برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش «موسیقی ما» از اجراهای پاپ جشنواره موسیقی فجر؛
«محمد اصفهانی» ای ایران را در تالار وحدت اجرا کرد
موسیقی ما –  سومین روز از بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با تنها اجرای پاپ تالار وحدت به پایان رسید. دکتر «محمد اصفهانی» پس از حدود هفت ماه در این سالن و طی دو سانس به دیدار مخاطبان تهرانی خود رفت. دکتر اصفهانی این برنامه را در غیاب «پویا نیکپور» که وظیفه رهبری ارکستر او را بر عهده دارد برگزار کرد. گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» از سانس دوم این کنسرت را در ادامه می خوانید:

بر خلاف روال معمول کنسرت های موسیقی ، این برنامه بدون تاخیر و راس ساعت 21 آغاز شد. نوازنده های ارکستر پس از ورود ابتدا یک قطعه ریتمیک را نواختند و زمینه را برای یک کنسرت با انرژی آماده کردند. محمد اصفهانی قطعه «شب تار» با شعری از «داریوش ارجمند» را برای شروع انتخاب کرده بود. پس از «معجزه» و «مرو ای دوست» قطعه «تقاص» با یک تنظیم اکتیو اجرا شد که در قالب تیتراژ سریال «تکیه بر باد» پخش شده بود. او در ادامه گفت: «یکی از دوستان عزیز من امروز در جمع ما حضور دارد که از هنرمندان خوب کشور هم هست و من تا کنون چند ملودی از او را اجرا کرده ام. ایشان اکنون در مسند خدمت به موسیقی کشور قرار دارند و برایشان آرزوی موفقیت دارم». این جملات مقدمه ای برای معرفی دکتر «پیروز ارجمند» ، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، بود. محمد اصفهانی در ادامه افزود: «امیدوارم همینطور که این روزها امید در دل مردم زنده شده است این باب امید در دل هنرمندان موسیقی و سینما نیز باز شود. زیرا در گذشته کمی هنر محجور مانده بود».

یکی از بخش های کنسرت این خواننده ریمیکسی است که از قطعات خاطره انگیز خود اجرا می کند. او این بار هم علاوه بر «باور نکن تنهایی ات را» و «نون و دلقک» ، ریمیکسی از «ملا ممدجان» ، «ماه نو» و «دیده بگشا» را اجرا کرد. وی در ادامه برای معرفی یکی دیگر از مهمانان ویژه خود گفت: «یکی دیگر از مسئولین محترم وزارت ارشاد امشب اینجا حضور دارند که خود از اهالی هنر هستند. پس از سالها به عرصه خدمت بازگشته اند و باید دست در دست هم دهیم و به ایشان برای پیشبرد امور کمک کنیم». و دکتر «علی مرادخانی» ، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در میان تشویق های بی امان حاضرین در سالن معرفی شد. محمد اصفهانی درباره دکتر مرادخانی خاطرنشان کرد: « آقای مرادخانی در زمان بیماری استاد «همایون خرم» هیچ مسئولیتی نداشتند. ولی آنقدر به آن مرحوم خدمت کرده بودند که ایشان را با لفظ «پسرم» خطاب می کردند».

«اگه باشی» ، «گل گلدون» و «آسیمه سر» دیگر قطعات کنسرت بودند و اصفهانی برای معرفی قطعه «شب افروز» گفت: «این قطعه را مطمئنا همه شما در آلبوم «نون و دلقک» شنیده اید. تنظیم آلبوم آن توسط «فواد حجازی» انجام شده است. ولی این اثر را زمانی که دکتر «روحانی» در انتخابات پیروز شدند و تیم های ملی فوتبال و والیبال افتخار آفرینی کردند مجددا تنظیم کردیم. تنظیم جدید این قطعه به فراخور آن روزهای خاطره انگیز است و تداعی کننده شب هایی است که تا صبح در خیابان ها راهبندان بود!». تنظیم جدید قطعه شب افروز با شعری از «اقبال لاهوری» به قدری شاد و ریتمیک بود که با استقبال خوب حاضرین همراه شد و مسئولین حراست سالن را حسابی به دردسر انداختند! در پایان نیز و به عنوان حسن ختام برنامه قطعه «ای ایران» و همه حضار به صورت ایستاده این قطعه را همخوانی کردند.

*حاشیه:

*«شاهرخ پور میامین» (گیتار الکتریک) ، «عمید بنکدار» (گیتار بیس) ، «فراز نصیری» (گیتار نایلون و الکتریک) ، «آرمن آساطوریان» (کیبورد) ، «عامر شادمان» (کیبورد و همخوان) ، «سامان بهشتی» (درامز) ، «حامد امامیان» (پرکاشن) و «محمدرضا رهنما» (کیبورد و پیانو) اعضای ارکستر بودند. همچنین «محمدرضا صفی» ، «فریبا اسدی» و «آرزو عبادی» در گروه کُر حضور داشتند.

