برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنرمندانی که انتقاد می کنند، مگر از آمریکا مجوز گرفته اند؟!
دومین نشست خبری جشنواره موسیقی مقاومت در غیاب دبیر اجرایی و مدیر کل دفتر موسیقی برگزار شد
هنرمندانی که انتقاد می کنند، مگر از آمریکا مجوز گرفته اند؟!
موسیقی ما – بهمن بابازاده: دومین نشست خبری جشنواره موسیقی مقاومت صبح امروز در سالن کنفرانس های برج میلاد برگزار شد.

در این نشست که بر خلاف اطلاع رسانی های قبلی، «بابک رضایی» و «علیرضا پاشایی» به دلایل نامعلوم حضور پیدا نکردند، «محمد گلریز» (دبیر جشنواره پنجم موسیقی مقاومت)، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

محمد گلریز در ابتدای صحبت هایش درباره چگونگی شکل گیری و برنامه ریزی این برنامه گفت:«از حدود چهار ماه پیش جلسات هماهنگی این جشنواره تشکیل شد و با راهنمایی های شخص دکتر حسینی (وزیر ارشاد) سعی کردیم جشنواره ای در خور نام جشنواره مقاومت را برگزار نمائیم. در سالهای قبل از لحاظ بودجه دچار کمبودهای فراوانی بودیم ولی امسال به لطف دوستان سیاست گذار این فستیوال ارزشی، بودجه مناسبی در اختیار جشنواره قرار گرفت و همین باعث شد با دستی بازتر نسبت به اجرایی کردن اهداف کلان مان برنامه ریزی کنیم.»

دبیر جشنواره مقاومت در ادامه افزود:«برنامه های زیادی را پیش بینی کرده ایم و از آن جمله می توان به رونمایی از سرود این جشنواره اشاره کنیم که در روز افتتاحیه و با حضور نزدیک به 600 دانش آموز در بهشت زهرا اجرا خواهد شد.» به گفته گلریز، افتتاحیه جشنواره موسیقی مقاومت در بهشت زهرا برگزار خواهد شد و طی مراسمی از شهدایی که دغدغه های فرهنگی و هنری داشته اند نیز ادای احترام خواهد شد. ترانه سرود افتتاحیه را «عیدالجبار کاکائی» سروده و «شهروز حقی» نیر موسیقی آنرا ساخته است. اجراهای جشنواره مقاومت در چند بخش از قبیل جنبی و رقابتی و میدانی برگزار خواهد شد و روابط عمومی برنامه از آماده نبودن جدول اصلی جشنواره تا لحظه نشست، خبر داد. این در حالی ست که دو روز دیگر این فستیوال قرار است آغاز به کار کند.

در ادامه گلریز در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» درباره چگونگی صدابرداری و کافی بودن تجهیزات فنی برای برگزاری اجراها در فضای باز برج میلاد توضیح داد:«یکی از موسسات خصوصی که در این زمینه رزومه خیلی قوی و سابقه زیادی دارد، این بخش را بر عهده گرفته است. این موسسه قرار است تجهیزاتش را در اختیار بخش اجراهای میدانی قرار دهد تا اجراهایی که قرار است در سه نقطه شهر از جمله تئاتر شهر، پارک ملت و بوستان ولایت برگزار شوند، با بهترین کیفیت ممکن برگزار شوند.»

پس از ارائه توضیحات گلریز، خبرنگاری درباره رزومه شرکت خصوصی نام برده، توضیحاتی را ارائه داد و مدعی شد که این شرکت در آگهی های تبلیغاتی اش پذیرای جشن ها عروسی و جشن تولد هاست و آیا یک چنین شرکتی قابلیت ساپورت جشنواره ای با این حجم را می تواند داشته باشد ، گفت:«در بخش میدانی علاوه بر اینکه میزبان چهره های موسیقی هستیم، گروه های نظامی نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت و جنگ های شعرخوانی و ذکر خاطرات دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه هایی ست که در این بخش خواهد بود. در مورد صحبت هایی که درباره رزومه این شرکت شد، قطعا این طور نیست و ما با مطالعه و تحقیق آنها را انتخاب نموده ایم. »

