برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده ترانه تیتراژ برنامه «ماه عسل» امسال از شکل گیری و داستان ساخته شدن اثرش می گوید:
فرزاد فرزین: گفتم تیتراژ، همینه که هست!
موسیقی ما - بهمن بابازاده: ماه رمضان امسال را باید یکی از به یادماندنی ترین سالها برای اهالی موسیقی دانست. سالی که تقریبا اکثر چهره های مطرح عرصه موسیقی به عنوان خواننده تیتراژ برنامه های ویژه این ماه، در ساعات افطار مهمان سفره های همه بودند تا اهالی موسیقی نیز سهم به سزایی در همه گیری سریال ها ئ برنامه های ماه مبارک داشته باشند. در این بین «فرزاد فرزین» توانست با تیتراژ نخست برنامه «ماه عسل»، تحسین خیلی‌ها از جمله چهره هایی چون رضا صادقی و احسان خواجه امیری که حودشان نیز تیتراژ‌هایی را خوانده بودند در پی داشته باشد. سراغ این خواننده رفتیم و درباره حال و هوای ساخته شدن این اثر و فعالیت های جدیدش گپ زدیم.

*امسال تقریبا تمامی چهره های موسیقی تیتراژ تو را به عنوان تیتراژ برتر ماه رمضان انتخاب کردند. از داستان شکل گیری این اثر بگو.
اول از همه بگذار داستانی راجع به این کار تعریف کنم. روی شعر این کار، من و دو آهنگساز، سه آهنگ جداگانه ساختیم. من آخرین نفری بودم که کار را تحویل دادم چون ابتدا یک ملودی ساخته بودم که خودم دوست نداشتم و چند روز اول تلاش کردم ملودی که می خواهم را کار کنم. این اتفاق رخ نداد تا اینکه با «احسان علیخانی» تماس گرفتم و گفتم که ملودی بچه های دیگر را گوش کنید و کاری که ساخته ام چون خودم را راضی نکرد شاید به شما حتی برای گوش کردن هم ارائه نکنم. با «امیرمیلاد نیکزاد» به استودیو رفتیم و تصمیم گرفتیم کار را بزنیم و تغییراتی ایجاد کنیم. ناگهان یک جرقه ای در ذهنم ایجاد شد و این ملودی را در سه دقیقه ساختم.

* یعنی این قطعه کلا در سه دقیقه ساخته شد؟!
همان موقع که این را ساختم امیر میلاد هم آن را تایید کرد و گفت سریع ضبط کنیم که یادمان نرود! قرار بود با پیانو ابتدا بزنیم اما ما کل موسیقی را زدیم و در 45 دقیقه یک میکس و تنظیم هم انجام دادیم. وقتی پیش احسان رفتم به او گفتم که من یا این کار را می خوانم یا هیچ کاری را نمی خوانم! گفتم تیتراژ همینه که هست! دوستان گوش کردند و فردا بعد از ظهر احسان با من تماس گرفت و گفت که کار خوب بود و همه خوششان آمد.

* در مورد واکنش ها به این اثر چه فکری می کردی؟
من از قبل فکر می کردم که «مهران خلیلی» می تواند حس این ملودی را بشناسد با توجه به اینکه رمانتیک و در عین حال شیک تنظیم می کند. او هم فقط دو یا سه روز وقت داشت و جالب اینجا بود که من خودم هم مسافرت بودم و وکال را برایش میل کردم و تلفنی در ارتباط بودیم. روز آخر کار میکس را با هم انجام دادیم و از کار راضی بودیم. خدا را شکر از قبل فکر موفقیت کار را می کردیم. یعنی موسیقی خوب را همه باید دوست داشته باشند.

* یعنی یک شعر به شما سه نفر دادند که روی آن ملودی بسازید و شعر از قبل انتخاب شده بود؟
به ما گفتند که این شعر هست و اگر می خواهید تغییری بدهیم به ما بگویید. در مورد دو آهنگساز دیگر نمی دانم ولی من تمام شعر را دوست داشتم. حتی احسان صحبت از تغییر قسمت هایی از شعر داشت ولی من گفتم که به نظرم کل شعر خوب است و نیازی به تغییر نیست.

* تیتراژ آخر ماه عسل هم با همین روال ساخته شده؟
من نمی توانم دقیق آن را بگویم ولی فکر می کنم تیتراژ پایانی قبل از اینکه برنامه به مرحله نهایی برسد آماده شده باشد. اینگونه شنیده ام و نمی توانم این گفته را تایید کنم.

*با توجه به استقبال خوبی که از این قطعه به عمل آمد قصد داری آن را در آلبوم جدید هم قرار بدهی؟
زمانی که این کار را ساختیم با توجه به اینکه هنوز اشخاص زیادی آن را گوش نکرده و نظر نداده بودند من به احسان گفتم که اگر شما این تیتراژ را دوست نداشته باشید این کار را در آلبوم خودم منتشر خواهم کرد. با توجه به اینکه فاصله بین آلبوم من و ماه عسل بیشتر از دو ماه یا دو ماه و نیم نیست قطعا در آلبوم استفاده می کنم تا ترانه ای که یکی از موفق ترین کارهای من تا کنون بوده را حتما در قالب یک آلبوم به صورت رسمی منتشر می کنم.

