برنامه یاد بعضی نفرات
 
 مراسم افتتاحیه این فستیوال  آیینه داربا برنامه های غافلگیرکننده  برگزار می شود
دبیر اجرایی این فستیوال خبر داد؛
مراسم افتتاحیه نخستین فستیوال آیینه دار با برنامه های غافلگیرکننده برگزار می شود
موسیقی ما - پریس تنظیفی: مراسم افتتاحیه نخستین فستیوال آیینه دار با برنامه های غافلگیرکننده موسیقایی و اجرایی متفاوت از سرنا و دهل نوازی منطقه تربت جام، توسط نوازنده های سرشناس این منطقه، محمد رحمدل خواه و عشق علی کوشا (دهل نواز) و هم چنین نور محمد درپور (استاد آواز تربت جام)  روز چهارشنبه 10 مهر ماه راس ساعت 16.30 دقیقه برگزار می شود.

«علی مغازه ای» دبیر اجرایی این فستیوال، درباره نوع اجراهای مراسم افتتاحیه با بیان این که قصد داریم با اجراهای متفاوت، حاضران در این مراسم را غافلگیر کنیم گفت: «نور محمد درپور و محمد رحمدل خواه و عشق علی کوشا (دهل نواز تربت جام) و ذوالفقار عسگریان (دوتار نواز) و مراد علی سالار (استاد آواز منطقه خراسان) جملگی از  اساتیدی هستند که نوع و سبک اجرایی منحصر به فردی دارند و کمتر کسی تاکنون برنامه هایی مشابه آن چه آنان امروز اجرا می کنند را اجرا کرده است».

وی افزود: «موسیقی نواحی ایران لایق معرفی شدن به تمام دنیا است و این هنرمندان انتظار دارند موسیقی شان بیش از این ها به هم وطنانشان معرفی شود».

مغازه ای ادامه داد : «تردید موسیقی نواحی ایران تنها در دو یا سه گروه شناخته شده خلاصه نمی شود و با توجه به این که امروزه بخش وسیعی از روایتگران منحصر بفرد موسیقی نواحی یا از دست رفته اند و یا در بستر بیماری هستند، تلاش کردیم تا روایت گران باقی مانده موسیقی نواحی  که اتفاقاً از اساتید به نام این حوزه هم هستند به این مراسم دعوت کنیم».

دبیر اجرایی نخستین فستیوال آیینه دار درباره ی دیگر برنامه های این مراسم گفت: «علاوه براجرای موسیقی، محمدرضا درویشی، دبیر جشنواره، درباره ی ماهیت و ویژگی های موسیقی ایران و البته تفاوت هایش با جشنواره موسیقی نواحی ای که تا کنون توسط بخش دولتی برگزارشده صحبت خواهد کرد».

مغازه ای تصریح کرد: «همچنین احسان رسول اف، تهیه کننده و برگزارکننده این فستیوال نیز سخنرانی کوتاهی در باره نحوه برگزاری جشنواره خواهد کرد». وی افزود: «پایان بخش این مراسم امروز که در دو بخش برگزار می شود نیز اجرای دهل و سرنا نوازی اساتید این رشته است».

مغازه ای درباره برنامه های روز پنجشنبه این فستیوال گفت: «اجرای سرنا و دهل سیستان اجرای موسیقی سرحدی بلوچستان  موسیقی حماسی (شائری) بلوچستان و دیگر برنامه هایی که در جدول برنامه وب سایت خانه هنرمندان قابل مشاهده است از جمله برنامه های متنوع این فستیوال در روزپنجشنبه است».

وی در پایان افزود: «همچنین برای ِآشنایی بیشتر اهالی رسانه با هنرمندان این فستویال پنجشنبه شب ضیافت شامی ویژه ی هنرمندان و اهالی مطبوعات ترتیب داده شده که دعوت نامه اش برای آنان ارسال می شود».
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1392 - 21:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم افتتاحیه نخستین فستیوال آیینه دار با برنامه های غافلگیرکننده برگزار می شود | موسیقی ما