برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت و گو با خواننده «عاشقانه ها» که سال پرکاری را سپری کرده؛
احسان خواجه امیری: نمی خواهم به پایان فکر کنم
- بیشتر از همیشه انرژی و انگیزه دارم
- بعد از «عاشقانه ها» کارم خیلی سخت شد
- بر خلاف پدرم، انتخاب های درستی داشته ام
- راضی به انتشار آثارم در آلبوم احسان فدایی نبودم
- به فکر آلبوم و کنسرت با یک ارکستر کلاسیک بزرگ هستم


+ عکس‌ها: سعید عبداللهی

موسیقی ما - آرتین ولی الهی: آنقدر بزرگ و صاحب نام هست که گفت و گو با او به بهانه خاصی نیاز نداشته باشد. اما سالروز تولدش که از امسال، با سالروز انتشار آلبوم موفق «عاشقانه ها» تقارن دارد، انگیزه ای شد که به سراغش برویم و پس از ماه های پر مشغله ی بعد از «عاشقانه ها»، با او گپ بزنیم؛ او که بی تردید یکی از موفق ترین خوانندگان تمام دوران موسیقی پاپ ایران است و شاید جایگاهی دست نیافتنی داشته باشد. «احسان خواجه امیری» با مشیِ درستی که دنبال کرده و در نتیجه تلاشهایش، همه موفقیت ها را در این سالها به دست آورده و به عقیده من سخت ترین و مهم ترین کارش این بوده که زیر سایه نام بلند آوازه پدری چون استاد «ایرج» قرار نگرفته است...
 
  • تقریباً همه اهالی موسیقی روی این مسئله اتفاق نظر دارند که «احسان خواجه امیری» یکی از بهترین و موفق ترین هنرمندان موسیقی پاپ ایران است. رسیدن به این سطح از موفقیت، تو را اشباع نکرده است؟
نه، هیچ وقت اشباع نمی شوم. انسان در طول تاریخ همیشه حریص بوده و همیشه خواستار چیز بیشتری بوده است. من هر روز خدا را بارها شکر می کنم. حتی روی صحنه، از ابتدا تا انتهای کنسرت شاید بیش از ده بار بگویم «خدایا شکرت». این کُدی است بین من و خدا و برای خودم قانون کرده ام که حتماً بگویم. خدا را شکر می کنم در این مسیری که تا به امروز پشت سر گذاشته ام، انتخاب های درستی سر راهم بوده و کمکم کرده است. شاید اگر یک انتخاب نابجا می کردم و قدم اشتباهی بر می داشتم، امروز اینجا نبودم و این قطعاً به خواست خدا بوده است.
 
  • هنوز هم تشویق های مردم، مانند روزهای اول تو را ارضا می کند و برایت همان لذت را دارد؟
به نظرم الان خیلی لذت بخش تر از قبل است. نمی دانم... شاید آن روزها نمی توانستم این مسئله را درک کنم. وقتی هموطنانم را از نزدیک می بینم، احساس عجیبی به من دست می دهد و از آنها خیلی انرژی می گیرم. تمام تلاشم را می کنم تا این انرژی را به آنها برگردانم. همه چیز برایم مهمتر از گذشته است. به نظر خودم در طول روند کاری ام، چه در اجرا و چه در تولید آثار پیشرفت کرده ام.
 
  • آیا در موسیقی سقفی هم برای کارت در نظر گرفته ای و به این فکر کرده ای که تا کجا می خواهی ادامه بدهی؟
نه... دوست ندارم زیاد به این مسئله فکر کنم. بالاخره هر کسی آغاز و پایانی دارد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! قطعاً این اتفاق روزی برای من هم رخ خواهد داد و فکر می کنم آن روز، تلخ ترین روز زندگی ام باشد که احساس کنم باید فعالیتم را کم کنم. نمی خواهم متوقف شوم.
 
  • البته می دانم که خیلی زود است، اما به این فکر نکرده ای که پایانش با اختیار خودت صورت بگیرد؟
نه، اصلاً به آن فکر نمی کنم، چون خیلی اذیتم می کند. الان انرژی ام برای کار کردن، بیشتر از همیشه است و انگیزه هایم خیلی بیشتر شده است. البته خوب است که انسان هر روز بتواند پایان خود را متصور شود؛ شاید باعث شود برخی کارها را انجام ندهد و یا برنامه هایش را تغییر دهد. خوب است که گاهی تلنگری به خودمان بزنیم.
 
  • با توجه به جایگاه فعلی ات، پیشرفت بیشتر برای تو در مقایسه با خواننده ای که آلبوم اولش را منتشر می کند و کسی هم از او توقع چندانی ندارد، سخت تر است. با این اوصاف، چطور می خواهی روند رو به پیشرفتت را حفظ کنی؟ خیلی دشوار به نظر می رسد.
بله، شاید از آن چیزی که فکر می کنی خیلی دشوارتر باشد. پیشرفت من در کارم با شیب ملایمی صورت گرفت و فروش آلبوم های اول و دومم به تدریج بیشتر شد. خیلی ها هستند که با همان آلبوم اول یا با یک تک آهنگ، هیت می شوند، اوج می گیرند و سوپراستار می شوند؛ اما برای من اینطور نبوده و کارهایم به مرور دیده شد. دوازده سال است که من در این حرفه مشغول به کار هستم، در حالی که بسیاری از هم دوره ای های من الان دیگر نیستند. امروز احساس می کنم اینکه کار جدیدی ارائه کنم، خیلی سخت است. به خاطر همین، از آهنگسازان و تنظیم کنندگان خوب کمک می گیرم؛ کارهایی که در گذشته خودم انجام می دادم. صرف نظراز انجام دادنِ کار، بحث لذت بردن از آن هم مطرح است. زمانی که آهنگی می ساختم، خیلی از آن لذت می بردم؛ فارغ از اینکه خودم آن را ساخته بودم و چون پولی از جیبم نرفته بود، به نوعی برایم درآمد بود. سالها خودم تنظیم و میکس می کردم و موسیقی فیلم می نوشتم. اما امروز احساس می کنم که چون احسان خواجه امیریِ خواننده، کمی مهم تر از احسان خواجه امیریِ آهنگساز، تنظیم کننده و صدابردار است، باید آن را بیشتر حفظ کنم.  به همین دلیل الان با کسانی کار می کنم که در موسیقی و صدابرداری از من بهتر هستند. از آنها کمک گرفتم تا خلأها را جبران کنم.
 
  • به نظرم «عاشقانه ها» موفق ترین آلبوم تو است. موافقی؟
بله، صد در صد.
 
  •  آیا در کارهای های بعدی همین فضا را دنبال می کنی؟
سعی می کنم بهتر از «عاشقانه ها» کار کنم. البته ساخت آلبومی بهتر از «عاشقانه ها» آن هم در این زمان، کمی مشکل است، چون خدا را شکر در این آلبوم همه چیز جفت و جور شد و اتفاقی افتاد که باید می افتاد. ما داریم تمام تلاشمان را می کنیم تا کار بهتری انجام دهیم که پخته تر باشد. اینکه آن اتفاق لازم بیفتد، دست خداست.
 
  • تولید آلبوم جدیدت با همان تیم قبلی صورت می گیرد؟
نه، تغییراتی ایجاد شده و سعی کردم تیم کاری ام را قوی تر کنم، ولی خالقان «عاشقانه ها» همچنان در کنارم هستند.
 
  • آلبوم جدید مشخصاً با حضور چه کسانی تولید می شود؟
قرار است «علیرضا کهن دیری» که آهنگ «سلام آخر» را ساخته، چند اثر در این آلبوم داشته باشد. همچنین قرار شده «بهروز صفاریان» هم به این تیم اضافه شود و با من همکاری کند. «روزبه بمانی»، «علیرضا افکاری»، «هومن نامداری»، «مهرداد نصرتی» و «حسین غیاثی» دیگر هنرمندانی هستند که در آلبوم جدیدم حضور دارند.
 
