برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد در جلسه هم‌اندیشی با تهیه کننده‌های موسیقی مطرح کرد:
پیروز ارجمند: شرکت‌هایی که آثار با کیفیتی را ارائه کنند می‌توانند مستقیما برای انتشار آثارشان اقدام کنند
موسیقی ما – جلسه هم اندیشی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تهیه کنندگان و ناشران موسیقی ، سه شنبه هشتم بهمن برگزار شد.

دکتر «پیروز ارجمند» در ابتدای جلسه فوق که با حضور حدود چهل نفر از فعالان این حوزه برگزار شد به بیان نظرات و برنامه های خود در حوزه نشر و تولید و برگزاری موسیقی پرداخت. بخش عمده مباحث مطرح شده از سوی دکتر ارجمند در ادامه صحبت های جلسه روز گذشته وی بود که با حضور خوانندگان موسیقی پاپ برگزار شده بود. در ابتدا جمعی از تهیه کننده ها به مقوله تشکیل صنف یا انجمن مربوط به خود اشاره کردند.

پیروز ارجمند هم در پاسخ گفت که این مساله را از طریق وزارت کشور پیگیری کنید تا بتوانید یک صنف برای تهیه کننده ها و ناشران موسیقی تشکیل دهید. همچنین اعلام کرد که مشاوران حقوقی ما هم می توانند در این مسیر شما را یاری کنند و از بین خودتان نماینده هایی را انتخاب کنید. یکی دیگر از معضلات جدی که همه تهیه کنندگان کنسرت حاضر نسبت به آن اتفاق نظر داشتند در بحث کنسرت های شهرستانها بود و اینکه مسئولین ارشاد هر استان سلیقه ای عمل می کنند. ارجمند در پاسخ به این مشکلات و خواسته ها نیز قول مساعد داد تا در اسرع وقت سیستم ارشاد تمامی استان ها یکپارچه شوند. وی همچنین گفت برای کارشناسان ارشاد سراسر کشور جلساتی برگزار خواهد شد تا نگاه تخصصی تر داشته باشند و تحت نظارت مرکز موسیقی وزارت ارشاد فعالیت کنند.

دکتر ارجمند اعلام کرد سیستم نامه نگاری ارشاد استان ها هم هماهنگ می شود. به این صورت که تهیه کننده ها درخواست خود را به دفتر موسیقی ارشاد ارائه می کنند و این دفتر ، نامه را به سازمان های ارشاد استان ها و شهرستانها ارسال می کند تا نظر شخصی در این روند لحاظ نشود. در مقوله کنسرت های تهران هم ایشان وعده سامان دهی و تعامل بیشتر با برگزارکنندگان را دادند. به عنوان مثال اعلام شد اگر برخی سالن های کنسرت برای اجاره سالن کارشناسانی دارند دیگر نظر مرکز موسیقی صائب باشد.

در مقوله شورای شعر و موسیقی نیز گلایه اصلی تهیه کننده ها به طولانی مدت بودن پروسه صدور مجوز مربوط می شد. دکتر ارجمند اعلام کردند که از این پس اولا بررسی های این حوزه نیز تخصصی تر انجام می گیرد تا نگاه سلیقه ای وجود نداشته باشد. همچنین اعلام شد که فعالیت شورای شعر به این سمت خواهد رفت که بیشتر بر روی اشعار و ترانه هایی که قطعا منتشر خواهند شد تمرکز داشته باشند. مباحث مربوط به مکانیزه شدن سامانه دریافت اشعار از طریق اینترنت که در جلسه روز گذشته با خوانندگان طرح شده بود نیز از سوی وی مجددا بیان شد.

دکتر ارجمند در این جلسه هم اعلام کردند شرکت هایی که روند فعالیتی خوبی داشته باشند و آثار با کیفیتی را ارائه کنند می توانند مستقیما برای انتشار آثارشان اقدام کنند. البته فهوی کلام او به اکنون و آینده مربوط می شد که از این پس روی این مساله و رتبه بندی شرکت ها تمرکز بیشتری خواهد شد.

او همچنین از همکاری و تعامل بیشتر تمامی مجموعه دفتر موسیقی با تهیه کننده ها سخن گفت تا در آینده ارتباط اهالی این حوزه با این نهاد صمیمانه تر و منسجم تر باشد.

دکتر ارجمند در این جلسه نیز در بخش کیفیت آثار تاکید به سزایی داشت و مجددا اعلام کرد که ما و شما متولی مردم هستیم و باید یک اثر با کیفیت به گوش مخاطب برسد. او همچنین به تهیه کننده ها گفت که به دنبال کار خوب باشید. پیروز ارجمند به تهیه کننده ها اعلام کرد که به دنبال برگزاری جشن ها و جشنواره ها باشید و ما هم حمایت می کنیم زیرا به دنبال خصوصی سازی این قبیل اتفاقات هستیم.

وی همچنین گفت قطعا در سال آینده بخش پاپ از جشنواره موسیقی فجر جدا می شود و جشنواره رقابتی مجزا خواهد داشت.

وی نهایتا اعلام کرد که این جلسات در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ارتباط مدیرکل دفتر موسیقی با تهیه کننده ها و ناشران بیش از پیش می شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1392 - 00:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیروز ارجمند: شرکت‌هایی که آثار با کیفیتی را ارائه کنند می‌توانند مستقیما برای انتشار آثارشان اقدام کنند | موسیقی ما