برنامه یاد بعضی نفرات
 
عبدالحسين مختاباد
با اشعاری از شاملو، سایه و شفیعی کدکنی؛
جدیدترین آلبوم مختاباد منتشر می‌شود
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: عبدالحسین مختاباد از انتشار آلبوم جدید خود در صورت پیدا شدن اسپانسر و تهیه کننده خبر داد.عبدالحسین مختاباد با اعلام آماده بودن آلبوم جدید خود در گفت و گو با موسیقی ما گفت: مدت‌هاست که آلبوم جدیدم را آماده انتشار دارم اما به دلیل اینکه هنوز برای آن اسپانسر و تهیه کننده ای پیدا نکرده ام، موفق به انتشار آن نشده ام. از طرفی نیز درگیری و مشغله ای که برای حضور در شورای شهر داشتم مانع از این شد بتوانم این آلبوم که هنوز عنوان مشخصی برای آن انتخاب نکرده ام را به موقع روانه بازار موسیقی کنم.

این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: اگر تهیه کننده ای پیدا شود که شرایطش با شرایط من هم‌خوانی داشته باشد قطعا با وی همکاری خواهم کرد تا این آلبوم منتشر شود و به دست علاقه مندان و موسیقی دوستان برسد.

وی درخصوص آلبوم گفت: تمامی قطعات آلبوم از ساخته های خودم است که اشعاری از شاعران معاصر همچون احمد شاملو، هوشنگ ابتهاج (سایه) و شفیعی کدکنی را در بر دارد و دارای 6 قطعه است.

سید عبدالحسین مختاباد اواسط سال هفتاد نخستین آلبوم خود باعنوان «تمنای وصال» را به بازار موسیقی عرضه کرد. در این آلبوم که با آهنگسازی زنده یاد حسین فرهاد پور ضبط شده بود، مختاباد تمامی ملودی‌های تصانیف را خود پرداخت کرد.

بعد از این آلبوم وی به عنوان یکی از خوانندگان خوش آتیه موسیقی ایرانی مطرح شدو با آلبوم «بوی گل» به آهنگسازی فریدون شهبازیان و آلبوم «شکوه» با آهنگ‌سازی مهیار فیروز بخت جلوه های دیگری از موفقیت‌های خود را به تماشا گذاشت.

مختاباد در فاصله سال‌های 72 تا 88 بیش از 20 آلبوم موسیقی راخواند و آهنگ سازی کرد و دراین مدت هم نزد محسن الهامیان، کامبیز روشن روان و برخی دیگر از اساتید موسیقی با علومی چون سلفژ، هارمونی و آهنگ‌سازی آشنا شد.

در میانه‌های سال 78 مختاباد برای ادامه تحصیل به کانادا رفت و پس از اقامت دو ساله در این کشور به دانشگاه گلد اسمیت انگلیس آمد و زیر نظر جان بیلی، موسیقی‌دان شهیر انگلیسی، و پرفسور استانلی گلاسر دوره‌های فوق لیسانس و دکتری خود را در رشته آهنگسازی و اجرا گذراند.

مختاباد دکتری خود را در سال 1387 در انگلیس به پایان و همزمان کار عملی خود با عنوان «سمفونی صبا» ارائه داد.

آلبوم «بهشت من» که حاصل همکاری وی را سامان احتشامی (نوازنده پیانو وآهگساز) است از جمله دیگر کارهای وی در زمینه موسیقی است. آخرین آلبوم مختاباد، ماه مجلس است که اخیرا به بازار موسیقی عرضه شده است.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 29 تیر 1392 - 18:17

دیدگاه‌ها

یکشنبه 30 تیر 1392 - 18:37

تبریک آقای مختاباد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جدیدترین آلبوم مختاباد منتشر می‌شود | موسیقی ما