برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختصاصی موسیقی‌ما؛ پس از مدتی بلاتکلیفی
رهبری ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به «منوچهر صهبایی» و «فرهاد فخرالدینی» سپرده شد
موسیقی ما – مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با «موسیقی ما» از انتخاب رهبران ارکستر سمفویک تهران و ارکستر ملی خبر داد.

به گزارش «موسیقی ما»، با گذشت بیش از 300 روز از تعطیلی ارکستر سمفونیک و بلاتکلیفی نوازندهها و تعطیلی اجراهای زنده این ارکستر، سرانجام صبح امروز مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن اعلام اسامی رهبران جدید این ارکسترها از پیگیری جدی حل مشکلات این دو ارکستر قدیمی در کشور خبر داد.

پیروز ارجمند در این باره به «موسیقی ما» گفت: «با همفکریهای صورتگرفته و با توجه به سابقه درخشان اساتید موردنظر، «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر ارکستر ملی ایران و «منوچهر صهبایی» به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شدند و امیدواریم طی روزهای آتی مشکلات این دو ارکستر کشور حل و فصل شوند تا شاهد شروع به کار مجدد آنها باشیم.»

ارجمند همچنین از پیگیری جدی مشکلات نوازندههای این ارکسترها خبر داد.

ارکستر سمفونیک تهران که نزدیک به یک قرن پیشینه دارد، تا امروز توسط رهبران ثابت و مهمان متعددی هدایت شده است. «پرویز محمود»، «روبیک گریگوریان»، «مرتضی حنانه»، «حشمت سنجری»، «هایمو توبیر»، «فرهاد مشکات»، «نادر مرتضی‌پور»، «فریدون ناصری»، ‌«نصیر حیدریان»، «علی رهبری»، «نادر مشایخی»، «منوچهر صهبایی»، «ماتیاس کروگر»، «درک گلیسون» و «شهداد روحانی» هر کدام به عنوان مهمان و ثابت، چوب رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به حرکت درآورده‌اند.

در سالهای گذشته این ارکستر و سایر ارکسترها مشکلات زیادی از قبیل تأخیر در پرداخت حقوق نوازندهها و... را از سر گذراندهاند تا اینکه از اواخر سال 91 و پس از برگزاری جشنواره موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران دیگر فعالیت آنچنانی را به خود ندید.

«موسیقی ما» در روزهای آینده این موضوع و انتخاب اساتید و رهبران جدید این ارکسترها را از سوی صاحبنظران این حوزه پیگیری خواهد کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 فروردین 1393 - 15:04

دیدگاه‌ها

Mas
دوشنبه 18 فروردین 1393 - 14:32

تبرِِِِِِِِِِِِِِِِِِِیــــــــــــــــــــــــک
ممنون از بهمن بابازاده
MAS

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رهبری ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به «منوچهر صهبایی» و «فرهاد فخرالدینی» سپرده شد | موسیقی ما