*قطعه «جدایی» که در کنسرت تیرماه محمد اصفهانی به عنوان سورپرایز اجرا شده بود بارها از سوی تماشاگران سانس دوم درخواست ولی اجرا نشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 بهمن 1392 - 10:06

دیدگاه‌ها

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 11:26

حیف ... کاش بنده هم موفق میشدم در کنسرت ایشون حضور داشته باشم

دوشنبه 28 بهمن 1392 - 01:58
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

استاد دلم واسه صدات تنگ شده... دلمون پوسید
***یه چاوشیست***

80.242.4.254
یکشنبه 27 بهمن 1392 - 12:39

استاد......

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 13:00

به قول محسن دکتر صدای بینظیری داره

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 13:24

ای کاش ما هم سانس دوم می بودیم! آخه تا خرخره پُر بود برای همین مجبور شدیم سانس اول و بگیریم.
در کل شب خوبی بود و لذت بریدم.
بیشتریا درخواست داشتن آهنگ ارمغان تاریکی و ولایت عشق و معصومیت از دست رفته رو بشنون خصوصا ارمغان تاریکی چون مدام اسمش توی سالن میومد.
موقع خوندن آهنگ مرو ای دوست هم صدای گریه زیاد شنیده میشد.
کلی هم عکاس و خبرنگار چه از رادیو چه از جام جم و شبکه های خبری اونجا بودن.

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 13:41

منتظریم دکتر جان ..
دوست خوبم سید مصطفی مرتضوی مدیر وب هوادارای دکتر (که متاسفانه بنا به دلائلی دیگه وبشون رو تعطیل کردند ) چه نامی رو برای ایشون تعیین کردند حنجره الهی..
به وبمستر گرامی دکتر اصفهانی که زحمات فراوانی برا ایشون تو اداره وب ایشون میکشند و جا داره همینجا ازش تشکر ویزه بشه گفتم ..
دیگه مقدور نیست اونجا کامنت بذارم ..امیدوارم کامنتهامو همینجا بخونی دکتر ..
با صدای تو بارها و بارها شرمسار خدا و 14 معصوم شدم ..

به این حرفم اطمینان راسخ دارم ..
پرطرفدارترین خواننده تاریخ موسیقی ایران محسن چاووشی هستش..
و بزرگترین خواننده ای که تو تاریخ موسیقی ایران حزن صداش آدم رو به یاد اسمونی ها میندازه محمد اصفهانیه ..هیچ خواننده ای به اندازه محمد اصفهانی سوز و حزن صداش ماکوتی اسمونی نبوده ..
آو از پر جبرئیل ..خیلی دلم میخواست یه وبلاگ برات درست میکردم برازنده خودت دکتر ..حیف که نه فرصتش میشه نه ...
امیدوارم کامنتهامو بخونی تو همینجا ..
د وست دارم دکتر با همه وجودم

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 14:55

سلام.اتفاقا بدون درخواست تو سانس اول قطعه جدایی اجرا شد،اما گویا چون مردم چند بار گفتن به افتخار معین تشویق کنید به دکتر تذکر دادن دیگه برا سانس دوم اجرانکنتش

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 17:09

سلامی دوباره ..
بعد اینکه تو تابستون مسائلی پیش اومد بعضی ها بعضیی از سایتها نوشتند که محمد اصفهانی شاید مذهبی نما بود .. ولی من و خیلی های دیگه میدونن که اینطور نبود دکتر جان ..اگه مذهبی نما بود ..
چطور بین خوانندگان درجه یک تنها خوانند ای بودی که تو ماجرای توهین به ساحت مقدس امام هادی به شدت عکس العمل نشون دادی و گفتی ماجرا از زیارت جامعه کبیبره شروع میشه و گفتی وقتی یک سنگ به طرف دریا پرتاب بشه اون سنگ هست که در دریا فرو میره ..ائمه اطهار ما دریا هستند ..
تو ماجرای توهین به حضرت محمد غم غفلت رو خوندی گفتی که نامم فقط شبیه محمد مصطفی است ..
اگه مذهبی نما بودی چطور کار مشترک با خوانندگان بزرگ دنیا رو رد کردی چون اجازه ندادی حتی توش تنها شیشه مشروب نشون بدن ..این همه ترانه های مذهبی که هک شده تو ذهن و وجود مردم ..
نه محمد ا صفهانی هیچ وقت مذهبی نما نبوده یک شیعه به تمام معنا بوده که علی رغم رسیدن به بالاترین درجه پایبند به اعتقادات خودش بوده و هست ....

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 17:42

صدای ِ روحانیِ دکتر اصفهانی

دوشنبه 28 بهمن 1392 - 01:41

صدای جاودان و بهترین خواننده پاپ - سنتی ایران

دوشنبه 28 بهمن 1392 - 14:34

منتظر آلبومشون هستیم

دوشنبه 28 بهمن 1392 - 21:02

بچه ها تعداد دانلود قطعه "همسایه" چاوشی به شدت روبه افزایشه و میخواد جای قطعه "24ماه" سلطان رو تصاحب کنه. مثل اینکه هوادارای چاوشی متحد شدن!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمد اصفهانی» ای ایران را در تالار وحدت اجرا کرد | موسیقی ما