برنامه یاد بعضی نفرات
 
«حمید حامی» بیانیه صادر کرد؛
درد من درد آزادی اسامی خاص نیست
موسیقی ما – «حمید حامی» این روزها باز هم در راس اخبار موسیقی در کشور است و با صحبت ها و اظهار نظرهای مختلف اش، توانسته نگاه خاص رسانه ها را معطوف فعالیت های خود کند. او چندی پیش جملاتی را روی صفحات شخصی اش نوشت که باعث شد اعتراض خیلی‌ها را در پی داشته باشد و همین باعث شد پس از مدت ها سراغش برویم و با او گپ بزنیم. این هنرمند اما تصمیم گرفت صحبت ها و اظهاراتش را در قالب بیانیه‌ای در اختیار دوستداران و اهالی موسیقی قرار بدهد. متن ارسالی این خواننده را بدون هرگونه ویرایش متنی و مفهومی، درباره روند اعطای مجوز به برخی چهره‌ها و اتفاقات روز بازار موسیقی در کشور می‌خوانید:

«به راستی آیا برای عامه ی مردم این موضوع قابل هضم است که تنها یک عده ی خاص از هنرمندان ایرانی کلیه ی قوانین حاکم بر هنر را دور بزنند و از همه ی خط قرمزها عبور کنند؟

آیا برای مردمی که از پشت پرده ی آلوده ی هنر ایران بی خبرند بعد از اطلاع از اتفاقات عجیب پشت پرده، قابل قبول است که تنها یک عده ی خاص حق اجرای کنسرت و فعالیت های بی شمار هنری را داشته باشند؟

از مردمی با این سابقه ی فرهنگی نیز توقع و انتظار داریم که با هوش و درک بالا مسائلی اینچنینی را دنبال و درک کنند و لا غیر.

سؤال اول: "چرا قانون برای همه هست ولی برای یک عده ی خاص نیست"؟!

به این دلیل که از دید عامه ی مردم و نیز مسؤولین هنرمند کسی ست که بیشتر دیده و شنیده میشود و نیز پولسازتر است و از آنجا که قوانین قابل خرید هستند پس "هر کسی که پول بیشتری داشته باشد، خود میتواند قوانین بیشتری را خریداری یا حتی وضع کند".

این سؤالیست که چند سالیست نه تنها در ذهن بنده بلکه در ذهن تمام کسانی که متعهد، خدمتگذار و مؤمن به قوانین موطنشان هستند شکل گرفته است، اما هیچ مسئولی هیچگاه حتی جرات نزدیک شدن به جواب این سؤال را نداشته و ندارد و اگر هم جوابی بوده صرفا" جهت فرافکنی و از سر باز کردن مسئولیت بوده و بس.

سؤال دوم: "آیا هنر حق همه ی مردم یک سرزمین است؟!"

بله، هنر حق عامه ی مردم است و نه یک عده ی خاص. این که فقط و فقط خواص، که غالبا" هنری جز لنپنیسم و مادی گرایی برای عرضه ندارند، با حمایت های آنچنانی در یک طبقه بندی کانالیزه هنرمند شمرده شوند و دیگر هنرمندان در این طبقه بندی سازمانی هیچ جایی نداشته باشند بسیار عجیب و باعث آزار هنرمندان دیگر است و این امر تنها و تنها در کشوری به نام ایران امکان پذیر است و بس.

سؤال سوم: "خط قرمزهای قانونگذاران هنر ایران چیست"؟!

هر گونه فعالیت سیاسی و غیرسیاسی با کلیه برنامه های مربوط به وسایل ارتباط جمعی از جمله تلویزیون، رادیو، سایت اینترنتی، روزنامه و مجله و ... که خلاف قوانین و مقررات کنونی کشور ایران عمل میکنند و مورد تایید نظام حاکم نیستند. لازم به ذکر است که در کشور ما قوانین این گونه اند که همگان حق همکاری و فعالیت هنری با رسانه های مذکور را دارند اما به این شرط که بعد از همکاری با این شبکه ها دیگر حق فعالیت مجاز را ندارند و به قولی میبایست بصورت زیرزمنی فعالیت کنند، منظور و هدف قانونگذار این است که یک هنرمند نمیتواند در دو جبهه هم بصورت مجاز و هم غیر مجاز فعالیت کند و تنها حق یک انتخاب دارد که بدیهی است این قانون بی راه نیست.

با خواندن مطالب فوق و با حداقل انصاف، خواننده ی این مطالب به این نتیجه گیری خواهد رسید که اگر شخصی بصورت غیرمجاز فعالیت کند دیگر حق فعالیت مجاز را ندارد، چرا که در اینصورت حقوق حقه ی جماعت هشتاد درصدی هنرمندان ایران را ضایع کرده است، درد من درد آزادی اسامی خاص نیست، درد من ممنوع الفعالیت بودن اهورا ایمان ها و امثال اوست که ناجوانمردانه و بدون حتی گذشتن از یک خط قرمز ممنوع الفعالیت شده اند، آن هم به دلیل تن ندادن به مسائلی خاص. هدف من از اظهاراتم در مورد مجاز شدن خوانندگانی که تا دیروز در کانالهای سیاسی و غیر مجاز ماهواره ای فعالیت میکردند صرفا" احقاق حق هنرمندان مجازیست که سر به راه و مظلومانه سر و تن به قوانینی داده اند که برای آنها تعیین گردیده و هیچگاه از خطوط قرمزی که برای ایشان کشیده شده عبور نکرده اند، دوباره متذکر میشود که هدفم از انتشار این مطلب تحقیر و یا دشمنی با شخص خاصی نبوده و نیست، هدف اعلام و اعتراض به بی قانونی موجود در هنر ایران است و بس، این که اگر قرار است که فعالان کانالهای سیاسی و غیر مجاز ماهواره ای مجاز شمرده شوند پس میبایست مجازهای مورد ظلم قرار گرفته هم حق همکاری و فعالیت در شبکه های ماهواره ای یا سیاسی را داشته باشند. افسوس که این جماعت بیست درصدی بی هنرانی هستند که برای به تاراج بردن فرهنگ ایران آمده اند و کسب درآمد و شهرت، افسوس و صد افسوس. اگر قرار است کسانی در شبکه های آنچنانی با ویدیو کلیپ های آنچنانی فعالیت کنند و در عین حال و با کمال تعجب در بازار داخلی هم فعالیت کنند... پس حق ضایع شده ی این جماعت هشتاد درصدی که بدون تکیه زدن به تبلیغات ماهواره ای ذره ذره و قدم به قدم پیشرفت کرده اند چه میشود؟

چه میشود حق آنهایی که برای گرفتن مجوز یک آلبوم موسیقی با کلام هشت قطعه ای سالها و سالها مظلومانه پشت درهای بسته وا مانده اند و هنوز موفق به انتشار آن نشده اند؟

چه میشود حق کسانی که همه ی عمر خود را صرف آموزش و تعلیم کرده اند و به جرم رعایت قوانین حاکم در گوشه ای بی نام و نشان مانده اند؟!

چه میشود حق کسی که حتی اجازه ی پخش یک تیزر تبلیغاتی از هیچ شبکه ی داخلی را ندارد؟

قابل ذکر است که تعداد زیادی از خواننده هایی که امروز پول پارو میکنند به واسطه و به وسیله ی سوء استفاده از روابط آنچنانی و نیز دور زدن قوانین بعد از پخش ویدیو کلیپ های ماهواره ای و نیز کسب شهرت به جا و در زمان مناسب به فعالیت مجاز پرداختند اما در نهایت چه بهتر که آزادی آنچنان حکم کند که همه ی اهالی موسیقی آزادانه فعالیت کنند و درهای موسیقی ایران حتی به روی لوس آنجلسی ها هم باز شود، چرا که نه؟!

بهتر نیست آزادی آنچنان حکم کند که خوانندگان پرطرفدار لوس آنجلسی و دیگر باسابقه های متعهد به وطن و هنر به راحتی در کشور خودشان هنرنمایی کنند؟

آن زمان است که دیگر جایی برای خودنمایی این بی سوادهای بی هنر باقی نمیماند و آنچنان از دور خارج میشوند که انگار هیچ وقت اسمی از آنها نبوده و نیست، پس اگر قرار است که آزادی برای غیر مجاز های ماهواره ای وجود داشته باشد چه بهتر که این آزادی عمومی تر شود، تا آنگاه ببینیم آقای تیتیراژ مخاطب بیشتری دارد یا آقای صدا، ببینیم که کنسرت ارگانی صورت‌های جراحی شده با گرایش های آنچنانی مورد استقبال بیشتری قرار میگیرد و یا کنسرت شاه ماهی در استادیوم آزادی؟ آیا اینچنین نیست؟

"خوشا به حال کشوری و ملتی که همگان هنرمند شمرده میشوند"، و چه بسا که به اعتقاد من: "هنر متعلق به عامه ی مردم است و نه یک عده نور چشمی خاص که ابتدا در ماهواره فعالیت میکنند و به شهرت میرسند و سپس توبه کرده و مجاز میشوند"

آیا حق با غیر مجازهایی است که با تمام بی سوادی و بی استعدادی با تکیه بر ویدیو کلیپ و سوء استفاده از شبکه های خارجی به شهرت رسیده اند و اکنون مجاز شده اند؟!

