برنامه یاد بعضی نفرات
 
مرادخانی و ارجمند در پیام‌های جداگانه تسلیت گفتند؛
ابراز همدردی متولیان فرهنگی برای درگذشت «محمدرضا لطفی»
موسیقی ما - در پی درگذشت استاد محمدرضا لطفی، موزیسین پیشکسوت موسیقی اصیل ایرانی، معاون اموری هنری وزارت ارشاد و مدیرکل دفتر موسیقی در پیام های جداگانه‌ای این واقعه تلخ را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی مرادخانی» در پیامی درگذشت محمدرضا لطفی، نوازنده سرشناس تار و موسیقی‌دان پیشکسوت را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «قلندر مرد موسیقی ایران از میان ما رفت. در عرصه موسیقی سنتی هنرمندی بالاتر از او نداشتیم. محمدرضا لطفی در طول دوران فعالیت درخشان خود زحمات بسیاری برای موسیقی کشید. او از روزهای نخست انقلاب همراه مردم بود. محمدرضا لطفی در خلق آثار ماندگار و جاوید همتی وافر گماشت. او یکی از انسان‌های برگزیده عرصه موسیقی سنتی بود. فقدان مرد بزرگ موسیقی ایران را به جامعه موسیقی و علاقه‌مندان و خانواده ارجمندشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال صبر و بردباری برای خانواده معززشان خواستارم.»

همچنین به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «پیروز ارجمند» نیز با صدور پیامی از درگذشت استاد لطفی ابراز تأسف کرد. در این پیام آمده است: «سراینده چاووش‌های خاطره‌برانگیز به خالق خود پیوست. بی‌شک تاثیر محمدرضا لطفی در عرصه موسیقی انکارناپذیر است، نوای تار او هرگز از ذهن پاک نمی‌شود. استاد تارنواز ایرانی با تربیت چندین نسل، حافظ موسیقی اصیل ایرانی و حلقه واسط میان نسل امروز و دیروز بود. درگذشت او در روز معلم یادآور نقش او در تربیت چندین نسل است و امید است شاگردان همچون استادشان چاووش‌وار در عرصه موسیقی نام استاد خود را سربلند نگه دارند. با عرض تسلیت به جامعه هنری برای خانواده این هنرمند بزرگ آرزوی صبر دارم.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 12 اردیبهشت 1393 - 19:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ابراز همدردی متولیان فرهنگی برای درگذشت «محمدرضا لطفی» | موسیقی ما