برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست ماهانه خانه موسیقی ارسباران؛
گروه ژیوار قدرت نوازنده های زن را به رخ می‌کشد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: ژیوار شیخ الاسلام سرپرست و خواننده گروه «ژیوار»، گفت: در برنامه نشست ماهانه خانه موسیقی که هر ماهه در ارسباران برگزار می‌شود، «ژیوار» گروه نوازی خواهد کرد. ژیوار شیخ الاسلام سرپرست و خواننده گروه «ژیوار» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ما گفت: گروه ژیوار این بار برای نشان دادن قدرت نوازندگی زنان روی سن ارسباران رفته و به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این خواننده موسیقی کردی در ادامه گفت: در این برنامه که بیشتر استادان عرصه موسیقی حضور دارند، قطعات چهار مضراب افشاری، سحری براساس مقامات تنبور، به آهنگسازی علی نجف پور و یک قطعه فولکولوریک به آهنگسازی ارسلان کامکار به نام «سرچوپی» اجرا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه گروه‌های بانوان همیشه کارهای خود را به صورت آنیسون اجرا می‌کنند و ما قصد داریم در این اجرا و در حضور استادان چیره دست قدرت نوازندگی خود را به رخ بکشیم. این برنامه روز چهارشنبه 27 شهریورماه همین هفته، ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجراهای دیگر گروه «ژیوار»، از اجرای سنندج در روزهای آتی یاد کرد و گفت: به زودی کنسرتی را نیز در سنندج برگزاری می‌کنیم که با اجرای 9 قطعه به استقبال مخاطبان خود خواهیم رفت. این قطعات شمامه و خلخال، نوری رخسار، لالایی، سازی آواره، هی داد و ... نام دارند که آهنگسازی آنهارا علی نجف پور به عهده داشته و بر اساس مقام‌های محلی تنبور ساخته و تنظیم شده‌اند. علاوه بر اجرای این قطعات، ترانه های فولکوریک کردی را نیز در این کنسرت برای مخاطبان خود اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ شعله ممتهن (سنتور)، نازنین قاسمی (عود)، شهرزاد پژمان (کمانچه)، پریچهر ارشادی (تار)، سوگل خجسته (نی)، نیره علی اصغری (تنبک)، زهرا نادری (دف/دمام/دایره) و سپیده سرلک (سه تار) از نوازندگان این گروه هستند.

گروه موسیقی بانوان «ژیوار» به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلام اخیرا در فستیوال رانیه در شهر سلیمانیه روی سن رفت و به عنوان گروه منتخب، برگزیده شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1392 - 17:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه ژیوار قدرت نوازنده های زن را به رخ می‌کشد | موسیقی ما