* در ماه رمضان و به خصوص در تیتراژهای ویژه برنامه های این ماه آثاری که منتشر می شود معمولا با استقبال خوبی رو به رو می شود. کارهای هیت خیلی از خواننده ها مربوط به تیتراژهای این ماه در سالهای گذشته است. چرا این اتفاق رخ می دهد؟
اولا که ماه رمضان به نظر من فضای معنوی خاص خودش را دارد. یک ماهی است که شما بدون واسطه با خدا در ارتباط هستید یعنی شما نزدیکی خود را با خالق خود احساس می کنید. در زمان هایی از این ماه می توانید به آن پرستش خالصانه نزدیک تر شوید. به همین دلیل مضمون کارهایی که ساخته می شود چون دارای یک مضمون نزدیک به این فضای عرفانی است قطع به یقین آهنگسازها را هم به یک بُعد دیگری می برد. حداقل در مورد من اینگونه بود و فکر می کنم بقیه آهنگسازها هم این حس را داشته باشند. این قطعه فکر می کنم یکی از کارهای برجسته ای است که خودم برای خودم کار کردم و ارتباط خیلی خوبی با آن برقرار کردم.

*به دلیل عمومیت تلویزیون در میان مخاطبان، معمولا هراس زیادی از سوی چهره های پاپ برای حضور در این رسانه به عنوان خواننده وجود دارد. تو نترسیدی از اینکه این قضاوت علیه تو بشود ؟
در این جور مواقع تو ابتدا با خودت چالش داری و بعد با عموم مردم که از تو انتظار هم دارند. مخصوصا در چنین شرایطی که فضای من را شاید دورتر از این برنامه می دیدند. من باید نشان می دادم که اگر ادعای خواننده حرفه ای بودن را می کنم فقط با یک اتفاق مردم نسبت به من لطف نداشتند. اولا باید وجهه دیگر توانایی صدایم را نشان می دادم که «فرزاد فرزین» غیر از اینکه حجم صدای خاص خودش را دارد می تواند کارهای رمانتیک را بخواند مخصوصا این کار که رمانتیک و عاشقانه معمولی نیست و یک فضای عرفانی هم دارد و قطعا مخاطب بیشتری دارد. «احسان خواجه امیری» نمونه واضح این ماجراست. من زمانی که کار «میوه ممنوعه» احسان را شنیدم اصلا نظرم نسبت به او خیلی تغییر کرد و آن کار را خیلی دوست داشتم.

* تیتراژ ماه عسل امسال مهر تاییدی بر کارهای تو خواهد بود؟
من معتقدم این یک برگ دیگری از فعالیتهای هنری من است و باعث می شود که روند کاری من دستخوش تغییراتی می شود. بازخوردهایی که من می گیرم شاید دو سال یکبار این چنین باشد. حتی سال قبل که کار «ماه من» را خوانم و مورد توجه قرار گرفت ولی این کار با آثار دیگر من فرق دارد. شاید از «به تو مدیونم» تا الان، من یک قطعه ای را اینقدر دوست نداشتم. تمام کارهایی که انجام دادم را دوست داشتم ولی این جنس دیگری دارد. آن اتفاق خدا را شکر افتاد و باید قبول کرد که این یک مساله حسی است. دلیل دوست داشتن من این است که احساس می کنم این کلام و ملودی که خواندم یک چیزی از جانب خدا است که این بار آهنگساز کار بودم و در من وجود داشت. چیزی نیست که من فقط با یک استعداد به آن رسیده باشم و ذاتی است و خیلی از آهنگسازها دارند.

*از تیتراژهایی که چهره های دیگر خواندند کدام یک را بیشتر دوست داشتی؟
کار «احسان خواجه امیری» از بقیه آثار بهتر بود و ملودی و ترانه خوبی داشت.

* از آلبوم جدید چه خبر؟
فکر می کنم با اتمام ماه مرداد کار ملودی را هم به اتمام برسانیم و البته تنظیم ها هنوز تمام نشده است و بچه ها هنوز مشغول هستند. در حال آماده سازی چند کار تصویری هستیم و سعی داریم قطع به یقین آلبوم را در مهرماه منتشر کنیم.