شاید صدای اعتراض من به گوش عده ای که موقعیت خود را به خطر افتاده میبینند خوش نیاید اما این صدا صدای حقیقتی است که تلخ است، حقیقتی و صدایی که تاوان آن گران است اما با افتخار خواهم پرداخت.

"به پشتوانه ی خدای حق و به امید روزی که حق هیچ انسانی در هیچ کجای زمین پایمال نشود".

درود بر شما.
دی ماه نود و دو،
حامی
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 دی 1392 - 10:45

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 22 دی 1392 - 11:14

چه خوب که حداقل یک نفر افشاگری میکنه... اونم یک خواننده ناب... کاش گوش شنوایی باشه

یکشنبه 22 دی 1392 - 20:00
حمید

همه میدونیم واسه مجوز گرفتن بعضیا خیلی سختی کشیدن و حقشون ضایع شده و بعضیا راحت مجوز گرفتن در صورتی که به نظر من چیزی به اسم مجوز اصلا نباید وجود داشته باشه.همه باید راحت کار کنن
ولی آقای حامی نگرانیش این چیزا نیست. دوست داره همیشه شاکی باشه و بقیه رو خراب کنه
آقای حامی اگه طرف انتقادات شما همیشه یکی دو نفر بودن اونوقت میشد گفت حق با شماست ولی شما غیر از چند نفر از دوستان خودتون هیچکسو قبول ندارید که در نتیجه مشکل از خود شماست.
شاید به نظر بعضیا حرف من اشتباه ولی اگه سه چهارتا مصاحبه آخر آقای حامی رو بخونید متوجه میشید گه چیزی جز نفرت تو وجود ایشون نیست

91.99.81.171
یکشنبه 22 دی 1392 - 11:30

آقای حامی نکنه شما هم خودتون رو در حد آقای صدا و شاه ماهی و... می دونید ؟!!!
با جنجالسازی و متهم کردن و مسخره کردن خوانندگان محبوب داخلی نمی توانید طرفدار پیدا کنید.
اگر فضای داخل کشور رو برای کار مناسب نمی بینید لطفا مهاجرت کنید و همه رو ( مخصوصا خودتون )
خلاص کنید.

یکشنبه 22 دی 1392 - 12:17
پدرام

میگن حقیقت تلخه راست میگن
مگه حرف بد یا عجیبی زده میگه اگه کلیپ پخش کردن از ماهواره بده باید برای همه بد باشه و ممنوع الفعالیت باید بشن
اگه خوبه خوب برای همه بگید که اشکالی نداره و خلاف قوانین نیست و مجازش کنید
این حرف خیلی توقع زیادی یا نا بجایی هستش؟
حرفه بدی زده میگه با همه یکسان برخورد بشه؟
یا اینکه میگه فضای یکسانی برای تبلیغات نیست و لابی دارها توی چشم هستند
مگه دروغه مگه توی سینمای ایران اینجوری نیستش که توی موسیقیش نباشه
چه اکران چه تبلیغات فیلم ها برای موسیقی هم همون سیستم حاکمه تبلیغات و غیره برای سایر رشته های هنر هم هست
یعنی شما تاحالا چنین مسائلی رو از زبان دیگر هنرمند ها بار ها و بار ها نشنیدید؟؟ واقعا؟؟ بارها در رسانه ملی زده شده از زبان خیلی هنرمندها
واقعا متاسفم

2.147.80.139
یکشنبه 22 دی 1392 - 13:30
حمید

آقا پدرام اگه حقیقت از نظر شما حرفای آقای حامیه واقعا واسه منم تلخه
ولی حقیقت چیز دیگه ایه
حقیقت اینه که این آقا خودشو خیلی خیلی بالا گرفته
کسی تا حالا با خراب کردن بقیه به جایی نرسیده که آقای حامی برسه

188.245.73.204
یکشنبه 22 دی 1392 - 16:16
شاهد

ای بابا خانوم جان شما چی می گی واسه خودت؟
خو راس می گه چرا طالب زاده باید مجاز شه و تیتراژ بخونه؟
تا دیروز داشت کارهای بشکن و بالا بنداز از ماهواره پخش می کرد حالا اومده راهب شده!

5.9.173.234
یکشنبه 22 دی 1392 - 17:20
hossein Adelzadeh

من کسی ام که این آقا رو فقط اسمشو شنیدم
میدونم خیلی قوی تر از اینم تو ایران داریم
اصلا تاحالا گوش ندادم و نمیدم به کاراش
ولی وقتی یکی میاد یه حرفی میزنه که حقه باید گفت حقه
حرفشون کلی بود و اصلا هم خود برتر بینی توش نبود
یه عده فقط از موسیقی همینو میفهمن که هرجا رسیدن بگن فلانی از فلانی برتره فلانی در حد فلانی نیست
فقط همین!!!!
بس کنید تورو قرآن چه فرقی میکنه اصلا این حرفارو کی بزنه مهم اینه که حرف درستی زده حالا در حد کی هست یا نیست اصلا مهم نیست
حرفای ایشون حرف دل 80 درصد از موصیقی ایرانه چه خواننده چ شنونده
منظورشو نفهمیدی دوباره بخون شاید بفهمی

87.236.208.106
دوشنبه 23 دی 1392 - 20:08
Somayeh

لطفاً حامی رو با این آدما مقایسه نکنین، هروقت اجرای لایو آقایونی که میگیدو دیدیم، باورشون میکنیم، و چه بد خواهد شد اگر حامی کوچ کند و ما بمانیم و این هاهی هایی که شما میگین.

206.190.140.101
یکشنبه 22 دی 1392 - 11:47

حامی جان;
اگه میگی غیر مجازها و کسانی که کلیپ پخش کرده اند نباید مجاز شوند،پس چجوری از اون ور میگی که شاه ماهی بیاد کنسرت بذاره؟!
به نظر من همه باید مجاز بشن.مردم خودشون اونقدر شعور موسیقایی دارن که بهترین رو انتخاب کنن.
و 100 البته که اگه مجاز ها بیشتر بشن،بازار خواننده های بی کیفیت هم کم رونق میشه.

یکشنبه 22 دی 1392 - 12:45
danesh jamshidi

جابر جان حامی میگه اگر کسی که کلیپ پخش میکنه بعد میتونه مجاز شه پس لس انجلسی ها چرا نباید مجاز شن

5.238.15.121
یکشنبه 22 دی 1392 - 17:28
hossein Adelzadeh

اونم همینو میگه دیگه!!!! میگه یا نذارید بعد از کلیپ های ماهواره ای او شهرتی که یه عده به کمک تبلیغان تلویزیونی به دست میارن بعد بیان توبه کنن و مجاز بشن و حق اونایی که از اول مجاز بودن و کلیپ ماهواره ای نداشتن ضایع نشه
یا واسه همه آزاد کنید اونوقت ببینیم کدوم کارش بهتره

87.236.208.106
یکشنبه 22 دی 1392 - 20:04
حمید

واقعا مشکل جوانان ما کلیپه؟
مگه کلیپ بشکن و بالا چشه؟
مشکل اینه که کلا مجوزی نباید در کار باشه

91.99.81.171
دوشنبه 23 دی 1392 - 09:58
مـهرانا روحان نژاد

نه مشکل کلیپ نیست
مشکل مجوز دار شدن افرادیه که واقعا هیچی از موسیقی نمیدونن ، هیچی!
حداقل اگه یه چیز امیدوار کننده ای تو موسیقیشون بود ادم میتونست خودشو قانع کنه !
اما....

151.245.38.96
یکشنبه 22 دی 1392 - 11:55

یا شعری از حافظ افتادم حامی جان: ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش،باید برون کشید از این ورطه رخت خویش.

یکشنبه 22 دی 1392 - 11:57

***صــرفا جهــــــــــــت اطــــــــــــــــــــلاع آقای حـــــــــــــــامی ***
برادر من بیانیه می دی صبر کن جوابتو هم بشنو ...
وخواهش عاجزانه دارم از موسیقی ما که حتما نظرمو درج کنه ...
انصافا تاحالا خواننده ای مثل شما ندیدم که اینهمه سر و صدا بکنه مگه اینهمه مشکلات فقط و فقط برای شماست ؟؟ مگه غیر از شما هیچ کسی اذیت نشده ؟ هان ؟؟ طوری حرف می زنین که بقیه ی هنرمندا رو هم می برین زیر سوال ! ممکنه از شرایط موجود خیلی ها ناراضی باشین ولی دلیل نمیشه با حرف هاشون بقیه رو ببیرن زیر سوال که حرف های شما جز زیر سوال بردن بقیه چیزی دیگه ای نداشت ! داشت ؟ چه قدر رضا صادقی اذیت شد ؟ چه قدر فرزین اذیت شد ؟ مگه خود فرزین جزء کسایی نبود که 3 سال به دلیل اینکه کلیپش از ماهواره پخش شده بود ممنوع الکار شد ؟ 6 ماه هم سر یه موضوعی که اصلا بهش ربط نداشت ممنوع کنسرت شد .... اما یادم نمیاد فرزین هیچ وقت مثل شما اینهمه داد و بیداد کرده باشه سر شو انداخته و کارشو کرده و تلاش کرده تا همین الان که شما وارد سایت موسیقی ما می شین اولین چیزی که می بینین تیزر آلبوم شخصیه !؟ نکنه نظر شما هم اینه که فرزین هم جز آدمایی که پشتش به یه جایی گرم بوده ؟!
واقعا متاسفم براتون که وقتی توی کارتون نتونستین موفق بشین تقصبر رو گردن این و اون می اندازیم .... داداش من شرایط مملکته ما چه خوب چه بد اینه ناراحتی می تونی بری ....
اصلا مگه قرار نبود برای همیشه از ایران برین ؟ شما که می خوایین برین پس واسه چی دنبال انتشار رسمی آلبومتون هستین .....
بهتره همه اینو قبول بکنن که این کار حامی چیزی جز جو سازی نیست .
و باز هم خواهش عاجزانه از موسیقی ما برای تائید نظرم ....