  • در این مدت کنسرت های زیادی داشتی که با استقبال هم روبرو شدند. فکر می کنم طرفدارانت دیگر از شنیدن «عاشقانه ها» و این کنداکتوری که در کنسرت ها داری سیراب شدند. برای تغییر و تحول کنسرت هایت برنامه ای داری؟
 
امیدوارم اینطور که می گویی نباشد، چون «عاشقانه ها» یک سال و چند روز است که به بازار آمده و از انتشارش زمان زیادی نگذشته است. تلاشم را برای بهتر شدن کارهایم می کنم. یک سفر دو-سه ماهه به خارج از کشور برای کنسرت در پیش دارم. بین کنسرتها حدود یک هفته فاصله است و چون فرصت کافی دارم، سعی می کنم کارهای جدیدم را ضبط کنم و به جایی برسانم که شب عید آماده انتشار شوند و اگر اینطور نشد شاید شب عید کنسرت نگذارم یا کار دیگری بکنم... خیلی وقت هم هست که این دل مشغولی را دارم که فارغ از کارهای خودم، با یک ارکستر ملی کنسرت بدهم، یا اصلاً یک آلبوم در فضای موسیقی ملی با اشعار کلاسیک و در یک فضای دیگر تولید کنم. در واقع اول کنسرت را برگزار کنیم و بعد آن را منتشر کنیم. کار نسبتاً بزرگی است. اینها در ذهنم هست و نمی دانم مجال انجامش در آینده نزدیک پیش می آید یا نه...
 
  • برنامه ریزی ای هم برای این کار شده یا فقط در حد یک ایده است؟
چند قطعه انتخاب شده و چند قطعه هم ساخته شده است. همانطور که گفتم پروژه نسبتاً بزرگی است و فکر می کنم جالب هم باشد.
 
  • برخی معتقدند این کنسرت های پی در پی و فشار ناشی از آن، گاهی باعث شده که برخی از اجراهایت کیفیت همیشگی را نداشته باشد یا خستگی هنگام اجرا، باعث شود صدایت - مخصوصاً در اوج آهنگ ها - آن صلابت همیشگی را نداشته باشد. موافقی؟
به نظرم خودم، به تازگی راحت تر از گذشته حتی اوج ها را اجرا می کنم؛ نمی دانم شما که در کنسرت جدید من بودید نسبت به کنسرت های قبلی این احساس را داشتید یا نه. ولی خستگی امری کاملاً طبیعی است. شاید خستگیِ ناشی از اجرا در دو سانس کنسرت، معادل ده ساعت فوتبال باشد. شب که از سالن کنسرت به خانه می آیم، استخوانهایم درد می کند. مسئولیتهایی که بر عهده دارم و استرس، فشار زیادی به من وارد می کند...
 
  • واقعاً بعد از این همه سال، هنوز هم استرس داری؟!
استرسِ اجرا نه؛ استرس اینکه همه چیز به موقع انجام شود، هر چیز سر جایش باشد و کنسرت با کیفیت خوبی برگزار شود، مرا درگیر می کند و انرژی زیادی می گیرد. ولی یک چیز خیلی جالبی که برای من اتفاق می افتد و اصلاً نمی توانم برای خودم توضیحش بدم، این است که زمانهایی هست که از فرط خستگی دارم از پا می افتم و به خودم می گویم ابداً نمی توانم روی صحنه بروم و توانش را ندارم، اما به محض اینکه به استیج قدم می گذارم، مردم را می بینم و با واکنش آنها روبرو می شوم، انگار یک آمپول تقویتی به من تزریق می شود! در بک استیج، در اوج خستگی هستم اما وقتی روی صحنه می روم، سرحال می شوم. احساس خیلی عجیبی است. مثلاً در روز دوم همین کنسرت اخیر، بسیار خسته بودم و برای سانس دوم واقعاً نمی توانستم روی صحنه بروم. اما وقتی وارد سالن شدم، یکباره انرژی گرفتم و در همان اجرا سرحال تر از قبل بودم، آواز خواندم، شوخی کردم و... . اما بالطبع خستگی اش زیاد است. دو سه روزِ بعد از کنسرت را کلاً باید استراحت کنی تا خستگی ات از بین برود.
 
  • احساس می کنم از آلبوم اول تا الان، به تدریج از فضای آوازی و سنتی فاصله گرفته ای. این مسئله آگاهانه صورت گرفته یا اتفاقی بوده؟
نه، هیچ چیزی اتفاقی نیست. عمداً رخ داده ولی عمدی است که همراه با احساس بوده است. یعنی احساس من این روزها آن تحریرها و آن فضا را زیاد نمی پسندد. بیشتر سلیقه ای است. این نکات را مدیریت می کنم. به خودم می گویم چون خودم این کار را دوست ندارم، پس احتمالاً مخاطبینم هم مثل من دوست ندارند. در موسیقی وقتی کسی قطعه ای می سازد، باید در ابتدا خودش بتواند با آن ارتباط برقرار کند. وقتی خودش با آن کار ارتباط خوبی برقرار کند و بتواند از آن لذت ببرد، فکر می کنم آن اثر به خوبی شنیده می شود.
 

 
 
  • خیلی از اهالی موسیقی، از اوضاع و احوال موسیقی گله می کنند و آن را مناسب نمی دانند. آیا تو هم همین نظر را داری؟
به نظر من شرایط فعلی، چندان بد نیست. خدا را شکر همه بچه ها سرشان شلوغ است. یک زمانی، مثلاً سال 85 یا 86، من با فاصله زیادی نسبت به بقیه کار می کردم، ولی الان خدا را شکر همه خوب کار می کنند و ده ها سانس کنسرت در سال برگزار می کنند و این خوب است. آزادی هایی داریم که در گذشته نداشته ایم. به طور کلی من شرایط را مساعد می دانم؛ هرچند ایده آل نیست و نقص های بی دلیلی هم وجود دارد که فکر می کنم به زودی برطرف خواهد شد. نگاهی که مدیریت جدید دارد، نگاهی است که تجربه زیادی پشتش هست. بالاخره آقای مرادخانی از بنیانگذاران این عرصه بوده اند و اشراف کاملی به اوضاع موسیقی دارند و در نتیجه فکر می کنم بسیاری از معضلات به تدریج از بین خواهد رفت.
 
  • فارغ از مسائل مدیریتی، بچه های موسیقی اتحاد و همدلی لازم را ندارند. فکری برای این مسئله کرده اید؟ متأسفانه این یک واقعیت است که موارد بسیاری از حسادت نسبت به یکدیگر در میان اهالی موسیقی وجود دارد...
طی چندین جلسه با بچه های موسیقی دور هم نشستیم و هم صحبت کردیم. به نظر من جامعه موسیقی نسبت به حرفه های دیگر، خیلی یکدست تر و منسجم تر است. بالاخره در هر جامعه ای، افراد حسود و مغرور وجود دارند. من این حسادتی که می گویی را به غیر چند مورد که با آن مواجه شده ام، ندیده ام. ما همه با هم دوست هستیم، رفت و آمد خانوادگی داریم و گاهی به کنسرت های هم می رویم.
 
  • به نظرم این قضیه مقداری ظاهری است. در باطن هم ماجرا همین قدر که می گویی مثبت است؟
بیشترش مثبت است. اگر بخواهیم آمار بگیریم شاید هشتاد درصد مثبت باشد، بیست درصد هم حسادت وجود داشته باشد که آن از ذات فرد بر می آید که مشکل شخصی دارد.
 
  • پس وضعیت را آنچنان حاد نمی دانی...
نه. خیلی خوب است.
 
  • قطعاً عوامل زیادی باعث موفقیت هنرمندی در جایگاه تو می شوند. یکی از این عوامل می تواند مشاور یا مشاورین خوب باشد. با توجه به اینکه قبلاً گفته بودی چندان با استاد ایرج تبادل نظر نداشته ای، آیا از افراد دیگری مشاوره گرفته ای؟ کسانی بوده اند که در کارها با آنها همفکری مداوم داشته باشی؟
من اگر موفقیتی داشته ام، بیش از همه چیز خواست خدا بوده و در نهایت به خاطر انتخاب های خوبی بوده که داشته ام. خیلی ها بودند که صدای بهتر و زیباتر و توانایی بیشتری داشتند، به کلاسهای مختلف رفته و درس موسیقی خوانده بودند و بیش از من برای موسیقی زحمت کشیده بودند، ولی چون انتخاب های درستی نداشتند به نتیجه مطلوب دست پیدا نکردند. همین انتخاب های درست باعث شد که افرادی در کنار من باشند که بتوانم بیشترین بهره را از وجودشان ببرم، چه از نظر فکری چه از نظر رفتار اجتماعی و چه از نظر نوع انتخاب هایی که در آینده خواهم کرد. این انتخاب ها خیلی مهم بوده است. در این سالها افراد بزرگی چون دکتر افشین یدالهی، اهورا ایمان و روزبه بمانی در کنارم بوده اند که قطعاً همنشینی با آنها خیلی تأثیرگذار بوده است.
 
