برنامه یاد بعضی نفرات
 
کانتات حافظ به چاپ دوم رسید
رضا مهدوی خبر داد:
آلبوم «کانتات حافظ» به چاپ دوم رسید
موسیقی ما - رضا مهدوی از بازنشر آلبوم موسیقی کانتات حافظ خبر داد. رضا مهدوی؛ مدیرعامل موسسه فرهنگی-هنری راوی آذرکیمیا، در گفت‌و‌گو با موسیقی ما گفت: آلبوم ارکسترال «کانتات حافظ» که در سال ۸۹ منتشر شده بود، به چاپ دوم رسید. وی افزود: این آلبوم یک آلبوم ارکسترال سمفونیک است که استاد شاهین فرهت آن را آهنگسازی کرده است و وخوانندگی زنده یاد حسین سرشار خوانندگی آن را به عهده داشته‌اند. همچنین روبن گریگوریان و سورن خان گلدیان تنظیم این اثر ارکسترال را انجام داده‌اند.

مهدوی اضافه کرد: این آلبوم شامل کانتات حافظ در فامینوراپوس ۴ با صدای باریتون حسین سرشارونیزسیمفونیتا درلامینوراپوس ۶۶ شامل آلگرو، آندانته، آلگروویواجه درارکس‌تر زهی ارمنستان به رهبری سورن خان گلدیان است.

وی با تاکید بر اینکه شاهین فرهت لقب پدر سمفونی ایران را از آن خود کرده است، گفت: درپی استقبال از آثاردکترشاهین فرهت آهنگساز مطرح واستاد دانشگاه تهران موسسه فرهنگی هنری راوی آذرکیمیا باتهیه کنندگی رضا مهدوی برآن است که آثارموسیقایی شاهین فرهت را تجدید چاپ کند.

گفتنی است؛ این آلبوم شامل ۴ اجرا در ۲ بخش مجزا است. بخش اول شامل کانتات حافظ، فامینور، روبن، اپوس و... است که توسط ارکس‌تر زهی به رهبری گریگوریان اجرا شده است. بخش دوم آن نیز دربردارنده قطعات الگرو، آندانته و آلگرو و یواجه می‌شود که به رهبری سورن خان گلدیان اجرا شده است.

حسین سرشار در سال۱۳۳۳ ازهنرستان عالی موسیقی در رشته آواز (اپرا) دیپلم گرفت و برای ادامهٔ تحصیل راهی ایتالیا شد و در آنجا دورهٔ نهایی کنسرواتوار سانتاچی چیلیای رم رابادرجهٔ اول به پایان رسانیدو در ژوئن ۱۹۶۲ موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته اپرا شد در کنکور بین‌المللی اپرای لافنی چه در ونیز شرکت کرد و یکی از هفت برندهٔ جایزه آواز آن مسابقه شد. در ‌‌نهایت از طرف‌‌ همان اپرا به‌عنوان سولیست در کنسرتی با ارکس‌تر میلان شرکت نمود. حیطه صدای وی باریتون دراماتیک بوده و در اپراهای بسیاری ایفای نقش کرده است.

وی به عنوان بازیگر نیز شناخته می‌شود و نقش اول اپراهای «کوزی فانتوته» و «دون ژوان» اثر موتسارت و «کاوالریا روستیکانا» اثر ماسکانیو ریگولتو ایلترا و اتور لاتراویاتا و «قدرت سرنوشت وفالستاف» اثر وردی و «توسکا لابوهوم» و «مادام باترفلای» از پوچینی را برعهده داشت. آخرین کار زنده یاد سرشار اجرای توانمندانه و ماهرانه قطعه ایران است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 02:25

دیدگاه‌ها

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 14:09

آلبوم عالیه ایه .صدای مرحوم سرشار جانانه و با صلابته . این همون کاری نیست که استاد شجریان و دکتر نورعلی برومند کنسرتشو دیده بودند و اعتراض کردن؟ ولی بلنظرم فوق العادست. دست دکتر فرهت و ناشر اثر درد نکنه که بعد از 37 سال منتشرش کردند. موسیقی ما خیلی باحالی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «کانتات حافظ» به چاپ دوم رسید | موسیقی ما