برنامه یاد بعضی نفرات
 
شروین مهاجر
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس «اولین جشن سالانه موسیقی ما»:
شروین مهاجر: اگر كانديدا نمي‌شدم هم اين نظر‌سنجی را ارزشمند می‌دانستم
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: شروين مهاجر از معدود نوازنده هاي عرصه موسيقي نستي است كه جايگاه خوبي هم در عرصه موسيقي پاپ دارد و اهالي اين عرصه نيز در ميان اولين هاي نوازندگي او را انتخاب مي كنند.او در اولين نظر سنجي بزرگ سايت موسيقي ما توانسته عنوان يكي از بهترين ها را كسب كند و نام خود را در ميان نام كانديداهاي نوازندگي به ثبت برساند. با او درباره كانديدا شدن و حسي و حالي كه اين روزها دارد گپ زده ايم:
 
  • *از اینکه از سوی مردم و کارشناسان بیشترین رای را در بخش بهترين نوازنده به دست آورده اید، چه حسی دارید؟
اتفاق خوبي افتاده كه به نسل دوم نوازندگان هم بها داده شده است. چرا كه من معتقدم خيلي چيزها بايد دست به دست هم بدهند تا يك نفر موفق شود و اين هم يكي از آنهاست. هم از اين بابت خوشحالم. من موفقيتهاي خود را مديون استادم اردشير كامكار هستم كه برايم خيلي زحمت كشيدند. از همه آهنگسازان و استاداني كه با آنها كار كردم و چيزي به من ياد دادند ممنون هستم. خوشحالم در مسيري قرار گرفتم كه بتوانم موفقيت را در آن تجربه كنم. درد اين ميان استاداني همچون حميدرضا ديبازر، فريدون شهبازيان، فردين خلعتبري، ناصر چشم آذر و بخصوص استاد احمد پژمان كه مباني حرفه اي نوازندگي را از ايشان آموختم. از اينكه توانسته ام موردتوجه قرار بگيرم احساس خوبي داشته و خوشحالم. اين نظر سنجي خيلي ارزش دارد نه براي اينكه خودم در ميان كانديداها هستم بلكه از اين منظر كه قدمي است به سمت حرفه اي تر شدن. اگر هم كانديدا نمي شدم اين نظر سنجي را ارزشمند مي دانستم. خيلي خوب است كه به نوازنده ها و آهنگسازان نيز توجه مي شود. چرا كه هميشه اين خواننده ها هستند كه در ويترين بوده و ديده مي شوند اما ذهنيت و تفكرات آهنگساز و نوازنده را دنبال مي كنند و خود به تنهايي ديده مي شوند. چنين رويكردي موجب رشد و تعالي هنرمند و بخصوص نوازنده مي شود. اين يك حركت خوب است بخصوص كه توسط بخش خصوصي برگزار مي شود. اميدوارم ادامه داشته باشد و به يكي دوسال كفايت نشود. با اين همه فكر مي كنم خيلي از دوستان ديگر هم بودند كه لايق اين كانديدا شدن بودند اما من نامي از آنها در اين ميان نديدم. حالا من و امثال من به دليل روابط عمومي و حوصله اي كه داريم بيشتر ديده مي شويم اما بعضي ها منزوي ترند و بايد دستشان را بگيريم و معرفي اشان كنيم.مثلا سياوش روشن را شايد كسي نشناسد اما به معناي واقعي نوازنده عود هنرمند است. كساني هستند كه مانند او با تفكر ساز مي زنند ولي كمتر اسمشان را در آلبومها مي بينيم. اميدوارم اين حركت ادامه داشته باشد و بتوانيد موزيسين ها را دور هم جمع كرده و به چنين چيزي تداوم ببخشيد.
 
