برنامه یاد بعضی نفرات
 
شاهرخ پورمیامین: با اینگونه نظرسنجی ها متوجه رشد موسیقایی مردم می شوید
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس اولین جشن «موسیقی ما»:
شاهرخ پورمیامین: با اینگونه نظرسنجی ها متوجه رشد موسیقایی مردم می شوید
موسیقی ما – وحید لشکری: «شاهرخ پورمیامین» موفق شده است با نظر مردم در جمع نامزدهای بهترین نوازنده در اولین جشن سالانه «موسیقی ما» قرار بگیرد. به همین دلیل با این نوازنده گیتار الکتریک گفتگویی انجام دادیم و از او درباره این نظرسنجی و برنامه هایش برای سال 92 پرسیدیم.
 
  • از اینکه از سوی مردم بیشترین رای را در بخش «بهترین نوازنده» بدست آوردید چه حسی دارید؟
برای من خیلی خوشحال کننده است. موزیسین ها دوستان صاحب نظری هستند که کارها را به دقت بررسی می کنند اما بیشتر مردم مهم هستند. اینکه توانسته ام مردم را خوشحال کنم و از کار من لذت ببرند برای من خیلی مهم است.
 
  • به نظر شما چه تفاوت هایی میان نتایج بدست آمده در بخش کارشناسی با بخش مردمی وجود دارد؟
افراد کارشناس اعتبار خیلی بیشتری دارند و غیر از این نیست. اگر از خود من در مورد یک نوازنده دیگر بپرسید سعی میکنم نظر کارشناسی و دقیق بدهم چون دید کارشناس با دید مردم عادی تفاوت دارد. یک کار هنری که منتشر می شود خیلی می گویند مردمی شده است و دیگران می گویند هنری شده است. کارهای هنری معمولا کارهایی است که به اصطلاح یک بحث دیگری دارد و ممکن است افرادی خاصی آن را بپسندند. موسیقی سلیقه ای است و کلا هنر بدین شکل سلیقه ای است. در رابطه با مردم همین که توانسته ام مردم بیشتر با این صدای ساز آشنا بشوند خیلی خوب است . چون اصلا هدف من همین بوده که بگویم در ایران هم می توان کارهای خوبی انجام داد. ممکن است الان اگر من به اروپا بروم هیچ کسی من را نشناسد ولی در ایران بر اساس نظرسنجی«موسیقی ما» مردم از ساز و نوازندگی خوششان آمده است. همین که توانسته ام این صدای نتراشیده و نخراشیده گیتار الکتریک! را برای مردم عادی جذاب کنم برایم بسیار مهم و خوشایند است.    
 
  • برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن ها چه تاثیراتی در موسیقی کشور خواهد داشت؟
خیلی خوب است و اصلا نمی توان در مورد بُعد وسیع خوبی های آن فکر کرد. من صد در صد موافق نظرسنجی های مردمی و کارشناسی هستم. با این گونه نظرسنجی متوجه می شوید مردم چقدر رشد موسیقایی داشته اند و چه نوع موسیقی هایی گوش می دهند. در این نظرسنجی ها وقتی مردم در مورد سازها نظر می دهند یعنی اینکه تفاوتهای آنها را درک کرده اند. به عنوان مثال الان از کسی در مورد ساز«گیتار بیس» بپرسید اصلا نمی شنوند و مردم نهایتا پیانو یا گیتار را می شنوند تازه آن هم اگر ملودی بزند. وقتی یک آدم عادی می تواند در رابطه با بیس نظر بدهد به نظرم پیشرفت بسیار خوبی است.
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برتر شدن در این شاخه می دانید؟
در مورد دوستان بخواهم نظر بدهم بسیار سخت است چون همگی خوب هستند. افراد زیادی هستند که اصلا گمنام اند و جلو نمی آیند به عنوان مثال من شاگردی دارم که با وجود سن کم تبحر خاصی در نوازندگی دارد. اما مثلا کارها و سبک «کاوه آفاق»، «امید حجت» و یا «فرهاد مجذوب» را دوست دارم.
 
  • و مهمترین برنامه های شما برای سال 92 چیست؟
فعلا ما با «علی لهراسبی» شروع کرده ایم و با «فرمان فتحعلیان» نیز اجرا خواهم داشت. در دو یا سه آلبوم نیز حضور دارم و مشغول ضبط آنها هستم. بیشتر کارهایم را نیز به صورت ایمیلی انجام می دهم یعنی کار را برایم ایمیل می کنند و گوش می دهم و سازم را بر روی آن می نوازم. بیشتر سعی ام این است که بتوانم سهم کوچکی در به حرکت درآوردن موسیقی کشور داشته باشم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 03:29

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 13:13

استاد بهتون تبریک میگم.

چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 14:08

آفرین آقا شاهرخ
تا الان هم سهم خودتونو انجام دادید به عنوان یه نوازنده حرفه ای گیتار الکتریک

جمعه 13 اردیبهشت 1392 - 02:47

جونم شاهرخ

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاهرخ پورمیامین: با اینگونه نظرسنجی ها متوجه رشد موسیقایی مردم می شوید | موسیقی ما