برنامه یاد بعضی نفرات
 
در فرهنگسرای ارسباران و با اجرای «عبدالجبار کاکایی»؛
هشتاد و سومین نشست عصر شعر و ترانه برگزار شد
موسیقی ما - هشتاد و سومین برنامه از سری نشست‌های «عصر شعر و ترانه»، پنج‌شنبه 1 اسفند ماه ۱۳۹۲، در تالار هنر فرهنگسرای ارسباران به عنوان آخرین نشست عصر شعر و ترانه در سال 92 با اجرای «عبدالجبار کاکایی» برگزار شد.

این نشست با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی از خلاصه‌ی نشست عصر شعر و ترانه‌ی هشتاد و دوم آغاز شد.

گروه 5 نفره ی «جانا» به عنوان اولین بخش موسیقی این برنامه روی سن حاضر شده و به اجرا پرداختند که بعد از پایان این  قطعه را به رسول یونان تقدیم کردند. بعد از آن کلیپی به مناسبت نذر فرهنگی با خوانندگی «سالار عقیلی» پخش شد . ترانه ی این اثر از «عبدالجبار کاکایی» و آهنگسازاین قطعه «بابک زرین» بود.

در ادامه «عبدالجبار کاکایی» که اجرای برنامه را برعهده داشت به روی صحنه رفت و با خواندن قطعه شعری از سید علی صالحی و دعوت از «علی آبان»  و «رسول یونان» به عنوان کارشناسان برنامه  رسماً هشتاد و سومین نشست عصر شعر و ترانه را آغاز کرد.

در بخش کارگاهی آثار شاعران و ترانه سرایانی همچون محمد حسین عباسی ، ناصر خان محمدی ، سید علی رضایی ، فاطمه فدایی ، حسین رحمانی ، محمد مقتدایی راد ، محمدرضا طاهری ، پریسا گوهری ، حمید امیدی و امید روزبه شنیده و نقد  شد.

در بخش بدون نقد نیز شاهرخ تندرو صالح ، بهروز باغبان ، عمران میری ، محمدرضا ستوده  ، امین توانا ، سید علی اکبر میرجعفری ، حمید رضا مدانلو ، یاحا کاشانی ، حامد عسکری و صابر ساده به شعر خوانی پرداختند.

«علیرضا قرایی منش» در 2 بخش مجزا  به اجرای 4 قطعه از ترانه سرایانی چون مهدیه عرب، حامد صوفی پور و روزبه بمانی با نواختن پیانو پرداخت.

در بخش موسیقی ملل نیز «محسن کریمی راهجردی» با دادن توضیحاتی پیرامون قطعه آمریکایی «وقتی مردی زنی را دوست دارد» (اثر  ریچاردز) در این بخش حضار را دعوت به شنیدن این اثر کرد.

آخرین نشست عصر شعر وترانه سال 92 با خواندن شعری از قیصر امین پور توسط عبدالجبار کاکایی و اجرای علیرضا قرایی منش به پایان رسید.

نشست بعدی «عصر شعر و ترانه» پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه سال ۹۳ برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1392 - 10:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هشتاد و سومین نشست عصر شعر و ترانه برگزار شد | موسیقی ما