برنامه یاد بعضی نفرات
 
مستند يميني شريف
به کارگردانی هومن ظریف، و در یک فیلم مستند؛
انوشیروان روحانی برای یمینی شریف نواخت
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: آهنگساز و نوازنده چیره دست کشورمان ، برای مستند یمینی شریف که در حال تدوین است،قطعه یادگار عمر(آقا جون) را نواخت. به گزارش خبرنگار موسیقی ما؛ انوشیروان روحانی از بهترین آهنگسازان تاریخ موسیقی ایران که پیانوی ایرانی با حضور او به رسمیت شناخته می‌شود، در مستند «یمینی شریف» که به کارگردانی هومن ظریف در حال آماده سازی است، نوازندگی کرد.

بنابراین گزارش ؛ در این فیلم مستند، توران میر هادی،توران مقومی،نوش آفرین انصاری،فرشته یمینی شریف،یحیا مافی،جلال رفیع ،نیما پتگر ،پرویز کلانتری،هوشنگ مرادی کرمانی،علی دهباشی ،اسدالله شعبانی ،دکترمنوچهر معین افشار،مصطفی رحماندوست، محمد هادی محمدی  و بی‌ژن پیرنیا(نخستین مجری برنامه کودک رادیو)و هومن یمینی شریف ،جلوی دوربین رفته‌اند.

گفتنی است؛ مهدی ارسلانی و جلال رفیع ،بخشی از دوران کودکی عباس یمینی شریف که مربوط به هم نشینی زنده یادان فرخی یزدی با یمینی شریف است را بازسازی کرده‌اند.

این مستند به تهیه کنندگی هومن ظریف و هومن یمینی شریف ساخته شده و اسماعیل جعفری علاوه بر تصویربردای آن به تدوین آن نیز اقدام کرده است.

مسعود طاهری،سجاد تبریزی ، میلاد درویش و بابک داداش زاده دیگر عوامل گروه تصویربرداری هستند و صدابرداری آن رااسماعیل جعفری ومیلاد درویش انجام داده‌اند. بحری و سجاد تبریزی نیز عکاس این مستند بوده‌اند.مستند یمینی شریف دومین فیلم هومن ظریف پس از مستند «مرز پرگهر» است که درباره دکتر حسین گل گلاب،سراینده سرود ای ایران ساخته شده بود.

عباس یمینی شریف،  متولد 1298، اولین شعرش در سال ۱۳۲۱ برای کودکان در مجله «نونهالان» منتشر شد. در سال ۱۳۲۳ با ابراهیم بنی‌احمد مجلهٔ بازی کودکان را منتشر کرد. در سال ۱۳۲۴ اشعار او در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی ایران وارد شد. در سال ۱۳۲۸ به مدیریت مجلات دانش آموز و سازمان جوانان شیر و خورشید سرخ منصوب گردید. او از اولین شاعران کودک در ایران است و از معروف‌ترین اشعار او می‌توان به شعر معروف سالهای کودکی اشاره کرد با این مضمون:


ما گلهای خندانیم        فرزندان ایرانیم
ایران پاک خود را     مانند جان می‌دانیم
ما باید دانا باشیم        هوشیار و بینا باشیم
از بهر حفظ ایران      باید توانا باشیم
آباد باش ای ایران      آزاد باش ای ایران
از ما فرزندان خود     دلشاد باش ای ایران
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 تیر 1392 - 09:13

دیدگاه‌ها

شنبه 22 تیر 1392 - 14:57

موفق و پیروز باشید

دوشنبه 24 تیر 1392 - 04:43

ای خدا داغم تازه شد!ببینید تو صفحه پایه موزیک استاد یکتای موسیقی ایران کامنت صفره بعد یه آقایی که کپی ده باره یه کسه دیگس 60 هزار تا کامنت داره!!اشکم در اومد به خدا.جیگرم له شد!!!!خدایا کی ما از این قربت هنر وهنرمند واقعی(چه قدما چه جوانترای کا ر کرده)در میاییم.این یعنی بچه های ما اصلا پایه فکری درستی در شناخت موسیقی ندارن.یعنی موسیقی در بیراهه.اونم در کشوری که تا همین چند دهه پیش پیشرو بود در موسیقی منطقه و دنیا براش احترام قائل بود.استاد پاینده باشی.وای از این مردم که جنگل را بیابان میکنند.موزیک ما دستت رو میبوسم واسه این گزارش از استاد یکتای موزیک ما.

دوشنبه 24 تیر 1392 - 18:57

یادش بخیر شعراش تو کتابامون بود
عباس یمینی شریف

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انوشیروان روحانی برای یمینی شریف نواخت | موسیقی ما