یکشنبه 22 دی 1392 - 12:56
vahid farahmandian

فرزاد فرزین از حقش دفاع نمیکنه باید حامی هم دفاع نکنه؟؟؟؟حرفت خیلی جالب بود...

194.225.172.48
یکشنبه 22 دی 1392 - 15:01
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

خوب راست میگه لادن جان خوانندگان مثل عماد طالب زاده که خودشون کشن انقدر کلیپ تو ماهوارها ساختن تا مجاز بشن شما فکر کن خواننده گانی مثل مجید خراطها .علی عبدالملکی. مجید یحیایی و غیره...که هیچ کلیپی تو ماهواره ندادند به سخته ای مجوز میگرند باید هم ناراحت بشه آقای حامی کسی مثل عماد طالب زاده که به راحتی اون همه کلیپ داده تو ماهواره به راحتی مجوز بدن آخه چرا ......

46.100.151.69
یکشنبه 22 دی 1392 - 20:14
لادن

آقا وحید من کی گفتم حامی از حقش دفاع نکنه .... دوست عزیز حق گرفتنیه ! دادنی نیست که ! مثل اینکه شما ها اصلا متوجه منظور من نشدین ! من می گم این آقای خواننده داره بی خودی جو سازی می کنه و هی داد و بی داد می کنه چه ربطی به دفاع از حقش داره ؟ اصلا کی گفته فرزین از حقش دفاع نکرد ؟! مگه تنها راه اینه که این همه آشوب به پا بشه . اقا ی محترم خانوم محترم وضیعیت کشور ما چه خوب چه بد اینه یا اگه خوبه که همه چی آرومه من چه قدر خوش حالم (!) اگه بده اگه کسی اعتراض داره این راهش نیست یا باید برن یا باید بمونن ..... و صادقی و فرزین هم یه مثال ساده بود از کسایی توی وضع همین مملکت موندن و کار خودشونو کردن و با همه ی سخت گیری ها تلاش کردن تا به جایگاهی که می خوان برسن ..... ( ولی در کل انگار آقای حامی معتقدن همه ی کسانی که موفق ان پارتی دارن منظور حمید حامی چیزی جز این نیست .)

46.164.80.249
یکشنبه 22 دی 1392 - 22:17
بی سرزمین تر از باد

ببین دوست عزیز!
مخاطب حامی تو این مطلب شما نیستی! واسه جلب نظر شما ننوشته که اگه شما قبول نکنی و جواب بدی حامی احساس شکست کنه! واسه منم ننوشته!
مخاطب این مطلب افرادی هستن که تو به وجود اوردن این منجلاب سهیم بودن و هستن و همینطور هنرمندان سودجویی که دارن از این آب گل آلود ماهی میگیرن!
ok؟

188.253.71.94
سه شنبه 24 دی 1392 - 23:59
حدیثه شفیعی

کاش یه کم،فقط یه کمم که شده واقع بینانه تر نگاه میکردین به موضوع
چون یه نفرچیزی نمیگه همه باید لال بشن؟
واسه خودمون متاسفم...

5.238.145.108
یکشنبه 22 دی 1392 - 12:11

باز این حرف زد آدم دیگه رغبت نمیکنه حرفاشو بخونه بازم همون حرفای تکراری

یکشنبه 22 دی 1392 - 12:57
vahid farahmandian

مگه کسی مجبورت کرده که بیای و حرفاشو بخونی؟ خوب اذیت میشی نیا...

194.225.172.6
یکشنبه 22 دی 1392 - 14:12
‌ ‌

دقیقاً.

2.176.55.42
یکشنبه 22 دی 1392 - 17:15
رهگذر

من موندم شما دختر خانوما یا کلا افرادی که از ساسی مانکن فراتر نمی شناسین (اونم بنا به دلایل زیر: تیپ خواننده- مدل موهاش- فرم ابروهای برداشته شده اش- قر آهنگش که مناسبه با...!!) و نه دانش تخصصی موسیقی دارین و نه فرق صدای صحیح رو از غیر صحیح، یا موسیقی خالتور رو از غیر خالتور تشخیص نمی دین چرا نظر می ذارین؟!
کمی هم دانش و آگاهی بد نیست....

198.58.122.52
دوشنبه 23 دی 1392 - 11:34
samane

نمیخواستم جواب بدم ولی نتونستم جلو خودمو بگیرم
آقای رهگذر تو منو میشناسی که هر چی از دهنت دراومد گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من اشتباه کردم این کامنتو گذاشتم عذر میخوام
ولی کلا ما مردمی هستیم که فقط با ی جمله هرچی که به ذهنمون میرسه رو بار یه آدم میکنیم من یه بارم آهنگای این آقایی که اسمشو بردی رو گوش ندادم تا حالا
از حامی خوشم میومد ولی انقدر جو الکی درست کرده انقدر توهین کرده که واقعا رغبت نداشتم بخونم حرفاشو
من موسیقی گوش میدم چیزی رو که دوست داشته باشم گوش میدم صدایی که به نظرم قشنگه گوش میدم کار قوی گوش میدم قابل توجه دوستان
انقدر زود همدیگه رو قضاوت نکنیم

2.182.208.8
پنجشنبه 26 دی 1392 - 00:47
رهگذر

هرقدر هم که از نظر خودت و تصورات خودت بزرگ باشی، با بریدن از "هنر" یک خواننده به خاطر جملاتش، اثبات می کنی که آنچان تکاملی در شخصیتت نداشته ای...
متاسفم، اما جملاتی که نوشته بودی ارزش بیش از این هم نداشتند.

151.239.17.237
یکشنبه 22 دی 1392 - 12:38

اه دیگه واقعا حالمون و بهم زد کاره خوب بلد نیستی بدی میخوای با این حرفا مطرح بشی
حسسسود
مشکلات واسه همه هست

سه شنبه 24 دی 1392 - 18:45
شهریار جوانفکر

حالتو بهم میزنه نخون برادر من.تو اصلا موسیقی میشناسی.میدونی چند نفرن که تو ایران تکنیک حامی رو دارن؟میدونی چند نفر مثل اهورا ایمان ترانه میگن که حامی ازش دفاع کرده؟چرا یکی مثل اهورا ایمان که این همه کار درخشان ساخته با کسایی مثل احسان و اصفهانی و مانی و سالار عقیلی و ... باید ممنوع الکار باشه و امثال طالب زاده باید مجوز بگیرن بعد از اون همه کار جینگلی وینگیلی توی شبکه های ماهواره ای؟ چرا باید زانیار مجوز بگیره ولی اسم اهورا رو از توی تیتراژ زیر هشت دربیارن؟از خودت پرسیدی چند نفر ترانه سرا مثل اهورا ایمان داریم و چند نفر خواننده مثل حامی؟از خودت سوال کردی چرا اهورا ایمان و حامی ای که دلم گرفتشونو تو هر آکادمی آوازی میان تقلید میکنن باید اینقدر دور باشن از فضای اجرا و ترانه کشور؟

88.150.209.164
یکشنبه 22 دی 1392 - 12:43

واقعا برا نحوه کامنت گذاشتن بعضیا متاسفم
ینی چی بازم این حرف زد :|
نکنه انتظار دارین نظرات استادانه شما رو بیارن در وصف خواننده به ظاهر بی ظیرتون بذارن اینجا !!!
لیقات این دوستان به ظاهر دانشمند ما همون افرادی هستن که هنوز جامعه رو در شان خودشون ندونستن و هنوز احساس نکردن که موقع کنسرت گذاشتنشون بعد 16 تا البوم تو هرسال :|
یا اون کسی که به ظاهر بهترین البوم پارسال رو به دید کارشناسا داده ولی خوب تو کنسرتش لب خونی میکنی
لیاقت شما همینه
به نظر بنده این خواننده هایه مجاز ما اصلا خواننده محسوب نمیشن نسبت به موزیک غرب نگاه کنید طرف داره تو کنسرتهاش عظمت صداشو تو اجرایه زنده نشون میده اما اینجا به دلیل بعضی قوانین خاص کلیت کل اهنگ ها باید تو یه چارچوب خاص باشه :|
زنده باد حامی بهترین و قوی ترین صدایه موسیقی ایران

یکشنبه 22 دی 1392 - 12:44

حالا که افشاگری میکنید حداقل اسمم ببرید البته همه میدونن مشکل شما دقیقا با چه کسانی هست کسی منکر مشکلات پشت پرده موسیقی نیست ولی واسه همه روشنه شما با بهترینا مشکل دارید و انگهای متفاوتی بهشون میزنید، به جای یه سری از حرفها سعی کنید با هنرتون خودتونو ثابت کنید نه اظهار نظرهای عجیب و غریب، بنده فکر میکنم جنابعالی وقتی دیدید نمی تونی تو قالب کارو هنرتون با اون افراد رقابت کنید دست به دامن این اظهارنظرها شدید، آقای حامی مردم درسته از مسائل پشت پرده خبر ندارن ولی حواسشون جمعه و میتونن خوب و عالی ، یا خوب و بد رو تشخیص بدن اگه کسایی که شما باهاشون مشکل دارید اینقد بد بودن مطمئن باشید بعد از این همه سال سابقه بالاخره از چشما میافتادن، واسه همه روشنه اونا با جز بهترین ها هستند چون ثابت کردن، موسیقی ما تایید کن

یکشنبه 22 دی 1392 - 20:08
‌ ‌

حرف حقو زدی سایه.
وقتی آدم نتونه با کارش(که اینجا هنر منظورمونه) خودشو مطرح کنه، با تخریب دیگران این کارو میکنه.