* آلبوم جدیدت نسبت به آثار قبلی، چه ویژگی هایی دارد؟
این آلبوم نسبت به آلبوم «شلیک» فضای متفاوت تری دارد و خیلی ها انتظار داشتند چون شلیک زیاد گوش داده شد من هم دقیقا همان خط را ادامه بدهم. ولی احتیاج داشتم فضاهای متفاوتی را تجربه کنم. بچه ها ترانه های خوبی برای من نوشتند که هم ترانه های عاشقانه و عامیانه با نگاه نو هست و هم ترانه های اجتماعی و عرفانی در فضاهای سنگین تر کار کرده ام. در بخش تنظیم هم یک مقدار فضا موسیقیایی تر است. یک ایرادی که من در بازار موسیقی پاپ دیدم و باعث افت شدید موسیقی پاپ داخلی شده این است که ما همه یک سبک هستیم. من هیچ جای دنیا ندیدم که یک کشور مثلا پانزده خواننده مطرح داشته باشد و همه آنها یک شکل موسیقی داشته باشند. چنین چیزی در دنیا امکان ندارد و همه سبک های مختلف را کار می کنند زیرا موسیقی بسیار پهناور است. سعی کردم کمی فاصله بگیرم و الان کارها آنقدر تکمیل نشده که بتوانم راجع به آنها صحبت کنم ولی فکر می کنم این آلبوم از سایر آلبوم های من پخته تر باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1392 - 20:57

دیدگاه‌ها

شنبه 12 مرداد 1392 - 10:58

امسال خدا رو شکر همه خواننده های خوب تیتراژا رو خوندن .
دستشون درد نکنه

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:00

مــــــــاه عســـــــــل عــــــــــالی بـــــــــود ولی مـــــــاه مـــنو بیشتر دوس دارمـ :)

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:13

تیتراژ فوق العاده ای بود.ممنون بابت مصاحبه.

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:13

واااااااااااای فرزادم عالی بودد



خیلی خوبه که ماه عسل هست هورااااااااا
فرزادتو بهترینی

شنبه 12 مرداد 1392 - 19:17
کوثر

ستایش خانوم نظر شما محترمه ولی اینو بدون که نظر سنجی های مردمی حتی یکبار هم فرزاد رو به عنوان برترین و بهترین خواننده(که شما بهش اشاره کردی)انتخاب نکرده..............ولی به جاش تا بخای محسن یگانه و محسن چاوشی رو انتخاب کرده........................

151.238.218.42
شنبه 12 مرداد 1392 - 22:00
sadaf

خب باشه چه ربطی داره اون وقت ؟ اینکه تاحالا انتخاب نشده دلیل نمیشه که ما منکر این بشیم که این کار خوب نیست یگانه ی عزیز و چاوشی جای خودش

37.98.86.228
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 01:31
sajad

کوثر:
تا بوده نظر مردم با کارشناسا تفاوت داشته :)
تعصب مردمه دیگه کاریش نمیشه کرد!

188.253.71.188
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 08:54
سارا

دوستان ستایش جان نظرشو خودشو گفت
و اینکه کوثر جان هنوز یک ماه نشده تو جشن موسیقی ما قرزاد قرزین از نظر مردم دقت کنید از نظر مردم ! بهترین اجرای زنده شناخته شد
اتفاقا نظر کارشناسان اهمست داره ولی تا چه کارشناسی باشه ! چقدر اهل پارتی بازی و غرض وئرزی باشه ! تو جشنورا فیلم فجر نگاه کنید فیلمی که برگزیده مردم هست واقعا قشنگتره یا فیلمی که برگزیده کارشناسانه ؟!!!

من کنسرت اکثر خواننده ها رو رفتم و بی شک میگم اجرای آقای فرزین واقعا بی نظیره و وقت و هزینه زیادی برای اجراش میزاره که تو ایران من تا بحال ندیدم کسی بیاد این کا رو بکنه

109.162.244.250
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 13:23
danesh jamshidi

سجاد جان انتخاب کارشناسان با انتخاب کارشناسی فرق میکنه!

2.190.7.141
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 23:05
Khaab Abad

خانم کوثر من خودم طرفدار یگانه ام ولی اصلا درست نیست که در صفحه ای که اصلا ربطی به یگانه و چاووشی نداره بیاین و از آنها طرفداری کنین به نظر خانم ستایش فرزین بهترینه و طرفدارای ایشون هم هیچ نیازی به تایید دیگران ندارن به شما پیشنهاد میکنم که اینکار رو دیگه نکنین چون واسه هنرمند محبوب خودتون خوب نیست ... یه پیشنهاد دوستانه بود.. امیدوارم بد برداشت نکنین

109.110.169.75
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 01:45
sajad

حالا باز بهونه میارید که کارشناسا غرض ورزانه انتخاب کردن! باشه قبول!
اینکه تو هیچ بخش مردمی ای یگانه رای نیورد رو کجای دلمون بذاریم؟!
مگه نمیگید محبوبه؟!؟!

188.253.71.17
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 14:15
شادي

ستايش جان منم با شما موافقم. فرزاد بهترينه هم كنسرت هاش هم اصولا شعور موسيقياييش. اصلا هم كار به نظر كارشناس ها ندارم. من خيلي موسيقي گوش مي دم . ترانه هاي همه خواننده هارو هم گوش مي دم و خيلي هم لذت مي برم. همه شون ترانه هاي معركه دارن. ولي واقعا از خوندن فرزاد لذت مي برم. نمي تونم بگم همه ترانه هاش خوب هستند چون اين ميشه تعصب كور ولي اغلب ترانه هاش شنيدني است بعضي ترانه هاش فوق العاده است. كلا اداي كلماتش خيلي زيباست.

