برنامه یاد بعضی نفرات
 
آرمین قیطاسی
کنسرت «آرسنوا» دهم و یازدهم تیر در تالار وحدت برگزار خواهد شد
آرمین قیطاسی: خدا را شکر هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند!
موسیقی ما – وحید لشکری: گروه «آرسنوا» به رهبری و سرپرستی«آرمین قیطاسی» یکی از فعالان پیشرو در موسیقی اینسترومنتال ایران است. این گروه جوان و با انگیزه تا کنون در سه دوره جشنواره فجر موفق به کسب رتبه نخست شده و اجراهای آنها همیشه مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. آخرین حضور آنها به کنسرت اسفند گذشته «میثم مروستی» باز می گردد که در آن برنامه آرمین قیطاسی رهبری ارکستر مروستی را نیز بر عهده داشت. به بهانه فعالیتهای آینده و کنسرت تیرماه این گروه با آرمین قیطاسی گپ زدیم:
 
  • * قرار است گروه«آرسنوا» در تهران اجرای زنده داشته باشد. کمی در مورد این برنامه بگویید.
همانطور که می دانید گروه «آرس نوا» دارای سه تندیس طلایی جشنواره فجر و دارای بیشترین مقام در بخش رقابتهای کلاسیک ایران است. قرار است طی روزهای دهم و یازدهم تیرماه آرس نوا اجرای ویژه ای را در تالار وحدت در ساعت 21:30 داشته باشد. در کنسرت پیش رو موسیقی«جاز» و «پاپ» به معنای واقعی (نه پاپی که این روزها می شنویم) را اجرا می کنیم که برگرفته از کارهای روز اروپا و آمریکا و آسیا است. سه خواننده مهمان خواهیم داشت و برای اولین بار در دنیا با تلفیقی از موسیقی جاز و خراسانی روی استیج خواهیم رفت.
 
  • *کدام خواننده ها در این اجرا حضور خواهند داشت؟
«میثم مروستی» ، «مهدی محمدی» و «عماد عامر کاشی». میثم مروستی در قطعه خراسانی می نوازند و می خواند. مهدی محمدی یکی از خواننده های تحصیلکرده و خوب کلاسیک است و ایشان قطعه ایتالیایی اجرا خواهند کرد. آقای عامر کاشی هم کار انگلیسی را می خوانند.
 
  • *برای این اجرا چند قطعه در نظر گرفته اید؟
35 یا 40 قطعه را اجرا می کنیم.
 
  • *پس یعنی یک برنامه سه یا چهار ساعته تدارک دیده اید؟
خیر. 35 الی 40 قطعه از بهترین آثار دنیا که مردم با آنها حس نوستالژیک دارند به صورت ریمیکس اجرا می شود. برای چنین اجرایی باید نوازنده ها از استقامت و توانایی بالایی برخوردار باشند که خدا را شکر همه نوازنده های گروه خوب هستند و از پس این اجرا بر خواهند آمد. هیچ توقفی نخواهیم داشت و قطعات به صورت 5 تایی ریمیکس شده اند و فقط برای معرفی یک توقف کوتاه داریم.
 
  • *غیر از گروه خودتان نوازنده مهمان هم دارید؟
با کشور «ارمنستان» در حال مذاکره هستیم که چند نوازنده از آن کشور در برنامه باشند اما هنوز به قطعیت نرسیده ایم.
 
  • *قصد انتشار آلبومی از مجموعه آثار آرسنوا را دارید؟
بله. مشغول مذاکره هستیم و از لحاظ پخش باید به نتیجه ی قطعی برسیم وگرنه تمامی آثار آماده انتشار هستند. احتمالا از کنسرت تیرماه فیلمبرداری خواهیم کرد و ابتدا فیلم کنسرت را منتشر کنیم و بعد آلبوم.
 
  • *برنامه ای برای اجرا در سایر شهرها یا تور خارجی ندارید؟
با اینکه در خاورمیانه یکی از پنج گروه بزرگ هستیم هیچ حمایتی از ما صورت نمی گیرد. تا جایی که من آمار دارم مثلا کشور ترکیه و قطر بیگ باند دارند ولی اکثر نوازنده هایشان اروپایی و خارجی هستند. به قول منتقدان اروپایی که برنامه های ما را در جشنواره های فجر دیدند می گفتند که مگر می شود چنین گروهی با این سطح کیفی داشته باشید؟ ما حرفهای زیادی برای گفتن داریم چون کارهایی که اجرا می کنیم واقعا خاص و نوستالژیک هستند. اگر حمایت مالی دولتی یا خصوصی داشته باشیم حتما اجراهای زنده خودمان را گسترش می دهیم.
 
  • *و کلام آخر؟
روی صحبتم با اسپانسرها و تهیه کننده ها است. باید یک مقدار جلو بیاییم و موسیقی های اینسترومنتال را پشتیبانی و حمایت کنیم و یادمان نرود که اگر نوازنده و آهنگساز و تنظیم کننده ای نباشد خواننده ای هم وجود ندارد. متاسفانه اسپانسرهای ما فقط از خواننده ها حمایت می کنند و می گویند پول در کار خواننده ها است. این نگاه خیلی بیزینسی است و درست که موسیقی بیزینس است ولی نباید جنبه هنری کار را نادیده گرفته و فقط به جنبه مالی نگاه کنیم. با اینکه رکورددار بخش کلاسیک جشنواره فجر هستیم ولی از طرف بخش خصوص خدا را شکر تا کنون هیچ حمایتی از ما صورت نگرفته است ! و اینکه بهترین نوازنده ها را داریم. نوازنده های گروه آرسنوا بچه هایی هستند که نود درصد تمامی اصناف موسیقی در ایران را حمایت می کنند اعم موسیقی فیلم و سریال ، کنسرتهای پاپ و کلاسیک و ملی و سمفونی و... با وجود اینکه چنین افراد خوبی دور هم جمع شده اند ولی باز می گویم خدا را شکر از ما هیچ حمایتی نمی کنند ! و امیدوارم شرایط کمی بهتر شود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 خرداد 1392 - 09:42

دیدگاه‌ها

یکشنبه 12 خرداد 1392 - 11:51

مطمئنم که کنسرت عالی و خیلی خوبی میشه...
ما حمایت میکنیم...ایشالا می ترکونه :)

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 22:15

سلام با الهام عزیزم موافقم منم یکی از طرفداران پروپاقرص آرسنوا و استاد مروستی هستم واقعا مایه تاسف هست که این هنرمندان عزیز مظلومانه و بی حمایت مسئولین دارن فعالیت میکنن.

پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 17:45

به نظر من مسئولین باید رسیدگی بکنن که یه گروهی مثل ارسنوا بتونه پیشرفت کنه..منم با دوستایی که نظر دادن موافقم و از طرفاران خیلی پروپاقرص استاد مروستی هستم....امیدوارم که موفق باشند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرمین قیطاسی: خدا را شکر هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند! | موسیقی ما