2.176.55.42
سه شنبه 24 دی 1392 - 19:03
رضا رضوی

خانم سایه
شما فکر میکنین اون کسایی که به لطف تیتراژهای فراوان دائم صداشون تو گوش مردمه خیلی هنر میکنن که طرفدار دارن.الان ساسی مانکن هم طرفدار داره لابد اونم از نظر شما هنرمنده!حامی داره از استاد اهورا ایمان حمایت میکنه که ترانه سرای آثار بزرگی مثل دلم گرفت،تموم شد ترانه،سلام آخر،وفا،میم مثل مادر و دهها شاهکار دیگه بوده اما الان چند ساله که اسمی از این آدم ننیست و در عوض بابک صحرایی و روزبه بمانی و مریم اسدی دارن هر دو طرف کار میکنن و اسمشونم هست(عاشقانه ها روزبه بمانی) کی با وجدان سالم میتونه بگه این عدالته؟حامی شما ممکنه صداشو دوس نداشته باشین اما خداوکیل خواننده محبوبتون هر کی هست بگین بیاد یه خط از دلم گرفت استاد بابک بیات رو با ترانه اهورا ایمان و صدای حامی بخونه تا به شما حق بدم

88.150.209.164
یکشنبه 22 دی 1392 - 12:52

چه عجب این تو عکساش خندید
همیشه یا به افق خیره شده یا اخم کرده
حتی ی آهنگشم گوش نمیکنم
ی جوووووووووووووریه

یکشنبه 22 دی 1392 - 13:00

زنده باد حامی. حداقل یه نفر پیدا میشه که مشکلات رو بگه...اعتراض کنه...برای من خیلی جالبتر اینه که آقای صدا غیرمجاز هسش تو ایران ولی آهنگاش تو سریال شاهگوش خیلی خوب پخش میشه....25باند به ههمان صورت ولی ملودی هاشون تو شبکه آموزش پخش میشه...داستان چیه؟؟؟
من فکر میکنم آزادی باید برای همه باشه و مردم خودشون انتخاب کنند. خیلی از اساتید موسیقی خارج از کشور هستند که وجودشون روح دوباره به موسیقی کشور میده..وجود اونا و کمک اونا به همراه بقیه اساتید داخلی میتونه موسیقی ایران رو شهره عام و خاص کنه...
بازم زنده باد حامی

یکشنبه 22 دی 1392 - 20:09
غزال نصريان

داستان اينه كه اينجا ايرانه
و اين هم نتيجه ى انقلاب فرهنگى ما ايرانى هاست!!!

موسيقى ما خواهشاً سانسور نكن و تاييد كن ديگه اين وضعيت بايد تموم شه
اساتيد خارج از كشور بايد حق داشته باشن تو كشور خودشون كار كنن
همه اين حق رو دارن كه قانون درموردشون يكسان اجرا بشه خداييش اين كه ميگه چرا اسم ترانه سراى ممنوع الكار رو جلد آلبوم يه عده با فونت درشت چاپ ميشه ولى براى بقيه باعث دردسر ميشه خب داره راست ميگه من نه طرفدارشم نه مخاطبش ولى يه جاهايى رو داره راست ميگه ولى مشكلش اينه كه تر و خشك رو با هم ميسوزونه و همه رو( حتى اونايى كه دارن كار ميكنن ولى پدرشون هم تو اين بى قانونى ها دراومده رو مافيا و بى سواد ميدونه خب اين اشتباهه) اميدوارم اين صداها به گوش آقاى روحانى برسه و درعمل اتفاق مثبتى بيافته چون به هرحال ايشون قول هاى زيادى به مردم دادن!
موسيقى ما لطفاً صادق باش تاييد كن

109.110.168.128
یکشنبه 22 دی 1392 - 20:13
‌ ‌

شاهگوشو که اصلا رغبت نمیکنم ببینم!
ولی درمورد استفاده از "ملودیِ" آهنگهای خواننده های غیر مجاز، دیگه رسما داری جوک میگی! یعنی زدی رو دست وزارت ارشاد!
اینی که شما میگی مال وقتیه که اعلام کنن کلاً موسیقی حرامه!

2.176.55.42
یکشنبه 22 دی 1392 - 13:02

سلام.
صحبتهای حمید حامی عزیز. کاملا عین حقیقته. و معمولا حرف حق تلخه!
امید به خدا با افق روشنی که مشخص شده. جناب حامی هم به مراتب بهتر و بیشتر از قبل
خواهند توانست که هنر خودشون و به مخاطبین خودشون ارائه بدهند. حامی! خدا حامی توست...

یکشنبه 22 دی 1392 - 22:43

آقای حامی فرمایش شما متین !
بله درسته اگه قراره خط قرمزی باشه باید برای همه باشه اگه قراره سخت گیری باشه باید برای همه باشه
اگه قراره ممنوع الکار کردن باشه باید برای همه ی قانون شکنا باشه
بله درسته خیلی از هنرمندای ما الان اصلا نمیتونن خودشون رو نشون بدن چون بهشون اجازه نمیدن یا خیلی چیزایی که خودتون میدونید
ولی یه سوال :
انصافا خودتو متنی که نوشتید رو یک بار بخونید و ببینید واقعا توهین به چه قشری بود ؟؟
ببینید کیا رو بی سواد و بی هنر خطاب کردید ؟؟
اقای تیتراژ یعنی کی ؟؟؟
خواننده ماهواره ای یعنی چی ؟؟
اینجوری که شما حرف زدید پس خواننده ماهواره ای شامل زانیار و شهرام شکوهی و ...
میشه!
کسانی که الان طرفداران خودشون رو دارن ولی نه از رسانه!!
انصافا اینها بی سوادن ؟؟بی هنرن ؟؟یعنی واقعا مردم شعور موسیقیشون انقدر پایینه که به خاطر چند تا کلیپ یا هر چی طرفدار کسی شن؟؟
بله من با شما موافقم خود من الان شاهد اینم کسانی دارن مجاز میشن که واقعا هیچ حرفی برای گفتن ندارن!
ادمای تازه به دوران رسیده ای که بوی شهرت به مشامشون خورده!
اینا واسه موسیقی جز پس رفت چیزی ندارن دیر یا زود مشخص میشه!
اما حتی اگه اساتید اونور هم به قول شما مجاز بشن ، خیلی از مردم ، خیلیاشون ، مطمئن باشید فراموش نمیکنن این همه سختی ای که بچه های خودمون کشیدن و باز هم طرفدارشون میمونن
من اصلا از حرفام قصد جسارت یا توهین نداشتم و واقعا حرف هاتون تا حدود زیادی درسته و حق با شماس
همه چی باید برای همه برابر باشه!
هنرمند واقعی نباید تو خفا باشه!
ولی این نباید باعث شه شما تر و خشک رو با هم بسوزونی!
سطح پایینای موسیقی که وضعیتشونم معلومه رو من کار ندارم اما یکم با هم قشرای خودتون متحد باشین!
نذارید از صحبتاتون برداشت دیگه ای شه و اینجوری به هوادارا بر بخوره ، شاید شما کاملا درست بگید ، اما سربسته صحبت کردن باعث میشه افراد متعصب نسبت به شما گارد بگیرن!که خب صد البته اشتباه میکنن
به هر حال اقای حامی وضعیت موسیقی خراب تر از حد تصوره و با رفتنتون چیزی رو درست نمیکنید ، جز اینکه یه هنرمند دیگه رو هم از دست بدیم مثل خیلی ها...
طرفدارتون نبودم ، اما کاش حداقل به خاطر هواداراتون میموندید
از حرفام قصد توهین نداشتم
و ممنونم جرئت اعتراض کردن رو داشتید
موسیقی ما لطفا تایید کن

یکشنبه 22 دی 1392 - 13:30

اه خسته شديم از اظهارات تكراري اين اقا به هر حال همينه كه هست هميشه ناراضي هستن

یکشنبه 22 دی 1392 - 20:16
غزال نصريان

خانم محترم يعنى چى كه( به هرحال همينه كه هست)؟؟
بى قانونى داره تو مملكت بيداد ميكنه اونوقت همينه كه هست؟؟؟
چطور وقتى نون گرون ميشه ناراحت ميشيد ولى الان نه؟
من خودم نه طرفدار ايشونم نه مخاطبش و به عنوان يه فرد بى طرف با لحن تند و بعضاً توهين آميز ايشون مخالفم ولى يه واقعيته كه حداقل نصف حرفاش حقيقت بود

109.110.168.128
یکشنبه 22 دی 1392 - 14:24

حامی دست روی تناقض بزرگی گذاشته که درست است و همه‌ی ما شاهد آن. یعنی اینکه امری که به طور رسمی تبلیغ و تبین می‌شود(قانون)، در عمل و حوزه‌ی عمومی جور دیگری اجرا می‌شود
اما
حامی نوک پیکان انتقادش را به سوی نادرستی گرفته. کسانی که علارغم محدودیت قانونی راه متفاوتی برای ارائه‌ اثر خود انتخاب کردند، خواسته یا ناخواسته، نباید سیبل انتقاد حامی باشد. آنها خود در این شرایط قربانی‌اند و حتی قابل تقدیر! چون سیستم را مجبور به انعطاف کردند.
همان‌قدر که امثال حامی با پایبندی به این قانون احساس خسران می‌کنند آنها نیز ازاینکه آزادانه و راحت نتوانستند آثار خود را به طور مستقیم ارائه کنند دچار خسرانند. هیچ کدام هم بر دیگر اولویت ندارند. هر دو گروه قربانی‌اند.