80.191.228.199
شنبه 12 مرداد 1392 - 11:19

بی صبرانه منتظر آلبوم جدید هستیم ......

قطعا آلبوم جدید فرزاد فرزین بهترین آلبوم سال میشه ...من مطمئنم .....

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:21

ماه عسل بدون شك بهترين تيتراژه ... :)

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:24

عالی بود.

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:36

خیلییییی ممنون ازتون بابت این مصاحبه عالی بود.از فرزاد عزیز هم ممنونیم که خیلی صادقانه روند ساخت این اهنگ زیبا و فوق العاده رو توضیح دادند.

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:46

سلطان و بی چون و چرایه موسیقی ...

مرسی فرزاد عزیز

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:52

واقعن یکی از بهترین کارهای فرزاد فرزین تیتراژ ماه عسل بود

شنبه 12 مرداد 1392 - 11:57

آفرین فرزاد کارت خیلی عالی بود . مطمئنم از این کارهای احساسی مثل تیتراژ ماه عسل در آلبوم جدیدت خیلی داری . ممنونم ازت

شنبه 12 مرداد 1392 - 12:05

سلام.مصاحبه بسیار عالی بود...ممنون از شما و همین طور ممنون از اقای فرزین عزیز...

شنبه 12 مرداد 1392 - 12:06

فرزاد جان........ دوستت دارم...ایشالا که همیشه موفق باشی

شنبه 12 مرداد 1392 - 12:27

واقعا به دادم برس احسان خواجه امیری امسال پدیده ی تیتراژ تلویزیون بود

شنبه 12 مرداد 1392 - 12:56

تیتراژ ها هر کدوم ایراد هایی داشت اما بهترین آن پایانی ماه عسل است.

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:31

واقعاً تيتراژ ابتدايى ماه عسل با صداى عالى و خاص فرزاد فرزين محشرررررررر بود :X

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:37

فکر نمیکردم تو سه دقیقه ای کارو کرده باشه ولی به هر حال خیلی این اهنگ رو دوس دارم خودشم خوب از کارش تعریف میکنه ولی خب حق داری داداش

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:41

به تو مدیونم همیشه، مگه میشه بی تو باشم...
یادش بخیر ...
کاش یکبار دیگه آهنگی مث یادته یا به تو مدیونم از فرزاد بشنوم ...
یادته روزی که رفتی، دل تنهاییمو بردی ...

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:41

از تـــــــــه دلم عاشق این تیتراژم ...واقعا دوست داشتنی و قویه !
ایــــــــشالا آلبوم جدید میترکونه ...

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:42

مرسی بابت مصاحبه ی عالیتون .
فرزاد فرزین بهترینی . ماه عسل امسال با صدای ایشون واقعا بی نظیره .
واااااای آلبوم جدید بی صبرانه منتظریم .

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:45

مصاحبه عالی بود ممنونیم ازتون و یه تشکر ویژه هم از فرزاد جون که اینقدر تلاش میکنن

انشالله یه آلبوم فوق العاده متفاوت و مهیج باشه و بهترین آلبوم سال انتخاب شه . هوراااااااااااااااااااااا

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:48

ماه عسل فوق العاده بود فرزاد....دستت طلا..عالی عالی....خیلی قشنگ و رمانتیک....مرسی....

شنبه 12 مرداد 1392 - 13:49

ملودي تيتراژ ماه عسل قسمت ترجيع بند شباهت زيادي به ملودي بي خداحافظي (آلبوم :وایسا دنیا) رضا صادقي داشت

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 01:48
Magmood

اخه اصلا اقاي صادقي ميتونن تو اي گام و نت بخونن چرا از خودمون حرف ميزنيم قشنگ نيست واقعا يكم ياد بگريم كار خوبو تخريب نكنيم

185.5.159.114
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 14:16
محمود طهماسبی

دوست عزیز این ملودی جاهاییش تاثیر گرفته بود از ملودی های دیگه اما چیزی که واقعیته خود فرزین سازنده ی این ملودی زیبا و تاثیر گذار هست و بدون اینکه بخواد یعنی ناخود اگاه تاثیر ملودیهای دیگه توی کار بود اما محکوم به تقلید نیست اصلا خود فرزاد ملودی ساز خیلی خوبی هست و توانایی های خودشو میشناسه

2.185.74.25
شنبه 12 مرداد 1392 - 13:56

با تشکر از موسیقی ما
ماه عسل عالی بود
منتظر البوم هستیم

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:03

ممنون آقای فرزین
شما فوووووووووووووووووق العاااااااااده هستین.
احسان عزیزم که همیشه انتخاباش درست بوده.

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:06

فرزاد فرزین می تواند به یک اسطوره ی بزرگ اخلاقی در موسیقی ایران مبدل شود نه مثل محسن یگانه که فقط به دیگران تحمت می زند .

