برنامه یاد بعضی نفرات
 
علیرضا پاشایی
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» :
پاشایی: ایده آل ما، صدور یک هفته‌ای مجوز همه آلبوم هاست
موسیقی ما – بهمن بابازاده: مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگویی اختصاصی با سایت «موسیقی ما»، درباره برخی اخبار و حرف و حدیثهای این روزهای بازار موسیقی کشور، سخن گفت.

«علیرضا پاشایی» ضمن تائید خبر آغاز به کار سامانه اینترنتی دفتر موسیقی وزارت ارشاد که قرار است با این سیستم، روند اعطای مجوز آلبوم های موسیقی (اعم از شعر و موسیقی) الکترونیکی شود، به «موسیقی ما» گفت: «این سامانه قرار است از دوشنبه همین هفته (فردا) به صورت رسمی آغاز به کار نماید.»

پاشایی در ادامه صحبت هایش درباره برخی حرف و حدیث های پیش آمده در رسانه ها مبنی بر اینکه کارکنان دفتر موسیقی وزارت ارشاد فاقد آشنایی کافی و کامل در کار کردن با این سیستم هستند، گفت: «متاسفانه برخی افراد بدون آگاهی و بدون رعایت اخلاق حرفه ای، این صحبت ها را در رسانه ها عنوان کرده اند و بی تقوا هستند. مگر می شود سیستمی سفارش داده شود و نصب شود و بعد خود سفارش دهنده نتواند با آن سیستم کار کند؟ من در همین مدت کوتاه به این بی اخلاقی ها در برخی رسانه ها عادت کرده ام.»

وی همچنین درباره چگونگی روند کاری این سامانه نیز توضیح داد: «کلیه کسانی که تا کنون به صورت حضوری در دفتر موسیقی حاضر می شدند، می بایستی در این سامانه ثبت نام نمایند و پس از ثبت نام یک «گذر واژه» به آنها ارسال می شود. پس از احراز هویت کاربر ثبت نام شده، هر کاربر یک صفحه شخصی را برای خودش خواهد داشت که در آن صفحه تقاضای خود اعم از دریافت مجوز شعر و موسیقی را آپلود می کند. از همان صفحه می تواند درخواست های خود را پیگیری نماید. اگر شعرش اصلاحیه خورده، به او در همین صفحه اطلاع داده خواهد شد. این روند درباره شرکت ها و موسسات نیز به همین صورت خواهد بود. این روند دارای چند حسن است. عدم معطلی ارباب رجوع و آرشیو شدن تمام اسناد و مدارک کاربر در این صفحه از جمله محاسن این سیستم است. دیگر امکان ندارد پرونده یا نامه ای مفقود شود و ارباب رجوع مجبور شود روند اداری اش را مجددا طی نماید. پیگیریهای حضوری کاهش می یابد و تمام پیگیری های اینترنتی در آرشیو صفحه ثبت می شود. این روند باعث می شود که هم سیستم مشروعیت اش را در اذهان عمومی بازیابی کند و هم سرعت کارها و رسیدگی ها بیشتر شود. عدم حضور فیزیکی دوستان هم مقدار زیادی از هزینه های اعتباری و مالی و زمانی را کاهش می دهد.» پاشایی در پاسخ به این سوال که با روی کار آمدن این سیستم، مدت زمان مفیدی که صرف دریافت مجوز آلبوم ها خواهد شد، چقدر پیش بینی شده، گفت :«نهایت سعی ما بر این است که مجوز های آلبوم ها در مدت زمان سه هفته صادر شوند. در بخش استانها که قطعا همین طور است و در بخش تهران نیز نهایت سعی ما بر این است که در کمترین زمان ممکن به این ایده آل برسیم. هر چند ما برای رسیدن به این هدف، پس از آغاز به کار این سامانه، یک ماه را به عنوان مرحله گذار در نظر گرفته ایم. به هر حال باید ایرادات و نقاط ضعف هر سیستمی مشخص شوند تا ما هم بتوانیم با اقدام به موقع به ایده آل های خود دست پیدا کنیم. پس از مشخص شدن ایرادات من نگاه اصلی ام به این است که مجوز شعرها قطعا در مدت زمان یک هفته و مجوز موسیقی هم در همین مدت زمان صادر شود. برای رسیدن به این مهم، باید تلاش کنیم و این ایده آل ذهنی من است.»

