برنامه یاد بعضی نفرات
 
آوازو تکنوازی گیتارسهیل نفیسی درتالاراندیشه حوزه هنری طنین انداخت
با اجرای آثاری ازحافظ ، نیما ، مشیری ، اخوان ، ابراهیم منصفی وشاملو
آوازو تکنوازی گیتارسهیل نفیسی درتالاراندیشه حوزه هنری طنین انداخت
موسیقی ما - سهیل نفیسی ، خواننده صاحب سبک موسیقی کشور ، عصر روزهای 14 و15 شهریور با آواز وتکنوازی گیتار کلاسیک به اجرای گزیده ای ازقطعات آلبوم های قبلی و جدیداش درتالار اندیشه حوزه هنری پرداخت . سهیل نفیسی دراین کنسرت به اجرای گزیده ای از قطعات آلبوم های قبلی اش شامل "ری را "، "چنگ وسرود" و "ترانه های جنوب"، پرداخت که با استقبال پرشورحاضران درسالن روبرو شد.

این خواننده وگیتاریست ،که سازنده آهنگ هایی که اجرا می کرد هم هست ، دراین کنسرت شعرهایی از نیما یوشیج با عناوین : آی آدم ها ، ری را و لحظه دیدار، شعر ندای آغاز ازسهراب سپهری ، شعری ازفریدون مشیری با عنوان شمع ها که می سوخت ،که نفیسی با اشاره به بارموسیقایی شعرهای این شاعر اجرا کرد و با استقبال بسیار ازجانب حاضران مواجه شد، شعر شهاب ها وشب مهدی اخوان ثالث ، یک شعر از منوچهر آتشی با عنوا ن طرح و ترانه هایی فارسی و گویش جنوبی از ابراهیم منصفی ، ترانه سرا وشاعرا جنوبی، اجرا کرد. اجرای قطعاتی که براساس شعرهایی از احمد شاملو درآلبوم های قبلی اش ساخته و اجرا کرده ازجمله قطعاتی بود که نفیسی با اجرای آنها حاضرا ن را به وجد آوردکه از جمله می توان به شعر پریا اشاره کرد که پیشنهاد پایانی حاضران بود واجرای آن و همراهی حاضران با این خواننده حُسن ختامی برای این کنسرت بود.

یک غزل از شاعر و شعرهای : ماهی ، عاشقانه آنکه می گوید دوستت می دارم و ترانه ازدیگرآثارشاملو بودند که نفیسی اجرا کرد. با وجود استقبال زیادازاجرای آثار شاعران معاصرایران توسط سهیل نفیسی ، نقطه عطف این کنسرت رونمایی چند قطعه از آلبوم جدید نفیسی بود که این خواننده درلابلای آثاری ازشاعران معاصر ایران و برای نخستین بار به اجرای چند غزل هم ازحافظ ازجمله : بیا تا گل بر افشانیم و زاهد خلوت نشین پرداخت که نفیسی قصد دارد درآلبوم جدیدی درسال 93 توسط نشرهرمس منتشرکند. نفیسی دربخشی از این کنسرت ، ضمن تشکرازهمراهی همسرهرمند خود و رامین صدیقی ، مدیر نشر هرمس ، ازدکترپیروزارجمند ، مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری ، که نفیسی او را آشنای خوب قدیمی خطاب کرد و همچنین قاسم مرادی ، مدیرتالاراندیشه، به عنوان فرآهم کنندگان کنسرت خود پس از چهار سال دوری ازصحنه تشکرکرد.

قابل توجه است ، علاوه براستقبال زیادی که از جانب علاقمندان موسیقی ازاین کنسرت شده بود و خالی نبودن حتی یک صندلی ازسالن این امررا تایید می کرد، حضور هنرمندان وشاعران متعدد دراین کنسرت هم بسیار چشمگیر بود که ازجمله حاضران می توان به : محمد شمس لنگرودی ، پری ملکی ، پیمان یزدانیان ، هوشیار خیام، پیترسلیمانی پور، امید روحانی و سروش صحت اشاره کرد. گفتنی است ، سهیل نفیسی سال ۱۳۴۶ درتهران متولد شد اما بیش از ۲۰ سال در هرمزگان (بندرعباس) زندگی کرد وبه همین خاطر موسیقی‌اش تا حد زیادی تحت تاثیر این منطقه است.او خود به یادگیری موسیقی پرداخته و علاقه فراوان او به شعرمعاصر ایران، سهیل را به سوی ترانه‌سازی براساس برخی شعرهای ماندگارشاعران مطرح معاصر ایران سوق داد. سبک خوانندگی و نواختن گیتار او را می توان نوعی نقّالی موسیقایی عنوان کرد و فضای آثارش هم عاشقانه، آرام، ساده و لطیف است و همین فضای منحصربه فرد او را به عنوان هنرمند ی متفاوت ومتمایزدر عرصه موسیقی تبدیل کرده است .

نـفیسی در این سال‌ها تعلق خاطر ویژه ای به ابراهیم منصفی ، ترانه سراو خوانده فقیدجنوبی ،نشان داد و به بازخوانی ترانه‌های ابراهیم منصفی درقالب آلبوم "ترانه های جنوب "پرداخت.
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1392 - 12:28

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آوازو تکنوازی گیتارسهیل نفیسی درتالاراندیشه حوزه هنری طنین انداخت | موسیقی ما