شنبه 12 مرداد 1392 - 20:08
علی

عزیزم این جوری فرزادم خراب میکنی
میدونم چی میگی
حال و هوای یگانه و هواداراش کلا با حال هوای فرزاد و ما فرق داره
اینجا همه چی آرومه/فرزادم بدون ترس همه چی رو صادقانه میگه مثه این سه دقیقه
اما اونور همش تعریف و تمجیدای الکی از هر طرف شنیده میشه/همش دعوا و درگیریه
ممنون از فرزاد و همچنین موسیقی ما

212.80.21.150
شنبه 12 مرداد 1392 - 21:56
mehdi

ببین دوست من شما خودتم مثه آب خوردن داری خیلی راحت به محسن یگانه تهمت(نه تحمت!!)میزنی
شما طرفدار فرزاد فرزین عزیز هستی پس بهتر در رابطه با خواننده های دیگه به این شکل صحبت نشه چون غرض ورزی توش موج میزنه...
فقط میتونم بگم آدم ها به مرور زمان عوض میشن.محسن یگانه الان هم از لحاظ اخلاقی هم حرفه ای واسه من بهترین هست و از مرامش و موسیقیش لذت میبرم...
شما هم با کارای خواننده مورد علاقه خود لذت ببرید.
با ارزوی موفقیت برای هر دو خواننده

37.254.74.61
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 22:58
Khaab Abad

دوست عزیز شما که بر اساس مشیت هنرمند محبوبتون خیلی با اخلاق هستید نباید این حرف رو بزنید حرف شما همونقدر بده که مثلا من بگم فرزاد فرزین فقط بلده آهنگهای بقیه رو بدزده ( البته ببخشید) ... خب این کار خیلی زشته ! همه ی آدمها یه زمانی با دوستاشون به مشکل برمی خورن یگانه و فرزین هم مثل خیلی از آدمها... اینکه حق واقعا با کی بوده فقط خدا میدونه . یکی مثل شما میگه حق با فرزین بوده یکی هم مثل من میگه حق با یگانه بوده و اصلا درست نیست که ماها یک طرفه به قاضی بریم شما هم بهتره به کسی تهمت نزنین .یه پیشنهاد دوستانه بود... امیدوارم بد برداشت نکرده باشین.

109.110.169.75
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 01:46
sadaf

یگانه و فرزین و چاوشی هر کدوم جای خودشون رو دارن ولی من درمورد مشکل بین فرزاد و محسن چیزی نشنیده بودم

37.221.15.191
شنبه 12 مرداد 1392 - 14:09

فرزاد جان. بی صبرانه منتظر اومدن آلبوم جدیدت هستیم. مطمئنم بهترین آلبوم سال میشه. یا علی

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:29

بهتــــــــــــــــــــــــــــرین خواننـــــــــــــــــــــــــــــده ی پاپـــــــ ایــــــــــــــــــران
♪♥ღJUST FARZAD FARZINღ♥♪
بـــــــــــــــــــــــــــــــهتــــــــــــرین تیتـــــــــــــــــراژ ماه رمـــــــــــــــــــــــضان
مــــــــــاه عسل

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:31

گفته مشه سیروان هم توو البوم هست.....اگه اینجوری باشه که خوبه

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 17:54
معصومه

اره مث اینکه قراره یه آهنگ روتنظیم کنه!!!!!!!!!

قطع به یقین آلبوم جدیدفرزادباتوجه به سابقه ی خوبی که درتولید آلبوم داره بهترین آلبوم سال خواهدشد!!!!!!!

2.191.102.6
شنبه 12 مرداد 1392 - 14:34

ممنون موسیقی ما.آقای فرزین این تیتراژ تکرار نشدنیه البته توسط دیگران.واقعا عالیه حرف نداره،ترانه،ملودی،صدای زیبای شماو...این اثرخیلی خاصه هرچقدربگم ممنونم کم گفتم.ایشالاهمیشه موفق باشید بازم ممنون بابت حس خوب کاراتون ایشالا آلبوم هم واقعا بترکونه و شما و دوستاتون نتیجه ی زحماتتون رو بگیرید.
(طرفدارهمیشگی شما)

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:38

آقا فرزاد عزیز ماه عسل که محشر بود و قطعا بهترین تیتراژ ماه رمضان امسال بود
ایشالا آلبومتون هم مثل این قطعه زیبا و شنیدنی باشه

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:42

با تشکر از بهمن بابازاده که مثل همیشه خوب مصاحبه کرد .
با تشکر از فرزاد فرزین که بر خلاف برخی هم دوره ای هاش روز به روز داره پخته تر میشه و حرفه ای تر .
فقط یک مساله ای هست که با خودم فکر کردم کجا بهتر از اینجا که مطرح کنم .
در حدود بین ثانیه های 49 تا 51 این آهنگ، اونجایی که میگه : (تویی رو که یک عمره راهی شدی ... ) متاسفانه یک آکورد اشتباه به گوش میخوره .
کسانی که موسیقی کار کردند و گوش خیلی دقیقی داشته باشند حتما این مساله رو متوجه خواهند شد که با گیتار در پشت صدای خواننده شنیده میشه .
خیلی باید ریز و دقیق شد تا شنید .
حیفم اومد که نگم تا فرزاد فرزین و همکارانش بدونن با چه مخاطبین پیگیری رو به رو هستن .
امیدوارم این نظر بنده تایید بشه و به گوش عوامل این آهنگ زیبا برسه و اگر هم اشتباه میکنم دوستان دیگه با خوندن این نظر بتونن به تایید یا عدم تایید این گفته بنده بپردازن .
با تشکر