 

 
  • امسال مراسمی برای تجلیل از استاد ایرج برگزار شد که اتفاق خوبی بود. استاد شجریان هم در آن حاضر شدند و از آواز استاد ایرج به عنوان «معیار آواز ایرانی» یاد کردند. به نظرت این مراسم چطور بود و چرا تو به عنوان فرزند استاد که خودت هم در موسیقی امروز کشور صاحب جایگاه هستی، در آن صحبتی نکردی؟
من قصد نداشتم در آن مراسم حضور پیدا کنم و به اصرار مادرم، در نیم ساعت پایانی آن شرکت کردم. به نظرم قطعاً نیاز به برگزاری چنین مراسمی بود، اما باید خیلی باشکوه تر، مفصل تر و با برنامه ریزی بهتری برگزار می شد تا در شأن ایشان باشد. تنها اتفاق خوب آن مراسم، حضور استاد شجریان بود.
 
  • حال که اسم استاد «ایرج» به میان آمد، بگو چرا موافق کار کردن پدر نیستی؟
به این خاطر که آنطور که انتخاب ها برای من مهم است، برای پدر مهم نیست. از طرفی اینقدر کار خوب دارد که من دوست ندارم با کارهایی که امروز می خواهد انجام بدهد، خاطره خوب کارهای قبلی در ذهن مردم مخدوش شود. طبیعتاً ایشان امروز صدای دوران جوانیشان را ندارند. انتخاب های خوبی هم نداشته اند. به آثار ایشان نگاه کنید؛ شاید بیش از هزار ترانه خوانده اند. ولی ما خواننده ای داریم که یکی دو ترانه خوانده ولی همان یک یا دو ترانه اش جزء کارهای جاودانه تاریخ شده است. در گذشته خواننده ای داشته ایم که دو دانگ صدا داشته و می توانست نُت های محدودی را بخواند، ولی کارهای بسیار خوبی خوانده است. مثلاً استاد بنان، از نظر فیزیکی صدای عجیب و غریبی نداشتند ولی آثار جاودانه ای نظیر «الهه ناز» اجرا کردند. پدرم در گذشته در انتخاب هایشان دقت زیادی نمی کردند.
 
  • درست برعکس تو...
بله. مثلاً من در آلبوم گذشته واقعاً روی یک بیت، برای مطلع قطعه «احساس آرامش»، یک ماه زمان گذاشتم. به خاطر یک بیت ابتدای کار، دقیقاً یک ماه با روزبه بمانی کلنجار رفتیم و نتیجه این شد که امروز هست. روزبه برای آن مطلع چندین بیت گفت اما به دل من نمی نشست. بیش از یک ماه زمان گذاشتیم و آلبوم را نگه داشتیم، در حالی که کنسرت داشتیم و می خواستیم حتماً قبل از کنسرت آلبوم منتشر شود. تا اینکه این بیت آخری که روزبه گفت به نظرم خوب بود و رضایت دادم: «پی حس همون روزام، پی احساس آرامش / همون حسی که این روزا، به حدّ مرگ می خوامش...».
 
  • قبلاً در جایی گفته بودی که موفقیت  تو در سال های اخیر باعث شد که پدر هم انگیزه پیدا کند. نمی خواهی خودت با استاد ایرج همفکری کرده و کمکش کنی تا یادگاری دیگر از خودش به جای بگذارد؟
خیلی دوست دارم ولی کار مشکلی است و نیاز به زمان دارد. دوست دارم که این کار را انجام بدهم، چون پدر از نظر فیزیکی هنوز صدای خیلی خوبی دارد. همین چند وقت پیش که برایم یک قطعه آواز خواند، دیدم هنوز خیلی خوب می خواند. به نظر من صدای ایشان بهترین صدای تاریخ موسیقی ایران است. از نظر توانایی و جنس صدا، نظیر نداشته و نخواهد داشت؛ یک استثنای تاریخی است...
 
  • چرا با اینکه آهنگساز خوبی هستی، ولی برای دیگران آهنگسازی نمی کنی و اینکه با توجه به کم کاری ات در این زمینه، چه شد که برای «امیر احسان فدایی» دو ملودی ساختی؟
آن کارها برای سالها پیش است. زمانی قرار بود این کارها توسط ایشان اجرا شود که اصلاً آلبوم «سلام آخر» را هنوز منتشر نکرده بودم... به هر حال قطعاتی که اخیراً منتشر شده جدید نیست و اصلاً رغبت و رضایتی نداشتم که با ایشان کار کنم. خیلی هم تلاش کردم، ولی کارها را داده بودم...
 
  • بر می گردم به سوال قبلی و اینکه چرا  با وجود تقاضایی که از تو بوده، در زمینه آهنگسازی با دیگران همکاری نکرده ای؟
هر آهنگسازی محدود است. همه ما می توانیم در روز چندین ملودی بسازیم، اما درجه یک نیستند. ما می توانیم تعداد محدودی آهنگ نسبتاً بکر با ویژگی های تازه ای بسازیم؛ حالا امروز دیگر بکر به معنای واقعی که اصلاً وجود ندارد. کار مشکلی است و طبیعتاً اگر بتوانیم چنین کاری انجام دهیم، فکر می کنم در مرحله اول خودمان مهمتر از هر کسی باشیم. پس برای خودمان می سازیم و می خوانیم. در نتیجه کاری که بخواهم در اختیار دیگران قرار دهم، درجه دو است؛ اگر درجه یک باشد طبیعتاً خودم می خوانم چون نمی خواهم کار درجه دو انجام بدهم. اگر از میان همه کارهایی که می سازم، سالی سه یا چهار آهنگ خوب مثل «کجایی» یا «میوه ممنوعه» ساخته شود، خیلی کار بزرگی انجام داده ام.
 
  • احسان خواجه امیری امضای مشخصی برای خودش دارد؟
دقیق نمی توانم اشاره کنم. اما به طور کلی اگر هنرمندی امضایی برای خودش نداشته باشد و کارش منحصر به فرد نباشد، به جایگاه بالایی دست پیدا نمی کند. نمی خواهم بگویم هنرمند بزرگی هستم، اما همه هنرمندان مطرح در سطوح بالا، امضای خودشان را دارند و قطعاً کارشان منحصر به فرد بوده که به آن درجه رسیده اند.
 
  • خوانندگانی هستند که از تو تأثیر می پذیرند و حتی تقلید می کنند. در مورد آنها چه نظری داری؟
من از لفظ «تقلید» استفاده نمی کنم. خدا را شکر اکثر کسانی که مثل من کار کرده اند، آثارشان خوب بوده است و باعث سربلندی من شده اند و حتی بعضی از کارهایشان را دوست داشته ام.
 
  • یعنی از این مسئله ناراحت نمی شوی؟
نه، خوشحال هم می شوم. حتماً کارم تأثیرگذار بوده که کسی تلاش می کند مثل من کار کند.
 
  • فضای کارهای تو غالباً عاشقانه است. چه شد که امسال تیتراژ یک سریال پلیسی را اجرا کردی؟
کاری که من برای این سریال خواندم، پلسیی نبود، بلکه عاشقانه بود. حال، عشق می تواند عشق به میهن باشد؛ چیزی که وجه اشتراک همه ما ایرانی ها است.
 

 
  • برنامه ات برای ماه های آینده چیست؟
به احتمال زیاد بعد از ماه های محرم و صفر، برای برگزاری تور کنسرتهایم عازم آمریکا هستم. حدود یک ماه ایران نیستم و در این مدت می خواهم روی آلبوم جدیدم کار کنم.
 
  • با این وجود آلبوم بعدی ات امسال منتشر نخواهد شد. درست است؟
آهنگهای آماده زیاد دارم، ولی تا به نتیجه دلخواه نرسم، منتشرشان نمی کنم. چون بعد از «عاشقانه ها» کار من خیلی سخت شد و توقعی که از من وجود داشت، خیلی بیشتر شد. در نتیجه باید تلاش بیشتری کنم.
 
  • در کنسرتهای خارج از کشور، همین گروه نوازندگان که در ایران با آنها کار می کنی همراهی ات می کنند؟
نه، به غیر از «هومن نامداری» که رهبر ارکستر است، بقیه نوازنده ها از ایران نیستند.