حامی اگر منتقد این وضع است باید سوی انتقادش را به سمت عامل و علت اصلی بگیرد نه معلولین شرایط ایجاد شده. حامی می‌تواند حتی در مقام حامیِ همین‌هایی که راه متفاوتی از او پیش‌گرفتند باشد ...

یکشنبه 22 دی 1392 - 19:59
غزال نصريان

با شما به شدت موافقم حرفاى آقاى حامى درسته و حقيقت اينه كه قانون اصلاً معلوم نيست چيه ولى حامى هنوز انتقادش رو به عاملان اصلى قضايا نگفته
خداييش داره راست ميگه ولى خود حقيقت به اندازه ى كافى تلخ هست ديگه اين كه با لحن تند تلخترش بكنه نتيجه اى نداره جز اينكه خيليا چشمشون رو رو واقعيت ببندن و حرفاش رو قبول نكنن و اين به ضرر خود ايشونه

109.110.168.128
Mk
یکشنبه 22 دی 1392 - 14:39

شايد تيتراژ خوندن آقاي خواجه اميري خيلي اذيتتون كنه اما مردم تيتراژ هارو دوست دارن. اينو بدونيد كه علاقه به يك صدا رو نمي شه با لابي تو مردم ايجاد كرد. مطمئن باشيد اينقدر انرژي كه براي جوسازي هدر مي ديد رو اگر در كار استفاده مي كردين موفق تر بودين

سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 22:04
mahsa -blue

اره بابا این اقا هر دفعه یه بحث راه میندازه که بیشتر دیده شه .داره می ترکه ازینکه تیتراژبهش نمیدن بخونه همش به این و اون تهمت میزنه. پس چرا فقط شما یه نفر همیشه ناراضی ای؟؟؟ لابد فقط شما پاکی بقیه ناپاک.. واقعا محبوبیت احسان خواجه امیری یه شبه به دست نیومده .مردم خودشون شعور دارن درک و فهم دارن می دونن کیو باید انتخاب کنن.شما هم از ما بهترون نیستی که! ما هم داریم تو همین کشور زندگی می کنیم . این شرایط واسه همه هست.شما داری واسه زندگی کردن تو ایران رو سر طرفداراتم منت میذاری و شرط تایین می کنی؟؟؟؟

188.245.31.52
یکشنبه 22 دی 1392 - 15:07

من فقط یه چیز میتونم بگم اونم اینکه وقتی از صدای کسی از خود کسی هنرش خوشت میاد این دیگه انقدر غصه خوردن و اسمون ریسمون بافتن نمیخواد وقتی هم از کسی خوشت نیاد نمیاد هرکاری کنی نمیاد ظاهرا ایشون از اینکه دیگران انقدر طرفدار دارن ناراحته باید بهش گفت عزیز من ... با های و هوی که نمیتونی به هوادارای هنرمندای دیگه بگی اونا رو دوست نداشته باشید و بیایید فقط منو دوست داشته باشید شما هم با هوادارات خوش باش. ماشالله کم هم هوادار نداری. خوب نیست آدم بخیل و خسیس باشه. خدا به اندازه ظرفیت هرکس بهش نعمت میده... اونی که هوادارش بیشتره حتما ظرفیتش بیشتر بوده.

یکشنبه 22 دی 1392 - 16:05

من از آقای حامی حمایت میکنم.
کسانی که نمیخوان حرف حق رو بشنوند لطف کنن این مطالب رو دنیال نکنن. مگه ما چند نفر تو ایران داریم که بتونه به این خوبی نقد کنه؟ به طور قطع این سخنان جناب حامی نمیتونه درد موسیقی کشور رو دوا کنه، ولی حداقلش پیش وجدان خود و خداش سر بلند بیرون میاد. ما همه زخم خورده هستیم .. خداوند مرگ کسانی که قانون را میخرند و کسانی که با افراطی گری حق امثال من و حامی را خورده اند برساند انشاءالله

یکشنبه 22 دی 1392 - 16:29

تو چند وقت اخیر بهترین مصاحبه و مطلبی بود که تو این سایت خوندم!
اگه هنرمندان واقعی ای که ناجوانمردانه از دور رقابت خارج شدن یا هنرمندانی که ناجوانمردانه از کشورشون رانده شدن به ایران برگردن آیا شرایط عزیز کرده ها و نور چشمی ها باز هم همین جوری میمونه؟!
اونوقت فلان جشن ها و فلان کنسرت های سفارشی 400 500 نفری بازم برگزار میشه؟!
اهورا ایمان ها - سعید شهروز ها - نیما مسیحا ها و (...) ها! اگه بودن بازم فلانی ها به پشتوانه طرفدارررر! داشتنشون هرکاری دلشون میخواست میکردن و هرچیزی دلشون میخواست میگفتن؟!؟!؟؟
بازم کسایی بودن که با وجود اینکه سابقه کارشون هنوز دو رقمی نشده! خودشون رو بهترین بدونن؟!
و هزاران چرای دیگه . . .
درود به شرفت حامی! حامی هم میتونست مثل خیلیا راحت باج بده و بهترین بشه! خیییییلی بهتر از کسایی که الان بهترینن! چون همین بهترینا ذره ای از استعداد هنری و توانایی صدای حامی رو ندارن!
ولی شرفش رو به پول ترجیح داده و دنبال احقاق حقه، نه مـــــاهـــــیـــــگـــــیـــــری از آب گـــــل آلـــــود!

یکشنبه 22 دی 1392 - 17:13

من چند باری صحبتهای ... رو خوندم ولی چیزی جز توهین و تحقیر و تخریب دیگران ندیدم این حرف ها اصلن در شان یک هنرمند نیست!!!
این شرایطی که شما ازش صحبت کردین برای اکثر خواننده های داخلی وجود داره ولی فرق هنرمندهای با ارزشی مثل رضا صادقی و محسن چاوشی و یگانه و .... با شما همین جاست اونا بر خلاف شما به جای نق نق کردن به راهشون ادامه دادن و حالا دارن نتیجه ایستادگی و زحماتی که کشیدن رو میبینن
لطفا به جای نق نق کردن به کارتون ادامه بدین وگرنه برید و به همون شاه ماهی ها و آقایان صدا بپیوندید

یکشنبه 22 دی 1392 - 17:15

جسارت نباشه عزیزان ولی سعی کنید هر وقت درک فهم یه همچین بیانیه ساده ای ,براتون دشوار هست بهتر نظر ندید یا بیاد از خواننده مورد علاقه ات دفاع کنی. همه صحبتهای حامی عزیز مگر جز بیان حقیقت ؟ (من درد مشترکم مرا فریاد کن:استادشاملو)

یکشنبه 22 دی 1392 - 18:13

حامي عزيز حرف هاي شما حقيقتيست كه چهره هنر و هنرمند اين خاك را ميخلد اگر چه با بعضي از گفته هاتان موافق نيستم اما تنها شما به پشوانه هنرتان به افشاي خيلي از مسايل پشت پرده ميپردازيد كه هيچ كس جرات به زبان راندنش را ندارد.ازين بابت از شما ممنونم اما اي كاش زحمتهاي هنرمندان ديگر را كه به هر طريقي سعي به عرضه ي هنر خود ميكنند زير پا نميگذاشتيد. من و شما زخمي اين بي قانونيها هستيم اما دوستان ديگرمان به سختي به جايگاهي كه ميبينيم رسيده اند اي كاش حتي اگر سوختيم حقير شديم باختيم راه را براي هنرمندان ديگر تنگ نكنيم . ولي در اخر دستتان را به خاطر جسارتتان ميفشارم و از خدايمان برايتان ارزوي توفيق دارم چرا كه شما از بهترينهاي اين عرصه ايد

یکشنبه 22 دی 1392 - 20:21
غزال نصريان

به شدت با حرفاى شما دوست محترم موافقم
و به عنوان يه هموطن از حامى ميخوام كه بمونه
استاد س. ق. تو يه آهنگ ميگن:
( مگه ميشه مگه ميشه ترك وطن كرد؟
توى غربت عمرى رو سر كرد؟
ما كه ميدونيم تنها مى مونيم...
وقتى غربت تو صداته
تو كه توى هميشگى نيستى
ديگه عاشق زندگى نيستى
تو كه ميدونى تنها مى مونى...)
موسيقى ما اگه واقعاً صادقانه عمل ميكنى تاييد كن

109.110.168.128
یکشنبه 22 دی 1392 - 19:09

حامی بد نیست ولی ببخشید خیلی غر میزنه کارتو بکن بخدا از گروه آریان بدتر نیست که آلبومش هنوز منتشر نشده ملت ایران رئیسس غرغرن

یکشنبه 22 دی 1392 - 19:20

حامی عزیز... چقدر بده که ما عادت داریم به کسی که از همه تعریف میکنه بگیم روشنفکر و حرفای کسی که هنر ناب خودشو نمیتونه ارائه بده ولی دوزاری ها میتونن رو مسخره میدونیم...
بزرگتر از توها موندن... 35 سال ممنوع الفعالیت شدن اما موندن... با رفتنت هنرت رو دریغ میکنی... این بی عدالتیه...

