برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از عدم توافق با تهیه‌کننده آلبوم‌های گروه اتفاق افتاد؛
اعضای «آریان» فعالیت‌های گروه را به حالت تعلیق در آوردند
موسیقی ما - اعضای گروه قدیمی و محبوب موسیقی پاپ کشور، پس از عدم توافق با شرکت تهیه‌کننده آلبوم‌های این گروه درباره فعالیت‌های آتی گروه و انتشار آلبوم «آریان 5»، در یک تصمیم گروهی فعالیت‌های رسمی و غیررسمی این گروه را به حالت تعلیق در آوردند.

به گزارش «موسیقی ما»، در روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری جلسات مختلف از سوی اعضای «آریان» با تهیه‌کننده آلبوم‌های این گروه در گذشته و حال به گوش رسید که باعث شد حرف و حدیث‌ها در این باره در شبکه‌های اجتماعی شدت بگیرد. در این بین، حضور دور از انتظار «پیام صالحی» در برنامه زنده تلویزیونی «خوشا شیراز» و برخی صحبت‌ها از سوی او درباره آینده «آریان» باعث شد شک و شبهات در مورد فعالیت‌های آتی این گروه افزایش یابد.
 
پیگیری‌های خبرنگار «موسیقی ما» از «پیام صالحی» به نتیجه رسید و این خواننده در پاسخ به سوال ما مبنی بر اتفاقات چند روز گذشته توضیح داد: «در جلساتی که با بچه‌های «آریان» داشتیم، من به عنوان نماینده گروه برای مذاکره با تهیه‌کننده آلبوم‌های «آریان» معرفی شدم و در جلساتی که با آقای «رجب‌پور» داشتیم، متأسفانه نتوانستیم به جمع‌بندی اصولی و منطقی برسیم و از این رو با نظر همه اعضای گروه، فعالیت‌های «آریان» را فعلاً به حالت تعلیق در آوردیم.»

صالحی درباره جزئیات خواسته‌هایشان از شرکت «ترانه شرقی» توضیح داد: «ما خواسته‌هایی از قبیل فعالیت مستقل و عدم انتشار آلبوم «آریان 5» (به دلیل کهنه شدن فضای آثار و تنظیم‌ها) داشتیم؛ ولی متأسفانه مبلغی از سوی این شرکت برای خواسته ما طلب شد که منطقی نبود و همین مسئله منجر به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اعضای گروه شد.» وی درباره آینده این گروه گفت: «فعلاً در حال برخی مذاکرات با افراد مختلف هستیم و به زودی در یک برنامه خبری، مشروح تصمیمات گرفته شده اعضای گروه را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.»

علی پهلوان نیز در یادداشتی که در سایت و صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته بود، نوشت: «بالاخره اعضای گروه «آریان» به یک اجماع کلی در مورد آلبوم و فعالیت‌های گروه رسیدند و من الان به خودم اجازه می‌دهم که در این مورد صحبت کنم. «آریان 5» اثری است که پروسه ساختش یک سال و نیم طول کشیده و پروسه اخذ مجوزش دو سال. اتفاق ناگواری که برای این اثر افتاده این است که متأسفانه با گذشت زمان، اثرگذاری آثار (به علت نوع تنظیم آنها و سبک کاری‌شان) از بین رفته و صحبت‌های اخیر من با دوستانم در گروه به این جا رسیده و نظرها در این مورد یکی شده است. پیشتر این اجماع وجود نداشت و بعضی معتقد بودند که باید آلبوم را با حذف چند ترک و افزودن 5-6 قطعه جدید عرضه کرد. الان حداقل نظرها بر این اساس شده که این اثر در شرایط فعلی و با اینکه مجدد میکس و مستر شده جوابی را که باید نمی‌دهد. از طرفی از آنجا که امتیاز آثار 3 آلبوم اول گروه آریان طی یک قرارداد و آلبوم چهارم بدون قرارداد در اختیار شرکت «ترانه شرقی» است، اعضای گروه به این نتیجه رسیدند که با توجه به وضعیت 4-5 سال اخیر گروه آریان، با «ترانه شرقی» صحبت شود تا ببینیم با چه شرایطی می‌شود امتیاز آثار، در اختیار خود گروه قرار بگیرد تا در صورتی که گروه بخواهد بعضی فرصت‌ها را (که ممکن است «ترانه شرقی» علاقه‌ای به آنها نداشته باشد) بپذیرد تا از این شرایط کم‌کاری خارج شود. «پیام صالحی» به نمایندگی از گروه با «ترانه شرقی» صحبت کرده که نتیجه‌ی این مذاکره برای ما اصلاً عملی نبود. بنابراین در شرایط فعلی تقریباً می‌شود گفت به بن‌بست رسیده‌ایم. بن‌بستی که به حضور یا عدم حضور من هم ربطی ندارد، چون این شرایط در هر صورت عملی نیست.»