شنبه 12 مرداد 1392 - 15:28
سحر

دقیقا همینطوره.ثانیه 48-47 این اتفاق می افته و به نظرم میتونه یه کم مخاطب رو اذیت کنه.بار اولی که این آهنگ رو شنیدم این مسئله به نظرم رسید.خوشحالم که شما اشاره کردین.با این حال باز هم با شما موافقم که فرزاد فرزین روز به روز داره حرفه ای تر میشه

2.146.126.233
شنبه 12 مرداد 1392 - 16:25
saman s72

اتفاقا باید بگم هردوتون اشتباه میکنید من هم موسیقی کار کردم و یک ساله که تنظیم میکنم و این قسمتی که شما میگید یه اکورد خاصه که من نمونشو در اهنگای مختلف بارها شنیدم این اکورد یه حس خاصو در اهنگا ایجاد میکنه و به هیچ وجه اشتباه نیست .... مهران خلیلی یکی از بهترین تنظیم کنندگان این سبکه و خیلی حرفه ای این اکوردو اورده

2.183.244.204
شنبه 12 مرداد 1392 - 22:28
حمید

اصلا اینطورنیست،کاملا آکوردش کاملا درسته،اتفاقا قشنگ شده،هنر تنظیم کننده رو میرسونه ،شاید بکار بردنش اینجا نامتعارف باشه،اما قشنگ شده،
البته ملودی قسمت (هوایی رو که تو نقس میکشی....) بسیار شبیه به آخرآهنگ بی خداحافظی رضاصادقی آلبو وایسا دنیاس
درکل آهنگ فوق العاده ایه.خداییش روز به روز داره پیشرفت میکنه،آلبوم شلیکش خیلی از حباب یگانه و آلبوم چاوشی بهتربود

5.126.194.226
شنبه 12 مرداد 1392 - 23:11
انوشیروان

مهران بهت تبریک میگم که اینقدر دقیق گوش میدی یه آهنگ رو.ولی اینو عرض کنم که اون آکورد از گام اصلی خارج نیست پس آکور اشتباه محسوب نمیشه، بلکه یه آکورد واصل هستش که تنظیم کننده برای فضاسازی در ثانیه ۵۰ (دقیقا) اقدام بهش میکنه.برای پله پله بالا بردن حس اون آکورد رو میگیره.

151.245.105.1
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 12:58
Parisa

ولی اصلا اینطور نیست. شاید به نظر کسی که یا اصلا تو کار موسیقی نیست یا کم کار کرده اینطور باشه ولی مطمئنا اگر سراغ چند تا قطعه کلاسیک گیتار برید ، متوجه میشید که ابدا اشکالی وجود نداره. در ضمن مطمئنا کسانی که اینکارو ضبط کردن و قبل از اینکه به گوش ما برسه،گوش دادن ، خیلی خیلی حرفه ای هستن و اجازه نمیدن چنین اتفاقی بیفته !1

2.176.168.195
شنبه 12 مرداد 1392 - 15:14

مرسی بابت مصاحبه اهنگه ماه عسل عشقه و همینطور ممنون از فرزاد عزیز بابت صدای خوبش

شنبه 12 مرداد 1392 - 15:16

دوتا تیتراژ ماه عسل عالی بودن یکی از یکی بهتر.. اهنگ فرزاد جا داشت اورتور میانیش منسجم تر باشه..

خواجه امیریم ملودی و تنظیمش عالی بود ولی میسترینگش تو ذوق میشد
محمد علیزادم هواتو کردمش بسیار عالی بود ولی متاسفانه کاور بود از یک اهنگ عربی! اینیم که میلاد ترابی اول کار خودشو معرفی میکنه ناشیانه بود و از میلاد گذشته..
با اهنگ رضا صادقی نتوستم ارتباط بگیرم خسته کننده بود

شنبه 12 مرداد 1392 - 15:31

مرسی موسیقی ما برای مصاحبتون
مرسی آقای فرزین کارتون عالی بود واقعا یکی از بهترین تیتراژهای ماه رمضان بود دستتون درد نکنه و خسته نباشین این تیتراژ جواب تمام منتقدینی رو که میگفتن این صدا برای ماه رمضان مناسب نیست رو داد مچکرم ازتون . منتظر آلبوم زیباتون هستیم مطمئنن یکی از بهترین آلبومها خواهد شد و مثل این آهنگ در اذهان همه ماندگار خواهد شد به امید موفقیتتون در زندگی و کارهاتون

شنبه 12 مرداد 1392 - 15:43

كاش خواننده حق انتخاب ترانه را داشت نه اين كه ترانه به او تحميل شود!

شنبه 12 مرداد 1392 - 16:00

هر دوتا تیتراژهای ماه عسل عالی بودن البته تیتراز دودکش رضا صادقی هم حرف نداشت

شنبه 12 مرداد 1392 - 16:03

مرسی از مصاحبه ی خوبتون... ماه عسل فوق العاده بود.