یکشنبه 22 دی 1392 - 20:19

ولی جدی جدی من یه سوال اساسی دارم این آقا که می خواد بره و تصمیمشم گرفته واسه چی هنوز مونده ؟؟ واسه چی دنبال اینه که آلبومش به طور رسمی و حتما با مجوز پخش کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 22:08
mahsa -blue

می خواد جلب توجه کنه کدوم رفتن ؟؟مثلا اونور طرفداراش صف کشیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

188.245.31.52
atm
یکشنبه 22 دی 1392 - 20:43

گوش مردم خراب شده نه موسیقی خوب رو تشخیص میدن نه حرف خوب رو . . .
حامی! فقط نگاه کن . . .

دوشنبه 23 دی 1392 - 09:56
مـهرانا روحان نژاد

متاسفانه دقیقا همینطوره ...

151.245.38.96
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 09:21
pezhman

kamelan movafegham.
hami tu in rah tanhast...tanhaeeiam kari nemishe kard moteasefane...

217.219.217.1
یکشنبه 22 دی 1392 - 22:29

بالاخره برا یه بار یه حرف خیلی حق زد
اگه قراره مجاز بشند که خوبه و ایشالا همه بشند باید برا همه باشه
این حرفو احسان تو برنامه دستان پارسال هم زد،گفت یه نفر امروز میره ارشاد مجوز میگیره یه نفر دیگه فردا همون چیزو میبره مجوز نمیگیره!!!
اگه قرار به مجاز شدنه باید اهورا ایمان،روزبه بمانی،بابک صحرایی،علیرضا افکاری،حسین زمان و... هم مجاز بشند و هم بتونند با هنرمندان خارج از ایران همکاری کنند

یکشنبه 22 دی 1392 - 23:15

دوستتون دارم و به حرفهاتون ایمان دارم.

در هیچ نظامی، هیچ شغلی، هیچ سِمتی، پیشرفت آسانسوری مطلوب نبوده و نیست، افرادی که با این شیوه خودشون رو بالا کشیده اند هم مورد انزجار همکارانشون واقع میشن و هم کم کم محبوبیت عمومیشون رو از دست می دن، چون بر یک مبنای "بی اخلاقی-بی قانونی-ضد ارزش" در تمام امور زندگیشون حرکت کرده و می کنند.

خدای بزرگ به همراهتون، با مهر و درود

یکشنبه 22 دی 1392 - 23:28

سلام موسیقی ما ممنون از بهمن بابازاده واسه متنی که از حامی بی هیچ سانسوری منتشر کردی.خدایی دس مریزاد.حامی حرف درستی میزنه شما مخاطب های عزیز خودتون متن رو به کسایی که میشناسید نسبت میدید.من اصلا اسم نمیبرم که کی مجاز نشده یا شده فقط ای کاش یکم افق دیدمون رو گسترش بدیم که نظر همدیگه رو محترم بشمریم.حامی راست گفت همه در برابر قانون یکسان هستن ولی بعضیا یکسانترن اگه بعضیا میتونن از کلیپ دادن استفاده کنن باید بقیه هم بتونن از این کانالها استفاده کنن.اگه مسولین راست میگن یه کانال موسیقی راه اندازی کنن که نیازش از بقیه ی کانالا بیشتر احساس میشه.بجای نسیم و شما و نمایش و ifilmکه همشون برنامه های عهد پارینه سنگی رو باز پخش میکنن حتما یه مدت دیگه هم یه کانال به اسم فسیل ها رو راه اندازی میکنن که معذرت میخوام بابا بزرگ مامان بزرگامون بشینن تماشا کنن.چاره ی کار یه شبکه ی موسیقیه که نیازای هم مردم بخصوص جوانان و خواننده ها رو برآورده کنه.در مورد خواننده های لوس انجلسی هم باید بگم که اونا خودشون خواستن که برن مگه این همه که موندن چیزی به سرشون اومد؟اوناییشونم که واقعا دوس داشتن برگردن نباید راهو واسه خودشون سد میکردن و با کار سیاسی کردن وجه ی هنری خودشون رو زیر سوال میبردن.مثلا آقای صدا یا شاه ماهی که هممون خیلی خوب میشناسیمشون و کاراشون رو گوش دادیم چرا تو حیطه ی کار سیاسی وارد شدن؟اما آقای معین که الحق و والانصاف توی این چند سال هم نسل جدیدا هم نسل قدیمیا باهاش خاطره داریم هیچ کار سیاسی نداشته ولی زمزمه ها حاکی از اینه که شاید به ایران برگرده که من به شخصه واسه این امر آرزو میکنم.بازم از موسیقی ما و بهمن بابازاده عزیز بابت این گزارش ممنون و همچنین از تمام شما مخطبای عزیز ممنون که واسه این مباحث وقت میذارین و به نظر همه ی شما احترم میذارم.حق نگهدار همه ی شما باشه.

دوشنبه 23 دی 1392 - 00:13

سلام.
من از طرفدار های حامی نیستم اما به نظر من سطح موسیقی حامی نسبت به خیلی ها که الان دارن فعالیت میکنن بالاست اما سطح سلیقه مردم عادی که فقط موسیقی رو می شنون اما گوش نمیدن پایینه زیرا که شنیدن با گوش دادن خیلی فرق داره. حامی شاگرد بابک بیات بوده و آثار زیادی از این استاد خونده با شاهین فرهت کار اجرا کرده.من نمی دونم بعضیا چطور می تونن بگن که سطح کاراشو ببره بالا عده ی کثیری همین رو هم نمی تونن گوش بدن اون هم به خاطر اینه که فقط موسیقی ضیعف شنیدن و گوششون رو برای موسیقی بهتر تربیت نکردن. البته در دوره ی کلاسیک به موتسارت می گفتن خالتور. اما امروز رو ببینید که موتسارت چه قدر در تمام دنیا طرفدار داره با این که 223 ساله که از دنیا رفته. این فقط یه مثال بود و نمی خوام که یک خواننده پاپ رو با یک آهنگساز بزرگی مثل موتسارت مقایسه کنم. الانه که باید قدر حامی رو بدونیم.

دوشنبه 23 دی 1392 - 00:19

ایکاش می فهمیدم منظور آقای حامی از این حرفها چیه ? باور کن با این حرفهاو تهمت زدن به دیگران طرفدارهات بیشتر نمی شن . خیلی زشته که یه نفر که خودش رو هنرمند میدونه مدام به دیگران تهمت می زنه و جوسازی می کنه . بابا اینهمه خواننده هست شما هم یکیشون . و ایکاش یه تیتراژ می دادن این بنده خدا هم بخونه شاید مشکلش حل بشه !!!!!

چهارشنبه 25 دی 1392 - 03:49
edvin!!!!!!!!!!!

دوست عزیز قیمت تیتراز امروز بین 5 تا 24 میلیون هست شما داری برو بخون!

188.159.206.197
دوشنبه 23 دی 1392 - 00:30

من خودم از اهنگای حامی خوشم نمیاد و اصلا باهاش ارتباط برقرار نمیکنم و قبلا هم حرفایی میزد که خوشم نمیومد ولی این بار خوب حرف زده حرفاش درسته و حرف حساب هم جواب نداره.الان جوری شده که یه عده همینجوری الکی و بدون اینکه کاری کرده باشن تنها به جرم اینکه حرفاشون حقیقته و بله قربان گو نیستن ممنوع الکار هستن مثل یغما گلرویی و روزبه بمانی و مهدی موسوی و فاطمه اختصاری و برخی دیگر از هنرمندان واقعی و به جاش کسانی بدون هیچگونه مشکلی دارن کار میکنن که معلوم نیست چطور بهشون اجازه ی کار کردن داده شده.دیدید که در این کشور با هنرمندی چون محسن نامجو چطور برخورد کردند که عطای کار در کشورش رو به لقاش بخشید و کشور رو ترک کرد.

دوشنبه 23 دی 1392 - 01:02

من اصلا از حامی خوشم نمیاد . هیچ وقت هم کارهاش رو گوش نمیکنم .
اما خدایی اینجا حقیقت رو گفته . دقیقا همین چیز هایی هستش که حامی گفته .
خیلی نامردیه که بعضی خواننده ها با دادن یه موزیک ویدئو تو ماهواره معروف میشن و بعد بهشون خیلی راحت مجوز میدن .
اما خواننده های مجاز باید کلی زحمت بکشن تا کارشون بگیره .

دوشنبه 23 دی 1392 - 01:18

خداییش راست میگه.... روزبه بمانی بعد این همه تیتراژ هنوز اسمشو نمیزنن آخه چرا....؟؟؟؟؟؟؟؟ ( همین فیلم اوای باران ک هر شب میبینیم)...
چرا کاور البوم مهدی یراحی همش نقطه چین بود...؟؟؟؟؟
اگ قراره باقانون جلو برن ک برا همه باید یکسان باشه... بنده خدا حامی 2 سال پیش تیزر البومشو داده...
بعدشم اونایی ک حامی رو نمیشناسن فقط میگن اقای جنجالی برن اهنگ دلم گرفت رو گوش کنن ( تیتراژ فیلم سام ونرگس باکارگردانی مرحوم ایرج قادری ).. خیلی خاطره ها زنده میشه...
بعد بیاید قضاوت کنه... متاسفانه حرف حق ب گوش ماها نمیره...

