برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهران عباسي
بعداز موفقيت در حباب با صداي محسن يگانه؛
مهران عباسی اين بار در «احساساتی» حضور می‌يابد
موسيقي ما - لی‌لا رضايي: آهنگساز و نوازنده جوان كشورمان كه همكاری در آلبوم موفق «حباب» با صداي محسن يگانه را در كارنامه هنري خود دارد، از انتشار آلبومي خبر داد كه بيشتر قطعات آن از ساخته ها و تنظيم های اوست.

مهران عباسی در گفت و گو با موسيقي ما عنوان كرد: آلبوم «احساساتي» با صداي جواد كي شمس آبادي اولين آلبوم مستقلي است كه در آن فعاليت مي كنم در اين آلبوم دوست و همكار خوبم اميرعلي زمانيان نيز همكاري دارد. تمامي آهنگهاي اين آلبوم از جنس صداي اين خواننده است كه اميدوارم بتواند ذدر شرايط خوب و مناسبي عرضه شود.

وي در ادامه افزود: آشنايي جواد زكي شمس آبادي با موسيقي و نوازندگي پيانوي وي شكل گفت. در واقع من با نوازندگي او بود كه با طرز فكر و ايده هايي كه در موسيقي دارد، آشنا شدم و تصميم به همكاري با ايشان را گرفتم. من صداي ايشان را در آلبوم قبلي كه شنيدم با مقايسه اي كه را اجراي زنده اشان داشتم، در واقع شوكه شدم چرا كه در آلبوم رجز از تمامي قابليتهاي اين خواننده استفاده هاي بهينه نشده بود. به همين دليل سعي كردم در همكاري با وي از تمامي تواناييها و استعداد اين خواننده استفاده كنم. احساس مي كنم در آلبوم قبلي مسيي كه زكي شمس آبادي انتخاب كرده بود، مسير چندان درستي نبوده است.

وي همچنين درخصوص چگونگي همكاري با اين خواننده، خاطر نشان كرد: وقتي صداي او را شنيدم و با سليقه موسيقايي اش آشنا شدم، احساس كردم مي توانم همكاري خوبي را با هم داشته باشيم. اينكه او با ارائه سليقه خود نشان داد چه مي خواهد و قرار است چه كار كند، من را جذب كرد و همين موجب همكاري ما با هم شد.

عباسي در ادامه گفت: ايشان نيز كار گروه ما را شنيدند و از آنها استقبال كردند. خيلي از پكيج ما خوششان اومد من و امير علي زمانيان و فرهاد جهاني در گروه بوديم. البته در حال حاضر بنا به دلايلي من با پازل بند همكاري نمي كنم و ادامه اين همكاري به زمان ديگر موكول شده است ولي كار بر روي آلبوم جواد زكي را در راس كارهاي آتي خود قرار داده ام. نيمي از كارهاي اين آلبوم با پازل بند و نيم ديگر با كادر جديد توليد شده است.

وي با بيان اينكه صداي اين خواننده مورد كارشناسي قرار گرفته گفت: طي اين كارشناسي نقاط ضعف صدايش رفع شده و سعي كرده ايم نقاط قوت را تقويت كنيم. ما براي اين آلبوم و ساخت آن وقت گذاشتيم كه قطعات آن به استاندارد موزيك جهان نزديك باشد. من سالهاست كه در زمينه موسيقي خارج از كشورفعاليت مي كنم. متاسفانه بايد بگويم در هيچ كجاي دنيا وضع موسيقي اينگونه نيست كه در ايران به يك جنگ قبيله اي تبديل شده است. هر كسي بخشي از آن را گرفته و فكر مي كند ارث پدري اش است.

مهران عباسي افزود: هركس راه خودش را مي رود و موفق هم مي شود. ما نمي توانيم زوركي بيشترين تبليغ را بكنيم . چرا كه اگر كسي بهترين نباشد، تبليغات بي تاثير خواهد بود و اگر بهترين نباشد، به واسطه اين تبليغات ، بهترين نيز نخواهد شد.

اين طور نيست كه مثلا ما از يك قاتل زنجيره اي تعريف كنيم و بخواهيم به زور به مردم بقبولانيم كه او آدم خوبي است. چرا كه مردم خود مي دانند چه چيزي خوب و چه چيزي بد است و قبول نمي كنند كه يك قاتل حرفه اي مي تواند آدم خوبي باشد. بزرگنمايي يك خبر نه به سود كسي است و نه اتفاق عجيبي است. يك اتفاق اگر بخواهد بيافتد ما نمي توانيم روي بزرگنمايي و كوچك نمايي آن تاثير بگذاريم.

عباسي در پايان درباره موسيقي كنوني ايران گفت: كلا موسيقي ايران افراد خوب و متخصص بسياري دارد كه متاسفانه هيچ كجا هيچ نامي از آنها برده نمي شود.

