برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهیار علیزاده
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس «اولین جشن سالانه موسیقی ما»:
مهيار عليزاده: اين نظرسنجی حس رقابت ايجاد می كند که خيلی با اهميت است
موسيقي ما - لي‌لا رضايي: مهيار عليزاده كم كار مي كند اما گزيده! آلبوم مشترك او باعليرضا قرباني امضاي اين آهنگساز جوان  خوشفكر، نوپرداز و آگاه است كه توانسته  جايگاه خوبي را براي خود به دست آورد. او با آهنگسازي حريق خزان كه با يكي از صداهاي جوان، خوب و پرانرژي موسيقي ايران به بوته ظهور نشست توانسته در اولين نظرسنجي بزرگ سايت موسيقي ما با اين آلبوم در چند بخش جلب توجه كند.ضمن تبريك به او كه اين روزها را براي ساخت دو آلبوم در ايران سپري مي كند،  در اين باره گفت و گو گرده ايم:
 
  • *از اینکه از سوی مردم (یا کارشناسان) بیشترین رای را در بخش آهنگسازي به دست آورده اید، چه حسی دارید؟
قطعا خوشحال هستم. چنين چيزي خيلي كمك مي كند. غير از اينكه در حال حاضر آلبوم من جزو كانديداها شده و يا موسيقي اي كه من نوشتم  و توانسته بخشي از آراء را به خود اختصاص بدهد، اين حركت ،حركت قشنگي است به شرطي كه تداوم داشته باشد.
خوشحالم و افتخار مي كنم  كه توانسته ام جزو دوستاني باشم كه كانديدا شده اند. اميدوارم همه چيز خوب و سر جاي خودش پيش برود كه بعداز اين داستان، به اي كاش ها نرسيم.
چرا كه قطع در چنين برنامه هايي كه در حجمي اينچنيني و براي اولين بار برگزار مي شود، نقص هست و نمي توان  گفت بدون هيچ نقصي پيش مي روند ولي با كمي صبر ، تحمل و تلاش،  برطرف مي شوند. خوشحالم كه در اين ميان نامي هم از من برده شده است و همين طورنام آلبومي كه من كار كرده ام در اين ليست هست.
 
  • *به نظر شما چه فرق هایی میان  نتایج به دست آمده در بخش کارشناسی با بخش رای گیری مردمی وجود دارد؟  (درواقع اهمیت و اعتبار کدام بیشتر است؟)
نظرسنجي و راي گيري كارشناسي در اين وسعت زياد نمي تواند جوابگو باشد. من شاهد اين بودم  كه متاسفانه در قسمت كارشناسي خيلي ها مغرضانه راي داده اند و خيلي ها هم به خودشان راي داده بودند و اين اصلا زيبا نبود.همين طور بعضي از خواننده ها به آهنگساز خود، شاعر خود و حتي به اجراي صحنه اي و گاها به خودشان راي داده بودند.علاوه بر اين،  در ميان آراء كارشناسي كساني كه به خود راي نداده ا ند به بچه هاي تيم خودشان و آشناهايشان راي داده بودند.  اين روابط همچنان در فرهنگ ما هست و تاثير خود را نيز دارد. چنين چيزي باعث مي شود تا خواننده ، نوازنده، آهنگساز و ... به هم تيمي خودش و نوازنده ، خواننده و يا هر كس ديگري  كه خودش مي شناسد، راي بدهد.  مشخص است در چنين شرايطي به افرادي راي داده مي شود  كه هيچ كدام در اين حد نبوده اند.  شايد از نظر او پتانسيل اين را داشته اند ولي كاملا معلوم است مغرضانه و صرفا به دليل رابطه اي كه دارند چنين آرايي را داده اند.

بنابراين من راي مردمي را بهتر و تميز تر مي دانم . نظر كارشناسان مي تواند مهم باشد  به شرط اينكه يك هيات ژوري معتبر در راس باشد كه مغرضانه راي ندهند و رابطه ها را ناديده بگيرند . در هر صورت حركت حركت قشنگي بود و بايدسعي كرد نواقص را به حداقل رساند.
 
  • *برگزاری همچین نظرسنجی‌ها و جشن‌های چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
مسلما ايجاد رقابت مي كند و باعث مي شود يك سري چيزها ديده شود كه تا الان ديده نشده و نسبت به آنها توجهي نداشته ايم. عواملي كه هميشه كارهاي مهم انجام داده اند مانند نوازنده؛ آهنگساز، تنظيم كننده و طراح جلد و ... اما ديده نمي شده اند، حالا با چنين حركت و حركتهاي مشابه فرصتي براي ديده شدن پيدا مي كنند. علاوه بر اين در ميان افراد حس رقابت ايجاد مي كند و اين خيلي با اهميت است.
 
  • *به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برترشدن در این شاخه می‌دانید؟
مسلما شايستگي داشته اند و چه بسا پيش از من اين دوستان چنين شايستگي اي را داشته اند. آقاي حسين عليزاده ، جناب خلعتبري و علي قمصري همه شايستگي اين را داشته اند كه كانديدا شوند.
 
 
  • *مهمترین برنامه‌های شما برای سال 92؟
دو آلبوم مشغول  در دست ضبط دارم كه تابستان منتشر خواهند شد كه يكي از آنها در همكاري با عليرضا قرباني بوده و ديگري را نيز بعدا معرفي خواهم كرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 08:39

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 20:37

تشكر از آقاي عليزاده بخاطر حق گويي بي پرده
حرف دل مارو زديد
درست نبود هنرمندا به خودشون راي بدن.
نازيبا بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهيار عليزاده: اين نظرسنجی حس رقابت ايجاد می كند که خيلی با اهميت است | موسیقی ما