دوشنبه 23 دی 1392 - 02:19

با سلام
متاسفم که اینجا نظر کسایی رو می خونم که هرگز موسیقی رو نمی فهمن و این و با صراحت کامل عرض می کنم.با حامی عزیز هم کاملا موافقم.در ضمن کسایی که حامی رو با یک سری اشخاص مقایسه کردن باید عرض کنم یکی از با دانشترین و یکی از شخصیت های برجسته موسیقی ایران زمین حمید حامی عریز هستش.نظر شخصی بنده هم نیست از نگاه موسیقی و علم موسیقی عرض می کنم.

دوشنبه 23 دی 1392 - 10:17

موافقم.بارها شاهد بودیم که موسیقی کشور ما از برخوردهای سلیقه ای رنج می بره و متاسفانه بارها دیده ایم که قانون هم سلیقه ای می شه.برای بعضی قانون عمل میشه و برای بعضی نه که این خودش یه بی قانونی بزرگه.به هر حال ما امیدواریم که فرهنگ موسیقی در کشور ما جا بیفته،به همه ی هنرمندا به یک چشم نگاه بشه،فرهنگ و هنر به دست فرهنگی ها و هنرمندان اداره بشه،قانون کپی رایت به دقت اجرا بشه و به جای روابط،ضوابط معیار باشند.
به هر حال از اینکه تصدی دفتر موسیقی وزارت ارشاد به دست یکی از اهالی موسیقی جناب پیروز ارجمند افتاده بسیار خوشحالم و امیدوارم اوضاع موسیقی کشور با این اتفاق بهبود پیدا کنه و به خصوص کیفیت موسیقی هم بالا بره.

دوشنبه 23 دی 1392 - 11:17

خیلی ببخشید که این حرفو میزنم ولی مجبور شدم این سری چون حرفش درباره بقیه هنرمندا واقعا سنگین بود این آقا سرتا پای وجودش عقده و کینه و حسادته که متاسفانه هنرشم به طور کامل تحت تاثیر قرار داده

دوشنبه 23 دی 1392 - 12:58

ای بابا این حامی ام که هر چند وقت یه بار اعصاب نداره. حامی راست میگه اما یه نفری که نمیتونه همه چی رو درست کنه

RZH
دوشنبه 23 دی 1392 - 13:33

چرا انقدر با این آقا مصاحبه میکنید.........؟؟؟؟ اه....!!!!!!!! :o

دوشنبه 30 دی 1392 - 00:31
دوست

...چون این یک سایت تخصصی موسیقیه و اگر دست اندرکاران این سات ندونن حامی کیه و چقدر ارزشمنده، کی باید بدونه؟! لابد مردمی که گوششون به دست منفعت طلبان بازار موسیقی کم کم در حال نابود شدنه...

حرفهای حامی حقه و حرف حق هم تلخه...
برای همین خوندن مصاحبه های ایشون شما رو آزار میده...!

213.171.205.131
دوشنبه 23 دی 1392 - 15:54

یکی از طرفدارای ز.خ نوشته ایشون مدت ها با بی عدالتی سانسور شد و الان بعد از سالها تونست مجوز بگیره و مجاز بشه. میگن حقش پایمال شده و مهم تر از همه نطق میفرماین : "هنرمندی که شیش سال به خاطر یه بهونه ی بی ارزش اونو از فعالیت قانونی منع کرده بودن" من الان دقیقاً معنی پایمال شدن حق و بهونه های بی ارزش رو نمیفهمم. ببخشید کدوم پایمال شدق حق ؟؟ حق این بوده که برن توی کانال های ماهواره ای و موزیک ویدئو بدن و بعد از یه مدتِ کوتاه، به راحتی مجاز بشن ؟؟ این وسط حق کی پایمال شده ؟؟ کسی که هم توی ماهواره هست و هم سه سوته مجاز میشه، میشه فردی که "حقش پایمال شده" خطابش کرد ؟؟ بعد اونوقت حامی بعد از 15 سال موسیقی فاخر و مجاز و طبق قوانین کشور ایران، مجوز صادر نمیشه. واقعاً که این عدالته ؟؟

دوشنبه 23 دی 1392 - 16:56

فقط یه چیز میگم
درود بر شرفت حامی

دوشنبه 23 دی 1392 - 17:59

ایشون درست میگن راهو برای همه باز کنن

دوشنبه 23 دی 1392 - 22:26

من خودم یکی از طرفدارات بودم
اما واقعا دیگه این بحث داره حالت جلب توجه پیدا میکنه...
تا یک مدت که بحث مافیا بود و گله میکردی از اینکه تریبون ندارید , میتونم به جرات بگم در بین تمام خواننده ها بیشترین آمار حضور در برنامه های تلوزیون داری.که تو آخرین برنامه میگی خواننده ها برای پیجشون لایک میخرن... این حرفا گذشته از اینکه برای یک هنرمند درست نیست به سنتون هم نمیخوره...
احساس من به عنوان شنونده اینه که شما خودت با مافیا هم دستی و گله از مافیا میکنی
تو کنسرت آهنگی که ازت درخواست میکنن میگی مجوز نداره اما نمیدونم چرا آهنگ لالایی شاه ماهی تو تمام کنسرتات اجرا میشه و مجوزم داره کدوم خواننده میتونه این آهنگو تو ایران اجرا کنه
من با حرفات موافقم اما شما هم فکر نکن از نو عملکردت بی خبریم شما هم به نوبه خودت موقعیت داشتی...
فراموش نکن در آوازخوانی خوب هستی اما بهترین نیستی...

دوشنبه 23 دی 1392 - 23:35

پخش شدن اهنگای اقای صدا تو شاهگوش به کنار همین اقای حامی کلی از اهنگای اقای صدا و خانوم شاه
ماهی رو خوند و به اسم خودش زد!!این کار خودش بی قانونیه!!رفت از ایرج جنتی عطایی اجازه گرفت یا اقای صدا ؟!!شما خودتم قانون رو یه دورانی دور زدی دیگه!

سه شنبه 24 دی 1392 - 00:43
Saam

با شما موافقم
البته بهونه ایشون این بود که به احترام زنده یاد واروژان اینکارو کرده که قابل قبول نیست
چون شهیار قنبری در مصاحبش شدیدا از این کار شکایت کرد و گفت بدون اجازه این کار انجام شده
از طرفی دیگه کار مانی رهنما برای ادای احترام به واروژان واقعا حرفه ای بود که آلبوم بغض تقدیم کرد به زنده یاد واروژان و اینکار حامی کپی برداری از مانی بود

151.246.65.153
سه شنبه 24 دی 1392 - 13:27
danesh jamshidi

دقیقا الان که این مطلبی رو خوندم میخواستم همین نظر رو بدم!!!

مرسی خانوم فریما

5.238.20.116
سه شنبه 24 دی 1392 - 16:15
بی سرزمین تر از باد

اون بخش از حرفتونو قبول دارم که خوندن آثار دیگران بدون اجازه اشتباهه اما یه نکته مبهم برام هست، کجای این کار غیر قانونیه؟! مگه ازشون درآمد کسب کرده؟ اگه این کار غیر قانونیه پس کسایی که آهنگای خارجی رو تو آلبوماشون کاور میکنن و ازشون درآمد هم کسب میکنن و حتی تو کنسرت هاشون اونا رو میخونن چی؟! اونا غیرقانونی نیستن؟
به نام خودش زد یعنی چی دقیقا؟!
یعنی اینکه مثلا ماها نمیدونیم خواننده اصلی آهنگایی مثل بوی گندم و پوست شیر و همسفر . . . کیا هستن؟!

188.253.71.26
سه شنبه 24 دی 1392 - 13:24

جناب حامی بدون در نظر گرفتن توهینای گذشته شون میتونم بگم تو این صحبتا یه سری حرف درست و به حق زدن.همونطوری که خیلیا قبل از منم کامنت گذاشتن و از مجوزهای آبکی صادر شده ناراضی بودن,از مجاز شدن کسی که اصلا نمیشه اسمشو گذاشت خواننده ناراضی بودن.تعداد این ناراضیا خیلی خیلی زیادتر از این حرفاس...پس میبینین مردم فرق خواننده های ارزشی و بی ارزش رو خیلی خوب میفهمن.مردم قدرت تشخیص موزیک خوب از بد رو دارن.پس لطفا سعی نکنین مردم هنر دوست و هنر شناس رو به کبکایی تشبیه کنین که سرشونو کردن زیر برف و .... ما کار خوب رو پسندیدن و هنرمند خوب رو بها دادن رو خوب بلدیم. برای همینم اعتراض شمارو قبول داریم و ما هم معترضیم به تبعیضهایی که قایل میشن. اما برادر من شما چرا یکی به نعل میزنی یکی به میخ؟ اگه بحث سر مجوز نگرفتن یه سری خواننده های لس آنجلسی که الحق مثلشون دیگه نخواهد آمد و مجاز شدن امثال طالب زاده و مجاز نشدن ترانه سراها و موزیسین های فوق العاده ی الان,دیگه چرا بحثو میکشونی به خواننده ای که بیشتر از شما نبوده کمتر از شما هم توی رسانه های ملی مثل تلویزیون به این وضعیت اعتراض نکرده.با صراحت نام برده و گفته چرا؟
درضمن ما که دلمون واسه تمام خواننده های لس آنجلسی قراره بسوزه چرا برای کسی مثل استاد شجریان نباید بسوزه؟وضعیت ایشون قابل اعتراض نبود؟اسم ایشونو نمیتونستی بیاری؟هنوز تکلیف داخل مملکتیا مشخص نیست بریم سراغ اونوریا؟

