برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحانی
دو آلبوم موسیقی کلاسیک در غرفه انجمن موسیقی ایران روتمایی شد؛
شهرداد روحانی: انتشار آلبوم‌های ارکستر سمفونیک را به فال نیک می‌گیریم
موسیقی ما - آلبوم‌های تصویری «شهرزاد» و «پرنده آتشین»، آثاری از ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری شهرداد روحانی رونمایی شدند.سرگروه ابوا ارکستر سمفونیک تهران در رابطه با انتشار این دو اثر گفت: این کنسرت سال ۸۹ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اجرا شد که در این راستا یک ماه با شهرداد روحانی تمرین کردیم.

فرشید حفظی‌فرد ادامه داد: در این کنسرت ارکستر قطعات بزرگی را اجرا کرد که اجرای آن‌ها کار هر کسی نیست و شاید در خاورمیانه ارکستری را نداشته باشیم که بتواند با این کیفیت، این قطعات را اجرا کند.

او معتقد است: واقعیت این است که ارکس‌تر سمفونیک تهران به خاطر نیرو و استعداد جوانی می‌تواند کار خوبی ارائه دهد و البته ارائه این اثر کار راحتی نبود و نوازندگان در این راستا از جان مایه گذاشتند.

در مراسمی که صبح ۱۴ اردیبهشت، در سالن هنر نمایشگاه کتاب برگزار شده بود‌، سرگروه کلارینت ارکس‌تر سمفونیک تهران گفت: یکی از قطعات سخت ما در این کنسرت «پرنده آتشین» بود که چه از نظر ریتم و چه از نظر تکنیک، قطعه دشواری بود و البته قطعه شهرزاد هم دقیقا همچنین شرایطی داشت.

محمدحسین پورمعین همچنین گفت: «شهرزاد» جزو قطعات کلاسیک و شرقی است که داستانش هم معروف است و این قطعه توسط ارکس‌تر سمفونیک به خوبی اجرا شد و فکر نمی‌کردم که انقدر تصویر و صدای خوبی داشته باشد.

سرگروه ویلنسل ارکستر سمفونی تهران نیز اظهار کرد: این اجرای سختی بود که نتیجهٔ تلاش رهبر‌، نوازندگان ارکس‌تر و مدیریت آن زمان است.

رئیس انجمن موسیقی ایران نیز‌ در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم که آثاری دیگری از ارکس‌تر سمفونیک تهران به صورت تصویری در سال ۹۲ منتشر شود.

علی ترابی افزود: دو اثر از ارکس‌تر موسیقی ملی ایران نیز در دست انتشار داریم که یکی رپرتوآر «شب دهم» و دیگری رپرتوآر «عاشقانه‌ها» از آثار تجویدی است.

او در پایان از بابک رضایی نیز تشکر کرد که در زمان مدیریت خود در انجمن موسیقی برای تصویر برداری این کنسرت‌ها اقدامات لازم را انجام داده است.

به گزارش ایسنا، ‌ همچنین در این مراسم یادداشتی از شهرداد روحانی قرائت شد.

روحانی در این یادداشت گفته است: «خبر انتشار دو دی وی دی از ارکستر سمفونیک تهران بنده را بسیار خوشحال کرد.»

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران همچنین نوشته است: «انجمن موسیقی با انتشار این دو اثر قدم بزرگی در راه ترویج هنر والا در جامعه برداشته است‌ و این اقدام باعث خواهد شد که نه تنها ایرانیان عزیز بلکه افرادی از کشورهای مختلف جهان شناخت بهتری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور ما داشته باشند و من این اقدام انجمن موسیقی را به فال نیک می‌گیرم.»

روحانی در پایان نوشته است: «آرزوی سالی پرکار و پربار برای مسؤولان محترم را دارم.»

این مراسم در غرفه انجمن موسیقی ایران در سالن هنر نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد که بسیاری از علاقه‌مندان موسیقی در مقابل غرفه انجمن نظاره‌گر رونمایی از این دو اثر بودند.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 14 اردیبهشت 1392 - 16:07

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 14 اردیبهشت 1392 - 20:50

عذر میخوام اینجا سوالم رو میکنم
موسیقی ما میشه تاریخ رسمی کنفرانس خبری حمید حامی رو بگید
قرار بود یکشنبه باشه ولی افتاده عقب میخواستم بدونم کی شده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی: انتشار آلبوم‌های ارکستر سمفونیک را به فال نیک می‌گیریم | موسیقی ما