برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی یکی از خوانندگان زن مطرح؛
تور گروه دستان در آمریکا برگزار می‌شود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: گروه دستان در ماه نوامبر تور خود را در شهرهای مختلف آمریکا برگزار می‌کند. حسین بهروزی نیا از برگزاری کنسرت گروه دستان در آمریکا خبر داد و در این باره به موسیقی ما گفت: این کنسرت با ترکیب جدیدش برای اولین بار در هوستون، شیکاگو، کالیفرنیای شمالی، کالیفرنیا، نیویورک، فیلادلفیا و آتلانتا برگزار می‌شود و باهمراهی خانم پریسا اجرا خواهد شد.

وی درخصوص جزییات این کنسرت گفت: در این کنسرت نوازندگان گروه دستان از جمله حمید متبسم (تار و سه تار)، حسین بهروزی نیا (بربط)، سعید فرجپوری (کمانچه)، پژمان حدادی (تنبک و ساز های کوبه ای) و بهنام سامانی (ساز های کوبه ای) حضور خواهند داشت و به اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی برای مخاطبان خود در این شهرها خواهند پرداخت.

گروه سنتی دستان، در سال ۱۳۷۰ فعالیت حرفه ای خود راآغاز کرد و با حضور نوازندگانی حرفه ای به یکی از گروههای موفق موسیقی ایرانی تبدیل شد و توانست کنسرت‌های متعددی در ایران و کشورهای مختلف برگزار کند و نقش موثری در معرفی موسیقی ایرانی به کشورهای دیگر داشته است.

ازمیان کنسرت‌های برگزار شده این گروه می‌توان به اجرا دررادیو آلمان DW، رادیوغرب آلمان WDR، رادیو برلین SFB، رادیو فرانکفورت HR2، خانه فرهنگ‌های جهان در برلین، فستیوال فاز مراکش، فیلارمونی کلن، فیلارمونی ارونج کانتی، تئاتر شهر پاریس و ... نام برد.

اعضای فعلی این گروه حمید متبسم نوازنده تار و سه‌تار، حسین بهروزی‌نیا نوازنده بربط، سعید فرجپوری نوازنده کمانچه، پژمان حدادی نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای و بهنام سامانی نوازنده سازهای کوبه‌ای هستند.

 از اعضای پیشین این گروه می‌توان به محمد علی کیانی‌نژاد، مرتضی اعیان، کیهان کلهر، بیژن کامکار، پشنگ کامکار و اردشیر کامکار اشاره کرد.

کنسرت آمریکای گروه دستان از اول نوامبر با اجرا در شیکاگو آغاز شده و به ترتیب در کایفرنیای شمالی (2 نوامبر)، آتلانتا (3 نوامبر)، نیویورک (8 نوامبر)، فیلادلفیا (9 نوامبر) و هوستون (10 نوامبر) برگزار می‌شود.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آبان 1392 - 05:53

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تور گروه دستان در آمریکا برگزار می‌شود | موسیقی ما