برنامه یاد بعضی نفرات
 
بهداد بابایی,نوید افقه
در روزهای پنج شنبه، 25 و شنبه 27 آوریل برگزار می‌شود؛
کنسرت بهداد بابایی و نوید افقه در بلژیک
موسیقی ما - بهداد بابایی ردیف‌دان، نواپرداز و نوازنده چیره‌­دست سه‌­تار به همراه نوید افقه تمبک‌نواز صاحب شیوه، در روزهای پنج شنبه، 25 و شنبه 27 آوریل (5 و 7 اردیبهشت) درکشور بلژیک کنسرت دونوازی سه تار و تمبک را برگزار خواهند کرد.

بابایی ضمن اعلام این خبر گفت: این کنسرت به دعوت شهردار شهر گنت که بزرگترین شهر در حوزه فلاندر شرقی کشور بلژیک است، صورت گرفته و در آنجا قرار است در یکی از سالن‌­های بزرگ و شناخته شده شهر این کنسرت برگزار شود.

بابایی همچنین گفت: علاوه بر دو اجرایی که به همراه دوست و نوازنده برجسته تمبک، آقای افقه خواهیم داشت، قرار است در روز جمعه سوم مه ( 13 اردیبهشت) نیز یک کارگاه موسیقی ایرانی برای علاقه­‌مندان به موسیقی ایران و ساز سه تار و تمبک برگزار کنیم.

 بابایی درباره کارهای آینده خود گفت: فعلا در تدارک تشکیل یک گروه موسیقی هستم که همه آنها از اهل موسیقی خوش فکر و استعداد و هم‌نسلان منند که بعد از انجام تمرینات و رسیدن به جایی که حس کردیم باید حضور این گروه را رسانه‌­ای کنیم ، قطعا اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه­‌ها قرار خواهیم داد.

بهداد بابایی آلبوم جوی نقره مهتاب را با نوازندگی تمبک نوید افقه به بازار موسیقی عرضه کرده بود و توانایی او  و شیوه و تکنیک­‌هایی که  در این اجرا  به کار گرفته بود، فضایی تازه در سه­‌تارنوازی را به عرصه این ساز کشاند.

بابایی سه تار نوازی را نزد دایی‌اش پرویز مشکاتیان فراگرفت و بعدها به یکی از اعضای موثر گروه عارف تبدیل شد و کنسرت های مختلفی را با این گروه و نیز کنسرت های دو نوازی با مرحوم مشکاتیان در داخل و خارج از ایران برگزار کرد.

همنوازی آواز در آلبوم «در خیال» با استاد شجریان و همنوازی در آوازهای مرحوم بسطامی و کنسرت های گروه عارف با شهرام ناظری از جمله تجربه های بابایی در این عرصه به شمار می‌رود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 - 15:05

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 04:57

جناب افقه با وارد کردن تکنیکهای بسیا ر بدیع در ساز تمبک دامنه این ساز رو وسیعتر کردن و امیدوام در خارج از مرزهای ایران هنر ایرانی رو بیش از پیش گسترش بدن از هنر پاپمون که هنری بیرون نمیاد خصوصا این روزها!!البته بجز ادعاهای بسیار گزاف اهالی موسیقی ازکارهای نکرده و سرو دست شکستنهای هواداران چشم وگوش بسته(جدا گوش موسیقیمون کجاست! اصلا داریم!!) برای این هنر نیم بند بی سرانجام!به هر حال آرزوی موفقیت روز افزون برای این دو هنرمند ارزشمند و مبدع خصوصا آقای نوید افقه هنرمند خوش ذوق شیرازی...

پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392 - 21:18

ضمن احترامی که برای آقای افقه قائلم ، معتقدم تحولی که استاد بهداد بابایی در سه تار نوازی به وجود آوردند انصافا قابل مقایسه با کسی دیگر نیست. ایشان سعی کردند تکنیک هایی را به این ساز اضافه کنند که شاید کمتر نوازنده ای توان اجرای آنها را داشته باشد و ضمن اینکه دانش ایشان در ادبیات و ردیف شناسی و مقایسه تطبیقی که برای ردیف انجام می دهند هم کمک موثری به ایشان کرده تا درکی متفاوت از ردیف را در نوئاختنشان جاری و ساری کنند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت بهداد بابایی و نوید افقه در بلژیک | موسیقی ما