برنامه یاد بعضی نفرات
 
هشتم اسفندماه و در تالار وحدت تهران؛
کنسرت گروه «مهربانی» به خوانندگی «وحید تاج» برگزار می‌شود
موسیقی ما – کنسرت گروه «مهربانی» به خوانندگی «وحید تاج» و سرپرستی و آهنگسازی «سلمان سالک» در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

این برنامه در ساعت 21:30 روز هشتم اسفندماه روی صحنه می رود. بلیت فروشی کنسرت فوق آغاز شده است و علاقه مندان می توانند به سایت «سی گذر» مراجعه کنند.

این کنسرت شامل دو بخش است. بخش اول آن شامل قطعاتی از ساخته های سلمان سالک است که در آواز دشتی و با اشعاری از «سایه» و «شفیعی کدکنی» اجرا خواهد شد. در بخش دوم سالک قصد معرفی قطعاتی در یک دستگاه جدید دارد که این دستگاه بر اساس احیای یک مقام قدیمی به نام «بوسلیک» را شکل گرفته و با «گوشه بوسلیک» که امروزه در ردیف موسیقی ایرانی وجود دارد متفاوت است.

با این وجود این دستگاه یا مقام چندان به گوش ایرانیها نا آشنا نیست چرا که هنوز رگ و ریشه هایی از آن در موسیقی نواحی و کشورهای اطراف ایران شنیده می شود. همچنین قرابت زیادی با مُد «فرژین» و «لوکرین» در مدهای کلیسایی دارد و در موسیقی پاپ نیز ردپایی از آن دیده می شود.

سلمان سالک سعی داشته تا بین این مقام و موسیقی دستگاهی پیوند ایجاد کند بطوریکه ساختار مُد گردی آن از روال مد گردی دستگاههای هفت گانه پیروی می کند.

بنابراین در بخش هایی از آن مایه هایی مانند نوا و همایون و آوازهایی شور نیز دیده می شود. اشعار این بخش نیز از «نیما یوشیج» و «سیمین بهبهانی» انتخاب شده است.

«امیر رحمانی» (سنتور) ، «مجید علیزاده» (تمبک) ، «یاسین اژدری» (نی) ، «عرفان متکیایی» (عود) ، «دانیال اژدری» (کمانچه) ، «حمیدرضا آفریده» (کمانچه) و «سلمان سالک» (تار) نوازندگان گروه مهربانی هستند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1392 - 00:53

دیدگاه‌ها

شنبه 26 بهمن 1392 - 18:37

دیدنی خواهد بود
وحید تاج جزء خواننده های خوش صدا و البته جوان موسیقی سنتیه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه «مهربانی» به خوانندگی «وحید تاج» برگزار می‌شود | موسیقی ما