برنامه یاد بعضی نفرات
 
درباره دلایل کیفیت پایین و فضای بدون خلاقیت و تکراری کنسرت‌ها - 6
درباره دلایل کیفیت پایین و فضای بدون خلاقیت و تکراری کنسرت‌ها - 6
یک مشت پول کثیف برای فراموش شدن!
موسیقی ما - آمن خادمی : اجراهای تکراری و بی کیفت کنسرت های پاپ در سه – چهار اخیر آغاز شده و اکنون تبدیل به رویه ای عادی شده است؛به گونه ای که هنرمند یک کنسرت تکراری را در طول سال در تهران ، شهرهای مختلف و حتی کشورهای خارجی اجرا می کند ؛بدون اینکه کسی اعتراض کند یا خود هنرمند به فکر احترام به خود و مخاطب بیفتد. شاید تنها تفاوت این اجراها تعویض دکور باشد آن هم شش ماه یکبار!اما اینکه چرا این اتفاق افتاده خود دلایل گوناگونی دارد که به شرح زیر است:

 1- در وهله نخست وجود چنین اتفاقی به وضعیت درونی و جهان بینی موسیقیدانان پاپ برمی گردد. با توجه به محدویت هایی که این نوع از موسیقی و طبیعتا موسیقیدانان آن طی 17 سال داشتند این فراز و فرودهای امری اجتناب ناپذیر است.یعنی هر هنری برای ابقای و معرفی خود به وفور تکرار می شود اما اکنون که این نوع از موسیقی در جامعه به حد کافی معرفی شده، وقت آن رسیده که هنرمندان آن برای ماندگار شدن بیشتر به فکر ساخت و اجرای آثار کیفی بیفتند.

2- سوء استفاده از موقعیت کاری خود یکی دیگر از عواملی است که منجر به برگزاری کنسرت هایی بی کیفیت می شود.معمولا شیوه معروف شدن یک هنرمند در دهه اخیر به این صورت بوده که وی یک قطعه را به صورت غیر مجاز یا زیر زمینی منتشر و بعد از اینکه توانست به شهرت برسد برای اجرای رسمی اقدام می کند.بسیار کم اتفاق می افتد که یک هنرمند بعد از شهرت نهایی از نام خود استفاده برای به دست آوردن پول نکند که روندی است طبیعی اما این رویه این روزها زیاد از حد معمول شده است و اگر قرار است درآمدها زیاد شود باید کیفیت به همان اندازه بالاتر رود.

3- این روزها اغلب فعالیت های هنرمندان موسیقی پاپ توسط تهیه کنندگان ساماندهی می شود و قاعدتا یک تهیه کننده ترجیح می دهد که از نام آن هنرمند تا زمانیکه در اوج شهرت است؛نفع مادی ببرد.بنابراین برای وی تمام سالن های تهران و همچنین همه سالن های با کیفیت و بی کیفت شهرهای مختلف را رزور می کند و به این موضوع که هنرمند برای ماندگار شدن باید به اسم ،رسم و همچنین کیفیت کارش نیز توجه کند، وگرنه چند صباحی دیگر نام وی به فراموش خانه جشن ها و مراسم عروسی و نهایتا اجراهای صدا وسیما سپرده می شود ،بی اعتناست.

4- دلیل دیگر اینکه نوآوری و ساخت یک اثر جدید هم خلاقیت می خواهد و هم نیازمند وقت و هزینه گزاف است.در همین راستا یک هنرمند ترجیح می دهد که از ساخت یک قطعه نهایت استفاده را کند.این در حالی است که برای هنرمندان پاپ معمولا اسپانسر مالی وجود دارد و آنها می توانند هزینه های ساخت یک اجرای خوب و با کیفیت را از محل اسپانسر تامین کنند.

