برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگوی سایت «موسیقی ما» با آهنگساز تیتراژ برنامه «خانومی که شما باشی»
میلاد ترابی: با فرزاد حسنی به این نتیجه رسیدیم که این قطعه را باید «روزبه نعمت اللهی» بخواند
موسیقی ما – وحید لشکری: «خانومی که شما باشی» عنوان یک برنامه کاملا زنانه به تهیه کنندگی و اجرای «آزاده نامداری» می باشد. سری اول این برنامه در ایام نوروز 91 از شبکه دوم سیما پخش شد و با استقبال خوبی همراه شد. سری جدید آن قالب مستند دارد و از روز چهاردهم مهر 92 پخش آن آغاز شده است و شامل بیست قسمت می باشد. اما تیتراژ این برنامه در نوع خود جالب است. «روزبه نعمت اللهی» در تیتراژ برنامه خانومی که شما باشی برای نخستین بار ترانه ای از «فرزاد حسنی» را اجرا کرده است. «میلاد ترابی» در گفتگو با سایت «موسیقی ما» از آهنگسازی و تنظیم این قطعه که «مغناطیس» نام دارد و تجربه اولین همکاری با روزبه نعمت اللهی سخن گفت:

*پیش از تولید قطعه «مغناطیس» با «روزبه نعمت اللهی» آشنایی داشتید؟
خیر. هیچ آشنایی با «روزبه نعمت اللهی» نداشتم و یکی دو بار در کنسرت ها همدیگر را دیده بودیم. روزبه پسر خوبی به نظر می رسید و همیشه حس خوبی نسبت به او داشتم و پس از دیدار وی حسم به یقین تبدیل شد. زیرا یک انسان بسیار متشخص و خواننده توانایی است.

*کارهای او را پیگیری می کردید؟
اصولا کار همکاران را پیگیری نمی کنم چون در کارهایی که خودم برای دیگران می سازم تاثیر می گذارد. در این حوزه داشته های شما از شنیده ها است و در هر صورت تاثیر می گذارد. من کارها را خیلی گوش نمی کنم مگر اینکه یک کار خاص ارائه شود و هرجا که بروید آن را بشنوید. البته دو سه سال است که چنین کارهایی در موسیقی ما تولید نشده است! ولی زمانی که قرار باشد که با کسی کار کنم حتما در مورد آثارش تحقیق می کنم. هنگامی که «فرزاد حسنی» این ترانه را گفت و مشورت داشتیم به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که این ترانه را باید روزبه بخواند.

*چرا؟
روزبه لحن گفتار و استایل خاصی دارد و با توجه به این ترانه که روتین نبود در مشورت ها به این نتیجه رسیدیم. من از آن موقع چند روز کارهای روزبه را پیگیری کردم و با استایل او بیشتر آشنا شدم تا بتوانم اثر شایسته ای برای او تولید کنم و فکر می کنم نتیجه خوبی داشته است.

*اتفاقا بیشتر کارهای روزبه نعمت اللهی حماسی است. همین مساله برای شما ریسک محسوب نمی شد؟
ریسک اصلی برای روزبه است ولی قاعدتا شما باید در مواردی نرمش داشته باشید. روزبه برای جذب مخاطب بیشتر به نظر من فکر درستی کرد که این کار را خواند و یک خواننده نمی تواند همیشه در یک مسیر خاص حرکت کند. به عنوان مثال زمانی که «محسن یگانه» فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد ، هیچ کس فکر نمی کرد که او یک روز آهنگ 6 و 8 هم بخواند اما می خواند و جواب می گیرد. موضوع این است که شما باید نرمش داشته باشید و فکر می کنم این نرمش روزبه باعث اتفاقات خوبی برای او می شود.

*احتمال ادامه همکاری شما با این خواننده وجود دارد؟
او خواننده خیلی خوبی است و از همه مهمتر یک فرد بسیار شخصیت است و هر کمکی که از دست من بر بیاید در ادامه راه برای او انجام می دهم.

*صحبتی برای ادامه این فعالیت مطرح شده است؟
آلبوم روزبه به تازگی منتشر شده است. در شرایط فعلی هم خودم درگیر کارهای خوانندگان دیگر هستم. اما صحبت هایی شده است تا انشالله بتوانیم در کارهای بعدی همکاری های بیشتری داشته باشیم. روزبه را دوست دارم و از او استقبال می کنم.

*ادامه همکاری با «فرزاد حسنی» چطور؟
فرزاد حسنی دوست هفت یا هشت ساله من است. ما اگر همکاری هم نداشته باشیم حداقل هفته پنج بار با هم صحبت می کنیم و در بدترین حالت هفته ای یک بار همدیگر را می بینیم! فرزاد خیلی کم ترانه می نویسد و برای هر ترانه ای که تا کنون نوشته است من را قابل دانسته و علاوه بر مشورت ، آهنگسازی و تنظیم آن را به من سپرده است. همکاری های مشترک ما تا زمانی که زنده هستیم ادامه دارد!