وی در ادامه نوشته: «پیام در حال حاضر به کارهای انفرادی‌اش ادامه می‌دهد که عموماً آثاری هستند ساخته‌ی افرادی خارج از گروه آریان و به دور از سبک آریان. هر کدام از اعضاء هم برای خودشان ممکن است کار کرده و یا به هم کمک کنند. کما اینکه همچنان منتظر آلبوم دوم ویلن «سیامک» هستیم. من تا به امروز با این تعصب که باید تمام وقتی را که برای خوانندگی می‌گذارم، صرف گروه آریان کنم، فعالیت خوانندگی تکی نکرده‌ام و همیشه دوست داشتم در کنار دوستانم در گروه اجرا کنم؛ ولی متأسفانه این بن‌بست به سمتی می‌رود که شاید لازم شود من هم فکری به حال خودم بکنم. جدای از این، تا به امروز صبر کردیم، باز هم صبر می‌کنیم تا شاید راهی برای خروج از این بن‌بست پیدا شود و ما «آریانی»ها را روزی در کنار هم روی صحنه ببینید.»

به دنبال این ماجراها، خبرنگار «موسیقی ما» با «محسن رجب‌پور» مدیرعامل شرکت «ترانه شرقی» و مدیربرنامه‌های این سال‌های گروه آریان تماس گرفت و نظر او را در خصوص موضع‌گیری اخیر اعضای آریان و سرنوشت این گروه جویا شد.
 
رجب‌پور در این باره به «موسیقی ما» گفت: «تمامی تک‌قطعات و آلبوم‌های گروه «آریان» و آلبوم «آریان 5» انحصاراً متعلق به شرکت «ترانه شرقی» است. این مسئله شامل چهار آلبوم گذشته این گروه به علاوه تک‌قطعات مختلف گروه (اعم از آهنگ «جام جهانی» و...) می‌شود که تاکنون منتشر شده‌اند. تمامی هزینه‌های تولید و انتشار آنها توسط شرکت «ترانه شرقی» پرداخت شده و در انحصار این شرکت هستند و هیچ‌کسی به هیچ عنوان حق بهره‌برداری از آنها بدون اجازه این شرکت را ندارد.»
 
مدیرعامل «ترانه شرقی» در مورد نتیجه مذاکرات خود با نماینده گروه آریان گفت: «پیام صالحی تنها به عنوان نماینده مذاکره‌کننده با من در مورد این موضوع صحبت کرده و همه اعضای آریان تک‌تک با من در ارتباط هستند. من نمی‌خواهم بهره‌برداری از اسم «آریان» و محتوای قطعات قبلی این گروه فقط به قسمتی از آریان برسد و فعلاً به آنها اجازه بهره‌برداری از قطعات قبلی را نداده‌ام.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 19:56

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 23:34

خبر بدی بود
واقعا حیفه این گروه محبوب فعالیتی نداشته باشه
امیدوارم هر چه زودتر به عرصه موسیقی برگردن

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 00:31

الان سوالی که واسه من پیش اومده اینه که چرا پروسه ی گرفتن مجوز واسه آلبوم انقدر باید طول بکشه!؟ آیا کم کاری عمدی از جانب آقای رجب پور بوده؟!

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 01:02

اونقدر گفتین این گروه اریان تنها گروهیه که از هم نپاشیده و پابرجا مونده و الگوی دیگر گروه ها باید باشه که سرانجام این گروه هم متلاشی شد و از هم پاشید.البته خدا کنه اینطور نشه و دوباره در کنار هم این افراد قرار بگیرن و فعالیت هاشون رو از سر بگیرن.در کل در ایران کار گروهی انجام دادن خیلی سخته و همینم که این همه مدت گروه اریان در کنار هم دووم اوردن و کار کردن خودش جای تقدیر داره.در پایان درود میفرستم بر البوم جدید استاد چاوشی و همچنان منتظر این شاهکار عظیم هستم.

