برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست خبری کنسرت «بازگشت» برادران خواجه‌نوری و استاد هادی منتظری مطرح شد
برای اولین بار کمانچه در همنشینی با گیتار فلامنکو به اجرا می‌پردازد
موسیقی ما - نشست خبری کنسرت «بازگشت» برادران خواجهنوری با حضور داریوش خواجهنوری، استاد هادی منتظری و جمعی از خبرنگاران حوزه موسیقی دیروز ظهر در محل تالار وحدت برگزار شد. به گزارش «موسیقی ما» در ابتدای این نشست داریوش خواجهنوری به شرح جزییات این کنسرت پرداخت.

او با اعلام نام این کنسرت تحت عنوان «بازگشت» گفت: «من جزو اولین کسانی هستم که بعد از انقلاب در ایران کنسرت داد و چنین امکانی با وجود مرارات‌ها و مشقت‌های فراوان امکانپذیر بود. من و گروهم در سال ۶۸ اولین کنسرت رسمی خود را برگزار کردیم و بعد‌ها در فضای محدودتری این روند را ادامه دادیم. در سال ۷۳ و حتی بعد‌تر که به نظر من دوران طلایی موسیقی به شمار می‌آید با حضور آقای مرادخانی حالوهوای بهتری به خود گرفت. پیش از آن برگزاری کنسرت کار راحتی نبود و به راحتی نمی‌شد کنسرت داد، خصوصاً کنسرت گیتار! چون آن زمان کنسرت‌های اینسترومنتال وپاپ نبود و ما در واقع اولین گروهی بودیم که کار فیوژن می‌کرد.»

وی با اشاره به تأثیر حضور موسیقی پاپ در جشنواره افزود: «از سال ۷۸ که اولین جشنواره موسیقی پاپ برگزار شد، خواننده‌های بسیاری وارد عرصه موسیقی شدند و شرایط بهتری برای گروه‌های مختلف مهیا شد که بتوانند سلیقه‌های مختلف را پوشش بدهند. تا زمانی که آقای «مرادخانی» در مرکز موسیقی حضور داشت، وضع به همین منوال بود؛ اما با رفتن او با یک دوره رکود مواجه شدیم که در تمامی حوزه‌های هنر اتفاق افتاد. چون بسیاری از اهالی هنر هم کنار کشیدند و دیگر کار نکردند. در زمینه موسیقی هم این اتفاق افتاد و اگر من امروزه نام «بازگشت» را برای کنسرت خود انتخاب می‌کنم، نه صرفا بازگشت خودم، بلکه منظورم بازگشت همه اهالی هنر به عرصه است.»

وی افزود: «من نیز طی این سال‌ها که فعالیت موسیقی نداشتم، بیکار ننشستهام و مشغول ساخت قطعاتی برای آلبوم‌هایم بوده‌ام. اکنون نیز آلبومی به نام «افق» که مجموعه‌ای از آثار ساخته شده من طی این سالهاست را در دست انتشار دارم که در راستای کنسرت‌هایی است که با استاد «جلال ذوالفنون» و استاد «حسین سمندری» داشتم که این آلبوم با نوای کمانچه استاد «هادی منتظری» تکمیل خواهد شد.»

خواجهنوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه با شرایط جدید و تیم خوب آقای مرادخانی، اوضاع بهتر از همیشه خواهد شد، گفت: «با حضور دکتر ارجمند که موزیسین قابلی است و از جنس خود هنرمندان است، و همینطور دوستانی هچون آقایان حیاتی، مجیدیان و... شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.»

خواجهنوری اعلام کرد تاکنون آلبوم‌های بسیاری را ساخته و آماده انتشار دارد و افزود: «در شرایط مناسبی که پیش رو داریم، سعی می‌کنم این آثار را منتشر و در دسترس علاقهمندان قرار بدهم.»

وی درباره حمایت‌های لازم هنر از سوی مسئولان و مدیران این عرصه گفت: «ما از معاونت هنری انتظار حمایت مالی نداریم، بلکه انتظار ما باز‌تر گذاشتن فضا برای ارائه کارهای هنری است.»

