برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ديدار اهالي فرهنگ با وزير ارشاد در مراسم معارفه:
نوربخش: مشکلات فقهی و قانونی موسیقی برطرف شود
موسیقی ما - حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در دیدار اهالی فرهنگ با وزیر ارشاد از نبود قوانین شفاف و ثابت در حوزه موسیقی انتقاد کرده و انتظارات مختلف فعالان موسیقی را با علی جنتی در میان گذاشت. دیدار اهالی فرهنگ و هنر با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر در تالار وحدت در حال برپایی است که در این مراسم تعداد زیادی از چهره های فرهنگی حضور دارند.

در این جلسه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی به عنوان نماینده اهالی موسیقی با اشاره به صحبتهای ایرج راد گفت: ایرج راد هنرمند فهیم عرصه تئاتر در صحبتهای خود گفت هنر تئاتر مظلوم واقع شده است اما من به عنوان نماینده اهالی موسیقی می‌گویم که موسیقی از تئاتر هم مظلوم‌تر است.

وی در ادامه افزود: جناب راد، آثار تئاتر حداقل می‌توانند از تلویزیون برای عموم مردم پخش شوند ولی سازهای ملی ما از رسانه ملی پخش نمی‌شود.

نوربخش خطاب به علی جنتی وزیر ارشاد گفت: جناب جنتی شما از خانواده فهیم و عالمی هستید و اهالی موسیقی انتظار دارند که بخشی از مسائل فقهی این هنر از طریق شما پیگیری شود و در این دوره بسیاری از این مسائل که همیشه محلی از مناقشه بوده‌اند حل و فصل شود.

این خواننده موسیقی سنتی با اشاره به موانع موجود در هنر موسیقی گفت: در طول تمام این سال‌ها موانعی بسیاری در رشد و پیشرفت هنر موسیقی و هنرمندان فعال در این عرصه وجود داشته است. در طول این سال‌ها شاهد سختگیری بی جا و ارائه نظرهای غیرکارشناسی در زمینه موسیقی بوده‌ایم. وجود تمام این موانع به دلیل نبود قوانین مدون است که باید این مشکل مرتفع شود. از شما می‌خواهیم که قانون مشخصی تدوین شود تا مدیران مختلف نتوانند سلیقه های شخصی خود را تحمیل کنند.

وی در توضیح این بخش از صحبتهای خود گفت: اعمال سلیقه‌ها یکی از معضلات مدیریتهای مختلف در عرصه فرهنگ و هنر است. در یک دولتی اجازه برگزاری یک کنسرت به هنرمندی داده می‌شود اما در دولتی دیگر این اجازه از همان هنرمند سلب می‌شود و یا اینکه شاهد هستیم یک آلبوم در یک دولت مجوز می‌گیرد و در دولتی دیگر خیر. این مسایل برای هنرمند باعث آزار است.

نوربخش در پایان گفت: یکی دیگر از معضلات موجود در عرصه موسیقی چرخه اقتصادی هنر به خصوص هنر موسیقی است. اغلب ناشران موسیقی در کشور ما دچار ورشکستگی شده‌اند و 80 درصد از فعالان حوزه نشر آثار موسیقایی یا تغییر شغل داده‌اند یا به سختی ادامه راه می‌دهند و عده ای معدود توانسته اند از این چرخه معیوب اقتصاد هنر موسیقی گذر کنند. آقای جنتی هنر موسیقی نیاز به حمایت جدی دارد، در این عرصه هنرمندان جوان که اغلب فارغ التحصیلان رشته موسیقی هستند به دلیل جذب نشدن در مراکز مختلف دچار سردرگمی و سرخوردگی هستند و اغلب موسیقی را رها کرده‌اند. امیدوارم فکری شود تا این هنرمندان جوان فارغ التحصیل در مدارس به عنوان معلمان هنر مشغول به کار شوند.
 
  • * حاشیه‌های اولین دیدار رسمی وزیر ارشاد با هنرمندان

نشست اصحاب فرهنگ و هنر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت با حاشیه‌هایی همراه بود. این مراسم که با نیم ساعت تاخیر در ساعت 18 آغاز شد، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، با اجرای زنده سرود ملی کشورمان توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور و همچنین قطعه «وطنم» توسط سالار عقیلی همراه شد.

از نکات قابل توجه ابتدای این مراسم ایستادن جواد شمقدری در کنار سن به انتظار نشستن در ردیف اول بود که پس از گذشت 10 دقیقه از شروع مراسم و عدم اختصاص جایی برای او، رییس سازمان سینمایی مراسم را ترک کرد. این در حالی بود که با ورود سیدمحمد بهشتی به مراسم، مرادخانی از گزینه های مطرح برای معاونت هنری جایش را در ردیف اول به او داد و خود به ردیف دوم رفت.

