برنامه یاد بعضی نفرات
 
در حضور پدر و مادرش و در بُهت حاضرین در سالن؛
«نیما وارسته» برای ارکستر «بنیامین» در ارومیه ویولن نواخت
موسیقی ما – خواننده آلبوم «بنیامین 93» در شب هفتم درگذشت نوازنده و رهبر ارکستر سابق اش، در ارومیه روی صحنه رفت تا کنسرت یادبود «نیما وارسته» را روی صحنه برده باشد.

به گزارش «موسیقی ما»، بنیامین بهادری که این اجرا را به درخواست پدر «نیما وارسته» لغو نکرده بود در زمان مقرر به احترام دوست و رهبر ارکستر سابق‌اش، روی صحنه رفت و با غافلگیری‌ها و برنامه‌های خاص خود و گروه اش، باعث شد «شب یادبود نیما وارسته» در ارومیه با شکوه و خاص در یادها بماند. همه اعضای ارکستر و خود بنیامین با تی‌شرت هایی یک دست که تصویر «نیما وارسته» روی آن درج شده بود روی صحنه آمدند تا از همان ابتدای برنامه همه چیز تحت تاثیر این نوازنده موسیقی پاپ باشد.

«هفته عشق» قطعه‌ آغاز‌گر برنامه بود و بعد از همان قطعه اول بنیامین رو به حاضرین در سالن گفت: «فکر می کنم همه ما میدانیم که امشب برای چه چیزی و چه کسی اینجا جمع شده ایم. این برنامه چندین بار بعد از اتفاق تلخی که برای دوست و همکار قدیمی ما رخ داد تا مرحله لغو پیش رفت ولی فقط بخاطر خواسته پدر نیمای عزیز ما امروز و امشب اینجائیم و چون پدر نیما از ما خواسته شاد ترین برنامه همه این سالها را اجرا کنیم، ما هم همه انرژی و توان مان را برای این مهم انجام خواهیم داد.»

وی در ادامه با اشاره به حضور مهمانی ویژه در سالن «پنج ستاره» ارومیه گفت: «امروز کسی اینجاست که ما بخاطر حضور ایشان وظیفه مان چندین برابر سخت تر شده و از شما می خواهم یک دقیقه تمام برای گرامیداشت یاد نیما دست بزنید تا من مهمان حاضر را معرفی کنم.» در این لحظه همه نوازنده ها ساز هایشان را زمین گذاشتند و خود بنیامین نیز میکروفن را در گوشه ای از سن گذاشت و همصدا با سالن برای مهمانی دست زدند که خیلی ها می دانستند چه کسی ست. بعد از این یک دقیقه تشویق، بنیامین از پدر و مادر «نیما وارسته» که مهمانان ویژه این برنامه بودند خواست که بایستند تا همه حاضرین در سالن آنها را ببینند.

پدر و مادر نیما هم با چشم هایی گریان در حالی که همه سالن یکصدا نام نیما وارسته را فریاد می زدند ایستادند تا تشویق ها و ادای احترام مردم ارومیه برای این نوازنده قدیمی موسیقی کشور شدت عجیبی به خود بگیرد و چند دقیقه ای فضای سالن به شدت تحت تاثیر حضور آقا و خانم وارسته باشد. بنیامین که ابتدای کنسرت اش را به شکلی غافلگیر کننده با مطرح کردن این موضوع آغاز کرده بود، پس از مشاهده شدت استقبال و ابراز احساسات مردم ارومیه، رو به حضار گفت: «کاری کردید که ما برای این اجرا هر چه در توان داریم را روی صحنه خرج کنیم و مطمئن باشید نیما هم امروز اینجا در سالن است تا آخر برنامه خودتان خواهید دید که چطور قرار است برای همه ما هنرنمایی کند.»

این جملات بنیامین باعث شد خانواده وارسته که در ردیف اول سالن نشسته بودن به شدت احساساتی شوند و بغض شان بترکد و همین اتفاق باعث هجوم عکاسان و اهالی رسانه به ردیف اول صندلی های سالن برای ثبت این لحظات شد.

خانواده وارسته نیز با دیدن این فضا ویولن پسرشان را به بنیامین تقدیم کردند و بنیامین نیز با بوسه ای به این ویولن تا انتهای برنامه اش، ساز نیما وارسته را در مقابل خود و روی سن قرار داد.

در ادامه قطعات «قهوه» و «عشق احساسه» و گلچینی از آثار قدیمی و آلبوم جدید بنیامین اجرا شد و نبوغ بنیامین و گروهش زمانی به اوج خود رسید که زمان «سولو» نوازی ویولن تصویر «نیما وارسته» روی صفحه بزرگ روی سن به نمایش در آمد که با همان حالات حسی همیشگی اش در حال ساز زدن است و بنیامین با شگرد اش واقعا توانست نیما وارسته را به سالن اجرای برنامه اش بیاورد. این اتفاق با استقبال و تشویق های فراوان حاضرین در سالن رو به رو شد و باعث شد خیلی ها به صورت ایستاده برای تک نوازی های «نیما وارسته» دست بزنند.

