برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» عنوان شد؛
ایمان قیاسی: این بار آلبومم را با یک ایدئولوژی مشخص منتشر می‌کنم
موسیقی ما – امید شایان: برخی از منتقدان بر این باورند که شیطنت یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت چشمگیر «ایمان قیاسی» تا به امروز است. حدودا سه سال پیش قرار بود او آلبومی به نام «حساسیت» را منتشر کند. اختلافات و حاشیه های خواننده با تهیه کننده آن آلبوم باعث شد که تا به امروز فقط چند تک قطعه با صدای وی منتشر شود. هدف اصلی گفتگوی ما با ایمان قیاسی در اصل اطلاع از جزئیات آلبومش بود ولی او اعترافات جالبی را هم مطرح کرد که تا حدودی با نظر همان منتقدان همسو بود! این گفتگو که در یک فضای انرژیک انجام شد را در ادامه می خوانید:

*این روزها در دنیای موسیقی چه کارهایی را پیگیری می کنید و آیا طلسم انتشار آلبوم شما قرار است که شکسته شود؟
معمولا در دنیای موسیقی کار من سرزدن به سایر دوستان و هواخوری است و خودم خیلی کم کار هستم! آلبومی که قرار بود سالها پیش منتشر شود را به یک سرانجامی می رسانیم تا یک اثر خوب را ارائه کنیم. چند قطعه جدید به آن مجموعه اضافه خواهیم کرد و برخی از قطعات قبل را نیز خواهیم داشت. چهار یا پنج ترک از مجموعه قبلی را حذف کردیم و چند ترک جدید اضافه می کنیم.

*نهایتا چند قطعه خواهد شد؟
ده قطعه.

*چه کسانی شما را در مراحل تولید این آلبوم همراهی می کنند؟
از روز اول که آلبوم «حساسیت» را استارت زدیم بارها و بارها همه را معرفی کردم. یعنی آن زمان اینقدر تیم تولید را معرفی کردم که دیگر فکر کنم همه حفظ باشند! ولی در این قطعات جدید از «روزبه بمانی» ، «سینا حجازی» و «مونا برزویی» ترانه دارم. در بخش ملودی تنظیم نیز تا کنون حضور «محسن چاوشی» ، «مهدی یراحی» و سینا حجازی قطعی شده است.

*این قطعات جدید آیا همان حال و هوای تک قطعاتی را دارد که تا کنون از شما شنیده ایم؟
ببین من می خواهم یک حقیقتی را بگویم و آن هم این است که هنوز نمی دانم حال و هوای خودم چیست! و در حال آزمون و خطا هستم. اگر به این حال و هوا دست پیدا می کردم یقینا جایگاه کنونی من در موسیقی فرق می کرد. مشکل من این است که هنوز نمی دانم فضا و آن حس خوبی که می توانم به مخاطب ارائه بدهم کجاست. در این قطعات جدید با کمک دوستان این اتفاق را رقم می زنیم تا یک ایدئولوژی پشت صدا و کارها باشد.

* دلیل این اعتراف چیست!؟ شما خواننده آماتور نیستید و چند سال است که در عرصه مشغول فعالیت هستید.
اصولا برای مخاطب حرفه ای بودن مهم نیست. خیلی ها شاید علم موسیقی را نداشته باشند و فقط موسیقی را گوش می دهند تا حالشان خوب بشود. من هنوز نتوانسته ام با تمام این توصیفات تو ، این حال خوب را به مخاطب ارائه بدهم. ما خواننده های سرشناسی داریم که خیلی خوب می خوانند و از منظر علمی همه اصول را رعایت می کنند ولی متاسفانه زیاد مخاطب ندارند. ولی خوشبختانه داستان اینجاست که آنهایی که کار خوب می کنند و حال و هوای خوب به مردم می دهند موفق هستند. به همین جهت می گویم همه نباید صرفا مخاطب علمی موسیقی ما باشند. دلیل به نتیجه نرسیدن من تا به امروز شاید این باشد که صرفا خواسته ام آثاری را منتشر کنم. صدای بدی پشت آنها نبود ولی آن حال خوب را نداشت و مشخص است که مخاطب هم حال خوب را نداشت و سعی کردم خودم را به مردم معرفی کنم.

*فکر نمی کنید همین مساله حال خوب کمی مردم را تنبل کرده است و به دنبال کار خوب نمی روند؟
مردم نباید به دنبال کار خوب بروند. این یک بحث طولانی است و زیاد باز نمی کنم ولی در همین حد می گویم این هنرمندان هستند که باید خوراک خوب به گوش مردم برسانند. این حرف اینقدر زده شده که بسیار کلیشه ای شده است اما در حقیقت هنرمند به جامعه خط می دهد. مثلا یک پزشک یا یک مکانیک دغدغه ای ندارند که موسیقی را علمی گوش کنند و هر کس به دنبال حرفه خودش است. موسیقی را صرفا در اوقات فراغت و تنهایی ها گوش می دهند و دوست دارند چیزی باشد که با آن عاشق بشوند ، گریه کنند ، تفریح کنند و یا سفر بروند و... . لازم نیست که مخاطب را علمی ببینید یا به آن سمت ببرید.

