برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از برنامه هزار صدای پنجم؛
درخشش خواننده ۱۱ ساله در حضور چشم آذر و حامی
موسیقی ما - عصر روز پنج‌شنبه ۱۹ دی، پنجمین برنامه هزار صدا در میان استقبال پرشور علاقمندان به موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. نکته مهم این برنامه پنجم حضور یکی از پیشکسوتان موسیقی ایران، استاد ناصر چشم آذر به عنوان کار‌شناس موسیقی بود که باعث جلب توجه ویژه به این برنامه بود و علاوه بر آن حضور حمید حامی روی یک صحنه بعد از دو سال نیز نکته مهم و جالب توجه دیگر بود، چیزی که حامی در ابتدای صحبت‌هایش یادآوری و از این حضور ابراز خوشحالی کرد. حامی در این برنامه به عنوان کار‌شناس آواز در کنار چشم آذر نشسته بود. کار‌شناس ترانه برنامه هزار صدای پنجم هم بابک صحرایی بود که این روز‌ها یکی از پرکار‌ترین ترانه سرایان است و در این برنامه هم نقدهای خوبی روی ترانه ترانه‌سرایان داشت.

برنامه با نیم ساعت تاخیر و راس ساعت ۱۵: ۳۰ آغاز شد و آرش نصیری، مدیر و مجری برنامه از کاز‌شناسان برنامه دعوت کرد تا در صحنه حضور پیدا کنند. حضور استاد چشم آذر در کنار حامی و صحرایی با استقبال و تشویق گسترده حاضران در سالن همراه بود. برنامه با اجرای یکی از نفرات برگزید برنامه چهارم هزار صدا آغاز شد. بنابر آنچه نصیری اعلام کرد، از نظر کار‌شناسان برنامه قبلی، بین نفر اول و دوم نظرسنجی چندان فاصله‌ای نبود و سعید هاشمی که در برنامه چهارم هزارصدا در نظرسنجی مردمی دوم شده بود، یکی از برندگان است، بنابر این کار اجرای آثار توسط او شروع شد. پس از اجرای هاشمی، یهزاد یاری کاری از وحید مهراد را اجرا کرد. پس از او بامداد و محسن نعمتی کارشان را اجرا کردند که کار محسن نعمتی در این بین مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت. محسن نعمتی اعلام کرد از شاگردان محمدرضا صادقی‌ست که از مدرسان خوب آواز است و حامی اعلام کرد نوع خواندن و استایل کار نشان می‌داد که خواننده نزد یک استاد آواز کلاسیک آموزش دیده است.

 بعد از اجرای نعمتی، کلیپ خداحافظ حامی با شعری از بابک صحرایی و موسیقی بامداد بیات پخش شد که مورد توجه و تشویق تماشاگران قرار گرفت.

 پس از این کلیپ نیما تفرشی روی شعری از امیر پیرنهان اثری را اجرا کرد که مورد توجه کارشانسان قرار گرفت. پس از اجرای موفق تفرشی، مجری مناسبت‌های این ماه را اعلام کرد و گفت برای سالروز درگذشت استاد همایون خرم و تولد فرهاد مهراد هم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده بود که به علت فشردگی ایجاد شده در برنامه اجرا نمی‌شوند و از جاوید عسگری دعوت کرد تا آثاری از استاد محمد نوری را به مناسبت سالروز تولدش اجرا کند. جاوید عسگری از شاگردان مرحوم نوری و از بهترین خوانندگان و مدرسان کلاسیک و پاپ کلاسیک است که در کارنامه‌اش خوانندگی درارکس‌تر سمفونیک را هم دارد. عسگری اثری از استاد نوری و اثری از خود را به زیبایی اجرا کرد. پس از اجرای جاوید عسگری تیزر آلبوم جدید حامی با نام «یه لحظه عاشق شو» پخش شد. حامی اعلام کرد این اثر به زودی پخش خواهد شد و استاد چشم آذر هم گفت همین چند قطعه از آلبوم نشان می‌دهد که چه اثر خوبی خلق شده و اجرا و خوانندگی حمید حامی را ستود.