«شناسنامه» (میدونم چشمای رنگی) و «آهای تو»، «الهه ناز» از دیگر قطعاتی بودند که بنیامین بهادری در سالن اجرا کرد تا همان طور که به پدر نیما وارسته قول داده بود، یکی از شاد ترین برنامه هایش را روی صحنه برده باشد.

در اواسط این اجرا بنیامین بهادری سن را ترک کرد تا غافلگیری دوم گروه اش را به حضار نشان دهد. در این بخش از برنامه ویدئویی از تک نوازی گروه بنیامین در آخرین کنسرتی که «نیما وارسته» رهبری ارکستر این گروه را برعهده داشت به نمایش در آمد که نیما وارسته با تسلط تمام قطعات معروف «مایکل جکسون» را به صورت زنده اجرا می کرد و بقیه اعضای ارکستر نیز روی این تصاویر و از سالن، وارسته را به صورت زنده همراهی می کردند.

در این بخش از برنامه نوازنده های ارکستر بنیامین سنگ تمام گذاشتند و باعث شدند حاضرین در سالن انرژی و فضایی ویژه را تجربه نمایند.

علی منصوری (رهبرارکسترو نوازنده کیبورد)، علیرضا میرآقا (ترومپت و پرکاشن)، آلن بارسخیان (نوازنده گیتار الکترونیک)، استیو آوانسیان(درامز)، امیر علی ماسوریان (بیس)، محمد موجرلو (گیتار آکوستیک و بک وکال) و... از جمله نوازنده هایی بودند که در این برنامه بنیامین بهادری را همراهی کردند و «سلیم احمدی» نیز مدیر برنامه های جدید بنیامین بود که به حاضرین در سالن معرفی شد.

«دنیا دیگه مثل تو نداره» هم در انتهای برنامه سالن اجرای کنسرت را به هوا برد تا اختتامیه ای باشد برای برنامه ای که همه چیز به «نیما وارسته» ختم می شد، حتی همین «دنیا دیگه مثل تو نداره»...

گفتنی ست این برنامه به همت موسسه «سلفا» به مدیریت «مجید طوسی» برگزار شد که همکاری خوبی با اهالی رسانه داشت.

 
** چند اتفاق تلخ و حاشیه ای ناراحت کننده در پشت صحنه کنسرت
متاسفانه با وجودی که این برنامه، به دلیل اتفاقی که برای نوازنده قدیمی موسیقی کشور افتاده بود، جنبه های احساسی داشت، برخورد‌های ناشایست برخی مسئولین و دست‌اندرکاران بومی از جمله مسئول سالن و ... باعث ایجاد صحنه هایی تلخ و ناراحت کننده شد تا جایی که «بنیامین بهادری» در اواخر سانس اول برنامه از روی سن اعلام کرد که به دلیل رفتارهای دور از شان مسئول سالن، در صورتی که فردی که به عوامل برگزاری برنامه توهین هایی رکیک کرده، از آنها رسما عذرخواهی نکند، قطعا در سانس دوم این برنامه روی سن نخواهد رفت.

گویا ماجرا از این قرار بود که یکی از اسپانسرهای برنامه که بدون اطلاع تهیه‌کننده این کنسرت قراردادی جداگانه با سالن برگزاری برنامه امضا کرده بود، خواستار این بود که یکی از چراغ‌هایی که روی تابلوی بزرگ این اسپانسر در سالن است، تا آخر برنامه روشن بماند.

عقد قرارداد با این اسپانسر بدون هماهنگی با تهیه‌کننده با اعتراض های بنیامین و گروه برگزاری مواجه شد. اعتراض ها بالا گرفت و کار به درگیری هایی در سالن کشیده شد که اگر ورود عوامل انتظامی نبود، ممکن بود ماجرا به اتفاقاتی تلخ تر هم منجر می شد. بنیامین نیز با مشاهده این بی احترامی ها، هر چند که تمام سعی اش را روی سن به کار گرفت که مخاطبان اش در جریان ریز این اتفاقات قرار نگیرند و به شان خوش بگذرد، ولی سر مواضع اش ایستاد تا فرد موردنظر مجبور به عذرخواهی شد و سانس دوم برنامه نیز با همین جزئیات و کیفیتی بهتر روی صحنه رفت.

به نظر می رسد برگزاری این قبیل برنامه ها در سالن هایی که عمدتا مناسب برگزاری کنسرت‌ها هم نیست، باعث شده ناهماهنگی‌هایی ایجاد شود و صاحبان این سالن ها مدعی شوند که جداگانه می توانند برای جذب اسپانسر اقدام نمایند. این اتفاق به رغم تلاش فراوان و بی دریغ «مجید طوسی» (تهیه کننده برنامه)، باعث بروز این حاشیه‌های تلخی شد که امیدواریم انتشار آن نقش کوچکی در بهبود شرایط اجراهای شهرستان چهره های موسیقی داشته باشد و مسئولین مربوطه دقت بیشتری در تعیین صلاحیت سالن های برگزاری برنامه های موسیقی نمایند تا مخاطبان موسیقی بتوانند در بهترین شرایط ممکن به تماشای برنامه های چهره های مورد علاقه شان بپردازند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 خرداد 1393 - 02:18

دیدگاه‌ها

شنبه 10 خرداد 1393 - 12:26

بنيامين با اين كار روح نيما وارسته رو شاد كرد روحش شاد

شنبه 10 خرداد 1393 - 12:28

افرین..........................تحسین برانگیزبود

شنبه 10 خرداد 1393 - 13:04

زيبا بود
چرا از محسن چاوشي خبري نيست

شنبه 10 خرداد 1393 - 13:10

با آرزوی موفقیت روز افزون برای بنیامین عزیز و گروهشون. روح نیمای عزیز شاد.

