برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور بهترین نوازنده‌های عرصه موسیقی؛
آلبوم جدید علی تفرشی وارد مرحله میکس شد
موسیقی ما - آلبوم جدید علی تفرشی به مرحله انتشار رسید. علی تفرشی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما از وارد شدن آلبوم خود به مرحله جدید خبر داد و در این باره گفت: آلبومی که پیش از این قولش را برای انتشار داده بودم، هم اکنون وارد مرحله جدیدتری از ساخت خود شد تا به زودی وارد مرحله انتشار شود و به دست مخاطبانم برسد.

تفرشی در ادامه گفت: برای این آلبوم هنوز عنوانی انتخاب نشده است ولی اولین آلبوم رسمی گروه ایده است که از سال ۸۷ آن را تاسیس کرده‌ایم که توانست رتبه اول را در جشنواره موسیقی فجر از آن خود کند.

وی افزود: این آلبوم شامل ۹ قطعه موسیقی با عنوان‌های «آغوش چشم»، «دولت عشق»، «این کیست این»، «نگار سرمست»، «سرگشته»، «پاره آتش»، «راز»، «سرمست» و «من رفتم» است که با اشعاری از هوشنگ ابتهاج، حضرت مولانا، عطار نیشابوری، عراقی و سعدی اجرا شده‌اند.

وی دلیل استفاده ازاشعار این شعرا نزدیک بودن فضای موسیقی‌اش به اشعار آن‌ها دانست و در این باره گفت: در موسیقی امروز فقر کلام به وضوح دیده می‌شود و بیشتر ترانه‌های امروزه در موسیقی پاپ، سطحی و زودگذر است. انتخاب اشعار خوب برای یک آلبوم کار بسیار سختی است و البته نباید از این موضوع بگذریم که فضای موسیقی تلفیقی با اشعار کهن بسیار همخوانی دارد. خوشبختانه موسیقی تلفیقی گروه ایده نیز بااشعار کلاسیک همخوانی بسیاری دارد و علاوه بر این  گرایش شخصی بنده به اشعار کهن بسیار ویژه است.

تفرشی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار موسیقی نسبت به گذشته متفاوت است، گفت: من فکر می‌کنم امروزه باید موسیقی‌ای را کار کنم که مورد توجه و علاقه مردم است و هدفم این است که این کار را به نحو احسن انجام بدهم تا علاقه مندان به این ژانر از موسیقی بتوانند جذب آن شوند. البته ناگفته نماند که من در این آلبوم به هیچ عنوان به سلیقه بازار موسیقی توجهی نکردم و بیشتر خواستم به موسیقی‌ای که شخصا اعتقاد دارم پایبند باشم.

این خواننده و آهنگساز تاکید کرد: من علاقه‌ای به این ندارم که مخاطبان بازاری موسیقی کار‌هایم را گوش کنند و به سلیقه آن‌ها کاری را منتشر کنم. چرا که بر این باورم کسی که کار هنری می‌کند باید مخاطبان خود را جذب کند. هنرمند نباید دنبال مردم و سلیقه بازاری آن‌ها راه بیفتد. هنری دوام می‌آورد که دنبال جمع کردن مخاطب بازاری برای خود نباشد و بداند که هر موسیقی‌ای مخاطب خاص خود را دارد.

خواننده «تردید» ادامه داد: کلیه قطعات این آلبوم از ساخته‌ها و تنظیم‌های خودم است که تلفیقی از موسیقی سازهای سنتی و پاپ را شامل می‌شود. بدین جهت اینگونه کار کردم که معتقدم هم باید موسیقی پاپ را همه بشناسند و هم موسیقی سنتی را و چون تخصص من موسیقی سنتی است و ساز من کمانچه است و در زمینه آواز نیز سال‌ها مشغول فعالیت هستم، با تلفیقی از سازهای این دو موسیقی خود را ارائه و منتشر کنم.

وی در پایان درباره زمان انتشار این آلبوم گفت: تاریخ دقیقی برای انتشار این آلبوم نمی‌توانم مشخص کنم چرا که هم اکنون مشغول میکس قطعات آن هستم و تمامی آن‌ها با استفاده از سازهای آکوستیک ضبط شده‌اند که نوازنده‌های حرفه‌ای زحمت نوازندگی آن‌ها را به عهده داشته‌اند. از این میان می‌توان به دوستانی همچون بهرام دهقانیار، فیروز ویسانلو، بابک ریاحی‌پور، امید حجت، دارا دارایی، بهنام ابطحی، آزاد میرزاپور، رضا تاجبخش، صدا سدیفی، داود ورزیده، بابک بنی حسینی، محمد رضا آقایی، همایون نصیری، هومن نامداری و نوازندگی کمانچه توسط خودم اشاره کرد. در کل تعداد جمع کل نوازندگان قطعات آلبوم ۷۰ نفر شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1392 - 23:26

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 20 بهمن 1392 - 11:08

با اینکه خیلی صداشو کم شنیدم و کلآ خیلی خواننده کم کاریه
ولی انصافآ اکثر کارهاش خلی خوبه

یکشنبه 20 بهمن 1392 - 19:59

خیلی خوبه که خوانندگان قدیمی تر موسیقی پاپ دوباره کار می کنن و کار جدید میدن بیرون.از جمله آقای تفرشی و همچنین آقای تاجیک که جدیدا تیتراژ یک سریال رو خوندن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم جدید علی تفرشی وارد مرحله میکس شد | موسیقی ما