پس از پخش تیزر آلبوم حامی، مهران مصدق جوان کارش را اجرا کرد و پس از اتمام نقد وبررسی این اثر، مجری مراسم اعلام کرد که برای حضار دو سورپرایز دارد. سورپرایز اول این بود که استودیو ترنم به نفر اول این برنامه یک قطعه کامل (از ترانه تا آهنگسازی و تنظیم ضبط کامل) جایزه می‌دهد. سورپرایز دوم دعوت از خواننده نوجوان یازده ساله روی صحنه بود. مهرشاد حیدری خواننده‌ای بود که به دعوت نصیری به همراه پدرش حسن حیدری و دایی‌اش از بابلسر به تهران آمده بود تا همگان را شگفت‌زده استعداد خود کند. او در ابتدا قطعه‌ای از مهدی یغمایی را روی آهنگی که پخش می‌شد خواند و سپس گیتار به دست گرفت و سپید و سیاه حامی را به زیبایی خواند و اجرایش آنقدر مورد توجه قرار گرفت که چندین بار با دست زدن شدید حضار همراه بود. او سپس به درخواست حضار قطعه دیگری از حامی را خواند که در اواسط اجرایش حامی هم او را همراهی کرد که با استقبال و ابرازاحساسات حضار همراه بود. پس از اجرای او علیرضا ظریف به نمایندگی از استودیو ترنم اعلام کرد که قطعه‌ای کامل را به او هم هدیه خواهد کرد.

هاتف خواننده بعدی بود که به روی صحنه دعوت شد تا اثری از توحید کاظمی با تنظیم علیرضا ظریف را اجرا کند. این اثر مورد توجه کار‌شناسان قرار گرفت اما اجرای خواننده با انتقاداتی مواجه بود. نفر بعدی سعید متینی بود که اثری از مرتضی لطفی را اجرا کرد. اجرای خوب متینی با حاشیه‌هایی هم همراه بود. هنگام اجرا و پس از آن، تشویق تماشاگران طوری بود که نشان می‌داد او و گروهش طرفداران زیادی را با خود به سالن آورده‌اند. حامی و صحرایی این کار را یک توانایی برای یک خواننده پاپ دانستند و استاد چشم‌آذر هم گفت او اجرای قابل قبولی هم داشته است. نصیری اعلام کرد در برنامه قبلی هم کسانی این شائبه را مطرح کردند که برخی با آوردن همراهان زیاد نفر اول می‌شوند که ما نظرسنجی کار‌شناسی را هم اضافه کردیم تا این شائبه وجود نداشته باشد.

پس از آن نظرسنجی انجام شد. کار‌شناسان سعید متینی و نیما تفرشی را به عنوان نفر اول، محسن نعمتی را به عنوان نفر دوم و هاتف را به عنوان برگزیدند و تماشاگران هم به ترتیب سعید متینی، محسن نعمتی و نیما تفرشی را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیدند. نکته جالب این بود که سعید متینی رای کار‌شناسی را هم به دست آورده بود. رای بالای محسن نعمتی هم نشان از توجه ویژه تماشاگران داشت.

پایان بخش برنامه هم اجرای خواننده خوش‌صدا و شناخته شده، هومن جاوید بود که به عنوان خواننده مه‌مان در برنامه حضور داشت. در ابتدای اجرای جاوید، میکروفون گیتارش وصل نشده بود و او با اعتماد به نفس کامل، بدون سیستم صوتی اجرایش را آغاز کرد و پس از اصلاح سیستم صوتی هم، سه قطعه دیگر را به زیبایی اجرا کرد.

هزارصدا برنامه‌ای‌ با مدیریت و اجرای روزنامه‌نگار باسابقه موسیقی، آرش نصیری، سومین پنج‌شنبه هرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری هزارصدای ششم هفدهم بهمن ماه است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دی 1392 - 09:36

دیدگاه‌ها

دوشنبه 23 دی 1392 - 10:19

با سلام خدمت شما،لطفا نحوه شرکت در برنامه هزار صدا رو به ما بگید لطفا.چه شرایطی و ظوابطی لازمه؟زمان تست گرفتن؟و....

دوشنبه 23 دی 1392 - 10:26

زمانش و ما الان فهمیدیم باید چطوری تو این برنامه شرکت کرد؟

دوشنبه 23 دی 1392 - 12:01

ای بابا.اینقدر از این ۱۱ ساله ها و امثال ۱۱ ساله ها تو ایران زیادن که حد نداره.
اما موقعیت جایی که بخوان شناخته بشن نیست.این آقا پسر بااستعداد هم شانسش گرفت که تونسته بیاد اینجا.حتما اشنایی چیزی داشته که دعوتش کردن.کاش تمام ان استعداد ها ازشون استفاده درست بشه.
موسیقی ما لطفا تایید کن.

دوشنبه 23 دی 1392 - 12:51

موسیقی ما چرا کامل توضیح نمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نحوه شرکت چه جوریه؟

ATM
دوشنبه 23 دی 1392 - 21:11

خوشحالم كه حميد حامي عزيز رو تو صحنه مي بينم

ATM
دوشنبه 23 دی 1392 - 21:11

خوشحالم كه حميد حامي عزيز رو تو صحنه مي بينم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درخشش خواننده ۱۱ ساله در حضور چشم آذر و حامی | موسیقی ما