  • *به نظر شما چه فرق هایی میان  نتایج به دست آمده در بخش کارشناسی با بخش رای گیری مردمی وجود دارد؟  (درواقع اهمیت و اعتبار کدام بیشتر است؟)
به اعتقاد من فرقي ندارد و هر يك راي مورد احترام و با ارزشي دارند. تك تك اين راي ها براي من با ارزش و قابل احترام هستند.من فكر مي كنم هر يك در جاي خود ارزشمند است منتهي مردم به دليل ذهنيت شنيداري كه دارند ممكن فقط نام يك خواننده را بيشتر در ليبل ها و بنرها ديده باشند. نظرشان مهم است اما حتما بايد نظر كارشناسان هم باشد. كمتر ديده مي شود مردم نوازنده ها، صدابردار، آهنگساز و ديگر عوامل پشت يك آلبوم را دنبال كنند و به همين دليل نظر كارشناسي در اين ميان اهميت پيدا مي كند. مردم اين روزها بيشتر موسيقي پاپ و كنرتهاي آن را دنبال مي كنند چرا كه تبليغاتشان بيشتر و گسترده تر است. اما در كل هر دو بخش تعيين كننده هستند چرا كه هر موسيقي مخاطب خاص خودش را دارد.
 
  • *برگزاری همچین نظرسنجی‌ها و جشن‌های چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
خيلي مثبت است ولي بيشتر مي تواندمثبت باشد وقتي سيل گسترده تري از هنرمندان را معرفي كند و ادامه دار هم باشد.خوب است فقط اگر بتوان تفكيك شده تر آن را برگزار كرد خيلي بهتر جواب مي دهد. مثلا موسيقي سنتي، كلاسيك، پاپ، تلفيقي همه در بخش هاي مجزا مورد نظر سنجي قرار بگيرند و همين طور هنرمنداني كه در آنها فعاليت مي كنند.در اين صورت مي توان نظر كارشناسانه تر داد . من خوشحال مي شوم اگر صدابردارها ، سازندگان سازها و ديگر عواملي كه پشت اين عرصه فعاليت مي كنند و ديده نمي شوند نيز در اين نظر سنجي مورد توجه قرار مي گرفتند. ما افراد بسيار موفقي در زمينه هاي مختلف اين عرصه داريم كه با تلاش فراوان و با هزينه هاي شخصي فعاليت مي كنند اما زحماتشان ناديده گرفته مي شود . اين عده لايق ديده شدن و مطرح شدن هستند. اگر اين اتفاق بيافتد شما اولين كسي هستيد كه منجر به اين اتفاق خوب شده ايد.
 
  • *به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برترشدن در این شاخه می‌دانید؟
از اين تعداد دوستاني كه ديدم قطعا همه آنها اين شايستگي را دارند. مثلا رضا تاجبخش، همايون نصيري، علي قمصري هر كدام از نوازنده هاي خوب به شمار مي آيند. من نام خيلي از اين دوستان را نشنيده بودم به دليل ژانري كه داشتند. اما بيش از 90 درصدي كه راي آورده اند واقعا حقشان بوده است. هنرمند نياز به ديده شدن دارد و اما به دليل مشكلات اقتصادي يك مقدار بازار نا عادلانه است.  من فكر مي كنم جا دارد كه اين مسير ادامه پيدا كند. بسياري از خواننده ها از دوستان من هستند ولي بايد بحث نوازنده ها و ديگر دوستان نيز بايد مطرح شود.براي اين نظر سنجي اميدوار بودم يك بخش دولتي بيايد و به كساني كه مانديدا شدن امكاناتي را بدهد كه بتوانند فعاليت و زندگي كنند. براي بچه هايي كه خارج از كشور كار مي كنند و فرهنگ و هنر ايران را به دنيا معرفي مي كنند، كنسرت برگزار مي كنند و متضرر مي شوند و ... امكانات ويژه اي در نظر بگيرند تا آنها بتوانند كار خود را مستقل انجام بدهند.
 
  • مهمترین برنامه‌های شما برای سال 92؟
واقعيتش اين است كه به دليل مشكلاتي كه دارم نمي توان الان در اين باره حرفي بزنم. چرا كه من مجبورم مدام سفر كنم اما در ميان كارهايي كه براي سال 92 در دست انجام دام مي توانم به كتاب متودولوژي براي كمانچه اشاره كنم  و آلبومي كه براي خودم به صورت مستقل در دست ساخت دارم. برنامه هاي ديگر را به مرور معرفي خواهم كرد.
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1392 - 08:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شروین مهاجر: اگر كانديدا نمي‌شدم هم اين نظر‌سنجی را ارزشمند می‌دانستم | موسیقی ما