برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهي شجاعت حسين خان
آلبوم «افسانه شو» اثر تهمورس پورناظری منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «افسانه شو» اثری از تهمورس پورناظری با حضور استاد شجاعت حسین خان و سهراب پورناظری پس از سه سال منتشر شد.

این آلبوم ادامه همکاری تهمورس پورناظری با سیتارنواز برجسته هندی است که در ادامه  پروژه موسیقی «از تخت جمشید تا تاج محل» ضبط شده است.

تهمورس پورناظری آهنگساز این اثر در اين بار گفت:  همنوازی و گفتگوی موسیقایی با هنرمندان وفرهنگ های گوناگون همیشه برایم جذاب است و این همکاری یکی دیگراز این جنس همدلی هاست چرا كه همراهی استاد شجاعت خان برای من و سهراب فرصتي مغتنم است كه افزون بر پرمایه گی هنری ، از دیدگاه انسانی نيز پر بار بوده است.

وي با اشاره به چگونگي شكل گيري اين آلبوم افزود: شروع «افسانه شو» در دیدار و تصمیم به همکاری من و شجاعت خان در لس آنجلس برمی گردد که طی چندین ماه بعد اين اثرموسيقيايي در شهر دهلی ضبط شد.

اين نوازنده افزود: قرار بود این اثر در آذر سال 1389 در تالار وحدت تهران به عنوان شروع تور این پروژه  روی صحنه رود که به دلیل ابتلای شجاعت حسین خان به مالاریا این امر تحقق نیافت.

آهنگساز «افسانه شو»  در رابطه با اجرای این اثر در قالب یک کنسرت گفت: امیدوارم  با شوقی که برای اجرای این اثر وجود دارد پس از رفع مشکلاتی که در طول چند سال گذشته برای کشورمان در عرصه بین الملل بوجود آمده بتوانیم این برنامه را از تهران آغاز و به اروپا و آمریکا و در نهایت به هندوستان ببریم.

پورناظری با اشاره به موسیقی سازی این اثر با اشاره به بخش های آوازی این آلبوم بيان داشت: بخش های ریتمیک افسانه شو بر اساس طرح هایی از من بود که با در نظر گرفتن آنها به بداهه نوازی پرداختیم. همچنين آواز قطعه «دیوانه» را شجاعت خان اجرا کرده و بخش آوازی قطعه «افسانه» بر روی شعر مولانا را سهراب و من همخوانی کردیم.

آلبوم «افسانه شو» شامل ده قطعه «دیباچه»، «دلبری»، «بازتاب»، «سیتار»، «وجد»، «دونوازی»، «سخنی دیگر»، «سماع»، «دیوانه» و ‌ «افسانه» است كه هنرمنداني چون تهمورس پورناظری:تار، شجاعت حسین خان:سيتار و سهراب پورناظری: تنبور به اجرا پرداخته اند.

«افسانه شو» با طراحي و تدوين تهورس پورناظري و با طراحي جلد آوا مشكاتيان هم اكنون از سوي انتشارات سروش در بازار موسيقي منتشر شده است.
منبع: 
دریافتی
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهریور 1392 - 13:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «افسانه شو» اثر تهمورس پورناظری منتشر شد | موسیقی ما