برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت ناردونه با صدای علی زند وکیلی به روی صحنه رفت؛
ترانه‌های قدیم، ترانه‌های جدید
موسیقی ما - کنسرت علی زندوکیلی شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ آبان‌ها در سالن سوره حوزه هنری و در دو بخش «دشتی و اصفهان» و «نوا و دشتی» روی صحنه رفت. «میان تاریکی» با شعری از فروغ فرخ‌زاد، تک‌نوازی کمانچه سینا علم، «اعتراض»، «پرنده مردنی است» و «شکوفه اندوه» با شعرهایی از فروغ فرخ‌زاد و آهنگ‌سازی بابک غسالی قطعاتی بودند که در بخش اول کنسرت به خوانندگی علی زندوکیلی اجرا شد.

در بخش نوا و دشتی هم قطعات «نه این نه آن» با شعر مولانا، «سراب» و «خاک کوی دوست» با شعری از حافظ به آهنگ‌سازی سحاب علم، «ناردونه» با شعری از داود غلامی شیرازی به آهنگ‌سازی و خوانندگی علی زندوکیلی و قطعه ریتمیک «تار رباب» با اشعاری از باباطاهر و داود غلامی شیرازی اجرا شدند.

همچنین سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز هم بعد از دو بخش کنسرت به دعوت علی زندوکیلی قطعه «رفته» از مجموعه قطعات نمایش «ترانه‌های قدیمی» به کارگردانی محمد رحمانیان که چندی پیش در تالار شمس موسسه اکو به صحنه رفت، اجرا کرد که این قطعه با استقبال تماشاگران مواجه شد.

علی زندوکیلی در بخش دوم اجرای این کنسرت و قبل از اجرای قطعه «ناردونه» خطاب به تماشاگران گفت: قطعه «ناردونه» از یک درد قدیمی می‌آید که برای من خیلی سنگین بود و باعث شد که این ملودی را بسازم. در این مسیر خیلی‌ها هم‌درد من شدند. البته لازم است در همین جا تشکر ویژه ای از داود غلامی شیرازی به عنوان ترانه‌سرای این قطعه کنم که به زیباتر شدن آن کمک قابل توجهی کرد. این خواننده جوان موسیقی ایرانی که این روزها با خوانندگی در تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی «پژمان» برای مخاطبان شناخته شده است در بخش دیگری از این کنسرت گفت: «ناردونه» می‌تواند برای هرکسی اسطوره باشد البته من این کار را به مادرم که اینجا کنار شماست تقدیم می‌کنم و امیدوارم مورد توجه شما هم قرار بگیرد.

وی قبل از اجرای قطعه‌هایی از موسیقی نمایش «ترانه‌های قدیمی» خطاب به تماشاگران گفت: سامان احتشامی به من و گروهی که 6 سال است همراه آنان هستم افتخار داد که در کنار هنرنمایی او قطعاتی را برای شما اجرا کنیم. من خیلی خوشحالم که در این نمایش با سامان همکاری کردم چراکه خاطراتی را برای من به وجود آورد که مطمئنم تا سال‌های زیادی همراهم خواهد بود.

زندوکیلی تصریح کرد: گروه موسیقی ما به جریانی که در آن حضور دارد افتخار می‌کند و مطمئن باشید که ما به این موسیقی تعهد خواهیم داشت و تا آخرین لحظه به این نوع موسیقی وابسته بوده و به کار خود ادامه می‌دهیم. در این کنسرت که به تهیه‌کنندگی آرام سنگلجی و مدیریت صمد طالقانی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، بابک غسالی عود، سینا علم کمانچه، سحاب علم تار، شایان ریاحی پرکاشن، ماهور زمان‌پور تنبک، شهریار نظری دف و سامان احتشامی پیانو به عنوان نوازنده حضور داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آبان 1392 - 18:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ترانه‌های قدیم، ترانه‌های جدید | موسیقی ما