برنامه یاد بعضی نفرات
 
روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در گالری شلمان برگزار می‌شود؛
بداهه‌نوازی رامین بهنا و مزدا انصاری در افتتاحیه نمایشگاه عکس گروه تیک
موسیقی ما -  دومین نمایشگاه سالانه عکس گروه تیک با عنوان خودنمایی از روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در گالری شلمان برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه رامین بهنا و مزدا انصاری به بداهه نوازی پیانو خواهند پرداخت.

تعداد ۱۵ اثر از ۱۵ عضو این گروه با موضوع سلف پرتره به نمایش درامده است. اعضای گروه تیک عبارتند از: مینا احمدی - پرستو ارفعی - علیرضا ایرانی‌نژاد - میرعلی چاوشی - نادیا حسین‌زاده - صبا مریم ساعدی - ریحانه سلیمان گلی - محسن سلیمی - حسن صادقپور - امید صرامی - عطیه قشمی - نیوشا محب علی - علی مزارعی - نیلوفر ناجی‌پور - علی نادر یکرنگیان. گفتنی است نمایشگاه اول این گروه با عنوان (اینک انسان)، سال گذشته در گالری شلمان برپا شده بود. این گروه در سال ۱۳۹۱ توسط علیرضا ایرانی‌نژاد تشکیل شده است.

علیرضا ایرانی‌نژاد در مورد علل دعوت از رامین بهنا و مزدا انصاری برای بداهه نوازی در این نمایشگاه می‌گوید: معتقدم تمام تلاشهای بشر در راستای خلق اثاری از خود که بویی از خلاقیت و نگاه شخصی دارند از نقاشی و موسیقی گرفته تا مجسمه سازی و معماری همه و همه گویشهای متفاوتی است از یک زبان واحد. زبانی که هنر می‌نامیم. و هنر در ذات خود چیزی نیست جز ترجمان شعر وجودی هنرمند در قالب یک اثر. شعری که ریشه در تاثیرات دنیای بیرونی بر عاطفه و ذهن هنرمند دارد. هنرمندان عکاس در این نمایشگاه هر کدام تلاش داشته‌اند تا روایتی صادقانه از خود و درونیات و افکار و روحیات خود آنهم نه بصورت واژه و کلام که بصورت تصویر در معرض دید مخاطب قرار دهند.

دعوت از رامین بهنا و مزدا انصاری برای بداهه نوازی در اصل تلاشی بود برای لذت بردن از نتیجه تاثیر جداگانه این فرایند پیچیده و نقش ناخودآگاه ذهن هنرمندان عکاس بر روی احساس آنی دو موزیسین از دو مکتب متفاوت موسیقی (که با توجه به سابقه اشنایی من با این دو هنرمند، از قابلیتهای بالای تکنیکی و توانمندیهای ستودنی آن‌ها در بداهه نوازی اطمینان کامل داشتم).

 شاید بتوان چنین مواجهه‌ای را به نوعی پرفورمنس نامید. آنچه اجرا خواهد شد در اصل ترجمان موسیقایی القای احساسی است که در نوازندگان (به مثابه مخاطب)، از مواجهه با یک اثر عکاسی ایجاد می‌شود. اثری که شاید صرفا یک بار اجرا و یک بار هم شنیده شود.

این اجرا صرفا همزمان با افتتاحیه دومین نمایشگاه عکس گروه تیک در روز دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.


مکان: گالری شلمان میرداماد (غرب به شرق) - بین میدان مادر و شریعتی - خیابان رودبار غربی (جنوبی) - کوچه کاووسی - پلاک ۲۷ واحد
 
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 - 19:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بداهه‌نوازی رامین بهنا و مزدا انصاری در افتتاحیه نمایشگاه عکس گروه تیک | موسیقی ما