*در گفتگویی که بهار امسال با هم داشتیم شما گفتید که اگر آلبوم حساسیت در زمان خودش منتشر می شد قطعا می توانست موفق باشد.
بله الان هم می گویم.

*خب در مورد این آلبوم جدید می توانید پیش بینی داشته باشید؟
من تمام تلاشم را می کنم. درست است که آنقدر نتوانسته ام کار انجام بدهم ولی توانسته ام دوستان خوبی پیدا کنم که من را راهنمایی کنند و از تجربیات خود بگویند. هدف ما این است که به نتیجه خوبی برسیم و موزیک خوبی را به مخاطبان ارائه کنیم. جواب این سوال با مخاطب است و می تواند دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشد.

*فکر می کنید تا پایان سال منتشر شود؟
قرار بر این است که تا قبل از سال جدید روانه بازار شود. بهمن یا اسفند ماه زمانی است که برای آن برنامه ریزی داریم. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و بتوانیم کارها را زودتر برسانیم تا شاهد این اتفاق باشیم. مشکل مجوز نداریم و همه کارها انجام شده است.

*از بابت تهیه کننده در این گفتگو می توانید به مخاطبان اطمینان بدهید که دیگر مشکلات قبل پیش نمی آید؟
از جانب تهیه کننده هیچ وقت نمی توانم هیچ قولی بدهم. صحبت کردیم و مشکلات را حل کردیم. شاید یک سری از مشکلات تقصیر من بوده و حتما هم اینگونه بوده است. به قول معروف «با هم سنگ ها را وا کندیم» و قرار شد که ترک جدید به آلبوم کنیم و اتفاقات جدید را رقم بزنیم.

*اسم آلبوم همان حساسیت است؟
اسم آلبوم تغییر می کند چون دیگر عنوان حساسیت کمی لوث شده است. دوستان رسانه ای زیاد دارم و همیشه به من لطف داشتند و سراغ این آلبوم را می گرفتند. خیلی در مورد حساسیت صحبت کرده ام و دیگر این حساسیت را کنار می گذارم چون می خواهم آلبوم را منتشر کنم! فکر می کنم این حساسیت باعث شده است که آلبوم منتشر نشود.

*در این مدت با خواننده های دیگر در سمت آهنگساز یا تنظیم کننده همکاری شاخصی داشتید؟
خیر. تا کنون این کار را انجام نداده ام و تازه می خواهم این کار را شروع کنم. اگر بتوانم موفق باشم حتما به صورت حرفه ای پیگیری می کنم.

* حرفی مانده؟
 امیدوارم که دیگر بدقول نشوم. از همان تعداد عزیزان که در این سالها منتظر آلبوم من بودند عذرخواهی می کنم. کم کاری از من بوده است و تقصیر هیچ کس نبود. در اینجا می گویم که تقصیر تهیه کننده هم نبود و شاید اگر من کمی همت بیشتر به خرج می دادم این آلبوم زودتر منتشر می شد. سعی می کنم هواخوری در موسیقی را کمتر کنم و بیشتر به کار بپردازم! امیدوارم مردم هم این اثر را دوست داشته باشند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1392 - 02:22

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 23 آذر 1392 - 10:26

تا الان زیاد با کاراشون ارتباط برقرار نکردم.
اما امیدوارم البومشون خوب باشه و موفق باشن.
درسته افرادی که باهاشون کار میکنن خیلی خوبن اما اصل توانایی خود خوانندس که ایشون باید بهتر از توانایی هاشون استفاده کنن.

شنبه 23 آذر 1392 - 14:10

آلبوم خوبی میشه چون استاد چاوشی حضور داره
و خود ایمانم خواننده با ذوقیه

شنبه 23 آذر 1392 - 15:03

همیشه پای یک مهدی و یک روزبه در میان است.دو مرد تکرار نشدنی موسیقی ایران+++مونا برزویی.

شنبه 23 آذر 1392 - 15:57

اوه اوه اوه چه شخصیتهای بزرگی : استاد چاوشی و روزبه بمانی و مونا برزویی

یکشنبه 24 آذر 1392 - 08:50

نگاه عکس بالا ...

آقای خاص هم که هست

یکشنبه 24 آذر 1392 - 15:15

ميگم بهتر نيست جا رو بديم به بزرگان موسيقي؟!

یکشنبه 24 آذر 1392 - 23:09

بزنم به تخته ،اقای بمانی امسال خیلی پر کارن . البته توی کارشون هم درجه یک هستن!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایمان قیاسی: این بار آلبومم را با یک ایدئولوژی مشخص منتشر می‌کنم | موسیقی ما