آهنگساز آلبوم «آرزوها» در ادامه به شرح جزییات کنسرت «بازگشت» پرداخت و در این باره گفت: «در این کنسرت که طی دو بازده زمانی برگزار خواهد شد، گروه به اجرای ۱۶ قطعه در چهار بخش خواهد پرداخت که در سبکهای فلامنکو، پاپ‌، اینسترومنتال و تلفیقی خواهد بود. هر بخش علاوه بر اینکه در نوع خود و به خودی خود مستقل است، نهایتاً در ارتباط با دیگر بخش‌ها اجرا می‌شود. در این میان قطعاتی را نیز به شکل تکنوازی اجرا می‌کنیم که همگی برای ایجاد تنوع در کار است تا بتوانیم لذت سلیقه‌های مختلف را تأمین کنیم.»

خواجهنوری ادامه داد: «فضای این کنسرت شاد‌تر از کنسرت‌های قبلی است و در آن سه قطعه قدیمی و همچنین سه قطعه در همکاری با استاد «هادی منتظری» که بخش زیبای این کنسرت خواهد بود، به اجرا در خواهد آمد. اشعاری که برای کنسرت در نظر گرفته شده، از میان اشعار مولانا، افشین سرفراز و افشین مقدم انتخاب شده است. آهنگها نیز ساخته من و محمدعلی است و در یکی دوقطعه تکنوازی نیز خواهیم داشت.

وی در دفاع از کارهای تلفیقی و فیوژن خود گفت: «متأسفانه مدتی است که بسیاری از کنسرت‌ها پلی‌بک شده و بیشتر کار‌ها، کاوری از آثار یونانی است. اما قصد من این نبوده که در گیرودار چنین روندی اجرای کنسرت داشته باشم. من بر این باورم که تجربه ثابت کرده، کسانی ماندگار می‌شوند که سبک خودشان را داشته باشند و آن را حفظ کنند.»

در ادامه این نشست «هادی منتظری» با اشاره به همکاری‌اش در این کنسرت اظهار داشت: «فعالیت‌های موسیقی من به چند دسته تقسیم می‌شود. من سابقه همکاری در گروه‌های «شیدا‌» و «عارف» را داشتهام و پس از انقلاب هم در بخش سرود و موسیقی جنگ فعالیت‌هایی داشتم؛ اکنون با داریوش خواجه‌نوری همکاری می‌کنم که در ساز گیتار حرفی برای گفتن دارد.»

این نوازنده پیشکسوت کمانچه ادامه داد: «فضای این کنسرت فضای زیبایی است. گیتار به عنوان یک ساز مضرابی و کمانچه به عنوان یک ساز کششی تضاد خاصی را ایجاد می‌کنند و من هم بر مبنای حسی که از فضا می‌گیرم، بداهه‌نوازی خواهم کرد. در واقع می‌توان گفت برای اولین بار است که ساز کمانچه در همنشینی با گیتار فلامنکو به اجرا می‌پردازد.»

گفتنی است؛ داریوش خواجهنوری (گیتار و خواننده)، محمدعلی خواجهنوری (گیتار)، نوید ایزدگشسب (گیتار)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، رامین اتابکی (کیبورد، پیانو، ساکسفون)، بهنام سماواتی (پرکاشن)، صابر جعفری (پرکاشن)، فرید حسین‌پور (گیتار الکتریک)، آشور مرادیان (درامز)، کیانا کیارس، سحر میرهاشمی، فروغ فضلی و مارال گشتیفرد (کر) اعضای کنسرت «بازگشت» هستند که در کنار «هادی منتظری» به اجرا خواهند پرداخت.

در این کنسرت بزرگ قرار است ۱۶ قطعه موسیقی از موسیقی پاپ و فلامکنو اجرا شود که «با تو بی‌تو»، «ساز بارون»، «مرغ زخمی»، «آبی»، «پرنده»، «رقص کولی ۲»، «دنیای رنگی»، «کلبه»، «رقص کولی ۱»، «افق»، «حکومت نظامی»، «مرغ پنهان»، «تکنوازی»، «رقص آتش» و «رومبا» عنوان قطعات این کنسرت هستند که قرار است به اجرا درآیند.

کنسرت پاپ و فلامنکوی داریوش خواجهنوری و محمدعلی خواجهنوری ۱ و ۲ اردیبهشت و ۱۱ و ۱۲ خرداد در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 02:00

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 18:46

چه خوب.نمیدونستم سبک ایشون فلامینکو هست

پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 23:40

اولين بار نيست ! اولين بار : همايون شجريان و على قمصرى در آلبوم و كنسرت " چه آتش ها "

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برای اولین بار کمانچه در همنشینی با گیتار فلامنکو به اجرا می‌پردازد | موسیقی ما