برنامه یاد بعضی نفرات
 
عکس‌ها: یلدا ذبیحی
ارکستر مجلسی پردیس به رهبری بردیا کیارس و با حضور سالار عقیلی روی صحنه رفت
موسیقی ما - ارکستر مجلسی پردیس به آهنگسازی حمید متبسم، رهبری بردیا کیارس و صدای سالار عقیلی دیشب برای دومین شب پیاپی در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برای علاقمندان روی صحنه رفت.در اجرای ارکستر مجلسی پردیس که آهنگسازی آن برعهده حمید متبسم بود بردیا‌کیارس رهبری ارکستر را برعهده داشت.در بخش نخست این برنامه قطعه‌ای بی‌کلام از پردیس اجرا شد و سپس قطعات رهنورد با شعری از اخوان ثالث دنیایی برای همه با شعری از فروغ فرخزاد در ستایش صبح، گل خندان با شعری از مولانا، شقایق با شعری از رضا متبسم ، دریای دل با شعری از مولانا و زندگی زیباست با شعری از سیاوش کسرایی توسط سالار عقیلی اجرا شد.

در پایان این اجرا حمید متبسم به روی صحنه آمد و در حالی که مخاطبانش دقایقی ایستاده و او را تشویق می‌کردند به مردم ادای احترام می‌کردند.

در این اجرا تینا جامه‌گرمی، امین غفاری، مهوش عسگری، امیر عظیمی، سروین حزین، علی جعفری، شاهرخ قائم‌مقام، پریسا پیرزاده، آرش اسد‌نژاد، فرمهر بیگلو، آوا شادمانی، نوازندگان پیانو و لعیا اعتمادی، پژمان اختیاری، دانیال جورابچی، کیمیا حسابی و سهراب برهمندی مایستر نوازندگان ویولن آلتو و آتنا اشتیاقی، نگار نوراد، ماکان خوی‌نژاد و مجید اسماعیلی مایستر نوازندگان ویولن سل. همچنین پروانه انارکی، انوشا مصطفایی و پورنگ پورشیرازی مایستر نوازندگان کنترباس، شهرام رکوعی نوازنده فلوت، آرین قیطاسی نوازنده ابوا، سایوری شفیعی نوازنده کلارینت و افشین بابائی ، مجید وطنیان و سینا خشک بیجاری مایستر نوازنده سازهای کوبه‌ای.همچنین پدیده احرار‌نژاد، میلاد علی‌پور و پویان بیگلر مایستر نوازندگان تار، بهناز بهنام‌نیا، نوشین پاسدار مایستر نوازندگان بربط. همچنین کارن کیهانی نوازنده سنتور، جلال امیر‌پور سعید و آوا ایوبی مایستر  نوازندگان بم‌تار  بردیا کیارس را همراهی می‌کردند.

کنسرت گروه ارکستر مجلسی پردیس به رهبری حمید متبسم دو روز پیاپی در تاریخ 7 و 8 شهریور‌ماه در دو سانس پیاپی در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت.

این اجرا حاشیه‌هایی نیز داشت؛ گشت ارشاد شامگاه 7 شهریورماه، در حالی در برج میلاد مستقر شد که مخاطبان زیادی برای کنسرت «پردیس» به خوانندگی سالار عقیلی به این محل آمده بودند.پارت اول کنسرت بدون هیچ حاشیه‌ای به روی صحنه رفت اما از آنجا که از ورود تعدادی از مخاطبان خانم به دلیل پوشش نامناسب ممانعت شده بود یکی از حاضران در پارت دوم کنسرت به نشان اعتراض از جای خود بلند شد و خطاب به سالار عقیلی گفت: آقای عقیلی ما امشب آمده بودیم تا از موسیقی لذت ببریم اما متاسفانه افرادی در بیرون این در ایستاده‌اند که با مردم برخورد نامناسب دارند.

سالار عقیلی آن لحظه به خواندنش ادامه داد و پس از چند دقیقه گفت: بسیار متاسفم که امشب در اینجا چنین اتفاقاتی رخ داده است. 20 دقیقه پیش از شروع کنسرت هم به من خبر دادند که برای یکی از نزدیکانم چنین اتفاقی افتاده است.

همچنین عقیلی بعد از کنسرت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت موسیقی ما در این باره گفت: «در سانس اول این اتفاق باعث شد که خودم هم شرایط مناسبی نداشته باشم با این وجود از این طریق از همه کسانی که به آنها بی‌احترامی شد عذرخواهی می‌کنم.»

وی افزود: «قشری که برای تماشای کنسرتی مانند اجرای ارکستر پردیس می‌آیند مسلما انسان‌های فرهنگی هستند که باید برخورد شایسته‌تری با آنها صورت گیرد.»

عکس‌های یلدا ذبیحی از این اجرا را اینجا ببنید:
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1392 - 12:18

دیدگاه‌ها

سه شنبه 12 شهریور 1392 - 14:37

بعد از اين كه علي رضا قرباني، قطعه ي "اي ايران" را ناتمام گذاشت و سريع مشتاقان را ترك كرد، در اجراي نخست شب دوم اجراي سالار عقيلي هم قطعات به صورت كامل اجرا نشد. كنسرتي كه در هفتاد دقيقه به پايان برسد، يك توهين به مخاطب است. آن هم چنين كنسرتي كه عقيلي با هنرمندي كامل، از پس اين اجراي غير متعارف و مشكل برآمده بود. به هرروي، سرخورده مي شوم وقتي مهم ترين سايت موسيقي كشور، با سكوت از كنار اين مسايل مي گذرد. منتظر پاسخ مدير برنامه هاي ايشان بمانيم؟

پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 16:18

واقعا پاسخگوی برگزاری کنسرتی اینچنین آشفته و پر هیاهو چه از نظر حضور کودکان و سرو صدای ایشان در حین اجرا و بی نظمی مامورین کنترل درب های ورود و خروج چه کسی است؟؟ چرا باید مخاطبین خاص کنسرت سالار عقیلی به جای شنیدن و لذت بردن از اجرای بینظیر ایشان صدای حرف زدن و گریه کودکان رابشنوند؟؟!! مسئول کیست؟؟ موسسه فروش بلیط یا سالن برگزار کننده؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر مجلسی پردیس به رهبری بردیا کیارس و با حضور سالار عقیلی روی صحنه رفت | موسیقی ما