه می‌دهد گفت: ما گروه «لیان» بوشهر را برای حمایت از موسیقی نواحی انتخاب کردیم چون این گروه علاوه بر کیفیت‌های فنی که دارد نشانه‌های دیگری دارد که توانسته تاکنون مخاطبان زیادی را همراه خود کند. ضمن اینکه این گروه در حوزه پژوهش و معرفی موسیقی نواحی تلاش‌هایی داشته که واقعا ارزشمند است.

این تهیه کننده فعال در عرصه موسیقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که پیش‌تر قرار بود «لیان» هم در جشنواره «رنگ موسیقی» حضور داشته باشد از انصراف این گروه بوشهری از شرکت در جشنواره امسال خبر داد و افزود: در لحظات آخر از سوی محسن شریفیان به ما اعلام شد که این گروه به دلیل مشکلات فنی نمی‌توانند در کنسرت‌های ما حضور داشته باشند و متاسفانه از حضور در جشنواره انصراف دادند.

سینا ذکایی سرپرست ارکستر سازهای بادی ایران نیز از جمله کسانی بود در این نشست حاضر شده بود. ذکایی با توضیح در مورد برنامه‌ای که گروهش ربرای این اجرا در دستور کار قرار داده‌اند گفت: این برنامه ما در واقع تمدید برنامه دی‌ماه خواهد بود. ضمن اینکه در این کنسرت منتخبی از قطعات اجرا شده ارکستر در کنسرت‌های گذشته برای علاقه‌ندان با قطعاتی از برنشتاین، گلدمن، جان ویلیامز و حضور نوازندگان مهمان از جمله بابک صفرنژاد و پیام رونق اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست نوبت به سرپرست گروه آوازی تهران رسید تا از حضور گروهش در این جشنواره صحبت کند.

میلاد عمرانلو در این باره گفت: برنامه‌ای که در قالب نخستین جشنواره رنگ موسیقی اجرا خواهیم کرد در واقع منتخبی از آلبوم‌های قبلی گروه به علاوه چند آهنگ دیگر است.

عمرانلو با اشاره به حضور وحید تاج به عنوان خواننده در این اجرای گروه آوازی تهران ابراز امیدواری کرد این کنسرت مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

سرپرست گروه آوازی تهران در ادامه با بیان اینکه اصلا دوست ندارد یک اجرای متوسط را به مخاطبانی که به سختی با گروه آوازی تهران آشنا شده‌اند ارائه دهند افزود: معتقدیم اگر بخواهیم بی‌انگیزه کارمان را اجرا کنیم به طور حتم مخاطبان زیادی که از کارهای ما تاکنون استقبال کرده‌اند، متوجه کیفیت پایین کنسرت خواهند شد.


برنامه کامل جشنواره رنگ موسیقی:

* شنبه ١٧ خرداد ساعت ٢٢ / گروه همنوازان حصار به سرپرستى على قمصرى
* يكشنبه ١٨ خرداد ساعت ٢٢ / گروه آوازى تهران (وكاپلا) به سرپرستى ميلاد عمرانلو
* دوشنبه ١٩ خرداد ساعت ٢٢ / اركستر سازهاى بادى تهران به سرپرستى سينا ذكايى
* سه شنبه ٢٠ خرداد ساعت ٢٢ / گروه دف و نى بيژن كامكار
* پنجشنبه ٢٢ خرداد ساعت ٢٢ / اركستر بزرگ كيوان ساكت
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 خرداد 1393 - 19:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از رویداد‌های مستقل موسیقیایی حمایت کافی نمی‌شود | موسیقی ما