برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسم رونمايي از آلبوم «پيانويي»
هوشيار خيام هايكوهای صبوحي را نواخت
موسیقی ما - در مراسم رونمايي از آلبوم« پيانويي» احسان صبوحي ، هوشيار خيام نوازنده پيانو به اجراي بخش‌هايي از موسيقي هاي هايكو اين اثر پرداخت. مراسم رونمايي از آلبوم موسيقي «پيانويي»ساخته احسان صبوحي، روز گذشته با حضور چهره‌هاي موسيقي كشور از جمله بابك ميلاني رهبر گروه آوازي چنگ ، هوشيار خيام نوازنده پيانو، شهرام صارمي نوازنده كمانچه و مسئول موسيقي فرهنگسراي ارسباران، رامين صديقي مدير نشر هرمس ، سروش رياضي مدير نشر ارغنون،ماني جعفرزاده آهنگساز و ... در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. در ابتداي اين مراسم ماني جعفرزاده آهنگساز با اشاره به مشخصه هاي آلبوم «پيانويي» گفت: در موسيقي احسان صبوحي چند نكته وجود دارد كه به نظر مي رسد آهنگساز سعي كرده با زيركي از اتفاق ترسناكي فرار كند .او از هايكو به عنوان يك ساختار ادبي در اثرش استفاده كرده است. وي ادامه داد: به نظر من ما با اثري روبروهستيم كه همه ويژگي هاي خوب موسيقي را داراست و به خوبي تفكر آهنگساز را مي توان در آن ديد.

در ادامه احسان صبوحي آهنگساز آلبوم «پيانويي» نيز افزود: روز انتشار اولين اثر يك آهنگساز، بهترين روز براي آن آهنگساز است . اولين آلبوم من نيز داراي 14 قطعه موسيقي هايكو، دگرديسي و سمفوني شماره 1 براي دو پيانو است كه توسط هوشيار خيام نواخته شده است. وي درباره موسيقي هايكو بيان داشت: اين نوع موسيقي به عنوان يك فرم ابداعي كه مي تواند بسط و گسترش پيدا كند و يك ايده فرمال از طريق شعر هايكو برايم شكل گرفت.در واقع در اين اثرم موسيقي بر اساس موتيو و جمله ساخته نمي شود بلكه اساس كار را بر پايه متابوليسم هاي موسيقي گذاشتم. اين آهنگساز ادامه داد: بعد از ساخت چند قطعه از اين مجموعه و نيز اجراي آنها در خارج از ايران تصميم به ادامه ساخت گرفتم و در نهايت با همكاري هوشيار خيام آنها را در قالب يك مجموعه ضبط كردم.

صبوحي با اشاره به اينكه هايكو اصرار به گفتن چيزي ندارد، اظهار داشت: من معتقدم آهنگساز زماني اقدام به انتشار اثري مي كند كه حرفي براي گفتن دارد. هوشيار خيام نوازنده آلبوم «پيانويي» نيز در باره اين آلبوم گفت: من با اين قطعات زندكي كردم چرا كه هيچ وقت بحث فرمال موسيقي سوژه مهمي برايم نبوده و بيشتر «آن» موسيقي در نظرم بوده و از آنجايي كه هايكوهاي صبوحي نيز از اين خصوصيت برخوردارند، توانستم ارتباط خوبي با آنها برقرار كنم. وي ادامه داد: يكي ديگر از شاخه هاي آثار صبوحي اين است كه نوازنده در اجراي قطعات آزاد است البته اين مسئله باعث مي شود نوازنده سختي بيشتري را در ارائه كار بكشد و در موسيقي عميق شود. خيام افزود: من با اين قطعات تنهايي را تجربه كردم و لحظه هاي خوشي را گذراندم. در پايان اين مراسم سروش رياضي ناشر اثر به ارائه توضيحاتي درباره شيوه انتشار اثر پرداخت و سپس هوشيار خيام بخش‌هايي از آلبوم «پيانويي» را نيز اجرا كرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هوشيار خيام هايكوهای صبوحي را نواخت | موسیقی ما