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 10:22
سیروان

میری تواین سایتهاهرچی نقد درباره چاوشیه رو میاری اینجاهمون نقدهارو مینویسی وفقط اسم چاوشیو حذف میکنی که بگی کسی هستی اما نمیدونی که هیچی نیستی نه خودت نه خوانندت هیچی نیستید هیچ هیچ

2.184.179.151
سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 19:26
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

الان این چه ربطی داشت؟ من که نقد نوشتم؟ اصلا ببینم حالت خوبه؟ اشتباهی نیومدی؟ شاید یه سایت دیگه میخواستی بری اومدی اینجا هان؟

2.147.144.55
سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 19:27
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

الان این چه ربطی داشت؟ من کی نقد نوشتم؟ اصلا ببینم حالت خوبه؟ اشتباهی نیومدی؟ شاید یه سایت دیگه میخواستی بری اومدی اینجا هان؟

2.147.144.55
سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 01:26

امیدوارم همه چیز به خوبی پیش بره
و ممنونم از اقای صالحی که پیگیر کار ها هستن

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 18:25

آقای رجب‌پور ، گروه آریان و موسیقی پاپ ایران مدیون زحمات شما هست ولی مدتیه ترانه شرقی دیگه مثل قبل نیست. حتی در دولت جدید هم فعالیت قابل توجهی نداشتید. وعده های مختلفی می دید و اعلام میکنید "به زودی" ولی به نتیجه نمیرسه و این فقط مختص آریان نیست
چرا آریانی که هیچ وقت غیرمجاز نبوده باید دو سال منتظر مجوز باشه و ترانه هایی که از خیلی از خط قرمزها گذشتن مجوز بگیرن؟؟ واقعا همه آلبوم هایی که سال ۹۱ و ۹۲ منتشر شدن دو سال منتظر مجوز بودن؟؟!
کاش پاسخی برای این همه تاخیر داشتید. امیدوارم اختلافات حل بشه و آریان هم به فعالیت خودش ادامه بده
گروهی که ۱۵ سال در عرصه موسیقی ‍ایران فعالیت داشته حقش نیست با همچین سرنوشتی به بن بست برسه.

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 08:22

منئ موسیقی مجاز رو اولین بار با این گروه شناختم

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 09:52

واقعا متناسفم بهترین خاطرات دوران نوجحوونی روپ با آریان دارم. امیدوارم شرکت ترانه شرقی یا بتونه انتظارات اعضای آریان روبرآورده کنه ومثل سابق همکاری کنند ویا با جدایی موافقت کنند تا آریان ادامه داشته باشه
حیفه که آلبوم ۵ منتشر نشه طرفداران چندساله که منتظرن. منم از قدیمی شدن تنظیم ها ناراحتم ولی دلم برای حس خوب آهنگ های آریان تنگ شده
آخرین آهنگی ازسون شنیدم ( تا ابد) به نظرم حتی اگه الان هم منتشر میشد بازم تنظیم خوب و متفاوتی داره

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 10:04

این گروه نباید به تعلیق در بیاد
آریان قسمتی از تاریخ موسیقی ایرانه !
امیدوترم اقای رجب پور کوتاه بیان و فکری به حال این گروه بکنن و مشکلات زود تر حل بشه

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 13:49

این مشکلات نباید بذاره آریان به تعویق بیفته
اقای رجبپور هم باید یه فکری به حال این اوضاع داشته باشه
امیدوارم هرچه زودتر این مشکلات حل بشه و ماهم به ارزوی آلبوم 5 مون برسیم

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 14:13

درسته که تا به الان آریان تمام موفقیت هاش رو از طریق مدیریت خوب آقای رجب پور بدست آورده.ولی الان کم کاری کردن شرکت ترانه برای این گروه پاپ ایران منصفانه نیست/واقعااااا گروه آریان که 15 سال فعالیت میکند حیف است به این شکل کناره گیری کند.انشا لله وضعیت بهتر شود.

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 15:34

دوستان برعکس منتشر نشدن آریان 5 خواسته اعضای آریانه نه آقای رجب پور! اما آقای رجب پور دیگه خیلی مسئله رو اقتصادی کردن ، کدوم پدر با فرزندش سر پول جدل میکنه؟ ما میخوایم ترانه شرقی به نفع آریان کنار بیاد در غیر اینصورت ما خواستار جدایی آریان از رجب پور هستیم مثل بنیامین !