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در انتهای صحبت هایش نیز درباره اخبار منتشر شده درباره اخد مجوزهای فعالیت رسمی برای «کاوه آفاق» و «سینا حجازی» گفت: «بله این چهره ها روند اداری بررسی شعرها و موسیقی شان انجام شده و تا جایی که اطلاع دارم، با موفقیت هم بوده. مشکلی برای فعالیت این هنرمندان نیست و دفتر موسیقی در تلاش است با صدور مجوز چهره های صلاحیت دار، بیشتر و بهتر در ایجاد فضای فرهنگی کشور قدم بردارد.»

سایت موسیقی ما در روز‌های آینده گقت‌وگوی مفصل‌تری با مدیر کل دفتر موسیقی انجام خواهد داد تا جزئیات بیشتری از طرح‌های دفتر موسیقی مشخص شود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1392 - 03:02

دیدگاه‌ها

یکشنبه 30 تیر 1392 - 13:55

سینا حجازی منفجر میکنه ؛؛ ایول چاووشی و برو بچ

یکشنبه 30 تیر 1392 - 14:50

بوی خوبی میاد از این حرفا
امیدواریم بهتر وبهتر بشه و تداوم داشته باشه

یکشنبه 30 تیر 1392 - 15:37

مرسی واسه گزارش

یکشنبه 30 تیر 1392 - 18:43

آلبوم های سینا حجازی و کاوه آفاق ما رو از این یکنواختی آثار موسیقی نجات میده.

یکشنبه 30 تیر 1392 - 19:38

بشه ک مجوز البوم عبدالمالکی و داریوش شهریاری هم صادر بشه

یکشنبه 30 تیر 1392 - 20:11

واقعا جالب و امیدوار کننده بود!!!!موسیقی جدی و جدی تر میشه!!!!

یکشنبه 30 تیر 1392 - 20:37

ایول کاوه آفاق
ولی حیف اسمی از the ways برده نمیشه

یکشنبه 30 تیر 1392 - 21:37

کاشکی مجوز زنیار رو هم بدن...بخدا زانیار داره حروم میشه

دوشنبه 31 تیر 1392 - 02:12
saman.fj

عزیزم!!!!!!!میشه بگید چیشون داره حروم میشه واقعا؟؟!!

188.158.216.199
دوشنبه 31 تیر 1392 - 22:50
erfan rahimi

استعداااااااااد

91.99.203.179
یکشنبه 30 تیر 1392 - 22:39

حتما باید به «کاوه آفاق» و «سینا حجازی مجوز داده بشه چون نه من بلکه همه ی اهل موسیقی میدوننن این دو جز ۱۰ نابغه و باکره ی ملودی سازی و فضاسازی در موسیقی ایرانن

یکشنبه 30 تیر 1392 - 23:51

خدا از دهنتون بشنوه !!

دوشنبه 31 تیر 1392 - 02:09

واقعاً حرف های دلنشینی بود ، امّا ای کاش افراد موجهی مانند احسان غیبی هم که چندین سال است منتظر مجوز هستند کارشان راه بیافتد.
حرف زدن آسان و عمل کردن به آن همواره سخت بوده.

دوشنبه 31 تیر 1392 - 04:54

kash rajebe hamid hami migoftan , k moshkelesh chie va az koja ab mikhore!

دوشنبه 31 تیر 1392 - 15:31

میبینیم.....

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 01:22

البوم سینا حجازی فضای موسیقی ایران رو عوض میکنه.

دوشنبه 11 شهریور 1392 - 23:00

بزرگترین مشکل این سامانه صادر نکردن شناسه کاربری برای فردِ.این سامانه فقط برای گروه های موسیقی و همینطور شرکت های تهیه اثار موسیقی شناسه صادر می کنه.امیدوارم که عزیزان زحمتکش سایت موسیقی ما این مورد رو به گوش مسئولان دفتر ارشاد برسونن.چون خودتون به خوبی از وضعیت شرکت های تهیه اثار فرهنگی و بی محلی هاشون به افرادی که اصطلاحن البوم اولین باخبرید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پاشایی: ایده آل ما، صدور یک هفته‌ای مجوز همه آلبوم هاست | موسیقی ما