برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط انتشارات ماهور؛
«هیچ مگو» با صدای مجتبی عسگری منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم «هیچ مگو» منطبق بر رپرتوار موسیقی ایرانی و با صدای مجتبی عسگری منتشر می‌شود.

مجتبی عسگری خواننده آلبوم «هیچ مگو» درباره قطعات این آلبوم به موسیقی ما گفت: «در این کار دو تصنیف از مولوی با نامهای «هیچ مگو» و «دلدار» خوانده می‌شود. «هیچ مگو» به شعر «چهره زرد مرا بین و دگر هیچ مگو» و «دلدار» به شعر «بیا بیا دلدار من» مولانا اشاره دارد.

علاوه برآن یک قطعهٔ با کلام به نام «می‌تراود مهتاب» و سه قطعه آوازی هم ارائه شده است. سبک و سیاق آلبوم منطبق بر رپرتوار موسیقی سنتی شامل پیش درآمد، سازواواز، چهار مضراب و تصنیف است».

عسگری با اشاره به تاخیرچهار ساله در انتشار این آلبوم گفت: هیچ مگو کاری که چهار سال پیش با توجه به ذهنیت و سلیقه آن زمان خواننده و آهنگساز ساخته شده بود. که متاسفانه در موعد خود وارد بازار نشد و با بداقبالی انتشاراتی‌ها مواجه شد.

خواننده برآمده از مکتب اصفهان در ادامه سخنانش افزود: «اندیشه ضبط این کار از یک سال قبل از ضبط زمانی که در تالار وحدت با همین گروه اجرا داشتیم به ذهنمان رسید و بهتر دیدیم آواز‌ها و تصنیف‌ها ی کنسرت را به آلبوم تبدیل کنیم. سال ۸۸ کار آماده شد و متاسفانه از آن زمان تا کنون منتظر نشر بودیم. از آقای موسوی در انتشارات ماهور که زحمت انتشار کار را کشیدند تشکر می‌کنم».

مجتبی عسگری مکتب اصفهان را زیر نظر سید رضا طباطبایی از شاگردان به نام تاج اصفهانی آغاز کرد و بعدا به تهران آمد و پس از گذراندن صداسازی نزد حمیدرضا نوربخش، در کلاس‌های دکتر حسین عمومی شرکت کرد. مجتبی عسگری شرکت در کارگاه آوازی محمد رضا شجریان در سال ۸۶ نیز در کارنامه خود دارد.

این خواننده جوان در پایان سخنانش گفت: «گله در مورد موسیقی ایرانی و بازار آن زیاد است و ما عادت کرده‌ایم به نگفتن. اما قضاوت به عهده مردم است. مردم حرف‌هایشان را بگویند. من به عنوان خواننده عمل می‌کنم».

احسان ذبیحی فر کار‌شناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران آهنگسازی و سرپرستی آلبوم هیچ مگو را به عهده دارد که البته سال۷۹آهنگ سازی را به اتمام رسانده بود.
 
از آلبوم‌های قبلی عسگری می‌توان به همنشین دیرینه، حدیث سرو و گل لاله (بداهه نوازی با استاد ناهید وجواد بطحایی)، تا نفس باقی است، شب جوانی (یادواره روح الله خالقی همکاری با جهانشاه صارمی)، سرخانه (گروه آهنگسازان)، نارنگ (در راست پنجگاه با نظارت کامل محمدرضا شجریان بر این کار)، رهاوی (احسان ذبیحی با همکاری ارکس‌تر ترکیه) اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 09:25

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 14:57

با سلام متاسفانه بعضی ازشعرها تکراری هستند وتوسط کسان دیگری مثل علیرضا قربانی خوانده شده اند من نمی دونم چرا درکارهای جدید ازشعرجدید استفاده نمی شه این همه تکرارمکررات برای چیه

باتشکر
نادر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «هیچ مگو» با صدای مجتبی عسگری منتشر می‌شود | موسیقی ما