شنبه 12 مرداد 1392 - 16:12

تيتراژ ماه عسل فوق العاده بوووووووووووووووود<3

شنبه 12 مرداد 1392 - 16:27

مرسی از موسیقی ما وفرزاد فرزین بهترین تیتراژی بود که اقای فرزین خوندن به نظر من مرسی واقعا.

شنبه 12 مرداد 1392 - 17:29

حالا چون احسان خواجه امیری گفت فقط آهنگ تو رو دوست داشته
تو دیگه چرا جو گیر میشی
مگه محکوم به جبرانی ؟

شنبه 12 مرداد 1392 - 18:23

مرسی موسیقی ما به خاطر مصاحبه
واقعا تیتراژ فرزاد بهترین تیتراز ماه رمضانه
ایشالا آلبوم زیبات هم به زودی منتشر میشه و مثه شلیک میترکونه
موفق باشی سلطان موسیقی پاپ تا همیشه پشتتیم

شنبه 12 مرداد 1392 - 19:09

قطعا ماه عسل بهترین تیتراژ بوده البته احسان و یراحی هم تیتراژ های خیلی خوبی دارند به این هم توجه کنید هم فرزاد و هم احسان در خوندن این ترانه ها گوشه های جدیدی از ملودی و سبک خوندن را تجربه کردند و موفق بودند.

شنبه 12 مرداد 1392 - 20:53

به نظر خود من و دوره بري هام تيتراژ رضا صادقي از بقيه بهتر بود.
نمي دونم يه حسي داشت مثل اينكه از ته دلش ميخوند.

شنبه 12 مرداد 1392 - 21:06

مرسی از مصاحبه :)
تیتراژ ماه عسل فرزاد و مادرانه احسان واقعا متفاوت بودن نسبت به کارهایی که تا به الان ازشون شنیده بودم و دوس داشتنی بودن . ممنونم . موفق باشین :)

شنبه 12 مرداد 1392 - 22:12

ممنون از شما اقاي بابازاده و خيييلي مرسي فرزاد جان كههه واااقعا بهتريينييي عاااشقتم ❤❤❤ خسته نباشيد اقاي بابازاده ؛)

شنبه 12 مرداد 1392 - 23:05

به عنوان یه جاستی بهت تبریک میگم فرزاد.امسال ماه رمضون و روزه هایی که گرفتم هرچند همه رو نگرفتم ولی خیلی خاطره ی خوبی از این ماه برام ساختی با این تیتراژ.به نظر منم ملودیش رو از خدا وام گرفته بودی.من صداتو اینجوری صاف و احساسی بیشتر دوست دارم تا اونجوری باریتون خوندن رو.چون وجه ی تنور صدات خیلی زیبا تره و من با این آهنگ دیدم نسبت بهت خیلی مثبت تر شد.موفق باشی همکار

شنبه 12 مرداد 1392 - 23:16

وای ! برای آلبوم فرزاد لحظه شماری میکنم ! :)

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 00:09

تیتراژ ماه عسل امسال با صدای آقای فرزین عالی بود ..

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 00:20

خیلی کار خوبه و کاملا با فضای ماعسل همخونی داره و صدای فرزاد فرزین یه حالت دیگه ای داره مثل همیشه نیست ولی ترانه سرای اینکار ازش اسمی برده نشده و این یه ذره عجیبه!!!!؟؟؟

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 18:08
ارزو اقایی

ممنون از نظر شما...
ترانه سرای این کار اقای روزبه بمانی عزیز هستند...
بازم ممنونم از موسیقی ما و اقای فرزین عزیز...

109.201.21.250
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 00:08
sadaf

اگه واقعا روزبه بمانی چرا خود داش فرزاد اشاره ای بش نکرد

37.221.14.2
یکشنبه 13 مرداد 1392 - 00:57

هوایی رو که تو نفس میکشی دارم راه میرم بغل میکنم...
فوق العاده بـــــــــــــــــود...
<3

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 01:20

سلطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان صدا فرزاد فرزین
بدون شک بهترین تیتراژسال 92

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 01:35

با تشکر از ادبیات فوق العاده آقای فرزین.
من حدس میزنم بدونم اون جرقه از کجا اومده چون وقتی کار رو شنیدم یه جرقه ای هم تو ذهن من زده شد ;)
دنیا اگه . . . . . .

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 01:43

فرزاد كاملترين و با شخصيت ترين خواننده ايرانه گل كاشت .حقا كه سلطان صحنهايي مرد مرسي از اهنگ فوق العادت

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 02:17

واقعا کار خیلی شیکی شده

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 02:35

فرزاد عاااااااااااااا...ااااااالی بود و هست و خواهد بود...

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 04:44

1.قابل توجه اونا که میگن تیتراز اثری تو پیشرفت کاری خواننده نداره فرزین با چند سال فعالیت میگه بازم تیتراز نقطه عطف تو کارشه!
2.قابل توجه اوناکه میگن موزیکه ما خصوصا واسه مجازا توش پر از تنوعه آقا میفرمان همه تو یه سبک عین هم میسازن/میخونن!!