گلریز از حضور 25 اثر در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی و 26 اثر در بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در قسمت رقابتی خبر داد. همچنین در بخش پاپ 25 اثر مورد قضاوت قرار خواهند گرفت و 42 ترانه از 13 ترانه سرا نیز شرکت کننده های بخش های دیگر هستند. دبیر جشنواره مقاومت درباره معضل و مشکلاتی که در مورد ارکستر سمفونیک و حضور با عدم حضور این ارکستر در قالب جشنواره مویقی مقاومت توضیح داد:«مشکلات ارکستر سمفونیک از زمان آقای سنجری بوده و هست. یعنی این مشکلات مربوط به یک سال و دو سال گذشته نیست. ایده آل خود من این است که نوازنده ها به صورت رسمی استخدام این ارکستر شوند تا مشکلات حل شوند. در کل قطعا ارکستر سمفونیک در جشنواره اجرا نخواهد داشت و برخی مسائل باعث غیبت این ارکستر در جشنواره است. ارکستر صدا و سیما نیز مبلغ سنگینی برای حضورش در جشنواره از ما خواست که متاسفانه قادر به پرداخت این رقم نبودیم.»

گلریز درباره بخش بین الملل جشنواره نیز توضیح داد:«با سفارت خانه های زیادی مکاتبه کردیم و سرانجام دو گروه موافقت خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند. یک گروه لبنانی و یک گروه ترکیه ای به سرپرستی «مورات ککیلی» که قرار است در زمینه بیداری اسلامی اجرایی را برگزار کنند، تا این لحظه قطعی شده است. اجرای خواننده ترکیه ای با همراهی «کامران رسول زاده» خواهد بود.»

وی درباره‌ی بخش پاپ جشنواره نیز گفت: در زمینه‌ی موسیقی پاپ نیز فعالیت‌های چشمگیری انجام شده است و رضا یزدانی، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، شهرام شکوهی و بهنام صفوی هر کدام اجرای زنده خواهند داشت و سه قطعه اجرا می‌کنند. به گونه‌ای که دو قطعه با مضمون مقاومت ساخته شده و یک قطعه‌ی دیگر را هم به انتخاب خودشان می‌خوانند. گلریز درباره‌ی بخش تجلیل‌های جشنواره بیان کرد: در این راستا از هنرمندان آهنگ‌ساز، ترانه‌سرا، خواننده و نوازنده تجلیل خواهیم کرد. تأیید مجوز شرکت‌کنندگان در بخش رپ نیز به جشنواره مربوط نمی‌شود اما اسلام دین جاذبه است.» گلریز در بخش دیگری از صحبت هایش خاطر نشان کرد:«جای تاسف دارد که برخی از هنرمندان در رسانه ها در مورد این جشنواره جبهه گیری کرده اند و من برای همه آنها متاسفم. دوستان در جمهوری اسلامی مجوز آلبوم و کنسرت و فعالیت هایشان را می گیرند و بعد این قبیل اظهار نظر را بر زیان می آورند. آنها از آمریکا که مجوز نگرفته اند. این رفتارها اصلا اصولی و درست نیست و جای تاسف دارد.»

دبیر جشنواره موسیقی مقاومت در انتهای صحبت هایش از حضور «آهنگران» و « غلام کویتی پور» در اجراهای میدانی خبر داد. کاوه آفاق و حامد زمانی از دیگر چهره هایی هستند که به گفته دبیر جشنواره در بخش رقابتی حضور خواهند داشت.

گفتنی ست در این نشست «سعید کرمی» نیز به عنوان مسئول روابط عمومی جشنواره حضور داشت و در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نزدیکی یکی دو روزه به آغاز جشنواره هنوز جدول قطعی اجراها نهایی نشده گفت:« متاسفانه برخی مشکلات باعث این تاخیرها شده ولی قطعا تا روز جشنواره همه چیز قطعی و اطلاع رسانی خواهد شد.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مرداد 1392 - 14:38

دیدگاه‌ها

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 19:07

کاوه آفاق و جشنواره مقاومت!!!!! جالبه...

جمعه 25 مرداد 1392 - 14:08

ممنون بابت اطلاع رساني!آقا لطفا پيگيري کنيد ببينيدچرا آقاي زماني درجشنواره حضورپيدا نکردن؟واقعا عجيبه!بعداز آقايان گلريزوآهنگران وکويتي پور حضور دراين جشنواره بيش ازهرخواننده ي ديگه اي حق ايشون بوده!پس کي آقاي زماني ميرن برج ميلاد؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرمندانی که انتقاد می کنند، مگر از آمریکا مجوز گرفته اند؟! | موسیقی ما