برنامه یاد بعضی نفرات
 
سوم بهمن و به همت موسسه آوای هنر؛
«مختاباد» با آثار خاطره انگیز روی استیج رفت
موسیقی ما - دکتر «عبدالحسین مختاباد» همراه با گروه موسیقی «رودکی»، سوم بهمن ماه در سالن همایشهای برج میلاد تهران روی استیج رفت. این کنسرت به همت موسسه «آوای هنر» به مدیریت «محمد جلیل‌پور» برگزار شد.

دکتر مختاباد در حالی روی استیج رفت که عده‌ای با انتشار مطالبی به حاشیه سازی در خصوص چگونگی برگزاری این کنسرت پرداختند.
 
«سید علی نیکونیا» مدیر روابط عمومی موسسه آوای هنر در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» در خصوص این حواشی اظهار داشت: «کنسرت جناب آقای مختاباد پیرو برگزاری کنسرت های سنتی قبلی موسسه آوای هنر برگزار شده و استقبال علاقه مندان موسیقی ایشان را به همراه داشته است. تمامی هزینه ها و مخارج این کنسرت همانند تمامی کنسرتهای دیگر توسط بلیت فروشی و جذب اسپانسر بخش خصوصی تامین شده است. تبلیغات محیطی که یکی از عناصر اطلاع رسانی کنسرتهای سنتی است نیز حسب نیاز با اخذ مجوز های لازم مورد استفاده قرار گرفته است».

 
*****
 
این کنسرت در دو بخش اجرا شد که بخش اول به دستگاه شور و بخش دوم به بیات اصفهان اختصاص داشت. تنظیم کلیه قطعات برای ارکستر در این کنسرت بر عهده «بهزاد خدارحمی» بود. وی از شاگردان فریدون شهبازیان و زنده یاد مجتبی میرزاده بوده است.
 
در بخش اول قطعات «در حجاب» با شعر «حافظ» و آهنگسازی «عبدالحسین مختاباد»، قطعه مشهور و پرطرفدار «شبانگاهان» با شعری از «ساعد باقری» و آهنگسازی «عبدالحسین مختاباد»، «منتظرت بودم» با شعر «معینی کرمانشاهی» و آهنگ «مجید وفادار»، «پیمانه خالی» با شعر و آهنگی از هنرمند افغانی و «کهربا» با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگ «عبدالحسین مختاباد» اجرا شدند.
 
بخش دوم این برنامه با قطعه بی کلام «مقدمه اصفهان» اثر «بهزاد خدارحمی» آغاز شد و در ادامه «چرا چرا» با شعر «سیمین بهبهانی» و آهنگسازی «حبیب الله بدیعی» و «شبهای رویایی» با شعر «بامداد جویباری» و آهنگسازی «عبدالحسین مختاباد» به اجرا در آمدند. کنسرت با اجرای قطعه بی کلام «شادمانه» اثر «بهزاد خدارحمی» ادامه یافت و در پایان تصنیف ماندگار «تمنای وصال» با شعر «شیخ بهایی» و آهنگ «عبدالحسین مختاباد» اجرا شد.
 
محمد دلنوازی (عود)، مجید حسابی (تمبک)، حسین پرنیا (سنتور)، رضا مهینی (دف)، مجید مظاهری (کمانچه)، آرش فلاح (نی)، نیوشا بریمانی (کمانچه)، پریا پیرزاده (تار)، لیدا فلکی مقدم (تارباس) و بهزاد خدارحمی (نوزانده تار و دیوان، تنظیم کننده قطعات برای ارکستر و مدیر گروه)، اعضای گروه موسیقی «رودکی» بودند که در این کنسرت همراه با دکتر مختاباد به هنرنمایی پرداختند.
 
همچنین سیاوش ظهیرالدینی (ویولن آلتو)، همایون رحیمیان ( نوازنده ویولن و سرپرست)، هادی آرزم (ویولن)، منوچهر باستان سیر (ویولن سل)، پرویز بیات (کنترباس)، مجید اسماعیلی (ویولن سل)، پویا خوش آهنگ (ویولن آلتو)، سوشیان آرزم (ویولن)، شاهرخ قائم مقام (ویولن)، حمیدرضا مختاری (ویولن)، آرش جامع (ویولن) و عرفان وکیلی (ویولن)، نوازندگان میهمان این کنسرت بودند.

استاد اکبر گلپایگانی، محمدعلی بهمنی، رسول نجفیان، علی ترابی، مجید اخشابی و عباس سجادی، از جمله چهره هایی بودند که به تماشای این کنسرت نشستند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1392 - 15:56

دیدگاه‌ها

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:47

به به عجب گروهی

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 08:54

ببخشید تصور پخش نمی کند چرا ؟ این جور ش را ندیده بودم

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 08:56

اینجوریش را ندیده بودیم که تصور پخش نشه

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 20:45

بین این خواننده های سنتی خوان فقط ایرجه که طرفدار میلیونی داره. بقیه تقریبا فراموش شدن.

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 23:11

استاد گلپا هنوز در دل ایرانیان بسیاری جای دارد. زنده باد استاد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مختاباد» با آثار خاطره انگیز روی استیج رفت | موسیقی ما