برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت استاد شهرام ناظری با هدف کمک به بیماران جذامی در برج میلاد برگزار شد
شب آسمانی لولیان
موسیقی ما - کنسرت استاد «شهرام ناظری» شامگاه 24 و 25 دی‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت.

در ابتدای این برنامه که به همت موسسه صوت «آوای هنر» به مدیریت «محمد جلیل‌پور» و با حضور چشمگیر دوستداران موسیقی سنتی ایران برگزار می‌شد، مجری برنامه روی سن آمد و درباره کنسرت توضیحاتی ارائه داد. او این برنامه را ادامه‌ای بر اجراهای خیریه استاد «شهرام ناظری» دانست و از تداوم این سلسله برنامه‌ها در ماه‌های آینده در سایر نقاط کشور خبر داد. سپس گروه نوازنده‌ها روی صحنه آمدند و با به روی سن آمدن استاد «شهرام ناظری»، کل جمعیت حاضر در سالن به صورت ایستاده به تشویق ایشان پرداختند تا شوالیه آواز ایران پس از ادای احترام به حاضرین، برنامه خود را آغاز کند.

تصنیف «آهسته که سرمستم» با شعری از حضرت مولانا و آهنگ و تنظیم گروه «دستان» و «حمید متبسم»، نخستین بخش از برنامه بود. ساز و آواز و سپس تصنیف «لولیان» (با شعری از مولانا و آهنگسازی شهرام ناظری و تنظیم گروه «دستان»)، بخش‌های بعدی کنسرت استاد «ناظری» را تشکیل می‌دادند که ایشان پس از اتمام تصنیف «لولیان» با لبخندی رو به حاضرین گفت: «ممنون که سکوت را برای اجرای این قطعه در سالن رعایت کردید. این قطعه یکی از سخت‌ترین آثار برای اجرای زنده است که خوشبختانه توانستیم بدون اشتباه آن را اجرا کنیم.»

در ادامه، استاد «ناظری» حضور «جمشید مشایخی» بازیگر توانمند و پیشکسوت سینما و تلویزیون را در سالن اعلام کردند و از ایشان خواستند که برای دقایقی روی صحنه بیایند. این خواسته با استقبال شدید حاضرین روبه‌رو شد و سپس «جمشید مشایخی» علیرغم وضعیت نه‌چندان مناسب جسمی روی صحنه حاضر شدند و چند دقیقه‌ای رو به حضار سخن گفتند: «افتخار می‌کنم هموطن شما هستم. «شهرام ناظری» را میلیون‌ها ایرانی می‌شناسند. اما چیزی که شاید برخی در مورد ایشان ندانند، فضیلت، مردانگی، انسانیت و نوع‌دوستی این هنرمند گرانقدر است.» صحبت‌های استاد «مشایخی» با استقبال حاضرین در سالن روبه‌رو و باعث شد که باز هم جمعیتِ حاضر به صورت ایستاده به تشویق اساتید حاضر در سالن بپردازند. قطعه «زمستان» (با شعری از «مهدی اخوان ثالث» و آهنگسازی «شهرام ناظری» و تنظیم گروه «مولوی» آخرین قطعه از بخش نخست کنسرت بود.

در بخش دوم، شاهد اجرای موسیقیِ شورانگیزِ کُردی در سالن بودیم که با همراهی کم‌نظیر حاضرین در سالن روبه‌رو شد. استاد «ناظری» نیز با دیدن این استقبال رو به حاضرین گفت: «من در کنسرت قبلی هم به این نکته اشاره کردم که خوشحالم از اینکه شرایطِ اجتماعیِ جدید حاکم بر کشور باعث شده روحیه شادی و امید به جامعه برگردد و همین که ما امروز اینجا این چنین خوشحالیم و پایکوبی می‌کنیم را باید حاصل اتفاقات خوب مدنی در کشور بدانیم.»

او در این بخش سه قطعه ریتمیک و تند از موسیقی کردی را اجرا کردند که با استقبال وصف‌ناپذیر حاضرین روبه‌رو شد. انتهای کنسرت استاد «ناظری» نیز با «آتش در نیستان» ساخته هنرمند گرانقدر و فقید، استاد «جلال ذوالفنون» همراه بود تا تماشاچیان برنامه با پایانی خاطره‌انگیز، این کنسرت را به اتمام برسانند.
 
  • حاشیه‌ها:
* صابر نظرگاهی (تار)، حسین پرنیا (سنتور)، بابک غسالی (عود)، نگار خارکن (کمانچه آلتو)، راشد باباشهابی (کمانچه)، شهرام محمدی (دیوان و سه‌تار)، فرهاد صفری (تنبک، دمام و دهل) و شهریار نظری (دف) نوازنده‌های گروه را در این برنامه تشکیل می‌دادند.

* شرکت «آوای هنر» برای این برنامه از طراحی صحنه قابل‌توجه و زیبایی استفاده کرده بود. «کیوان ملک‌مطیعی» وظیفه طراحی صحنه را در این کنسرت بر عهده داشت.

* در بخشی از برنامه، خانم و آقای جوانی با دسته‌های گل به سمت صحنه رفته و آنها را به استاد «ناظری» تقدیم کردند. استاد هم با دیدن این صحنه با لبخندی گفتند: «حالا چرا هر کدام‌تان یک دسته گل آورده‌اید؟ ما همان دسته گل اولی را هم از طرف این زوج جوان و بااحساس قبول داشتیم!» و سپس از حضار خواستند برای آنها کف بزنند.

* در ابتدای برنامه، تیزری از اثر جدید «حافظ ناظری» (فرزندِ استاد) در سالن پخش شد که در آن اشاره شده بود که در این اثر شرکت جهانی «Sony Music» اسپانسر و ناشر اثر جدید «حافظ ناظری» است و بسیاری از نوازنده‌های حاضر در این اثر از برندگان چندین دوره جوایز «گرمی» هستند.

* با توجه به اینکه این کنسرت در حمایت از بیماران جذامی برگزار می‌شد، گروه برگزاری در اقدامی قابل توجه از سرپرستان موسسه بهداشت جهانی دعوت به عمل آورده بودند که در این کنسرت حضور داشته باشند. نماینده‌های فرانسوی این مرکز در ردیف VIP حضور داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1392 - 12:54

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 28 دی 1392 - 11:26

عالی بود

شنبه 28 دی 1392 - 12:39

واقعا شب به یاد ماندنی بود.
هیچ وقت این کنسرت رو فراموش نمیکنم.
استاد واقعا از صمیم قلبم براتون آرزوی سلامتی میکنم.

شنبه 28 دی 1392 - 15:17

واااااااای جمشید مشایخی♥ عاشقتونم ایشالا همیشه سلامت باشید :(

دوشنبه 30 دی 1392 - 19:18

سلام
چطور می تونم سی دی کنسرت رو تهیه کنم؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب آسمانی لولیان | موسیقی ما