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 16:53

من نمیدونم الان تو این شرایط امتیاز آثار و می خواییم چی کار ؟
بهتر نیست آلبوم جدید تهیه بشه ؟

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 17:59

ایکاش من پولدار بودم اسپانسرتون می شدم و با شرایط این ترانه شرقی ها کنار میومدم. سبک شما تکرار نشدنیه. من اصلا علاقه ای به تک خونی آقای صالحی ندارم و گوش نمی دم چون سبکش با آریان متفاوته و بهم نمی چسبه ولی صداشو تو گروه آریان دوست دارم. خیلی به طرفداراتون ظلم می کنید اگر که آریان رو برای همیشه از هم بپاشونید. شما ماندگارترین گروه هستید. مدل ترانه خونی شما دیگه تکرار نمیشه. حیفه حیف.ما آریان پنج رو با همون شرایطش قبول داریم لطفا از ترانه هاش کم نکنید و به همون صورت پخشش کنید. خسته شدیم از انتظار. چقدر طولش می دید. حالا که مجوز داره لطفا زودتر پخشش کنید تا بهار هست تو ماشینامون گوش بدیم . من عاشق گوش کردن به ترانه های آریان در بهار تو ماشینم هستم. اینقدر دل دل نکنید آقای پهلوان و انقدر دیگه ما رو منتظر نزارید لطفا. یه جوری باهاشون کنار بیایید. ما همون سبک قدیمی رو دوست داریم خواهشا عوضش نکنید. من هنوز تو آرزوی شرکت تو یکی از کنسرتای شما هستم. آخه یعنی چی که آرین دیگه وجود نداشته باشه؟ شما متعلق به خودتون نیستید و حق ندارید تنهایی این تصمیمو بگیرید. نامردیه این کار. :(

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 19:10

کاری که آقای رجب پور انجام دادن غیر منصفانه است که بعد از گذشت 15 سال کار با گروه آریان (که آریانی ها ایشون رو عضو جدایی ناپذیر آریان می دونستند) اینطوری باعث متوقف شدن فعالیت های گروه بشه ....
به نظر من کسانی که تازه وارد موسیقی میشن و هنوز با هیچ شرکتی قرارداد نبستن باید مراقب باشن که در آینده چنین اتفاقی براشون رخ نده... کاری که آقای رجب پور انجام دادند باعث تبلیغ منفی برای شرکت خودشون خواهد بود و ضرر اصلی رو خودشون متحمل میشن.
به عنوان هوادار آریان باید اعلام کنم تا هرجایی که گروه پیش بره از طرف ما حمایت خواهد شد.

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 18:08

ارین تمموم شد

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 16:34

حتما بچه های آریان میدونن دارن چی کار می کنن .من که پشتشونم و منتظرم ببینم که تصمیم خود اون ها چیه .آریانی ها همیشه هوای آریان رو دارن ...تا ابد...

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 22:08

من امیدوار و مطمئن هستم که روزی همه چیز درست میشه و ما همه اعضای آریان رو کنار همدیگه میبینیم هواداران واقعی آریان تا ته راه با این گروه میمونن :) امید وار بودن درسیه که ما از آهنگای این گروه یاد گرفتیم ... پس ما پشت این گروه میمونیم و ممنون از آقای صالحی که پیگیری میکنن :)))))))

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 00:42

برای من آلبوم دوم سیامک خواهانی مهمه.مهم نیست که دیگرون چه کار میکنن.تنها کسی که از نظر من میتونه به شهرت جهانی برسه سیامک خواهانیه.آدم باید همیشه از بهترین حمایت کنه.امیدوارم که آریان بد از صحنه خارج نشه.فقط همین رو میتونم بگم متاسفانه.

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 14:32

امیدوارم هرچه زودتر مشکلاتشون حل بشه و بتونن آلبومشون رو منتشر کنن،من که بی صبرانه منتظر اون لحظه ام

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 09:28

امیدوارم همه چی ختم به خیر بشه. آریان دوباره فعالیتشو زودتر شروع کنه تا همه حرف و حدیث ها و شایعات تموم بشه ودهن دشمنای آریان بسته بشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعضای «آریان» فعالیت‌های گروه را به حالت تعلیق در آوردند | موسیقی ما