 
عکس‌ها: سعید عبداللهی
با سپاس از: علی اکبر اکبری
منبع: 
موسیقی ما / ماهنامه آرمانی
تاریخ انتشار : جمعه 1 آذر 1392 - 10:36

دیدگاه‌ها

Mas
یکشنبه 3 آذر 1392 - 10:19

متاسفانه ایشون به تکرار رسیدن و کارهاشون کاملا شبیه به هم و ....
MAS

یکشنبه 3 آذر 1392 - 10:57
habib zahed

این حرفتون کمال بی انصافیه :|

151.238.156.103
یکشنبه 3 آذر 1392 - 11:03
امیر

چرا باید بیخودی یه حرفی رو بزنیم که فقط قصد تخریب باشیم..عزیز من حرفیرم که میخوای بزنی قبلش بسنجش یه خورده!
احسان خواجه امیری به تکرار رسیده؟ رو چه حسابی این حرفو میزنی؟ البوم های ایشون رو با هم مقایسه کن آیا همه شبیه همن؟ البوم فصل تازه شبیه سلام آحره...سلام اخر شبیه یه خاطره از فرداست...یه خاطره از فردا شبیه عاشقانه هاست؟ اره شبیهن اینا به نظرت؟
احسان خواجه امیری توی هر البوم به حال و هوا و سبک رو تجربه کرد تا رسید به عاشقانه ها و دقیق سلیقه طرفداراش اومد دستش

5.234.76.89
یکشنبه 3 آذر 1392 - 11:27
نرگس

چه تکراری؟ شما دو تا از کار هایی که کاملا!! شبیه هم هستن رو نام ببر

199.68.218.36
یکشنبه 3 آذر 1392 - 12:20
مرجان

این نظر شخصی شماست..
احسان خواجه امیری بزرگترین خواننده ی در حال حاضر هستن..
هر روز موفق تر..
هر چی آرزوی خوبه مال احسان عزیز..

82.99.237.173
یکشنبه 3 آذر 1392 - 13:16
مهدی

مرجان خانم اینم نظر شماست که ایشون بهترین خواننده حال حاضرن..بهترین رو مردم انتخاب میکنن و تا حالا تو چندین و چند نظرسنجی انتخاب کردند و خواهند کرد...صد در صد احسان خواجه امیری عزیز ((یکی)) از بهترین هاست به قول فرد مصاحبه کننده،ولی صد در صد ایشون ((بهترین)) نیستن...

31.7.80.52
یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:46
امیرحسین

طبق نظر کارشناسان ایشون بهترینن در ضمن در چند نظرسنجی اخیر ایشون اگه اول نبودند دوما بودند

188.158.184.149
یکشنبه 3 آذر 1392 - 18:58
مرجان

بله این نظر شخصی منه..
ولی اگه نظر مردم هم بخوایم هم احسان خواجه امیری بهترینه..
یا بهتره بگم یکی از بهترین هاست..
البته من که خودم ایشون رو بهترین میدونم..

82.99.237.173
یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:14
مطهره سجادي

اصلا مهم نيست تو هم همينطور

2.177.94.250
یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:52
sepideh soltani

شما ابید با دلیال و استدلال منطقی این حرف رو بزنید!
اگر بگید از ایشون خوشتون نمیاد، خب قبول چون این ی نظر شخصیه ولی تکرار ک واقعا ی امر محال تو کارای ایشونه واقعا غیر قابل درکه!

5.239.240.150
یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:13
سعید فلاحی

فکر میکنم این دوست عزیزمون حالش خوب نبوده که این حرف رو زده.

5.238.170.235
یکشنبه 3 آذر 1392 - 21:27
Mas

تمام آلبوم عاشقانه ها تکرار مکرراته
و هیچ کار جدیدی نیست
از لحن خواننده تا تنظیمها تا ترانه ها و.... همه و همه
MAS

5.202.136.238
دوشنبه 4 آذر 1392 - 00:12
زهرا

تکرار!!!!!اصلا اینطور نیست....
احسان هم همیشه خودشو ثابت کرده....
مطمعنا بهترینه و در این هم شکی نیست....
حالا نمیدونم چرا بعضی افراد میان تو جایی که هیچ ربطی بهشون نداره الکی بحث میکنن و نظر میدن ....

37.63.246.118
شنبه 16 آذر 1392 - 22:23
حدیثه شفیعی

هرکسی عقیده ای داره...مهم اینه که ایشون انقدر طرفدار دارن که حرف یکی دونفر که اینجوری فکرمیکنن زیاد به چشم نیاد .

206.190.145.212
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 16:07
gh.kh

من خودم یکی از طرفدار های پر و پا قرص ایشون هستم.همون طور که طرفدار خیلی از خواننده های دیگه هستم. منم با آهنگ های احسان خواجه امیری میرم تو حس. منم حداقل یه کنسرتشون رو رفتم. من هم واقعا به همه چیز این خواننده از رفتارش با مردم رو استیج تا صداش و تکنیک های آوازیش احترام می ذارم.
اما چرا تعصب؟؟! چرا میخوایم خودمون نظر بدیم و بهمون احترام بذارن اما به نظراتی که با عقاید ما هم خونی ندارن بی احترامی می کنیم و قصد خاموش کردنشون رو داریم؟؟!
MAS عزیز! با احترام به نظر شما، باید بگم من هم تا همین چند مدت پیش همین فکر رو میکردم. اما بعد از چند بررسی مختصر متوجه شدم که اصلا این طور نیست. برای مثال شما بیا آهنگ دریا و حس غریب و نابرده رنج رو با هم مقایسه کن. یا گذشته ها رو با تقدیر. بله! شاید بعضی موارد مشابه باشن اما اون دیگه به سبک خواننده و احساس خودش نسبت به موضوعات مختلف یا نسبت به آهنگ هاش ربط پیدا می کنه.
درسته که نمی تونیم به راحتی تو آهنگ های این خواننده حس لذت یا امیدواری یا بی دردی رو پیدا کنیم. با این که این هم می تونه نوعی مشکل به نظر بیاد، اما دلیلی بر متشابه بودن کار ها نیست. نظر شما چیه؟؟!!

109.203.186.5
جمعه 22 آذر 1392 - 00:47
Ghazal Khorsand

سلام. من هم یکی از طرفدار های پر و پا قرص احسان خواجه امیری هستم. من هم با آهنگ های این خواننده واقعا میرم تو حس. من هم حد اقل یه کنسرتش رو رفتم. من هم به همه چیزش؛ از رفتارش با مردم رو استیج تا صدا و تکنیک های آوازیش شدیدا احترام می ذارم.
اما چرا تعصب؟؟!! چرا انتظار داریم خودمون نظرمون رو بگیم و بهش احترام گذاشته بشه اما وقتی عقیده ای خلاف عقاید ما هست، بهش احترام نمی ذاریم و حق اظهار نظر به شخص صاحب عقیده نمیدیم؟؟!
MAS عزیز! با احترام به نظر شما، باید بگم من هم تا چند وقت پیش همین فکر رو می کردم اما پس از چند بررسی مختصر، متوجه شدم که اشتباه می کردم.
برای مثال شما بیا آهنگ های دریا، نابرده رنج ، سلام آخر، حس غریب، زشت و زیبا و میوه ممنوعه رو با هم مقایسه کن. یا گذشته ها رو با تقدیر.
درسته که بعضی موارد مشابه رو می تونیم در این آهنگ ها پیدا کنیم اما این یادمون نره که بعضی چیز ها هم به سبک خواننده و احساسات و عقایدش نسبت به آهنگ یا موضوعات مختلف بر می گرده.
شاید به سختی بین کار های احسان خواجه امیری بتونیم حس لذت، شادی یا بی دردی پیدا کنیم. شاید این موضوع یک مشکل باشه؛اما آیا به نظرت این مواردی که مشاهده کردی دلیلی بر تکراری بودن کار هاست؟؟؟!!!

109.203.187.136
یکشنبه 3 آذر 1392 - 10:53

احسان یکی از بهترین ها نیست! خود همون بهترینست!
براتون آرزوی موفقیت دارم

یکشنبه 3 آذر 1392 - 18:59
مرجان

واقعا گل گفتین..
ایشالا همیشه موفق باشه.

