برنامه یاد بعضی نفرات
 
سهراب پورناظری
سهراب پورناظری در گفت و گو با سایت موسیقی ما خبر داد؛
همایون شجریان با «آیینه‌ها» در تالار وحدت
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: سهراب پورناظری از برگزاری کنسرت با همایون شجریان در مالزی خبر داد و در این باره به موسیقی ما گفت: نزدیک‌ترین کنسرت من و همایون شجریان کنسرتی است که قرار است در مالزی برگزار شود

این آهنگساز در ادامه افزود: از میان قطعات اجرایی این کنسرت، دوقطعه از ساخته‌های پدرم و مابقی از ساخته‌های من است. یک بخشی از این اجرا آهنگسازی بر اساس موسیقی تنبوروبداهه خوانی وبداهه نوازیست که با اشعاری از خیام شروع، به شعری از مولانا وصل و سپس به حضرت حافظ ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه اشعار این شاعران نه با مضمونی واحد و حول یک محور، بلکه در امتداد هم قرار گفته‌اند تاکید کرد: مجموعا ۲۵ دقیقه موسیقی را شامل می‌شود. در ادامه نیز بخش سنتی خواهد بود که رپرتوار «آیینه‌ها» است. در این بخش نیز قطعاتی از ساخته‌های پدرم و چند قطعه بی‌کلام وبا کلام از ساخته‌های من با اشعاری از مولانا هومن ذکایی و مهسا زمانیان اجرا خواهد شد.

پورناظری در خصوص معرفی اعضای شرکت کننده در این کنسرت گفت: همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، مهیار طریحی (سنتور)، آیین مشکاتیان (تمبک و کوزه) و... در این کنسرت حضور دارند.

 بنابراین این کنسرت به نوعی تمدید و اجرای‌‌ همان قطعات کنسرت سال گذشته گروه است. هدف ما از برگزاری این کنسرت بیش از هر چیزی ضبط تصویری است.

وی در پاسخ به اینکه در زمینه اجرایی چه تغییراتی در کنسرت ایران و خارج از کشور دارند، گفت: تغییرات اجرایی نداریم و فقط حجم بداهه نوازی و ساز و آواز در خارج از کشور بیشتر است. چرا که اینگونه اجرا‌ها برای مخاطب خارجی جذاب‌تر است. به همین دلیل نیز از موسیقی امروزه ایران در برگزاری کنسرتهای خارجی کمتر استفاده می‌کنیم. در حالی که ما در ایران شنونده‌های خوب، زیاد داریم. به جرات می‌توانم بگویم که مخاطبهای موسیقی ما از موزیسین‌ها جلوترند.

گفتنی است؛ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، تهران طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ساعت ۲۱: ۳۰ در تالار وحدت با آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

پیش از این کنسرت مشترک همایون شجریان و برادران پورناظری در شهرهای پاریس (۱۳ آوریل) برابر با ۲۴ فروردین، گوتنبرگ (۱۹ و ۲۰ آوریل) برابر با ۳۰ و ۳۱ فروردین و استکهلم (۲۱ آوریل) ۱ اردیبهشت ورباط (۲۴ می‌) ۵خرداد سال جاری برگزار شده بود.

همایون شجریان و سهراب پورناظری همکاری خود را از سال ۹۱ با برگزاری کنسرت آیینه‌ها آغاز کردند و در این مدت ضمن اجرای برنامه در تهران و شهرستان‌ها، کنسرت‌هایی را در پاریس، گوتنبرگ، استهکلم و رباط مراکش برگزار کردند که با استقبال قابل توجه مخاطبان نیز همراه بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1392 - 12:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون شجریان با «آیینه‌ها» در تالار وحدت | موسیقی ما