برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» مطرح شد؛
احسان نی‌زن: زمان انتشار آلبوم من تابستان 93 است
موسیقی ما – «احسان نی زن» یکی از موزیسین های با سابقه ای است که علاوه بر نوازندگی و آهنگسازی ، مدتی است در بحث خوانندگی نیز فعالیت می کند. از جمله فعالیت های جدی وی در حیطه نوازندگی می توان به حضور در ارکستر «احسان خواجه امیری» و نوازنده مهمان کنسرت های «مهدی یراحی» اشاره کرد.

احسان نی زن چندی پیش قطعه «حقیقت من» را با آهنگسازی «علیرضا افکاری» ، تنظیم «هومن نامداری» و ترانه «پویان بوترابی» منتشر کرد. این سومین اثر او پس از قطعات «روزای تکراری» و «تمومش کن» بود که با نظرات متفاوتی همراه شد.

احسان نی زن در مورد قطعه حقیقت من به سایت «موسیقی ما» گفت: «قبلا تک قطعاتی را منتشر کرده بودم ولی قصد تولید یک آلبوم را داشتم. پس از صحبت هایی که با «علیرضا افکاری» انجام دادم او قبول کرد که در این مسیر من را همراهی کند. اولین قطعه ای که ساختیم همین قطعه «حقیقت من» بود و توسط «هومن نامداری» تنظیم شد. من خودم از قبل ملودی هایی برای آلبوم ساخته بودم ولی آنها را برای آثار بعدی کنار گذاشتم و قرار شد که علیرضا افکاری آهنگسازی تمامی قطعات آلبوم را انجام دهد. من قبل از شروع همکاری با ارکستر «احسان خواجه امیری» با علیرضا آشنایی داشتم و دوست بودیم و بعد از حضورم در ارکستر احسان، ارتباط ها بیشتر شد و با روزبه آشنا شدیم و همین رویه باعث شد همکاری های ما برای آلبوم خودم اتفاق بیفتد.»

او در ادامه افزود: «به غیر از حقیقت من ، تا کنون دو ترک را منتشر کردم زیرا بیشتر درگیر کار نوازندگی بودم. خوانندگی را همیشه پیگیری می کردم ولی دوست داشتم که یک آلبوم جمع کنم. قصد داشتم که کارهای من را بیشتر بشناسند و از مخاطبانی که گوش می کنند فیدبک دریافت کنم. می خواستم که ببینم صدای من در چه ملودی هایی بهتر است. الان با تجربه بیشتر و بهتر جلو آمدم و قطعه حقیقت من ، شروع کارهای متفاوت من بود که از این به بعد بیشتر شنیده خواهند شد».

وی خاطرنشان کرد:«در آلبوم من قطعات متنوعی شنیده خواهد شد. قطعات شاد نیز وجود دارد اما در کل خودم تمایل چندانی به خواندن قطعات 6و8 ندارم. احتمالا پیش از عید نوروز یک ترک ریتمیک با ملودی علیرضا افکاری را منتشر خواهم کرد. ملودی های آلبوم تقریبا آماده است و کارهای تنظیم را پیگیری می کنیم. اغلب اشعار نیز آماده است و باید روی آنها ویرایش صورت گیرد. به زودی هم اشعار را برای دریافت مجوز ارائه خواهم کرد. در قسمت ترانه های آلبوم «روزبه بمانی» و «پویان بوترابی» حضور دارند. البته دوستان دیگری هم در این بخش همکاری خواهند داشت که به محض قطعیت اسامی آنها اعلام می شود. در بخش ملودی و تنظیم هم حضور علیرضا افکاری و هومن نامداری و «معین راهبر» قطعی شده است. فکر می کنم زمان انتشار آلبوم من تابستان 93 باشد. در این آلبوم یک یا دو کار بی کلام سولوی ویولن خواهم داشت و احتمال دارد که تنظیم هم داشته باشم. بر خلاف برخی شایعات هم باید بگویم که در این اثر فقط از راهنمایی ها و نظرات احسان خواجه امیری استفاده می کنم و او جزو تیم تولید آلبوم نیست».

او همچنین تصریح کرد:«حرفه اصلی من اول نوازندگی است و موزیسین هستم ولی همیشه در کنار آن خوانندگی را با جدیت دنبال خواهم کرد. در گذشته حتی موسیقی ایرانی را می خواندم و با ردیف های آوازی آشنایی دارم. می خواستم به یک تجربه خوب برسم که اگر تولید آلبوم را آغاز کردم ، هم نظر مخاطب عام و هم نظر مثبت کارشناسان را داشته باشم. پس از انتشار آلبوم هم این دو بخش را پیگیری می کنم زیرا نوازندگی بخشی از وجود من است. در قسمت نوازندگی ویولن سبک و لهجه ساز من و فرم نوازندگی که دارم با سایرین تفاوت دارد و حس خودم است. نمی توانم نواختن را کنار بگذارم و اینطور نیست که بخواهم فقط در زمینه خوانندگی فعالیت کنم».
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 بهمن 1392 - 00:03

دیدگاه‌ها

سه شنبه 22 بهمن 1392 - 22:28

انشالله همیشه موفق باشی احسان عزیر...
همراه با ارکستر احسان خواجه امیری...
فقط کاش مثه میثم مروستی جدا نشی از احسان...

سه شنبه 22 بهمن 1392 - 22:57

با حضور آقای افکاری قطعا آلبوم خوبی خواهد شد

چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 14:21

احسان نیزن واقعا بهترین نوازنده ویولون کشورمونن و قطعا با همکاری علیرضا افکاری و صدای خود اقای نیزن انتظار یه البوم قدرتمند رو داریم.

پنجشنبه 24 بهمن 1392 - 23:09

نوازندگیشون که عاااالی
صدای خوبی هم دارن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احسان نی‌زن: زمان انتشار آلبوم من تابستان 93 است | موسیقی ما