82.99.237.173
یکشنبه 3 آذر 1392 - 11:03

اقا احسان موفق باشی. به امید ی هالبوم قوی

یکشنبه 3 آذر 1392 - 11:12

با ارزوی بهترین ها برای شما مهربان.که باصدای زیباتون ارامش رو هدیه می دهید. دوستون دارم. همیشه سربلند باشید

یکشنبه 3 آذر 1392 - 11:36

کنسرت های تکراری آلبوم های تکراری چقدر تکرار؟؟؟؟؟

یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:01
مرجان

ببخشید شما جمعا چند تا کنسرت ایشون رو رفتین؟
من هر سری از کنسرتای ایشون رو رفتم،هر کنسرت با کنسرت قبلی فرق داشت،مخصوصا کنسرت آخر.
آلبوم های ایشون هم اصلا تکراری نیستن..
احسان خواجه امیری بی نظیری..

82.99.237.173
دوشنبه 4 آذر 1392 - 13:48
Arian

عزیز دلم شما توضیح بده کنسرت های ایشون چه تفاوتی باهم دارن؟؟؟؟؟
والا آلبومم من گوش کردم بخدا همش تکرار بود

46.21.145.101
سه شنبه 5 آذر 1392 - 16:12
مرجان

هردفعه آهنگای جدید میخونن،تنظیما رو عوض میکنن.
دکور رو هم که تازگی عوض کردن..
حتی دفعه ی آخر برای اولین بار آهنگ گذشته ها رو گیتار زدن و خوندن،دیگه از این بیشتر؟؟

91.98.189.2
جمعه 8 آذر 1392 - 16:43
Amir.ksh

اولا احسان بهترین خواننده ایرانه ............همه آهنگاش بینظیرن.........همه اهنگاشو تو کنسرت با تنظیم جدید اجرا میکنه
دوما به طرفداراش مربوط به هیچ کس دیگه ربط نداره...

74.207.228.51
یکشنبه 3 آذر 1392 - 12:10

همه کارهاشو دوست دارم. به نظر من یکی از یکی بهتره.

یکشنبه 3 آذر 1392 - 13:01

باز تیتراژ خونی پشت سر همشو شروع کرد تو این 3-4 ماه 3-4 تا تیتراژ خونده بعد میگه من کم تیتراژ میخونم

یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:36
امیر

3-4 نبود دوست عزیز و 2 کار بوده...بعدم میتونه توانایشو داره...ازش میخوان...کاراش همیشه گیرا و پرمخاطب بود و گزینه اول همه ی تهیه کنندهاست.شما الان از چی نگرانی.خواننده ی مورد علاقه شما هم بره یه تیتراژ بخونه اگه همون شب اول قابل شنیدن بود و کسی دوست داشت بعد بیایم حرف بزنیم!

5.234.76.89
یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:03
مرجان

آقا احسان خودشون هر کاری رو که صلاح بدونن انجام میدن..
توی این چند ماه هم فقط 2 تا تیتراژ خوندن نه بیشتر..

82.99.237.173
یکشنبه 3 آذر 1392 - 13:32

منتظر روزی هستم که احسان اون کاری که گفت یعنی البومی در فضای موسیقی ملی رو عملی کنه / بر خلاف خود احسان که گفت دیگه با اون تحریر ها ی قدیمی ارتباط برقرار نمی کنه من همچنان از اون تحریر ها لذت میبرم وخداکنه بازم از اون تحریر ها استفاده کنه و تو البوم جدید منتظر یه کار ماندگار دیگه از علیرضا کهن دیری هستم / مفق باشید .

یکشنبه 3 آذر 1392 - 13:48

احسان خواجه امیری سلطان موسیقی پاپ ایرانه
واقعا دوسش دارمو از آهنگهاش لذت میبرم
امیدوارم همیشه موفق باشه
در ضمن هیچوقتم تکراری نمیشه

یکشنبه 3 آذر 1392 - 13:49

همیشه موفق باشی...

یکشنبه 3 آذر 1392 - 14:26

موفق باشي ♥

یکشنبه 3 آذر 1392 - 15:10

انشاالله البوم جدید احسان یه البوم فوق العاده باشه.
"عاشقانه ها" که حرف نداشت.
اما الان همه انتظار دارن که از عاشقانه ها بهتر باشه.
انصافا کار بسیار سختیه.
امیدوارم موفق باشه...

یکشنبه 3 آذر 1392 - 15:26

در اینکه محسن چتوشی کبیر بهترین و موفقترین هنرمند و خواننده ی پاپ راک تاریخ ایرانه هیچ شکی وجود نداره و این موفقیت در حالی بیشتر ارزش پیدا میکنه که بدونیم استاد چاوشی بدون موزیک ویدئو و بدون کنسرت و بدون مصاحبه های انچنانی و بدون حاشیه فقط با دادن البوم به چنین جایگاه ارزشمندی رسیده.احسان خواجه امیری هم موفقه ولی با وجود این همه کنسرت گذاشتن و مصاحبه حتی نیمی از محبوبیت و موفقیت محسن چاوشی رو نداره و با اینکه احسان هم خواننده ی خوبیه ولی هیچگاه نخواهد توانست مانند محسن چاوشی در موسیقی ایران جریان ساز باشه .البوم جدید احسان خواجه امیری مطمئنا با حضور بهروز صفاریان و روزبه بمانی زیبا خواهد شد و امیدوارم اتفاق تلخ البوم بسیار بسیار ضعیف یه خاطره از فردا که فاجعه ای در کار احسان محسوب میشه تکرار نشه

یکشنبه 3 آذر 1392 - 18:57
قیماخ

کاربران گرامی
لطفا هزینه برق مصرفیتون رو با پاسخ دادن به ایشون افزایش ندید...
احسان خواجه امیری یکی از بهترین خواننده های ایرانی هستش که ابزارهای زیادی رو در دست گرفته بنابراین کاملا موفق هست. استفاده از این گروه کاربلد هم نقش بسزایی رو توی موفقیتش ایفا میکنه
من هم طرفدار چاوشی هستم
چیزی که باعث شده چاوشی موفقیتش ادامه پیدا کنه زحمتکش بودنشه که زحمتش رو امثال شما با بدبین کردن کاربرای دیگه به باد میدین... آینده همه چیز رو مشخص تر خواهد کرد.

151.247.87.76
یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:07
مرجان

آقای محترم!
شما نظرتون محترم ولی آلبوم یه خاطره از فردا اصلا ضعیف نبود بلکه خیلی هم آلبوم خوبی بود..
همون موقع از کنار هر ماشینی رد میشدیم یه خاطره از فردا بود..
احسان خواجه امیری خیلی محبوب تر از ایناست..
کمیت مهم نیست،کیفیت مهمه که خدا رو شکر طرفدارای احسان عزیز جزو بهترینها هستن،مثل خودش

82.99.237.173
یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:41
Soroor Naghash

من واقعا متوجه نمیشم محبوبیت احسان خواجه امیری دقیقا چه ارتباطی با محبوبیت محسن چاوشی داره؟از طرفی شما محسن چاوشی رو معیار محبوبیت قرار میدید و بقیه ی هنرمندان رو با معیار ایشون می سنجید؟؟؟!!!
راستش با این طرز مقایسه کردنتون یاد یکی از مطالب کتاب دین و زندگی سال دوم دبیرستان افتادم که نوشته بود:اعمال و رفتار پیامبران معیار سنجش اعمال دیگر انسانها هستن.
نکنه اقای محسن چاوشی رو خدای موسیقی میدونین و باقی رو....؟؟!!!

151.244.75.18
یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:02
sajad batoei

هرچی فکر میکنم دلیل این کامنتی که گذاشتی رو متوجه نمیشم!
استاد چاوشی!!!! میشه خواهش کنم چندتا از شاگردان این استاد بزرگوار رو نام ببرید؟!

188.253.71.239
یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:39
سعید فلاحی

شما قصدت تخریب بود نوید جان متوجه ای , پس حفظ حرمت ها چی میشه.
اصلا دوست ندارم جانبداری از خواننده خاصی بکنم اما جایگاه احسان دست کمی از محسن چاووشی نداره.
محسن از محبوب های منه اما ...