5- نبود آموزش استاندارد یکی دیگر از خلاهای موسیقی پاپ به شمار می آید.این ژانر از موسیقی پس از 18 سال فعالیت مستمر هنوز نتوانسته در یکی از چند دانشگاه رسمی کشور جایگاه آموزشی پیدا کند.در همین راستا تا زمانیکه رشته های آمورشی این نوع موسیقی نتواند به صورت استاندارد تدریس شود ،نمی توان انتظار داشت که آثار ساخته شده کیفیت لازم را داشته باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 11:37

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 14:22

هنرمند یک کنسرت تکراری را در طول سال در تهران ، شهرهای مختلف و حتی کشورهای خارجی اجرا می کند ؛بدون اینکه کسی اعتراض کند یا خود هنرمند به فکر احترام به خود و مخاطب بیفتد. شاید تنها تفاوت این اجراها تعویض دکور باشد آن هم شش ماه یکبار!

عالی بوووود

چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 15:32

با سلام،چند روزی هست که چند مطلب در موضوع کیفیت پایین کنسرتها و... تو موسیقی ما خوندم بطور کلی موافق نقدهای دوستان نیستم چون به نظرم اگر کنسرتها به اصطلاح تکراری شده به دلیل این هست که این دوستان (منتقدین) داءم با بلیط رایگان ویژه خبرنگاران حضوردارند!!! این در حالیست که با توجه به ظرفیت پایین سالنها خب طبیعی هست که یک خواننده 20 تا 30 سانس بعد از آلبومش کنسرت بزاره چون پتانسیل و ظرفیت بیش از این رو در مخاطباش داره هر وقت ما سالن 10000 نفری به بالا داشتیم اونوقت شایدبتونیم بگیم بعد از 20 سانس دیگه کشش نداره ...!!!وقتی آلبوم خواننده ای 250000 نسخه فروش میکنه حتی اگه فقط 20% این مخاطبان بخوان کنسرت بیان میشه 50000 نفر و این تعداد نفر یعنی 31 سانس کنسرت در برج میلاد...!!!!!!! لطفا سلیقه ای تحلیل نکنین هیچ دلیل قابل قبولی در مطالب دوستان ندیدم صرفا چون خودشون کنسرت یه خواننده رو زیاد دیدن قضاوت میکنن ... در حالی که در هر سانس اجرا حداقل 70% سالن مخاطبانی هستند که دفعه اوله دارن کنسرت اون خواننده رو میبینن و وقتی دفعه اول باشه پس دیگه نمیشه گفت تکراریه ...

چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 15:53

شما چرا در رابطه با اولین فاکتور اجرای موسیقی پاپ چیزی نمی گید ؟
ما الان یه سالن با صدای عالی و استیج خوب برای اجرای پاپ نداریم , نمیخوام تکراری بودن کنسرت ها رو توجیه کنم ولی نبود یه سالن تخصصی خوب ( استیج و صدای عالی ) خیلی به این مساله دامن زده !

چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 16:05

مثل اینکه یادتون رفته اینجا ایرانه . اینجوری که شما نوشتین همه تقصیر ها رو انداختین گردن خواننده و تهیه کننده . پس اگه نمی دونین بگم که حتی برای زدن یه برف شادی هم سالن از تهیه کننده جریمه 5 میلیون تومنی می گیره .

لطفا یادتون نره اینجا ایرانه آمریکا که نیست تازه همه اینها سرمایه کلان می خواد که تازه اگه کسی هم داشته باشه با سودی که کنسرت برای برگزار کننده ها داره به هیچ عنوان بازگشت نداره .
فکر کردین تهیه کننده و خواننده واسه سرگرمی ما اومدن و نون واسه خوردن نمی خوان ؟؟؟؟؟؟
شما که انقد کارشناسی بجای این تحلیل ها... برو یه چیزی راجع به قانون کپی رایت بنویس که خواننده هیچ سودی بابت فروش آلبوم نمی بره . شما که داری می نویسی یادت باشه چرخه تجارت موسیقی و کلا هنر باید بطور کامل درست باشه نه اینکه یه جاش بلنگه . شما که انتظار داری کنسرتا مثل آمریکا و کشورهای اروپایی خلاقیت داشته باشه اینو بدون که خواننده ها تو امریکا بعد از فروش آلبوم اولشون می رن جزیره می خرند . نه اینکه محتاجه نون شبشون باشن