*از فعالیت های شخصی خودتان چه خبر؟
مشغول همکاری با دو خواننده آلبوم اولی خوب به نام های آقایان «شهرام میرجلالی» و «حسین توکلی» هستم. آلبوم «شهرام شکوهی» را پیگیری می کنیم و به امید خدا تولید آلبوم جدید «محمد علیزاده» را از اواخر این ماه آغاز خواهیم کرد. شهرام کمی درگیر کنسرت ها و اجراهای خود شد و همین مساله کمی در کار وقفه ایجاد کرد و در تلاش هستیم که سرعت فعالیت ها را بیشتر کنیم. در آلبوم جدید «مهدی احمدوند» و «مرتضی پاشایی» نیز حضور دارم. شاید آلبومی که به بازار ارائه کردم را با همان تنظیم ها بازخوانی کنم و یک نسخه دیگر را در فضای مجازی قرار بدهم. همچنین در همان بازخوانی ها احتمالا یک قطعه را من با «محمد علیزاده» می خوانیم.

در ادامه می توانید قطعه «مغناطیس» با صدای «روزبه نعمت اللهی» را بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1392 - 16:17

دیدگاه‌ها

سه شنبه 16 مهر 1392 - 13:36

سبک خاص محسن چاوشی روزبه نعمت الهی و شهرام شکوهی قابل تقدیر است هرچند به عقیده

خیلی ها سبک چاوشی یه چیز دیگه هست ...

خسته نباشید موسیقی ما

سه شنبه 16 مهر 1392 - 14:39

انصافآ خوب بود همه چیز این آهنگ
امیدوارم از این کارهای خوب و با کیفیت در آینده بیشتر ببینیم

سه شنبه 16 مهر 1392 - 20:22

شعر عالی..
تنظیم توپ...
خواننده...!!!
من دیگه صحبتی ندارم :|

سه شنبه 16 مهر 1392 - 22:30

وایییییی این ترابی چقد جو به کارهاش میده کاش یکم قوی هم بود!!!!!!!!

سه شنبه 16 مهر 1392 - 23:40

بهترین تنظیم کننده ی ایران میلاد ترابی هستش...

وقتی کارنامه اش رو آدم میبینه عشق میکنه....

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 00:30

با اینکه روزبه خیلی با احساس و زیبا خونده اما نمیشه از ترانه ضعیف فرزاد حسنی گذشت. نمیدونم چرا روزبه یه همچین ترانه ضعیفی رو خونده شاید به خاطر رفاقت با فرزاد حسنی.
تو احساسی بهم میدی شبیه غیرت تختی- به عشقم محرمی خانوم مث گلدسته و کاشی! یکم نچسبه!!
و نمیدونم چرا همه اصرار دارن که روزبه خواننده کارهای حماسیه، درسته که ترانه های وطن پرستانه و کارهایی که از حضرت مولانا خونده خیلی بیشتر شنیده شده و به اصطلاح گرفته اما توی این چهار آلبومی که داده کارهای زیبای عاشقانه هم کم نخونده.پرستو- سایه سپیدار- هفته عاشق- دریا- نفس کشیدن سخته- بی ستاره-گل یاس- رویای بارانی- شبم سیاه روزم سیاه- زخم- بارون گرفته حالمو و.... از بهترین و محبوبترین عاشقانه های روزبه هستند.

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 09:53

درود و تبریک به هر سه :
فرزاد عزیز، میلاد جان و روزبه گل . . .

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 11:11

ترانه اش فوق فوف فوق فوق العاده بود حال کردم با این شعر حسنی هم خوب شاعریه

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 17:08

روزبه فوقعالعاده میخونه وبسیار با احساس لذت بردم.ترانه هم به نظرمن خوب بود
فرزاد حسنی درک بالایی توترانه داره
کار اخریش هم روزهای سخت که با اشکان خطیبی وفرشادحسامی کار کرده بود خیلی زیبا بود

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 20:42

به نظر من نقطه ی قوت این اثر فقط ترانه ی با مضمون و عالی استاد فرزاد حسنی عزیز هست
زیاد جالب نشده صدای روزبه خوب نیست یه جوریه دلگیره صداشو دوست نداره
صدای خود استاد خیلی قشنگ تره از روزیه ست

پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 13:54

خیلی قشنگ بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد ترابی: با فرزاد حسنی به این نتیجه رسیدیم که این قطعه را باید «روزبه نعمت اللهی» بخواند | موسیقی ما