برنامه یاد بعضی نفرات
 
توقعات و خواست‌های اهالی موسیقی از مدیران موسیقی دولت جدید – 3
علی قمصری: صدا و سیما همچنان بزرگ‌ترین مشکل موسیقی است
موسیقی ما - علی رضوی: علی قمصری از مسئولین خواست فضای قطبی موسیقی را از بین ببرند.علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در گفت و گو با موسیقی ما در مورد انتظاراتش از مسئولین موسیقی در دولت جدید گفت: «از آن‌ها می‌خواهم به این فضای قطبی که برای بعضی از هنرمندان درست شده است، پایان دهند. این سیاست باعث شده نابرابری در مورد هنرمندان به وجود بیاید و فقط یک عده محدود به خاطر سیاست‌های فرهنگی بازارشان داغ شود.».

قمصری با اشاره به اینکه صدا و سیما همچنان بزرگ‌ترین مشکل موسیقی است، گفت: «مسئولان موسیقی باید فکری اساسی در زمینه صدا و سیما انجام دهند. سیاست‌های این رسانه باعث عوض شدن ذائقه مردم شده است و باید بپذیریم که در این چند سیاست‌های درستی در زمینه موسیقی اجرا نشده است.».

قمصری همچنین در مورد مشکلات زیادی که بر سر انتشار آثار وجود دارد گفت: «باید فاصله زمانی خلق اثر تا انتشار آن کوتاه‌تر شود. باید کارشناسانی که صلاحیت اعمال نظر ندارند از این روند خارج شوند و یک تجدید نظری در مورد روند انتشار آثار بشود. حضور این کارشناسان باعث شده تا در موسیقی متوسط سازی شود. کسانی که کارشان خیلی خوب یا خیلی بد است دیده نمی‌شوند.».

این آهنگساز از دولت خواست در حمایت از موسیقی گزینشی عمل نکند و وظیفه خود را در قبال همه موسیقی یکسان انجام دهد: «در سال‌های گذشته شاهد بودیم که فقط از نوع خاصی از موسیقی که عمدتا مناسبتی بودند حمایت می‌شد، در حالی که موسیقی‌های دیگر هم نیاز به حمایت دارند. دولت باید فستیوال‌ها و جشنواره‌های مستقل و معتبر را حمایت کند تا فضای رقابت سالمی در موسیقی شکل بگیرد. الان از تعدادی از خواننده‌ها به خصوص در حوزه پاپ که کارهای ارگانی و دولتی انجام می‌دهند بیشتر حمایت می‌شود و از دیگران کمتر. این سیاست باید اصلاح شود.».

قمصری به حضور دلال‌ها در موسیقی اشاره کرد و تصریح کرد: «کسانی که کمترین نقشی در تولید یک اثر هنری ندارند بیشترین منفعت را از این هنر می‌برند.».

او در آخر به حضور زنان در موسیقی اشاره کرد و از معاونت هنری و دفتر موسیقی خواست که فضای برابری را برای حضور زنان و مردان در موسیقی ایجاد کند.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1392 - 16:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی قمصری: صدا و سیما همچنان بزرگ‌ترین مشکل موسیقی است | موسیقی ما