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 01:16
مريم

الهي بميرم اين خواننده ها گير نون شبن،برا اونا ٥مليون پولي نيست چه طور دارن كنسرت دور اروپا بزارن,ندارن يه سورپرايز درست كنن ،همه چيز هم كه پول نيست ميتونن رفاقتي با هم بخونن يا خود خواننده استعداد به خرج بده

151.241.53.6
چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 18:09

جانا سخن از زبان ما می گویی

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 01:07

دستتون درد نكنه واقعا ديگه خسته شديم از كنسرتايي كه بيشتر درد پوله تا هنر يكي بأيد يه تلنگري به خواننده ها ميزد اميدوارم گوش شنوايي باشه

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 01:39

مشکل سالن رو اتفاقا بنیامین هم توی یکی از مصاحبه های اخیرش اشاره کرده بود
که ما سالن های چند هزار نفری نداریم و برای یک البوم باید چندین سانس اجرا داشته باشیم که خب این جوری برای گروه هم خسته کنندست

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 04:11

خواهر من شما ساده ای به خدا!آموزش کجا بود حتی معروفترین آهنگساز/تنظیم کننده هامون یک پارت نت نمیتونن بنویسن!اصلا اگه پارته ملودیه خودشون رو بدین دستشون میگن این خطه میخی چی توش نوشته.شما غافلید این کم سوادی چه ضربه ای به موزیکه ما زده؟!

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 11:28

یکی از دلایل محسن چاوشی برای برگزار نکردن کنسرت همین حرفهایی هست که این چند روزه برای نقد از کنسرت ها روی سایت موسیقی ما گذاشته شده...
"بسیار کم اتفاق می افتد که یک هنرمند بعد از شهرت نهایی از نام خود استفاده برای به دست آوردن پول نکند" => محسن چاوشی یکی از همون معدود اتفاقهاست...! که اگر میخواست اینطوری پول دربیاره الان تو قصر زندگی میکرد!
واقعا به هنرمند محبوبم افتخار میکنم...

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 12:19

ببخشید مگه نظر من چه مشکلی داشت که تاییدش نکردین؟

جمعه 8 شهریور 1392 - 13:12

چرا ایرانو با اروپا و آمریکا مقایسه می کنید؟ شما حواستون به صرفه های اقتصادی نیست. اقتصاد ما با اونا فرق داره. خیلی. برای همینه که ما عقب تریم. برای ساخت یه سالن استاندارد با گنجایش حداقل 5000نفر سرمایه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز داریم(این تازه کف بازاره!) من یه بار تو آنتالیا کنسرت رفتم دیدم خیلی هنر کنیم تالار وحدتمون یخورده پارت رقابتی باهاش داره. بقیه کشورها به موسیقی و همه ی جوانبش دقت می کنند و در آمد زایی میکنن. ما توجه نمی کنیم که هیچ؛ در آمد سوزی هم می کنیم!

شنبه 9 شهریور 1392 - 13:07

من فقط در مورد نظر 2 شما صحبت دارم همانطور که همه میدونیم اگر قرار باشد مجاز کار کرد و کم کم معروف شد باید هزینه های زیادی پرداخت کرد که اگر تهیه کننده ای نداشته باش که خیلی کم در کشور ما پیش میاید تهیه کننده سرمایه گذاری کند عاقلانه اش این است که ابتدا زیر زمینی کار کرد و یعد مجاز شد چون واقعا هم بیشتر شنیده میشوی و کار ساده تریست و نباید از هفت خوان رستم عبور کنی پس به این موضوع ایرادی وارد نیست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک مشت پول کثیف برای فراموش شدن! | موسیقی ما