وي كه  در آلبوم  «حباب» قطعات  «باوركنم» و « نميشه» را از خود دارد و پيش از آن نيز در قطعات «نباشي» و «سكوت» با محسن يگانه همكاري كرده بود درباره عدم همكاري با اين خواننده طي اين مدت گفت: به دليل مشغله و درگيري هاي كاري كه داشتم نتوانستم با او همكاري بيشتري داشته باشم.

مهران عباسي  كه از سن 6 سالگی علاقه خود را به موسیقی الکترونیک دنبال کرد ، جهت تکمیل دوران راهنمایی به مدرسه خوارزمی تهران نقل مکان کرد و در تهران فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد . در سال 83 با آشنایی با کوشان حداد (عضو گروه اشکان و کوشان) گروه نئورین را تاسیس کردند . پس از شرکت در 4 مسابقه بین المللی موسیقی الکترونیک 4 رتبه جهانی (به ترتیب مقام نهنم و چهارم و دوبار مقام اول را از پنج قاره) خوب را کسب کردند.

در سال 2010 به طور رسمی عضو تیم نرم افزاری Image Line Audio شد و به طور رسمی عضو طراحان صدا و تنظیم کنندگان اختصاصی کمپانی لقب گرفت . در حال حاضر در پروژه هارمور به عنوان طراح صدا فعالیت کرده است .

سبک مهران عباسی با دیگر تنظیم کننده ها متفاوت است او سعی کرده با تلفیق موسیقی هوس و ترنس و الکترونیک حقیقی قالب فارسی را در آن بگنجاند تا اصلیت این سبک از بین نرود غالبا از ملودیها و ریتمهای روز دنیا استفاده کرده که مورد توجه تمامی مخاطبان ایرانی و جهانی قرار گیرد .

در سال 86 مهران عباسی جدا از گروه نئورین فعالیت خود را با ریمیکس آهنگ دوست دارم دوست دارم گروه اشکان کوشان آغاز کرد و پس از ریمیکس سه موزیک این گروه خود را بین تنظیم کننده های ایران نشان داد . در سال 87 با آشنایی با امیر حسین ذلقدری گروه امیر اسید و مهران را پایه گزاری کردند که حاصل این کار یک آلبوم دو نفره به نام «دو تا دیجی از تهران» را می توان نام برد .
منبع: 
اختصاصي سايت موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1392 - 00:57

دیدگاه‌ها

شنبه 18 خرداد 1392 - 10:44

مهران جان موفق باشی

شنبه 18 خرداد 1392 - 12:19

مهران طوفان کنی ها

شنبه 18 خرداد 1392 - 19:16

دو نكته: دوست دارم و حباب از آلبوم حباب هم از مهران عباسي بود تنظيمش.
نكته بعدي اينكه ، رميكس فداكاري هم كه به زودي پخش ميشه رو كار مهرانِ كه ذكر نكردند!!!

شنبه 18 خرداد 1392 - 14:08
سید احسان جعفری قمصری

سلام
تنظیم دوست دارم با محسن یگانه بود، آهنگ حباب رو مهران عباسی تنظیم کرده.

212.50.248.4
شنبه 18 خرداد 1392 - 16:57
sh

اگه البوم رو اورجینال خریده باشی می بینی که تنظیم زده محسن یگانه

89.165.37.184
یکشنبه 19 خرداد 1392 - 01:06
امین

بچه ها تا اونجا که من یادم میاد تنظیم حباب با مهران و تنظیم دوست دارم با محسن بوده.
اصلا آهنگ رو تو ذهنتون بیارید از فضای تنظیم ها متوجه می شید
راستی تراک نمیشه هم از فوق العاده ترین تراک ها بود از همه لحاظ: تنظیم،شعر،ملودی،اجرا ...

151.246.108.147
یکشنبه 19 خرداد 1392 - 14:38
Ahmad Reza

ببخشید اره اشتب نوشتم...
من خودم طرفداران مهرانم و خیلی دوس دارم کاراش رو...

2.185.213.19
شنبه 18 خرداد 1392 - 16:52

جاااااااااااست یگانه ی عزیز و هرکی باهاش همکاری داره جزو بهترینااااست
مهرااان گروه 2نفرت با امیر اسید خیلی خوب بود حیف شد

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 10:47

سلا مطمئنا کسی ک با محسن کار کنه موفقه
جاست محسن جووووووووووووونم
از نظر منم مهران و امیر اسید خیلی با هم جور بود گروهشون
با ارزوی موفقیت
just mohsen yeganeh

NBA
یکشنبه 19 خرداد 1392 - 13:36

سلام مهران دمت گرم منتظریم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهران عباسی اين بار در «احساساتی» حضور می‌يابد | موسیقی ما