سه شنبه 24 دی 1392 - 18:36

دم شما گرم آقای حامی.بالاخره یه نفر درد ما رو گفت.شما داری میگی درد من این نیست که چرا زانیار و عماد طالب زاده مجوز گرفتن<درد من مجوز نگرفتن بزرگواری مثل اهورا ایمانه.دم شما گرم که به فکر ترانه سرای بزرگ ایرانی که ترانه هایی مثل دلم گرفت تموم شد ترانه شب سرمه سلام آخر باور نکن تنهایی ات را نوشته.ولی ایکاش میپرسیدی چطوری میشه که روزبه بمانی اسمش درشت میاد روی پوستر احسان خواجه امیری و اهورا اسمشو از تو آلبومها در میارن و جاش نقطه چین میذارن؟درود برتو که در کنار اهورا ایمان و بابک بیات حرفه ای ترین تیم موسیقی پاپ ما بعد از انقلاب بودین

سه شنبه 24 دی 1392 - 18:52

روی حرف من باحامی و طرفدارای ایشونه.حامی عزیز کاشکی امثال شما و اهورا ایمان عزیز حداقل ده نفر داشتیم که اینقدر روی موضعشون پافشاری داشته باشن.متاسفانه موسیقی ما داره راهی رو طی میکنه که هیچ جایی واسه اعتبار هنری و تکنیک و تخصص قایل نیست و فقط به پول و شهرت و ثروت اندوزی فکر میکنه. خدا شما رو حفظ کنه و ایکاش دوباره با اهورا ایمان دلم گرفت خلق کنین که به خدا دلمون لک زده برای یه دلم گرفت یا دو نیمۀ رویا
یا حق

سه شنبه 24 دی 1392 - 23:53

از موسیقی ما ممنونم که بیانیه حامی بزرگ رو منتشر کرد.از حامی عزیز ممنونم که از اهورا ایمان ستودنی دفاع کرد.از اهورا ایمان ممنونم که با وجود همۀ مشکلات و موانع هنوز پابرجا ایستاده و راه بابک بیات رو ادامه میده و با ترانه ها و صدای نابش امید موسیقی خوب رو در دل من زنده کرد.ممنون موسیقی ما

سه شنبه 24 دی 1392 - 23:55

امیدوارم با پناهی که به خدا داری همیشه موفق باشی آقای حامی...
خوشحالم که تونستی راحت حرف دلت رو بزنی
مطمئن باش موفقی ...شک نکن

سه شنبه 24 دی 1392 - 23:59

زنده باشی هنرمند نازنین و متعهد...

محکم و قدرتمند ادامه بده. همراهتیم، همقدم و همفکر و همدل...

غمت نباشه نازنین، خدا باهاته... غمت نباشه مرد بزرگ...

چهارشنبه 25 دی 1392 - 10:37

دوستای عزیز...من این بیانیه ی حامی رو چند بار خوندم اما توش اسمی ندیدم... شما توی ذهن ایشون نیستید و نمیدونید منظورشون با کیه...پس لطفا اظهار نظر نکنید.شما که دم از حق و حقوق میزنید چرا خواننده های محبوب دیگرو زیر سوال میبرید و به خودشون و طرفداراشون توهین میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
شمایی که از زانیار اسم میاری...وقتی مطلع نیستس حرفی نزن.وقتی نمیشناسیش اظار نظر نکن...خدا با اون همه بزرگیش راه برگشت گذاشته...اگه ارشاد به بعضیا مثه طالب زاد مجوز داد شما باید خوشحالم باشین که شاید او لس آنجلسیا هم یه جایی پیدا کنن...
خیلی از همینایی که شما می فرمایید نور چشمین مراقبن یه وقت خدایی نکرده یه جا بد عطسه نکنن که به اقایون ارشاد بربخوره و ممنوع بشن...
هنر سلیقه است.اجبار نیست.سلیقتون رو به بقیه تحمیل نکنید

چهارشنبه 25 دی 1392 - 10:55

سلام بر حامی عزیز
یاور همیشه مومن! درست میگی. امیدوارم همه کسانی که کار خوب و فاخر تحویل جامعه میدن بتونن به راحتی فعالیت کنن. کسانی چون حمید حامی، مانی رهنما، نیما مسیحا، یغما گلرویی، اهورا ایمان، بابک صحرایی، کاوه یغمایی و بسیار هنرمندانی که با خون دل تو این عرصه فعالیت کرده اند. دوستان این افراد را بشناسید. بسیار ارزشمندند.

چهارشنبه 25 دی 1392 - 11:06

به نظرم بیانیه صادر کردن حامی کاملا بی مورد بابا راه داره باز میشه برای برداشتن یکسری از ممیزی های مسخره تو موسیقی کشور اگه بنا به اعتراض و بیانیه باشه امثال بابک جهانبخش که تو اوج کاریش ممنوع الکار شد یا فرزین و خیلیای دیگه الان باید کتاب چاپ میکردن راجع به این مسائل! در ضمن حرفاشون خیلی توهین آمیز بود از حقت دفاع کن ولی حق توهین نداری...واقعا متاسفم نمیدونم چرا بعضیا همیشه از شرایط می نالن به جایی که خودشونو وقف بدن.

چهارشنبه 25 دی 1392 - 12:40

باید بچشد عذاب تنهایی را
مردی که ز عصر خویش فراتر باشد ...
اوضاع هنر با وجود سطحی اندیشانی که به دنبال موسیقی بی محتوا هستند تغییر نخواهد کرد
استاد همیشه سربلند
حامی عزیز به خاطر دلسوزی و لطفی که برای شنونده های ناآگاه و فرهنگ ایران دارین صمیمانه ممنونم

چهارشنبه 25 دی 1392 - 23:11

کاملا یا حامی موافقم.اهورا ایمان نباید ممنوع الکار باشه.هیچ کس نباید ممنوع الکار باشه.خصوصا کسی مثل اهورا ایمان که ده ترانۀ ماندگار داره حداقل و با بزرگانی مثل بابک بیات کار کرده و بهترین ترانه های احسان و اصفهانی و خود حامی رو گفته.کاش مسولان ارشاد به این حرفها توجه کنن و راه رو برای کسانی که همه جوره امتحان پس دادن باز کنن تا اینکه به فکر چهره هایی باشن که قراره پولسازی کنن برای عده ای خاص.

پنجشنبه 26 دی 1392 - 00:56

وقتی با چنین مباحثی مواجه می شیم که هم برای خوندنشون و هم برای نوشتن پایینشون "الزاما" نیاز به دانش تخصصی موسیقی و یا تجربۀ محیط موسیقی فعلی ماست که نمیشه صرفا با هوادار بودن موزیسین بود و قس علی هذا... و می بینم سیل عظیم پیامهای منفی بی معنی رو....
و از اون بدتر، کسانی که خیلی کودکانه بر میدارن به هرچه نوشتۀ حمایتگر متن فوقه، امتیاز منفی می دن...
اینا رو که می بینم فقط می تونم بگم به حال فرهنگ این مملکت باید گریه کرد که نابلدان، افراد غیر متخصص، به راحتی به خودشون این اجزاه رو می دن که در سایتهای کاملا تخصصی، عرض اندام کنند و ....

آخه برادر من، شما صدای حامی رو نمی پسندید قبول، فحش می نویسید چرا؟!
به نوشته های هوادارانش امتیاز منفی می دید چرا؟!!

واقعا این اخلاقه؟! لابد الان نه تنها به نوشتۀ من هم ششصد تا امتیاز منفی می دین که باید فحشهای جماعت رو هم بشنوم...
مهم نیست...
در عاشقی، گزیر نباشد ز سوز و ساز / استاده ام چو شمع، مترسان ز آتشم...

یه مقاله نویس که بیشتر از 11 ساله که داره در انواع مجامع تخصصی موسیقی قلم می زنه.

پنجشنبه 26 دی 1392 - 09:21

حامی عزیز، برای هنر فاخر شما احترام قائلیم و از حرف مفالخان شما هم دغدغه ای به دل راه نمی دیم. درسته که موسیقی برای بسیاری از مردم صرفا سلیقه ای محسوب میشه، اما برای موزیسینها و افراد با دانش مرتبط، به راحتی این تفاوت موجود میان آنچه که شما(در کنار سایر متعهدینی که متاسفانه عقب نگاه داشته میشن) ارائه می کنید، با آنچه که سعی دارند به زور به خورد مردم بدهند، مشخص و شفافه.

در پناه پروردگار بزرگ باشید.

سه شنبه 22 بهمن 1392 - 23:43

واقعا نظرات رو میخونم مستفیض میشم
جای کیف کردن داره شنوندگان موسیقی کشورمون!!!
یک نفر از این شنوندگان نفهمیدن حامی چی گفت ...!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درد من درد آزادی اسامی خاص نیست | موسیقی ما