5.238.170.235
یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:42
حمیدرضا

محسن چاووشی فقط با افکتهای کامپیوتری میتونه بخونه واسه همین جرات نداره کنسرت زنده اجرا کنه.
احسان خواجه امیری تا حالا لب خونی هم نکرده و حتی توی برنامه های تلویزیونی هم زنده اجرا میکنه.
بهتره شما یه سر به نظرسنجی ها بزنید اونوقت میفهمید کی محبوبتره.
آخریش ، نظرسنجی بهترین تیتراژ توی برنامه ساعت 25 بود که تیتراژ نابرده رنج خواجه امیری با اختلاف زیادی اول شد درحالیکه یه تیتراژ مشترک از چاوشی و فرزاد فرزین بود که همه میگفتن اول میشه، ولی آخر شد.

151.246.175.215
یکشنبه 3 آذر 1392 - 21:32
Arian

عزیزم محسن چاووشی بدون کنسرت به اینجا رسیده قبول دارم 100 درصد چون اگه کنسرت بذاره همه می فهمن صدا دستگاهی کسی دیگه طرفدارش نیست که پس بهتره کنسرت نذاره بشینه خونه زیر پتو هی آلبوم رکورد کنه

46.21.145.101
دوشنبه 4 آذر 1392 - 00:59
قیماخ

ایشون موقعیتی رو فراهم میکنه که بقیه از چاووشی بدگویی کنند.
دوست عزیزی که میگی نظرسنجی ساعت 25 آقای خواجه امیری اول شد اینو توجه داشته باش که 1.حق محسن چاوشی تو اون برنامه یکبار خورده نشد که دو بار خورده شد 2.تیتراژهای تلویزیون انحصاری مال ایشونه پس باید ایشون اول شن باید...
صدای چاوشی افکتیه دیگه... اینو نگین چی بگین؟؟

151.247.87.76
دوشنبه 4 آذر 1392 - 02:31
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

شماهایی که میگین صدای محسن چاوشی افکته و مال خودش نیست خب برید این افکت و برنامه ی کامپیوتری رو پیدا کنید و فقط 10 ثانیه صداتون رو شبیه محسن چاوشی کنید و ثابت کنید صدای محسن مال خودش نیست و کامپیوتریه.مگه این برنامه و افکت فقط مختص محسن چاوشی ساخته شده که هیچ صدای دیگری شبیه به محسن پیدا نمیشه تا با استفاده از این افکت صدا و برنامه صداش رو شبیه محسن کنه؟ همه ی این حرفای شما به خاطر حسادت بیش از حدتون به محبوبیت و هنر والای استاد چاوشیه وگرنه خودتون هم میدونید صدای استاد خدادادیه.همین اقای خواجه امیری مطمئنم ارزوش اینه که روزی بتونه در کنار محسن چاوشی اهنگ بخونه و اهنگسازی کارهاش رو محسن چاوشی کبیر انجام بده ولی محسن چاوشی هیچگاه اینکار رو نخواهد کرد چون سطح محسن چاوشی کبیر کجا و سطح خواننده هایی چون خواجه امیری کجا

2.147.179.38
دوشنبه 4 آذر 1392 - 11:33
mahdis

چطور حقه چاوشی ضایع شد ؟تاقبل از 8تا اهنگ برتر حمید عسگری اول بود .لطفا راجع به چیزی نمیدونید اظهار نظر نکنید

2.190.88.34
دوشنبه 4 آذر 1392 - 14:06
Arian

اولا که اینجا پست راجع آقای خواجه امیری من خودم طرفدار فرزاد فرزینم ولی نمیام مثل شما تو پست آقای خواجه امیری از فرزاد بگم هنوز اینو نمودونی
می دونم آرزوته یک روز چاووشی کنسرت بذاره عزیزم ولی به آرزوت نمیرسی چون صدا کاملا دستگاهی بهونه میاره میگه سالن خوب و استاندارد نداریم خوب باشه این همه خواننده کنسرت میدن پس چیه؟اصلا اینم هیچی چرا یه برنامه زنده نمیاد ؟؟؟؟اونم سالن مجهز نیست ؟؟؟ محسن چاووشی با صدای دستگاهی هههه

46.21.145.101
دوشنبه 4 آذر 1392 - 15:26
غزال نصريان

آقا نويد واقعاً مطمئنى خواجه اميرى آرزوشه كه با چاووشى همكارى كنه؟
فرض كنيم كه آرزوشه شما با اين كامنتت چاووشى رو تو نگاه خيليا پايين آوردى هر كى ندونه خيال ميكنه چاووشى چه آدم مغروريه كه خواجه اميرى رو در سطح خودش نميدونه!
محبتت به چاووشى مثل دوستى خاله خرسه است!!

109.110.169.10
دوشنبه 4 آذر 1392 - 17:31
negar

ببخشید ....اگه چاوشی فقط باآلبوم دادن به معروفیت رسیده میشه لطف کنین بگین کی بود که آهنگای سنتوری روخوند وتازه اون موقع بود که صدقه سری فیلم اسمش شنیده شد؟ما تاالان فکر میکردیم اسم
خواننده ش چاوشیه!!درضمن الان دیگه ده سال پیش نیست که احسان بخواد با کار تیتراژخودشو مطرح کنه
بلکه دقیقا برعکس اینه وبرنامه سازها آویزون ایشون میشن تابتونن کاراشونو مطرح ومعروف کنن...

5.250.92.69
دوشنبه 4 آذر 1392 - 18:03
sajjad mohebbi

احسان خواجه امیری موفقه و بهترین واینو همه میدونن من فکر میکنم شما یه خورده حسادت میکنی در ضمن این القابی که شما میگین شاید برای استاد شجریان هم زیاد باشه هه / موسیقی ما لطفا تایید کن

188.245.95.235
دوشنبه 4 آذر 1392 - 18:08
یپارو

دوستانی که میگن صدای چاوشی افکتیه !!
تاریخ 4 آبان روز چهارشنبه چاوشی یک اجرای زنده از آهنگ خاکستر رو تو صفحه شخصیش گذاشته
تو اینترنتم قابل دانلوده میتونین گوش کنین!!
دومین اجرای زنده منتشر شده از محسن چاووشی

151.247.87.76
دوشنبه 4 آذر 1392 - 20:46
Mary.k

یعنی یه جوری میگن استاد !!!! کبیر!!!! که آدم یاد هر کسی مثل کوروش کبیر و استاد شجریان و استاد ایرج میوفته ولی عمرا اسم چاوشی به ذهنش حتی خطورم نمیکنه ! یه کم افرادی که نام بردم رو با ایشون مقایسه کنین ببینین به چه نتیجه ای میرسین ؟ خندتون نمیگیره آیا؟؟
دوستی که از آرزوهای احسان خواجه امیری فرموده بودن هم برای من خیلی شعف به ارمغان آوردن،ولی بنده از طرف ایشون میگم که انشاءالله هرچی آرزوی خوب این شکلیه مال استاد چاووشی کبیر!!!

151.241.94.189
سه شنبه 5 آذر 1392 - 00:21
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

شمایی که میگی چاوشی با سنتوری شناخته شد انگار زیاد موسیقی گوش نمیکنی با اینکه 4.5 ساله به موسیقی گوش دادن علاقه مند شدی چون محسن چاوشی قبل از اینکه سنتوری به گوش مردم برسه البومهای نفرین و خودکشی ممنوع و متاسفم و لنگه کفش رو تولید کرده بود که در بین این البومها با اینکه نفرین و خودکشی ممنوع خیلی پرطرفدار بود ولی متاسفم جور دیگری طرفدار پیدا کرد و همه عاشق این البوم شده بودن .در ضمن این که میگین محسن چاوشی کبیر در هیچ برنامه زنده ای شرکت نمیکنه واسه اینه که روحیاتش با اینجور برنامه ها جور نیست و مانند برخی خواننده های نیست که تو صدا و سیما چادر زدن و یا اینکه همه ی تیتراژها رو به نام خودشون زدن مانند همین اقای خواجه امیری.کسی ندونه فکر میکنه اقای خواجه امیری سند تیتراژها رو تو محضر به نام خودش زده

2.147.54.103
سه شنبه 5 آذر 1392 - 01:10
sajad batoei

نوید جان من هنوز منتظرم چندتا از شاگردان این استاد بزرگوار رو نام ببری!

188.253.71.203
سه شنبه 5 آذر 1392 - 16:16
مرجان

آقای محترم خواهشا قضاوت نکنین..
اگه طرفدار آقای چاووشی هستین چرا اومدین اینجا کامنت میذارین؟؟
اول تحقیق کنید بعد بگید که یه خاطره از فردا ضعیف بود..