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 11:55

ممنون از مصاحبه...آهنگ ماه عسل بسیار زیبا و دل نشین هست...من از طرفدارای شدید فرزادم...و این آهنگ مثل بقیه ی آهگ هاش عالی و با معنا بود...باید از فرزاد تشکر کرد بابته همه ی زحماتی که می کشه... <3 <3 <3

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 12:22

فرزاد واقعا خواننده با شخصیتیه...
امیدوارم روز به روز موفقتر بشه و تو دنیای موسیقی معروف تر بشه..

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 12:31

ahange kheyli ghashangi boooood

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 13:08

کجای حرف ما رنگ و بوی تعصب داشت حقیقت و منطق رو باید گفت

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 13:36

ممنون آقا فرزاد

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 15:20

خیلی خوب بود حسه بسیار عالی هم داشت با این حال من هنوزم عاشقه آهنگه یادمه هستم>یادمه روزی که رفتی دل تنهاییمو بردی منو با غروبه سردت به غریبه ها سپردی,,,,,,,,,,,,

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 16:27

خیلی مصاحبه خوبی بوووووووووووود..تیتراژ ماه عسل که حرف نداشت ...از حالا هم میشه پیش بینی کرد که آلبوم جدید فرزاد میترکونه صد در صد..امیدوارم هر چه زودتر مهر شه و آلومش بیاد..منکه دیگه طاقت نداررررررررم

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 01:57

واااااای خدای من چی میشه گفت وقتی با افتخارم میاد اعلام میکنه که موزیک و تنظیمشو تو 3 دقیقه ساخته !!! واقعا باید متاسف بوود برای موسیقی که امثال این دوستان کار میکنن کاری که نه فکر میشه روش نه وقتی صرف بهتر شدنش میشه نه اصلا اهمیتی داره !!! فقط میتونم بگم متاسف شدم

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 15:36
زهره فرزادی

منم واسه شما متاسف شدم....واقعا که........
این نشون میده که فرزاد عزیز چقــــد با استعداده که تونسته تو سه دقیقه یه همچین شاهکاری بسازه...

5.114.25.230
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 21:24
میلاد

امان از نظرات مغرضانه. مهم اینه که این آهنگ بیشترین بازخورد رو داشته و همه دوسش داشتند. حالا شما مشکل داری با یه خواننده ای که دلیل نمیشه تاسف ات مهم باشه دوست عزیز! خیلی از اهنگسازای عزیزمون ماه ها وقت میذارن روی ملودی و در نهایت هم مورد توجه مردم قرار نمی گیره. حالا مشکل شما اینه که توی سه دقیقه بوده؟! اینا همه ذهنیات شماست. اگر می گفت دو هفته وقت گذاشتم اون موقع چی می خواستید بگید؟! متاسف می شدید بازم ؟ :) این صداقت و صراحت فرزاد فرزین رو میرسونه. چون آدم دروغ گویی نیست و غلو هم نمی کنه. در ضمن اگر تا بحال ملودی سازی ندیدین که توی 3 دقیقه ملودی بسازه من همین الان هیت ترین آهنگ چند سال اخیر رو بهتون معرفی می کنم: دنیا دیگه مث تو نداره ی بنیامین عزیز که توی کمتر از سه دقیقه، اونم سر کلاس دانشگاه ساخته شده و پشت تلفن ضبط شده. برای ایشونم متاسفید دیگه نه؟ :) خیلی مگاهیت های دیگه در موسیقی کشور همینطور ساخته شدند. ملودی سازی فقط ذاتی هست. پس لطفاً مشکلات شخصی تون رو به عنوان نظر درج نکنید :)

198.105.214.104
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 02:23
mehrnoosh garmabi

مگه غیر از این که این کار ./
کار خییییییییییلی خوبی شده توی یه لحظه ممکن که فکر خیلی خوبی به ذهن ادم برسه که اگه ساعت ها براش وقت بذاره نتونه نتیجه ی خوووووووووب بگیره .
این اهنگ هر روز داره از پر طرفدارترین وپر بیننده ترین شبکه و برنامه پخش میشه و مردم هم خیلی خوب باهاش ارتباط برقرار کردن

151.247.205.154
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 02:05

khaili ghashang bod

سه شنبه 15 مرداد 1392 - 10:24

ممنون از مصاحبه...

فرزاد جووووووووووووونم تو همیشه بهترینی!
عالی بود!

جمعه 22 آذر 1392 - 04:05

این آهنگ فوق العاده بود
یکی از بهترین آهنگای فرزاد بود
دقیقا همون نزدیکی ای رو که فرزاد حس کرد منم وقتی واسه اولین بار شنیدم حسش کردم
با این تیتراژ فرزاد ثابت کرد که اگه بخواد میتونه بهترین باشه
بیصبرانه منتظر آلبومشم که قراره اواسط دی بیاد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد فرزین: گفتم تیتراژ، همینه که هست! | موسیقی ما