اجرای مراسم را سیدعباس سجادی از هنرمندان و مدیران حوزه موسیقی بر عهده داشت و عنوان کرد: این دیدار معارفه رسمی آقای جنتی است و در آیین دیگری از حسینی وزیر قبلی فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر خواهد شد.


طیف‌های مختلفی از سینماگران که این روزها با هم اختلاف دارند در این مراسم حاضر بودند.

از دیگر بخش‌هایی که مورد توجه حاضران قرار گرفت صحبت‌های حجت‌الاسلام دعایی بود که چندین بار با دست زدن حاضران همراه شد.

او در صحبت‌هایش از بوسیدن دست امیرخانی قبل از شروع مراسم خبر داد و در حالیکه صحبت‌های خود را به بغض به پایان برد حاضران ایستاده این چهره پیشکسوت عرصه مطبوعات را تشویق کردند.

حضور نداشتن نماینده‌ای از سینماگران برای سخنرانی باعث شد تعداد زیادی از سینماگران که در سالن حاضر بودند جلسه را ترک کنند و به صحبت در سالن انتظار با هم بپردازند.

معاون اول رییس جمهور در سخنانش بارها به اشتباه به جای نام روحانی، از خاتمی نام برد که هر بار مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت.

سالن اصلی تالار وحدت و دو طبقه بالکن آن کاملا پر شده بود و عده‌ای نیز به صورت ایستاده تماشاگر برنامه بودند.

بسیاری از مدیران و سینماگران و همچنین چهره های موسیقی در بالکن تالار وحدت مراسم را دنبال کردند.

در ردیف جلو تالار وحدت افرادی چون شهرام ناظری، داود رشیدی، حمید شاه آبادی، شاهین فرهت، عبدالحسین مختاباد و سید محمد بهشتی نشسته بودند. همچنین حجت الله ایوبی و علی مرادخانی به عنوان افرادی که این روزها نامشان برای معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطرح است در ردیف اول حضور داشتند.

ناصر تقوایی، حسین خواجه‌امیری و نصرت‌الله وحدت از هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم حاضر بودند.

در پایان این مراسم که تا ساعت 20 ادامه داشت عده زیادی خواهان گفت‌وگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند که او تنها به سوالات محدودی از خبرنگاران پاسخ داد.

از دیگر حاضران در این مراسم می‌توان به منیژه حکمت، عزیز ساعتی، فرشته طائرپور، داریوش فرهنگ، همایون اسعدیان، غلامرضا موسوی، حبیب رضایی، هاشم میرزاخانی، احمد امینی، مجید برزگر، علی سرتیپی، مهرداد فرید، فرهاد توحیدی، سهیل جهان‌بیگلری، محمدمهدی عسگرپور، حمید شاهنگیان، مجید انتظامی، بیژن میرباقری، محمود گبرلو، مجتبی فرآورده، منوچهر شاهسواری، محمدرضا عباسیان، غلامرضا آزادی، محمود رضوی، حسین زندباف، حسین محجوب، محمد میرزمانی، کامبیز درم بخش، حمید دهقانپور، محمد رضا فرجی، مرتضی رزاق‌کریمی، امیرحسین شریفی، بهزاد فراهانی، نظام‌الدین کیایی، فریدون جیرانی، حبیب اسماعیلی، حسن حسندوست، حمید و حبیب‌الله بهمنی، امیر اثباتی، حسین عرفانی، احمد میرعلایی، محمد رضا موینی، وحید موساییان، محمدعلی بهمنی، ساعد باقری، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، فرهاد فخرالدینی، مصطفی جمشیدی، محمد گلریز، خشایار اعتمادی، فرزاد فرزین، علی لهراسبی، رضا یزدانی، فریبا کوثری، جهانگیر خسروشاهی، داوود گنجه‌ای، داریوش بابائیان، محمدحسین نیرومند، ماهایا پطروسیان و فریدون شهبازیان اشاره کرد.
منبع: 
گزارش: مهر و ایسنا - عکسها: اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 1 شهریور 1392 - 17:13

دیدگاه‌ها

جمعه 1 شهریور 1392 - 19:20

چرا اسم احسان خواجه امیری رو نیاورده؟؟؟

شنبه 2 شهریور 1392 - 00:42

لطفا عکس های اقای احسان خواجه امیری در این مراسم را بگذارید.(فقط احسان خواجه امیری عزیز)

شنبه 2 شهریور 1392 - 01:23

اميدوارم تلطيفي در فضاي موسيقي ايجاد شود. در اين چند سال هنرمندان به خصوص خوانندگان در تنگناي شديدي قرار گرفته بودند.

شنبه 2 شهریور 1392 - 10:35

جونم عکس 5 تا خواننده پیش هم :))))))) عالیییییییییه
در نهایت فقط فرزاد فرزین <3

شنبه 2 شهریور 1392 - 15:07

عشق است رضا یزدانی ..
حاجی بردن با باختش قشنگه .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوربخش: مشکلات فقهی و قانونی موسیقی برطرف شود | موسیقی ما