برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از اجراهایی در رشت و اهواز
کوارتت زهی «اروند» در تالار رودکی تهران روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - کوارتت موسیقی کلاسیک «اروند» به سرپرستی «آیدین احمدی‌نژاد» (نوازنده توانای ویلنسل) پس از اجرای کنسرت‌هایی در شهرهای رشت و اهواز، در روزهای 11 و 12 اسفندماه در تالار رودکی تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش «موسیقی ما»، این برای اولین بار است که یک کوارتت موسیقی کلاسیک و متعلق به بخش خصوصی، موفق به برگزاری تور کنسرت‌های خود در شهرهای مختلف ایران می‌شود.

کوارتت زهی «اروند» متشکل از امیر باورچی (ویٌلن)، آوا شادمانی (ویٌلن)، بابک کوهستانی (ویٌلا) و آیدین احمدی‌نژاد (ویٌلنسل) در سال ۱۳۹۰ با هدف گسترش موسیقی کلاسیک در ایران و ارائۀ یکی از برجسته‌ترین آنسامبل‌های موسیقی مجلسی (کوارتت زهی)، که بزرگ‌ترین آهنگسازان جهان از اواخر قرن ۱۸ میلادی تاکنون آثار درخشانی برای آن نوشته‌اند، پایه‌گذاری شده است.

این کوارتت در طول فعالیت خود به برگزاری کنسرت‌های متعددی در تالار‌های مهم موسیقی مبادرت ورزیده که از آن جمله می‌توان به کنسرت در تالار آوینی، کنسرت در کلیسای انجیلی آلمانی‌ها، کنسرت در تالار رودکی و... اشاره کرد. کوارتت «اروند» در برنامه‌های خود آثاری از بتهوون، دِوُرژاک، هایدن، شوستاکویچ، باخ، مندلسون، چایکوفسکی، هرمز فرهت و نیز کنسرتو پیانو در دو ماژور اثر موتسارت (به همراه «رافائل میناسکانیان» پیانیست برجسته ایرانی) را اجرا نموده است. این کوارتت همچنین CD «رویای گریز» به آهنگسازی نگین زمردی و فرزاد فضلی را منتشر نموده، آثاری از هرمز فرهت (دو کوارتت)، شاهین فرهت (دو کوارتت) و فرزاد فضلی را به شکل استاندارد (گروهی) ضبط نموده و موسیقی فیلم «سایه روشن» (به کارگردانی فرزاد مؤتمن و آهنگسازی رسول پورسنگری) توسط این کوارتت اجرا شده است.

کوارتت زهی «اروند» در برنامه‌های زمستان ۹۲ خود، آثاری از لودویگ وان بتهوون (کوارتت شمارۀ ۵)، داریوس مییو (کوارتت شمارۀ ۴) و فلیکس مندلسون (کوارتت اپوس۴۴ شمارۀ ۲) را اجرا خواهد کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1392 - 07:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کوارتت زهی «اروند» در تالار رودکی تهران روی صحنه می‌رود | موسیقی ما