برنامه یاد بعضی نفرات
 
هوشنگ جاويد
هوشنگ جاوید در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
موسیقی نواحی تاثیر بسیاری بر موسیقی ایران داشته است
موسیقی ما- لی لا رضایی: هوشنگ جاوید در گفت‌و‌گو با موسیقی ما با بیان اینکه موسیقی نواحی تا گنون توانسته قطب مثبتی از موسیقی کشور را از آن خود کند، در این باره گفت: تاثیری که این نوع موسیقی در کلیت موسیقی ایران را گذاشته را نمی‌توان نادیده گرفت. اغلب آهنگهای کشف شده در این زمینه تاثیر گذاری زیادی داشته‌اند به طوری که امروزه می‌بینیم گروه‌های بسیاری در زمینه موسیقی نواحی مشغول فعالیت‌اند.

وی درخصوص فعالیت‌های خود در زمینه موسیقی نواحی خاطر نشان کرد: بعداز انقلاب کمتر کسی به این نوع از موسیقی پرداخت اما کم کم توجه به آن راس امور خیلی از دوستان قرار گرفت. وقتی من در سال ۷۲ اولین جشنواره موسیقی نواحی را تحت عنوان «نی نوازان» را همراهی و راه اندازی کردم، نگاه‌ها به سمت این موسیقی رفت و کم کم همه با این موسیقی آشنا شدند، بخصوص جوانتر‌ها که از آن مدت‌ها دور شده بودند. از طریق این جشنواره بسیاری از مردم با سازهای محلی نظیر نی، سرنا، سازهای بادی و... آشنا شدند و این برای من جای خوشحالی دارد که با کارم توانستم تاثیرگذار باشم.

جاوید در ادامه افزود: از همین طریق بود که خیلی‌ها با صداهای خوب محلی و خواننده‌ها آشنا شدند و در همین میان به آن‌ها ابراز علاقه کردند. در زمان حاضر هم کی می‌بینید خیلی‌ها اعلام آمادگی برای فعالیت در این عرصه را کرده‌اند. در ادامه چنین جریانی وقتی جشنواره موسیقی آیینی در سال ۸۰ شکل گرفت، شاید کسی در این زمینه اطلاعات خاصی نداشت و نمی‌دانست که آیین‌ها، بخش عظیمی از موسیقی ایران را فرا گرفته‌اند اما پس از آن این آشنایی شکل گرفت. این‌ها همه نشان دهنده این است که کارهای من و امثال من در این زمینه دیده شده است و اینجای خوشحالی بسیاری دارد.
وی در ادامه یادآور شد: سه سال پیش جشنواره موسیقی کار را مطرح و برگزار کردیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت و همه آن را پسندیدند. کارهایی در این زمینه به مرور در ایران شناخته شدند و همه متوجه شدند موسیقی کار و آواهای به کار گرفته در آن چیست. جای خوشحالی داشت که توانستم کاری کنم و در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشم. هنوز هم حرف برای گفتن بسیار هست منتهی گوش شنوایی نیست.

وی در ادامه درباره کارهای در دست انجام خود گفت: کار مشترکی با صدای و سیمای خراسان شمالی و همکاری حوزه هنری همین استان در دست انجام دارم که به زودی منتشر خواهد شد. این دو واحد فرهنگی در مورد موسیقی بخش‌های مختلف خراسان شمالی از من به عنوان ناظر و مطلع پژوهشی دعوت به همکاری کرده‌اند. ضبط این آلبوم به پایان رسیده و در ابتدای تابستان قرار است منتشر شود و به بازار موسیقی عرضه شود. البته اخیرا اتفاقاتی افتاده که ممکن است انتشار آن کمی با تاخیر مواجه شود ولی تمامی کارهای آن انجام شده و میکس و مسترینگ آن به تازگی آغاز شده است.

هوشنگ جاوید در پایان گفت: در این آلبوم برای اولین بار است که موسیقی بخش‌های شمال خراسان روایت و ضبط می‌شود. در این آلبوم بسیاری از پیشکسوتان موسیقی گرد هم آمدند و حضور دارند مثل سهراب محمدی و عیسی قلی‌پور که از هنرمندان بزرگ نسل باقی مانده بخشی‌ها هستند. این هنرمندان آواز‌ها و موسیقی این آلبوم را اجرا کرده‌اند و همین حضور منجر به اثر خوبی خواهد شد که بعداز انتشار خواهید شنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 خرداد 1392 - 00:26

دیدگاه‌ها

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 13:02

فکر کنم ایشون تو موزیک فیلم های پایتخت نقش داشتن .. کارشون خوبه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی نواحی تاثیر بسیاری بر موسیقی ایران داشته است | موسیقی ما