شنبه 10 خرداد 1393 - 13:34

هیچی نمیتونم ......................
عالی بود ..........................
اشک ها امون نمیدن .......................

شنبه 10 خرداد 1393 - 14:09

سلام وای خدا :( چه غمگین خدا به خونوادش صبر بده :(
مرسی از عکسا کاش معرفی هم میکردین
میشه لطفا این اهنگی که حاشیه سایت از امید حجت گذاشتین واسه دانلود قرار بدین ؟

شنبه 10 خرداد 1393 - 15:29

سلام واقعا ممنون با توجه به کلیپایی که دیدم و همینطور عکسا معلومه فوق العاده بود
خسته ناشید گروه بنیامین موزیک مطمئنا بخاطر اینکه حال مردمو بهتر کردن حال دوستشونم بهتر میشه

شنبه 10 خرداد 1393 - 16:37

همه چیز یه هنرمند رو نابود میکنن برای یه عدم هماهنگی برای پولی بیشتر نکنید تورو خدا.
این اجرا بسیار مهم و زیبا ود.

شنبه 10 خرداد 1393 - 17:48

عالی....از بنیامین ممنونم...

...
شنبه 10 خرداد 1393 - 20:07

توی یکی از سایت های خبری چند تا عکس دیدم که بنیامین شدیدا عصبانی بود. کسی میدونه جریان چی بوده؟؟ دارم از کنجکاوی میمیرم

یکشنبه 11 خرداد 1393 - 00:53
rozalia salehi

بالا نوشته دیگه....

5.200.172.60
یکشنبه 11 خرداد 1393 - 08:57
...

آهان الان دیدم. آخه دیروز که خبرو خوندم هنوز قسمت آخرو نذاشته بودن. واقعا باعث تاسفه که همچین اتفاقی افتاده.

2.191.97.227
شنبه 10 خرداد 1393 - 21:35

خیلی خوبی بنیامین....ایشالا همیشه تو زندگیت با بارانای عزیز شاد و موفق باشی...

شنبه 10 خرداد 1393 - 22:28

حیف حیف حیف اگه این اتفاق برای آقای وارسته نمی افتاد فقط نوشته می شد رهبر ارکستر نیما وارسته ولی حالا...
کاش قدر نوازنده هامون رو تا هستن بدونیم و بیشتر بهشون توجه کنیم...

یکشنبه 11 خرداد 1393 - 00:49

بنیامین پرررچمت بالاست ♥♥♥

یکشنبه 11 خرداد 1393 - 10:31

احسنت به بنیامین عزیز و دوست داشتنی .......... امیدوارم همیشه شاهد موفقیت های روز افزونت باشیم ................... بی نظیری و تکرار نشدنی هستی عزیزم ................

یکشنبه 11 خرداد 1393 - 14:17

بنیامین کار خیلی زیبایی کرد واقعا...
فقط اون اتفاقات و تلخ و حاشیه ای خیلی ضدحال بود!

یکشنبه 11 خرداد 1393 - 15:56

ممنون عالی بود لطفا پستای بیشتری از بنیامین عزیز بذارید و باهاش مصاحبه داشته باشید به صورت وبدئویی یا متن.مرسی

دوشنبه 12 خرداد 1393 - 18:36

قطعات مایکل جکسون رو نواخت...به قول بنیامین:قطعات خاطره انگیز...

پنجشنبه 15 خرداد 1393 - 15:37

نمی دونم چرا چند روزه صدای گریه های ویلن نیما بیشتر توی فضا می پیچه.
شاید این روزا ویلنش هم مثل من دلش بیشتر واسه نیما تنگ میشه .
شاید اونم مثل من کم اورده.
شاید داره حس میکنه نیما دیگه نمیاد.شاید دلش گرفته یا شایدم داره به آرشه نیما حسادت می کنه .شاید دلش می خواسته تا ابد پیش نیما بمونه ... با نیما نفس بکشه با نیما بمیره....با نیما خودش رو به خاک بسپاره.
شاید اونم مثل من نمیتونه بگه نیما رفت ...
اما نه .هم من و هم سازش کم کم باید باور کنیم .
نیما رفت ................خداحافظ نیما .........می دونم دیگه نمیای ......اما ........تا ابد همه سروده هام تقدیم تو....خداحافظ نیما........وای نیما /ای وای نیما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نیما وارسته» برای ارکستر «بنیامین» در ارومیه ویولن نواخت | موسیقی ما