91.98.189.2
سه شنبه 5 آذر 1392 - 20:33
سعید فلاحی

نوید جان چرا جوری نظر میدی که به خودت و خواننده مورد علاقت تشر بزنن.
میشه بس کنی عزیزم.

5.238.191.45
سه شنبه 5 آذر 1392 - 20:51
negar

من هم دقیقا به همین علت گفتم چون با بیرون دادن آلبوماش وتک آهنگ جذاب لنگ کفش پاره
هیچکس نمیشناختش.یعنی می خوای انکار کنی که سنتوری باعث شناخته شدن چاوشی شده؟!!
درمورد تیتراژم هرکی بهتر میتونه یالا راه بازه البته اگه تقاضایی ازش بشه
لطفا حسادت رو کنار بذارین وباشهامت حقایق روبپذیرین.اینکه الان احسان دربالاترین جایگاه قرارداره
یه حقیقته که پذیرفتنش برای شماسخته.هیچ اشکالیم نداره ما درکتون میکنیم...

5.250.73.245
یکشنبه 17 آذر 1392 - 17:37
حدیثه شفیعی

دوستای گل وهوادار احسان خواجه امیری
واقعا فکرمیکنید نیازی به جواب دادن به نظرایشون بود؟؟؟
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟

فقط اینوفهمیدم که این آقای مثلا طرقداربه قول خودش استادچاووشی,فقط داره ذهنای مارو دچار تشویش میکنه وبه قول خودمون میخواد استرس بهمون وارد کنه...
بگذرید ازش چون خودشم به خوبی میدونه که احسان کجا و محسن کجا...
:D

5.238.150.61
دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 16:06
mahsa -blue

بله اگه احسان با تیتراژشناخته شد چاوشیم با سنتوری.تازه شانس اورد که اون فیلم رو بازیگر خوبی چون رادان بازی کرد و بیشتر به خاطر بازی هماهنگ و خوب رادان اهنگاش شنیده شد.در ضمن مهم اینه که احسان بعد از خوندن تیتراژ هم چنان تونست ماندگار باشه و محبوبیتش رو حفظ کنه. من خودم اهنگای چاوشی رو بعضیاشو دوس دارم ولی قبول کنید که صدای ایشون رو هر کسی نمی پسنده ولی صدای احسان با سلیقه ی تعداد بیشتری سازگاره.راستی گفتین احسان ارزوشه با چاوشی بخونه.احسان حتی با صدای ایشون هم نمی تونه ارتباط برقرار کنه چه برسه که....mahsa blue

188.245.28.117
یکشنبه 3 آذر 1392 - 15:52

مصاحبه مفصل و زیبایی بود... اینگونه مصاحبه ها رو ادامه بدید که همه لذت ببرند... البته بعضی دوستان دارن شلوغش میکنن.

یکشنبه 3 آذر 1392 - 15:52

دلم میخوااااااااااااااااد طراح سوالا رو خفه کنم
اخه چ سوالایی میپرسی؟؟؟؟؟
خیلی کلیشه ااااااااااااااااای
خیلی تکراری
اصلا مصاحبه جالبی نبود
همه سوالارو احسان قبلا جوابشو داده بوده !!!!!!!!!!!

یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:25

همیشه موفق باشی احسان عزیز...
منتظر شنیدن کارای جدیدت هستیم...
3>

یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:44

احسان خواجه امیری خوانندۀ بزرگی است منتها وقتی با بزرگانی چون اهورا ایمان و افشین یداللهی کار میکند یک خوانندۀ کامل و شش دانگ است.من تعجبم از این است که چرا دیگر این دو بزرگ ترانه با او کار نکردند.روزبه بمانی جز تکرار حرف جدیدی برای احسان و طرفداران ندارد.احسان باید به کارنامه اش نگاه کند و ببیند بهترین کارهایش که هنوز هم طرفدار دارند مال چه شاعریست

سه شنبه 5 آذر 1392 - 16:17
مرجان

آقای بمانی هم شاعر خوبی هستن..

91.98.189.2
یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:44

یکی از بهترینا نیست قطعا بهترینه

یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:47

خواننده ی خیلی خوبیه، ولی نه در این حدی که شما تحویلش گرفتین!!!
فکر میکنم وجهه ای که تلویزیون به احسان خواجه امیری داد رو نام بزرگ پدرش نداده باشه!!!
به نظرم در کل ایشون به همراه آقایون یگانه و چاوشی یکی از سه خواننده برتر پاپ ایران هستن....

یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:50

در مورد آهنگسازی و ترانه وقتی میتونی از بهترینها استفاه کنی دیگه هنر زیادی نکردی.هر کس دیگه هم امکانش رو داشت موفق میشد.
در مورد تکرار و این داستانهام ایشون از ابتدا تکنیکهای اصفهانی رو نیم بند اجرا کرد و با کنار گذاشته شدن نامحسوس اصفهانی خصوصا از تلویزیون و حتی لغو متعدد کنسرتهاش حتی در شهرستانها(به دلیل مواضع سیاسیه روزش)همون کسانی که راه رو بر اصفهانی بستند راه رو برای ایشون باز کردن تا خلا حضور اصفهانی که به حق در اوج بود برای مردم احساس نشه.
در مورد کار با ارکستر بزرگ هم ایشون باز میخواد از اصفهانی پیروی کنه که با کارهای متفاوت هنرش رو تثبیت کرد و کارهای بسیار ارزشمندی در موسیقی ارکسترال و سنتی انجام داده.متاسفم برای مردمی که هنر واقعی رو نمیشناسن.
موزیک ما لطفا کامنت یک شنونده جدی رو تایید کن.ممنون.

دوشنبه 4 آذر 1392 - 15:22
غزال نصريان

دوست عزيز دكتر اصفهانى براى همه عزيزه ولى اين دليل نميشه كه چون ايشون با اركستر بزرگ كنسرت داده بودن ديگه هيچكس اينكار رو نكنه وگرنه اين كارش تقليد محسوب ميشه!
خواهش ميكنم نسبت به هنرمند كشورتون انقدر تنگ نظر نباشيد

109.110.169.10
سه شنبه 5 آذر 1392 - 21:07
negar

یعنی اگه به شما چند ترانه از روزبه بمانی بدن وعلیرضا افکاری آهنگسازی کنه میشی یکی در جایگاه
((احسان خواجه امیری))؟یااینکه باید توانمندی وهوش واستعداد وپنج دانگ صدا ودرکنارش لیاقت وکاردانی والبته
مردم داری وجذابیت کافی روهم داشته باشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

5.250.73.245
سه شنبه 5 آذر 1392 - 23:01
milad M

موفقیت احسان چه ربطی داره به آقای اصفهانی؟؟؟؟در ضمن محض اطلاعتون اگر ساعت25رو از ابتدای مسابقه مشاهده میکردید متوجه میشدید که در همین الان سریال هایی که ایشون اجرا کردن بیشتر از احسان هست.

188.158.82.8
دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 16:17
mahsa -blue

چه ربطی دارن بهم.اقای اصفهانی در این مدت کلی تیتراژخوندن.مثلا رستگاران زیر 8 تکیه بر باد و...... راه و بسته شده به روشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ استاد اصفهانی رو هنوزم همه قبول دارن mahsa blue

188.245.28.117
یکشنبه 3 آذر 1392 - 17:58

عالیهههههههه احسااااان

M.r
یکشنبه 3 آذر 1392 - 18:34

ممنون.عالی بود.لطفا مصاحبه ای با حمید عسکری هم ترتیب بدین.یا اینکه از آلبومشون که قراره منتشر بشه خبری بزارین...

یکشنبه 3 آذر 1392 - 18:35

آقای عاشقانه ها ی دونس♥♥♥

مـــــــــــــــــــــــرسی موسیقی مـــــــــــــــــــا♥

یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:10

آقا احسان عزیز:
نمیدونم نظرات رو میخونین یا نه..
اگر میخونین به نظراتی که قصد توهین به شما رو دارن توجه نکنید لطفا..
شما هیچوقت تکراری نمیشی..
بخدا یدونه ای..
ایشالا همیشه موفق باشید و بدونید که طرفدارای شما همیشه پشتتون هستن..
با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما..

یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:13

یادم میاد گفته بود 8 سال پیشو میگم دیگه نمیخواد بخونه حتی تو تلویزیون هم گفته بود ....محسن یگانه و محسن افشانی هم همینطور ولی دیدیم که فقط بازارگرمی بود

یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:19

مرسي موسيقي ما بابت مصاحبه عاليت ممنونم متشكر
يعني عشق من احسان من
احسان خواجه اميري تنها ستاره ي درخشان موسيقي پاپ است و بس
احسان جان هميشه موفق سلامت و تندرست هستي باشي
ممنونم ازت عزيزمي

یکشنبه 3 آذر 1392 - 19:59

آقا احسان
پیروزی، پایداری و بهروزی شما از اون دسته آرزوهایی ک از دیر باز دارم:)
منتظر آلبوم و کارای معرکتون هستم!
Amo Mr. Ehsan Khajeh Amiri!

یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:13

گفتگوی جالبی بود

یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:51

احسان رو بهد از البوم زیبای عاشقانه ها دوس دارم.... اما نه به اندازه محسن چاوشی عزیز... به نظرم محسن چاوشی انقدر کارهاش قوی وخاص شده که حتی اونایی هم که سبکش رو نمیپسندن احترام ویژه ای براش قائلن...

دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 16:12
mahsa -blue

بله من طرفدار احسان عزیز هستم ولی اقای چاوشی هم واقعا هنرمند قابل احترامی هستن اما تعدادی از طرفداراشون .......mahsa blue

188.245.28.117
یکشنبه 3 آذر 1392 - 20:57

البوم باید سیروان داشته باشد البومی سیروان نداشته باشد البوم نیست

یکشنبه 3 آذر 1392 - 21:03

احسان و تقریبا فضای کاریش و دوست دارم نه اینکه بد باشه نه احساسم باهاش متفاوته!....با این همه معتقدم بزرگترین خواننده پاپ حال حاضر ایران بی شک و قلبا دوست دارم ببینم با این سن و سال کم بالاتر از خیلی از خواننده های قدیمی لس انجلسی بایسته چون واقعا حیفه اگه نشه تواناییهاش واقعا عالیه.......وقتی مصاحبه هاش رو میخونی یه چیزی رو حس میکنی از اولین البوم تا اخرین البوم هیچوقت دچار غرور و خود بزرگ بینی نشد این قابل ستایش.

یکشنبه 3 آذر 1392 - 21:31

با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر احسان عزیز،همیشه بهترین خواهی موند

یکشنبه 3 آذر 1392 - 22:25

موفق باشیـد.

یکشنبه 3 آذر 1392 - 22:44

خيلييييي خيلييي عاااالي بود!!!
هميشه طرفدار احسان بودم و هستم و حواهم بود!!
بهترينه!!!!بهترييييين!!!!

یکشنبه 3 آذر 1392 - 23:39

سلام
ممنونم از احسان خواجه امیری از صدای خوبش، مرامش، شخصیتش و حرفهای تاثیرگذارش که واقعا هر چی دارد محبتی است از طرف خدا و همینطور محبتی است که در دلهایی مثل من جا گرفته است.
تحسینش میکنم و واسش آرزوی موفقیت میکنم.
خدایارش باشد و سالهای سال صدای دلشنینش را بشنویم با اهنگهای ارامش دهنده و خوبش.

دوشنبه 4 آذر 1392 - 00:12

صدای احسان رو در کنار محسن یگانه دوست دارم

دوشنبه 4 آذر 1392 - 11:35
mahdis

به این میگن نظر

2.190.88.34
دوشنبه 4 آذر 1392 - 00:53

پشت سر آدم موفق حرف و حدیث زیاده ..

موفق باشی احسان عزیز ..

دوشنبه 4 آذر 1392 - 01:56

متاسفم که این جابعضییابی حرمتی میکنن به خواننده های دیگه تاخواننده محبوبشونوبالاببرن امامن به عنوان ی طرفدارهزاراتیشه احسان خواجه امیری انقدری برای بقیه هنرمندان موسیقی ارزش قاءلم که بابی احترامی به دیگران نخوام خواننده محبوبموبالاببرم چون احسان عزیزم همچین ادمیه خواه ناخواه بالاهست ونیازبه این کارانداره
درضمن احسان عزیز ی دونس اونم صرفاجهت نمونس کارشم عالیه ازکسی هم تقلیدنمیکنه صداش مال خودشه ازهمه مهمتره دنیای ارامش وشخصیت وازهمه مهمترمغرورنیست ومیدونه که موفقیتاشو مدیون خداست وهمیشه شکرگزارشه

دوشنبه 4 آذر 1392 - 16:13
sahar.n

کاملا با نظر شما موافقم...
احسان عزیز همچین طرفدارایی داره!!آدمای منتطقی..نه مثل بعضی از دوستان....
***احسان عزیز همیشه طرفدارت می مونیم***

109.201.27.11
دوشنبه 4 آذر 1392 - 18:06
sajjad mohebbi

کاملا با شما موافقم درود بر طرفدارای با شخصیت احسان وتمام خواننده ها

188.245.95.235
دوشنبه 4 آذر 1392 - 10:09

من طرفدار سیروانم ولی بعد از سیروان کارهای آقای خواجه امیری رو خیلی دوست دارم
امیدوارم تو آلبوم جدید هم سیروان باشه چون ترکیب احسان و سیروان همیشه جواب داده

دوشنبه 4 آذر 1392 - 14:22

این پسر عالــــــیه

دوشنبه 4 آذر 1392 - 17:47

Ehsan aziz omidvaram hamishe shahede asar va concert haye khooobo movafagh azat basham, va be omide enteshare albome tazat>>>Doostdarat ,SANAM

دوشنبه 4 آذر 1392 - 19:46

شنیدن موسیقی احسان عزیز یادآور عظمت خدا برای ایجاد یک احساس ناب و جاودانه برای تمام عمر است تمام عمر .
این صدا تاریخ ندارد این آهنگ هرکدوم یک وجه از روح انسان رو نشانه میرن با هرکدومشون یه حس برا ت تداعی میشه . ممنون احسان جان ممنون

پنجشنبه 7 آذر 1392 - 16:28
negar

ایییول عاشق اون ادبیاتتم.اصن رفتم توحس بدجوری...الان باید برم ((گذشته ها))رو
گوش کنم وگرنه با این حالی که الان دارم خفه میشم ازبی احسانی...

5.250.89.249
دوشنبه 4 آذر 1392 - 21:54

ایشون سمبل یک هنرمند ایرانی هستن...

سه شنبه 5 آذر 1392 - 00:16

احسان جان تو بهترينی و خواهی بود. اميدوارم موفق باشی. سر بلندی تو سر بلندی ما ايرانی هاست.

سه شنبه 5 آذر 1392 - 00:17

مصاحبه واقعأ عالي بود و آقاي احسان خواجه اميري مثل هميشه فوق العاده بودند.(فقط احسان خواجه اميري عزيز)

سه شنبه 5 آذر 1392 - 23:12

احسان یکی ازاصلی ترین یا شایدم اصلی ترین کسی هستش که وقتی میره آمریکا نه تنها سالن ها پر میشه بلکه کارو بار لس آنجلسی های حسود رو هم کساد میکنه.البته از حق نگذریم که بقیه بچه های داخل هم در نابودی موسیقی دمده لس آنجلسی فوق العاده بودن.چه در عرصه پاپ و چه رپ

یکشنبه 10 آذر 1392 - 23:42

آقای خواجه امیری شما بهترین هستین و من فکر می کنم علاقه مردم و ابراز محبتشان به شما به خاطر کارهای زیبا و دلنشین و اخلاق پسندیده هنری شماست. با تشکر:)

سه شنبه 12 آذر 1392 - 12:40

راستش یه چیزی برای من تعجب آوره اونم اینه که مگه میشه یه آدم انقد کاردرست باشه؟!احسان یه دونه س

شنبه 16 آذر 1392 - 22:25

واقعا ازخداممنونم که احسان رو به زمین هدیه داد :) <3

دوشنبه 18 آذر 1392 - 17:52

وبازهم آقای عاشقانه های ایران...

چهارشنبه 27 آذر 1392 - 19:38

ما هم به پایان فکر نمیکنیم! و براشون آرزوی سلامتی و پیشرفت روز افزون و 1000 سال عمر با عزت داریم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احسان خواجه امیری: نمی خواهم به پایان فکر کنم | موسیقی ما